آریا بانو

آخرين مطالب

5 پیشنهاد ماجراجویانه برای بازنشستگی گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چطور / بازنشستگی می‌تواند بهترین فرصت برای انجام دادن کارهایی باشد که همیشه در گوشه ذهن خود نگه داشته‌اید. آیا برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ اینجا چند پیشنهاد برای شما وجود دارد.
چطور می‌توان یک پایان عالی پس از یک دوره طولانی کار سخت داشت؟ البته که با سفر به دور دنیا. زمانی که بازنشسته شوید دیگر هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد و آن زمان وقت اکتشاف سیاره شگفت‌انگیزمان است. وقت آن رسیده است تا چمدانتان را ببندید و از مقاصد بسیار دور و بیگانه گرفته تا سفرهای فراموش‌نشدنی نزدیک به خانه، این راه‌های ماجراجویانه برای بازنشستگی را آغاز کنید. البته تمام این پیشنهادات قابل اجرا نیستند؛ اما می‌توانند ایده‌ای برای کارهای مشابه باشند.
1. میراث خود را بشناسید
آیا تا به حال زمانی را برای شناخت شجره‌نامه خانوادگی خود اختصاص داده‌اید؟ آیا به این پی برده‌اید که زندگی اقوام دورتان چگونه بوده است؟ حالا که بازنشسته شده‌اید بهترین زمان برای کشف میراث و ملاقات سرزمین آبا اجدادی‌تان است. هیچ چیز حیرت‌انگیزتر از ملاقات اقوامی که سال‌های سال در آن سوی دنیا گم کرده‌اید نیست؛ همچنین دیدن یک نشان خانوادگی روی یک قلعه، یا دیدن نام خانوادگی‌تان روی تابلوی یک خیابان محلی. مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ شما می‌توانید با آزمایش DNA به اصل و زادگاه خود پی ببرید. البته این آزمایش بسیار گران است. خب اینکه شهر یا روستای خود را به‌خوبی بگردیم و از آن لذت ببریم هم ایده بدی نیست!
2. یک سفر جاده‌ای به تمام قاره‌ها را آغاز کنید
بهترین راه برای دیدن دنیا استفاده از تورها و پیوستن به آن‌ها نیست؛ بلکه سفرهای جاده‌ای مطمئن و واقعی هستند که طعم یک سفر واقعی را به شما هدیه می‌کنند. به‌عنوان تجربه‌ای که یک بار در زندگی امتحان می‌کنید، ماشین (یا کاروان) خود را آماده، برنامه GPS را تنظیم و سفر جاده‌ای عالی خود را آغاز کنید؛ سفری که قرار است طبق برنامه‌ریزی شما و با حوصله به کشف دنیا بپردازد. هر قاره فهرستی از بهترین سفرهای جاده‌ای خود را دارد؛ اما قسمت دشوار سفر انتخاب بهترین سفر جاده‌ای برای شما است. تمام سفرهای جاده‌ای آمریکا باید شامل جاده 66 ایالات متحده (Route 66) باشد؛ بزرگراهی که مرکز آمریکا را به دو نیم تقسیم می‌کند. برای داشتن یک سفر به بخش وحشی می‌توانید دل به جاده‌های آفریقا، استرالیا یا کانادا بزنید؛ بنابراین کمربند ایمنی را ببندید و لیست موسیقی موردعلاقه‌تان را بردارید که قرار است پا به سفر ماجراجویی زندگی‌تان بگذارید.
البته حتما لازم نیست برای دیدن زیبایی‌های بی‌نظیر از ایران فراتر رویم. ایران کشوری است که اگر تمام عمر به کشف زیبایی‌هایش بپردازیم باز هم وقت کم می‌آوریم. این زیبایی‌ها را در کجارو مفصل بررسی کرده‌ایم؛ آن‌ها را از دست ندهید.
3. میراث جهانی یونسکو را بررسی کنید
اگر از طرفداران پروپاقرص تاریخ هستید، این سفر می‌تواند نهایت یک ماجراجویی برای پس از بازنشستگی باشد. هفت عجایب دیدنی دنیا جزو آثار حیرت‌انگیزی هستند که تا به حال ساخته شده‌اند. تصور کنید که در میان تاریخ و شکوه نفس‌گیر دیوار بزرگ چین، کولوسئوم، چیچن ایتزا، تاج محل یا ماچو پیچو قدم می‌زنید. این فهرست بسیار تحسین‌برانگیز است؛ اما مکان‌های شگفت‌آور دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به آن اضافه کنید.
23 اثر تاریخی طبیعی ایران در فهرست یونسکو کدام است؟
برخی از آن‌ها را می‌توانید در فهرست میراث یونسکو بررسی کنید؛ مکانی‌های چون رشته‌کوه دولومیت در ایتالیا، شهر تاریخی باگان در میانمار یا کاپادوکیه در ترکیه. در ایران نیز آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که در یونسکو ثبت شده‌اند.
4. سوار یک کروز شوید
اگر رویای بازنشستگی شما این است که به آب بزنید، پس در اینجا چند انتخاب برای شما داریم. برای شروع می‌توانید صنعت کشتی‌رانی Viking را انتخاب کنید. سفر 245 روزه‌ی آن‌ها شامل دیدن 6 قاره و 59 کشور، 111 ساعت تورگردی و 113 ساعت توقف در بندرگاه‌ها است. این کروز سفرش را از لندن آغاز می‌کند، دورتادور زمین را می‌پیماید و هشت ماه بعد دوباره به لندن بازمی‌گردد. پس اگر لیست آرزوهایتان شامل دیدن اروپا، آمریکای شمالی، جزایر کارائیب، آمریکای جنوبی، جزایر پلی‌نزی و استرالیا است، کاملا به آرزوی خود می‌رسید.
سیار گران قیمت هستند و اینکه شمال و جنوب کشور ما را دریاهایی بسیار زیبا احاطه کرده‌اند که سفر به آن‌ها خالی از لطف نیست.
5. به دنبال آرزویتان بروید
اگر در تمام زندگی آرزویی داشته‌اید که به هر دلیلی نتوانسته‌اید آن را عملی کنید، بازنشستگی بهترین فرصت برای دنبال کردن رویاها است. فستیوال‌ها و تجربه‌های جذاب بسیاری برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. اگر اهل پیاده‌روی هستید مسیرهایی طولانی اما بسیار زیبا در سراسر دنیا وجود دارند.
اگر به ادبیات، به‌خصوص شکسپیر، علاقه‌مند هستید به استراتفورد بروید. اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گل و گیاه هستند حتما به تور زیباترین باغ‌های اروپا بپیوندید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/227364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

ستاره 21 ساله یوونتوس در رادار الاتحاد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

دیالوگی که آغاز بازیگری مریم کاویانی بود

اتفاقات عجیبی که در مهمانی لاکچری افتاد!

ابراز عشق سلمان رو شیشه مینی بوس!

«خاطره ها» را با صدای مرتضی پاشایی گوش دهید

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

کوکو تن ماهی؛ سریع، راحت و خوشمزه

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

توصیه به خانم‌ها؛ با خنده به استقبال مرد‌ها بروید

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد؛ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست

پاکسازی کمپ مهاجران در پاریس در فاصله کوتاه باقیمانده تا المپیک

بن بست فوتبالی عربستان و گران ترین تیم تاریخ آسیا؟

جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه

ترین‌های هفته؛ تیر دروازه های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر

بازی اسم و فامیل مدیران تراکتور به قیمت پراندن یک جام دیگر

اسنایدر:‌ امیدوارم یونایتد با پنج گل در فینال شکست بخورد

کارهایی که باعث برگشت روح به جسم تجربه گر مرگ شد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

«تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

نماهنگ خاطره انگیزی با صدای زنده یاد ناصر عبداللهی

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

دوش طولانی یا کوتاه؛ کدام یک بهتر است؟

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!