آریا بانو

آخرين مطالب

متفاوت‌ترین انیمیشن‌های والت دیزنی که شاید ندیده باشید فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / هفته آینده قسمت دوم انیمیشن محبوب فروزن ( Frozen ) اکران می‌شود. انیمیشنی که برای بسیاری از کودکان عصر خودش، احتمالا یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌تواند آن‌ها را برای ساعت‌ها سرگرم کند. اما این انیمیشن، تنها عنوان جذاب استودیو والت دیزنی نیست.
انیمیشن‌های والت دیزنی همیشه قدرتمندترین عناوینی هستند که هر سال منتظر تماشای آن‌ها هستیم. حتی این روزها که این بازسازی نمونه‌های قدیمی‌تر دیزنی بیشتر از همیشه مطرح شده، باز هم بیشتر عاشقان سینما ترجیح می‌دهند انیمیشن‌های قدیمی دیزنی را با پوششی جدید تماشا کنند تا به تماشای عناوین جدیدی بروند که احتمالا شکست می‌خورند.
اما در میان ده‌ها انیمیشن مشهور و پرهوادار والت دیزنی، چند اثری هم وجود دارد که خیلی مشهور نیستند. عناوینی که اگرچه به اندازه رقبای نزدیکشان شهرت زیادی ندارند، اما مانند همه آثار استودیوهای دیزنی، جذاب و خاطره‌انگیز هستند.
فرانکنوینی Frankenweenie
این انیمیشن استاپ موشن (ایست‌-حرکتی) یکی از متفاوت‌ترین آثار تاریخ استودیوهای انیمیشن‌سازی دیزنی است. تیم برتون (کارگردان آثار مشهوری از جمله ادوارد دست‌قیچی و سوئینی تاد) در سال 2012 به سراغ ایده بازسازی یکی از فیلم‌های کوتاه والت دیزنی رفت. فرانکنوینی در حقیقت بازسازی فیلم کوتاهی به همین نام محصول سال 1984 است. این انیمیشن سیاه و سفید، بیشتر از این که به فضای رنگارنگ و همیشه شاید انیمیشن‌های دیزنی نزدیک باشد، فضایی ترسناک و وهم‌آلود مانند بیشتر آثار تیم برتون دارد.
داستان انیمیشن درباره پسرکی به نام ویکتور فرانکشتاین است. ویکتور پسری باهوش است که همه اطرافیانش هوش او را تحسین می‌کنند. او سگی دارد که عاشقانه دوستش دارد اما وقتی این سگ بر اثر یک تصادف مهیب کشته می‌شود، ویکتور تصمیم می‌گیرد همه توانش را به کار بگیرد تا او را دوباره زنده کند.
جادوی عجیب Strange Magic
لوکاس فیلم به عنوان استودیویی که مسئولیت تولید عناوین سینمایی و تلویزیونی مجموعه جنگ ستارگان را برعهده دارد، از سال‌ها پیش زیر مجموعه دیزنی فعالیت می‌کند. یکی از متفاوت‌ترین محصولات این استودیو، انیمیشنی به نام جادوی عجیب است. استودیو لوکاس فیلم برای ساخت این انیمیشن، بیش از پانزده سال صبر کرد تا شرایط تولید آن به شکل کامل فراهم شود.
در قلمرویی که به دو سرزمین تاریکی و سرزمین پری‌ها تقسیم شده است، موجودات افسانه‌ای به دنبال معجونی هستند که آن‌ها را جادو کند. این موجودات امیدوار هستند مسیر زندگی آن‌ها با این جادوی عجیب تغییر کند. اما موانع بسیاری در برابر آن‌ها وجود دارد.
مریخی‌ها مامان می‌خان Mars Needs Moms
عاشقان ژانر علمی تخیلی نام رابرت زمیکس را شنیده‌اند. کارگردان سه‌گانه مشهور بازگشت به آینده در سال 2012 تهیه‌کنندگی انیمیشنی را برعهده گرفت که ایده جالبی داشت. موجودات بیگانه در مریخ، زمین را نگاه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند مادران زمینی را برای تربیت مریخی‌ها به سیاره خود منتقل کنند. میلو که رابطه خوبی با مادرش ندارد، با شکستن قلبش به او می‌گوید آرزو می‌کند کاش در زندگی‌اش نباشد. اما نمی‌داند که مریخی‌ها خیلی زود مادرش را از او می‌گیرند و او باید در یک سفر پرماجرا راهی مریخ شود.
اما این انیمیشن نتوانست انتظارات را برآورده کند و استودیو دیزنی که برای تولید آن 150 میلیون دلار هزینه کرده بود، در نهایت ضرر هنگفتی را متحمل شد. با این حال روایت متفاوت Mars Needs Moms می‌تواند برای تماشای یک‌باره آن کافی باشد.
دایناسور خوب The Good Dinosaur
شاید بهتر بود این انیمیشن را در این لیست قرار نمی‌دادیم چرا که محصولی مشترک میان دیزنی و پیکسار است. اما دایناسور خوب حتی در این میان عناوین پیکسار هم عنوانی متفاوت است. در یک دنیای موازی، سیارکی که می‌توانست باعث نابودی دایناسورها شود از کنار کره زمین عبور می‌کند. بنابراین حالا انسان‌ها و دایناسورها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
این خلاقیت جالب در پرداختن به یک آینده فرضی، باعث شده دایناسور خوب توانایی‌های زیادی برای سرگرم‌کردن مخاطب خود داشته باشد. دایناسور خوب با بهره‌گیری از رابطه میان انسان‌ها و دایناسورها به سراغ ایده‌ای رفته که شاید بیش از حد تازه باشد.
اژدهای خانگی Pete"s Dragon
این روزها که دیزنی حسابی مشغول بازسازی عناوین قدیمی خود است، آن‌قدر آثار متعدد را اکران می‌کند که گاهی اجازه تماشای برخی از انیمیشن‌ها را به مخاطبین خود هم نمی‌دهد. شاید اژدهای خانگی هم یکی از این عناوین باشد. این لایو اکشن (انیمیشنی که مضامین سینمایی هم دارد) در سال 2016 اکران شد و در واقع بازسازی فیلمی به همین نام محصول 1977 بود.
وقتی پیت پنج ساله در سفری که به همراه پدر و مادرش آغاز کرده تصادف وحشتناکی را تجربه می‌کند، خانواده‌اش را از دست می‌دهد. او که در جنگل گم شده، با اژدهای بزرگی آشنا می‌شود که او را از خطرات جنگل در امان نگه می‌دارد. اژدهای پت یکی از محبوب‌ترین بازسازی‌های دیزنی در چند سال اخیر است که منتقدان به شدت آن را تایید کرده‌اند.
هواپیماها Planes
هواپیماها، در واقع اسپین‌آف (مجموعه‌ای با داستان متفاوت اما اتمسفری مشابه) از انیمیشن‌ Cars (ماشین‌ها) بود که برخلاف انتظارات، پیکسار حاضر نشد تولید آن را برعهده بگیرد. بنابراین این انیمیشن توسط استودیوهای انیمیشنی دیزنی ساخته شد. این انیمیشن که در سال 2013 اکران شد، آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که یک سال بعد قسمت دوم آن نیز اکران شد.
داستی، هواپیمایی زراعی‌ است و در زمین‌های کشاورزی کار می‌کند و هم‌زمان هم دوست دارد به یک هواپیمای حاضر در مانورهای هوایی را هم دارد. او باید برای این هدف بجنگد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/227773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود