آریا بانو

آخرين مطالب

ستاره‌هایی که در اوج شهرت، جوان‎مرگ شدند! فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / ستاره‌های بسیاری فعالیت‌های خود را از سنین کم آغاز کرده و در نوجوانی یا حتی جوانی به شهرت، ثروت و محبوبیت رسیده‌اند. اگرچه برخی از آن‌ها توانستند آینده روشنی را برای خود رقم بزنند، اما برخی دیگر به دلایل مختلفی چون اعتیاد، حادثه یا خودکشی، در همان سنین کم و در اوج شهرت از دنیا رفته‌اند. در ادامه ستاره‌هایی را که بخت با آن‌ها یاری نبود و در سنین پایین از دنیا رفته‎اند را به شما معرفی کرده‌‎ایم.
ویک مورو

ویک مورو (1929 –1982) هنرپیشه، و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا بود که بین سال‌های 1955 تا 1982 میلادی فعالیت می‌کرد. از فیلم‌های او می‌توان به «مدرسه اوباش» و «اراذل» اشاره کرد. ویک مورو هنگام فیلمبرداری صحنه‌ای از «گرگ و میش» با هلیکوپتر سقوط کرد. در این سانحه پروانه هلیکوپتر قطع شد و سر مورو را از بدن جدا کرد. این انفجار نیز باعث مرگ دو کودک حاضر در صحنه به نام‌های میکا دین لو و رنه چن نیز شد.
بروس لی

1940بروس لی(1940 –1973) استاد هنر‌های رزمی چینی، بازیگر فیلم‌های اکشن، استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو بود. بسیاری او را یکی از تاثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و نماد فرهنگی می‌دانند. هنگام فیلمبرداری فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود»، بروس لی ناگهان دچار تشنج و راهی بیمارستان می‌شود. بر اساس گزارش کالبد شکافی و نیز گزارش‌های متعدد پزشکی بروس لی در سن 33 سالگی در پی عوارض ناشی از ورم مغز که در پی بروز حساسیت نسبت به یک داروی ضد درد ایجاد شده بود، درگذشت.
جان ریتر

جان ریتر(1948 -2003) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود که بین سال‌های 1968 تا 2003 میلادی فعالیت می‌کرد. هنگامی که او بیمار شد 54 سال سن داشت و بر روی پروژه «8 قانون کوچک برای دختر نوجوانم» کار می‌کرد. او در تاریخ 11 سپتامبر سال 2003 به بیمارستان منتقل شد. بر اساس گزارشات او بر اثر پارگی لوله آئورت جان خود را از دست داد.
پل واکر

پل واکر(1973-2015) بازیگر آمریکایی بود که بیشتر به خاطر حضورش در سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» مشهور شد. او یک روز با دوست خود با یک خودرو سواری پورشه در حرکت بود که ناگهان کنترل خودرو از دستش خارج می‌شود و به درخت کنار مسیر برخورد می‌کند و این ستاره سینما را در شعله‌های آتش می‌سوزاند.
شارون تیت

شارون تیت(1943-1969) هنرپیشه آمریکایی بود که در دهه 1960 میلادی و قبل از آن که وارد صنعت سینما شود، در چند سریال تلویزیونی تعدادی نقش فرعی بازی کرد. پس از آن‌که به خاطر مهارتش در ایفای نقش‌های کمدی نقد‌های مساعدی دریافت کرد، به‌عنوان یکی از افراد جدید هالیوود معرفی شد و برای بازی اش در فیلم «دره عروسک‌ها» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. او همچنین در نشریه‌های مد به عنوان مدل یا مدل روی جلد حضوری مداوم داشت. در تاریخ 9 اوت 1969، زمانی که تیت 8.5 ماهه باردار بود، به همراه 3 نفر از دوستانش که در منزل او حضور داشتند توسط 4 عضو خانواده منسن به قتل رسید. منسن‌ها تیت و مهمانانش را با 102 ضربه چاقو از پای درآوردند و با پیچیدن طناب به دور گردنشان خفه کردند.
آنتونی پرکینز

