آریا بانو

آخرين مطالب

نادر طالب‌زاده: راهکار رسیدن به سینمای اسلامی داشتن یک مرکز فکری است فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / نادر طالب‌زاده گفت: هنوز به فیلم هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم، فیلم‌های اجتماعی که به اسکار دست پیدا کرده باشند ساخته‌ایم، اما سینمای اسلامی که با نام و محوریت اسلام باشند نبوده‌اند البته اگر بتوان نامش را این گذاشت.
نادر طالب‌زاده، سخنران اول نشست شب ملل اسلامی گفت: هنوز به فیلم هایی که با محوریت اسلام به خارج از مرزها نفوذ کرده باشد دست پیدا نکرده‌ایم، فیلم‌های اجتماعی که به اسکار دست پیدا کرده باشند ساخته‌ایم اما سینمای اسلامی که با نام و محوریت اسلام باشند نبوده‌اند البته اگر بتوان نامش را این گذاشت.
وی ادامه داد: همان فیلم‌هایی که تولید کرده‌ایم نیز به نتیجه نرسیده‌اند و باتوجه به این موضوع که نتوانسته‌اند نفوذی در دنیا داشته باشند می‌توانیم بگوییم راه بسیاری در پیش داریم. بخشی از سرگرمی ها یا سریال سازی‌های تلویزیونی با محوریت جهان اسلام توانسته‌اند موفق باشند و روی کشورهای منطقه تأثیر گذاشته باشند و مورد توجه قرار گرفته باشد، علتش هم این است برای این موضوع اندیشکده ای نیست و همه ارگان‌ها، جشنواره‌ها، سینما و تلویزیون به صورت مستقل کار می کنند و مرکزیتی وجود ندارد. راهکار رسیدن به سینمای اسلامی داشتن یک مرکز فکری است کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند یا آثاری داشته‌اند باید روی این موضوع فکر کنند و یک قرارگاه فکری برای این حوزه تشکیل بدهند. خلاء این موضوع تا زمانی که فکری برایش نکنیم حس می‌شود.
او گفت: خیلی کارها می‌توان کرد، اگر فقط یک منبع قرآن را در نظر بگیریم باید ببینیم چه کارهایی تا به حال انجام داده‌ایم که فقط بر معانی قرآنی متمرکز باشد، به جرئت می‌گویم تقریبا چنین چیزی وجود ندارد. اگر شبکه قرآن یک کار عملیاتی انجام بدهد متوجه خواهند شد که چقدر کم تا به حال در این حوزه فعالیت شده است.
**ویفا آنجاونکمین: جشنواره فیلم رشد تجربه بسیار مثبتی برای جوانان خواهد بود
داور بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز جشنواره رشد می‌گوید طی چند روز گذشته انیمیشن‌های جذابی از فیلمسازان ایرانی تماشا کرده‌ام و به آینده ساخت انیمیشن در ایران امیدوار شدم.
ویفا آنجاونکمین، داور آلمانی بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم رشد درباره سابقه حضورش در این جشنواره گفت: اولین باری نیست که در تهران حضور دارم اما اولین باری است که در جشنواره رشد شرکت کرده‌ام، اقامتم این چند روز در ایران بسیار فوق العاده و همراه خاطره‌های خوب بود.
آنجاونکمین با بیان اینکه در آینده این جشنواره فراگیر و تأثیرگذارتر خواهد شد گفت: جشنواره فیلم رشد تجربه بسیار مثبتی برای جوانان خواهد بود و نسل آینده فیلم سازان را تربیت خواهد کرد. در ایران فیلمسازان جوان و آتیه داری وجود دارد که استعدادشان باید به تمام جهان نشان داده شود.
وی افزود: اگر فیلمسازان جوان ایرانی فرصت این را داشته باشند که استعداشان را همانطور که خودشان می‌خواهند نشان بدهند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فیلم‌های فوق العاده‌ای خواهیم بود.
داور بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد درباره ارتباط کشور ایران و عراق عنوان کرد: در حال حاضر ارتباط بسیار قوی بین آلمان و ایران برقرار است. جشنواره‌های مشهور زیادی در کشور آلمان برگزار می‌شود که فیلمسازان ایرانی در آن شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: بعضی از فیلمسازان ایرانی که در جشنواره‌های آلمانی شرکت می‌کنند سطح کاری بالایی دارند، خصوصا در زمینه ساخت انیمیشن. طی چند روز گذشته انیمیشن‌های جذابی از فیلمسازان جوان ایرانی تماشا کردم و در این مدت به آینده ساخت انیمیشن در ایران امیدوار شدم.
**محسن عنایتی: فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد
کارگردان فیلم «بنیامین» می‌گوید فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد همچنین مفاهیم و پیام در دل فیلم جای گرفته باشند.
محسن عنایتی، کارگردان انیمیشن «بنیامین» در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد درباره این فیلم گفت: «بنیامین» داستان دو کودک در زمان فرعون را بازگو می‌کند.
او عنوان کرد: فیلم آموزشی باید قصه و داستان جذاب داشته باشد همچنین مفاهیم و پیام در دل فیلم جای گرفته باشند تا به صورت ناخودآگاه در ذهن نوجوانان شکل بگیرد.
محسن عنایتی کارگردان انیمیشن «بنیامین» درباره ساخت انیمیشن در ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه انیمیشن پرمخاطب در کشور نداریم باید با مطالعه و پشتکار سطح انیمیشن را در کشور ارتقا دهیم.
عنایتی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انیمیشن سازی کار سختی به شمار می‌رود باید در ابتدای کار بدانند در بخش کارگردانی می‌خواهند کار کنند یا قصه و داستان، اگر در سن کم کار را شروع می‌کنند باید با پشتکار و تحمل سختی‌ها و نقدها برای آینده ساخته و آماده شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/228555/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود