آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین داروی سلامت/ جنگی میان ورزش و افسردگی روانشناسي

بهترین داروی سلامت/ جنگی میان ورزش و افسردگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سلامانه: زمانی که به افسردگی یا اضطراب مبتلا هستید، شاید ورزش آخرین راه حلی باشد که می توانید برای بهبود خود انجام دهید.
ورزش بهترین راه برای بهبود وضعیت جسمی و روحی شماست. در این مطلب خبر خوبی برایتان داریم که ورزش قطعا می تواند آرامش را به شما هدیه دهد و باعث شود که احساس بهتری به زندگی داشته باشید. اما سوال این است که ورزش چگونه به رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند؟
مصطفی عاشوری، فیزیولوژیست ورزشی
ورزش از چند روش به بهبود افسردگی کمک می کند
انتشار مواد شیمیایی از مغز باعث می شود احساس خوبی در شما ایجاد شود و همین افسردگی را کاهش می دهد. (انتقال دهنده های عصبی و اندورفین). ورزش روی مسائل عاطفی نیز تأثیر مثبتی می گذارد. به عنوان مثال می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس داشته باشیدکه این اعتماد به نفس ناشی از تناسب اندام شماست که وضعیت فیزیکی بهتر موجب می شود شما احساس رضایت بیشتری به خود و ظاهر خود داشته باشید. ورزش یک نوع حواس پرتی مثبت به همراه دارد زمانی که شما در حال فعالیت هستید حتی برای مدت کوتاه نگرانی و دغدغه را از خود دورمی کنید.در واقع وقتی که مشغول به فعالیت ورزشی هستید ذهن شما از چرخه افکار منفی که تغذیه کننده افسردگی و اضطراب هستند دور می شود.
چه فعالیتی، ورزش محسوب می شود؟
زمانی که اسم ورزش می آید افراد دچار سردرگمی می شوند که چه نوع ورزشی مناسب است؟ چرا که مشاهده شده است، اشخاصی که دچار بحران افسردگی هستند حتی در انتخاب ورزش هم دچار مشکل می شوند. ورزش شامل طیف گسترده ای از فعالیت هایی است که فعالیت بدنی شما را برای داشتن احساسی بهترافزایش می دهد. پیشنهاد ما به شما ورزش های گروهی مانند ایروبیک ، تی آرایکس ، بسکتبال و والیبال است چرا که بسیار مفیدند.در کنار فعالیت های ورزشی ، فعالیت های بدنی دیگر هم هست که موجب بهبود وضعیت روحی شما می شود مانند : باغبانی، شستن ماشین یا قدم زدن در اطراف ساختمان محل زندگی.صحبت ما این است که فقط از روی زمین بلند شوید و حرکت کنید و زمانی را به خود اختصاص دهید ولی بهتر است در قالب یک برنامه هدفمند که همان ورزش است، انجام شود.در علم ورزش ثابت بودن زمان آن بسیار مهم است اما اگر به دلیل مشغله ، وقت و زمان کافی در اختیار ندارید ، نگران نباشید ، ما به شما می گوییم که لازم نیست این قدر سخت بگیرید! بله، سخت نگیرید. هیچ ایرادی ندارد فقط کافی است شما فعالیت کنید. مثلا « مسیری از محل کار تا منزل را پیاده روی کنید با گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان. حتی می توانید از دوچرخه استفاده کنید.این واقعا ایده خوبی برای بهبود وضعیت روحی شماست و هیچ ایرادی ندارد شما برای سلامتی خود دست به کارهایی بزنید که شاید فکر کنید مناسب شما نیست، این جا سلامتی شما مهم هست.
بهترین داروی سلامت
اگر می خواهید به صورت هدفمند ورزش کنید، 30 تا 45 دقیقه ورزش در طول روز به مدت سه تا پنج جلسه تمرینی در هفته به طور قابل توجهی مفید است. همان طور که گفتیم ورزش های کوتاه مدت (10 تا 15 دقیقه ) نیز همان نتیجه را خواهد داشت. مثلا یک بار صبح و یک بار هم بعدازظهر. درنهایت جمله آخر معروف صفحه سلامت زندگی سلام؛ بهترین دارو برای سلامت جسم و روان شما ورزش است. اولین گزینه از نظر ما، برای بهبود وضعیت روحی و جسمانی شما همان ورزش کردن هست، پس در صورت مشاهده علایم افسردگی یا اضطراب لزومی ندارد به داروهای شیمیای روی بیاورید.البته توصیه می کنیم در کنار فعالیت ورزشی با مشاوران متخصص هم جلساتی داشته باشید تا بهتر و زودتر به نتیجه برسید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

متولدین هر ماه در رابطه عاشقانه و زبان عشق آنها در ابراز احساسات

با استرس مقابله نکنید!

چالش‌های ازدواج مجدد برای فرزندان

معلولان چه فشارهای روانی را تحمل می‌کنند؟

چگونه خود را ببخشیم؟

زبان عشق متولدین ماه‌های مختلف

تنبیه بدنی کودک را با کمک این راهکارها کنار بگذارید

خشمتان چه می‌خواهد به شما بگوید؟

با تمایلات وسواسی‌مان چه کنیم؟

وسواس کمال‌گرایی و هرآنچه باید بدانید

فاصله سنی مناسب بین دو فرزند از نظر روانشناسی!

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های روانی در سال‌های 90 تا 96

تست هوش را یک دقیقه ای پیدا کنید

به جای نصیحت‌کردن افراد به آن‌ها کمک کنید

این شش عامل شما را به سمت افسردگی می‌برد، از آنها دوری کنید!

تأثیر فاصله سنی زیاد در زندگی مشترک را بدانید

با ورزش افسردگی را دور کنید

اختلال ترس از رابطه‌ی جنسی چیست؟

شخصیت شناسی بر اساس شیوه بسته بندی هدیه!

بهترین داروی سلامت/ جنگی میان ورزش و افسردگی

آیا ایرانی‌ها بیماری‌های روانی را کتمان می‌کنند؟

چگونه آدم جالب‌تری باشیم؟

مزایای بافتنی؛ افزایش اعتمادبه‌نفس و کاهش افسردگی

ویتامین هایBو Dموثر در پیشگیری از افسردگی

مقابله با خلق منفی در افسردگی

تاثیر طلای سرخ بر بهبود افسردگی

افسردگی تلخی که با احساس شیرین مادری همراه است

ترفندهای روانشناسانه برای اینکه رگ خواب همسر را در دست بگیرید

غلبه بر کمال گرایی شغلی با 4 استراتژی کاربردی و مؤثر

چگونه تظاهر کنیم که اعتماد به نفس بالایی داریم؟

روانشناسی/ شخصیت شناسی بر اساس فصل تولد

ترسیدن از خودِ ترس / چرا وقتی به بچه‌هایمان فکر می‌کنیم، ترس سراسر وجودمان را می‌گیرد؟

هدستی که افسردگی را درمان می‌کند!

13 عادت کسانی که دلسوز خودشان هستند

افزایش خودکشی نوجوانان در آمریکا

شخصیت شناسی از روی عادت های روزانه از نحوه خرید گرفته تا سلفی

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

درمان عجیب و غریب زنان افسرده در اروپا

ترک عادت‌های بد، با این روش‌ها

نحوه برخورد والدین با پسران در آستانه سن بلوغ

شخصیت‌شناسی بر اساس چیزی که ازش می‌ترسی!

سلامت روانی خود را با این ویدئو بسنجید!

نیاز ایران به 300 هزار روانشناس و مشاور

چطور با بیماری روانی چشم‌وهم‌چشمی مقابله کنم؟

چرا افراد زیر 30 سال خود را می‌کُشند؟

5 نیاز کودکانه از نظر مادر علم روانشناسی کودک

چگونه حامی فرد مبتلا به افسردگی باشیم؟

تغییر تعرفه‌های روانشناسی و مشاوره در انتظار تایید هیات دولت

علائم افسردگی کودکان که باید جدی بگیرید

شخصیت شناسی از روی دست و نحوه قفل کردن انگشتان در هم