1932 آنتونی پرکینز(1932- 1992) از چهره‌های موفق و از بازیگران به‌یادماندنی سینمای آمریکاست. او برای اجرای بهترین نقش مکمل مرد در دومین فیلم خود «ترغیب دوستانه» کاندیدای جایزه اسکار شد. پرکینز با ایفای نقش نورمن بیتس در فیلم روانی آلفرد هیچکاک به شهرت رسید. او در 12 سپتامبر 1992 در خانه خود در هالیوود هیلز به علت بیماری ایدز درگذشت. جسدش سوزانده شد و خاکسترش به خانواده مسترد گردید.
راک هادسن

راک هادسن(1925- 1985) یکی از چهره‌های محبوب بازیگری در هالیوود در دهه پنجاه و شصت بود. راک هادسون در دوم اکتبر 1985 بعد از یک سال مبارزه با بیماری ایدز در گذشت. او به عنوان اولین فرد مشهوری که بیماری ایدزش را عموماً اعلام کرد شناخته می‎شود. بعد از وی بنیاد‌های زیادی برای کمک کردن به بیماران ایدزی تاسیس شد تا دیگر کسانی مثل راک هادسون با آن همه زیبایی و قلب طلایی بدون کمک در دوران بیماری رها نشوند.
هیث لجر

هیث لجر(1979–2008) بازیگر و کارگردان استرالیایی برنده جایزه اسکار بود. او پس از بازی در نقش‌های تلویزیونی دهه 90، در هالیوود شروع به کار کرد و فیلم‌های او، هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدان، با موفقیت روبه‌رو شدند. او عموماً بخاطر ایفای نقش شخصیت جوکر در فیلم «شوالیه تاریکی» سال 2008 به کارگردانی کریستوفر نولان معروف است. مرگ لجر بسیار شوکه کننده بود. او تصادفی، و بر اثر مسمومیت شدید دارویی در نتیجه مصرف هم‌زمان چندین نوع قرص ضداضطراب و مسکن و خواب‌آور اعلام شد.
کارل اسویتسر

کارل اسویتسر(1927–1959) بازیگر خردسال سینما در دهه 1930 میلادی که به خاطر ایفای نقش در قالب شخصیت آلفالفا در مجموعه تلویزیونی «اراذل کوچک» به شهرت رسید. او در سن 31 سالگی به هنگام مجادله با دوست‌اش هدف اصابت گلوله در ناحیه مثانه قرار گرفت و مرگی دردناک را از سر گذراند.
آنتون یلچین

آنتون یلچین(1989- 2016) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سن 9 سالگی وارد عرصه هنری شد و در فیلم‌های «دیوانه وار» و «اتاق سبز» بازی کرد. او در 1:10 بامداد روز 19 ژوئن 2016 هنگامی کنار اتومبیلش ایستاده بود که اتومبیل شروع به غلط زدن روی شیب تند جاده کنار خانه‌اش در ناحیه استودیو سیتی، لس‌آنجلس می‌کند و او را زیر می‌گیرد. او به فاصله کوتاهی بعد از آن در سن 27 سالگی درمی‌گذرد. جسد وی را دوستانش در حالی که میان اتومبیلش و یک تیرک پستی گیر کرده بود پیدا کردند. خبر مرگ او با واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.
کوری هایم

کوری هایم(1971–2010) بازیگر خردسالی که در دهه 80 میلادی ستاره سینما شد. از فیلم‌های معروف او می‌توان به «پسر‌های گم شده» و «لوکاس» اشاره کرد. او در سن 38 سالگی تسلیم بیماری ذات‌الریه شد. البته دیرزمانی از اعتیادش به الکل و مواد مخدر هم می‌گذشت.
منبع: omglane
پردیس بختیاری

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/228637/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی/ واکسن گارداسیل را فقط زنان باید دریافت کنند؟

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات