آریا بانو

آخرين مطالب

واکنش جدید رئیس شورای شهر مشهد به ماجرای مدارک تحصیلی 2 نفر از همکارانش اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / هفته اول مهرماه بود که اعترافات هماهنگ دو عضو شورای شهر در رسانه‌ها منتشر شد و دو عضو شورای شهر مشهد اعلام کردند موسسه‌ای که در آن درس خوانده‌اند «دانشگاه نیست!» اما امروز رئیس شورای شهر مشهد گفت: نه جعلی اتفاق افتاده و نه دادگاهی تشکیل شده که محکومیتی اتفاق افتاده باشد.
بیش از یک هفته از انتشار خبر «صدور کیفرخواست مجرمیت 2 عضو‌ شورای شهر مشهد» می‌گذرد و ظهر امروز در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که به ریاست محمدرضا حیدری در سالن جلسات علنی ساختمان شورای شهر مشهد برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها انتقاد کرد.
محور اصلی شورای پنجم وحدت است؛ ادوار شورای شهر تلاش بر واگرایی داشتند!
محمدرضا حیدری در ابتدای صحبت‌هایش عقلا و بزرگان شهر را گواه گرفت که از آغاز شورای پنجم محور اصلی شورا وحدت، همدلی و هم‌افزایی برای خدمت به شهر بوده و هست و یادآور شد: در بدو شروع کار شورای پنجم، از همه اساتید و صاحبنظران با هر گرایش فکری و سیاسی دعوت به همفکری و هم‌افزایی جهت خدمت به شهر کردیم، شاید ملاحظه و شناخت ادوار گذشته شورای شهر در فضای سیاسی و اجتماعی گذشته این شهر که تلاش بر واگرایی‌ها داشت، عبرتی شد تا ما بر شعار خود مبنی بر وحدت، انسجام و همدلی برای خدمت به مردم تاکید کرده‌ایم و وارد چالش‌ها و تقابل‌های سیاسی با رقبایمان نشده‌ایم و سعی کردیم شورا را از این فضا دور نگه داریم تا به مردم خدمت کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه اقلیتی محدود اما برخوردار از امکانات رسانه‌ای گسترده، از آغاز فعالیت شورا شروع به فضاسازی و تخریب رسانه‌ای کردند و اخیرا هم با رویکرد منفعت‌گرایانه سیاسی با موضوع مبارزه با فساد در این فضای رسانه‌ای جولان می‌دهند.
رسیدگی به پرونده عضو شورای شهر مشهد از نقاط قوت دوره ریاست جدید قوه قضائیه است
حیدری با یادآوری ماه‌های اولیه شروع به کار در شورای شهر مشهد گفت: هنوز 6 ماه از فعالیت شورای پنجم نگذشته بود که در روزهای پایانی سال 96 مواجه شدیم با پرونده اتهام یکی از اعضای شورای شهر و در شورا بدون هیچگونه حاشیه‌ای اعلام کردیم که به روند پیگیری قانونی این پرونده اعتقاد داریم و به نتایج آن پایبندیم.
رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر دادگاه عمومی و بدوی تشکیل و رأی هم صادر شده و ما منتظر اعلام رأی هستیم، روند دادرسی این پرونده را یکی از نقاط روشن و قوت دوره ریاست جدید قوه قضاییه دانست.
رئیس شورای شهر مشهد در واکنش به پرونده مدارک تحصیلی دو عضو شورای شهر: نه جعلی اتفاق افتاده نه دادگاهی تشکیل شده
در حالی که هفته اول مهرماه گزارش « اعتراف 2 عضو شورای شهر مشهد به دانشگاهی نبودن مدرک کارشناسی ارشد/ چالش نظارت بر مدارک + فیلم » در فارس و البته اعترافات هماهنگ دو عضو شورای شهر در خبرگزاری ایسنا منتشر شد و در آن اخبار دو عضو شورای شهر مشهد اعلام کردند موسسه‌ای که در آن درس خوانده‌اند دانشگاه نیست! حیدری در ادامه صحبت‌هایش در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در موضوع مربوط به اصالت مدرک تحصیلی دو نفر از اعضای شورای شهر هم باز همین جریان اقلیت رسانه‌ای از مفهوم جعل و محکومیت استفاده کردند در حالی که نه جعلی اتفاق افتاده و نه دادگاهی تشکیل شده که محکومیتی اتفاق افتاده باشد اما برای تخریب و تضعیف شورای پنجم به طور وسیع از این مفاهیم در فضای رسانه‌ای‌شان استفاده کردند.

این اظهارات در حالی است که خبر «صدور کیفرخواست مجرمیت 2 عضو‌ شورای شهر مشهد» هفته دوم آبان‌ماه در خبرگزاری تسنیم منتشر شد و در آن آمده بود «چندروز پیش مراحل رسیدگی به پرونده مذکور(مدارک تحصیلی دو عضو شورای شهر مشهد) در دادسرا به پایان رسید. جمع‌بندی مستندات منجر به این شد که بزه انتسابی به نامبردگان محرز و مسلم تشخیص و مستندات به ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب 1388 و ماده 556 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 کیفرخواست مجرمیت برای آن‌ها تحت عنوان استفاده غیر مجاز از عناوین علمی صادر شد. پرونده مذکور پس از صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری مشهد ارسال شد.»

مراجع نظارتی به پرونده صدها نفری که از مدارکشان استفاده مدیریتی و انتخاباتی کردند ورود کنند
رئیس شورای شهر مشهد هیچ اشاره‌ای به اعتراف اعضای شورای شهر و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی در تبلیغات انتخاباتی اعضای شورای شهر نکرد و در ادامه سخنان خود گفت: به باور شورا این پرونده مسیر خود را طی می‌کند اما انتظار داریم که مراجع نظارتی دایره این رسیدگی را وسیع کنند و پرونده صدها نفری که از این موسسات آموزشی مدرک گرفتند و در جایگاه‌های مدیریتی و انتخاباتی از مزایا و پاداش‌های آن استفاده می‌کنند، را هم مورد رسیدگی قرار دهند در غیر این صورت بر خلاف انصاف و عدالت است.
وی در حالی از همه چهره‌های دانشگاهی و حوزوی، علما و فقهای این شهر درخواست کرد اجازه ندهند در این شهر فضای رسانه‌ای منحرف، یک سویه و منفعت‌گرایانه شود که هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی که نماینده وزارت علوم در خراسان رضوی است گفته بود «ملاک اعتبار موسسات و مراکز آموزشی مجوز شورای گسترش وزارت علوم است و سازمان مدیریت صنعتی شرق فاقد مجوز شورای گسترش وزارت علوم بوده».
حیدری ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه شورای پنجم از نقد عالمانه ابایی ندارد؛ گفت: خطابم به اتاق فکری است که می‌خواهند تا ایام انتخابات مجلس فضاسازی رسانه‌ای و جریان‌سازی سیاسی راه بیندازند، می‌خواهم بگویم با این روش‌ها راه به جایی نمی‌برید، با این روش‌ها به جریان اصیل و ریشه‌دار اصولگرایی در مشهد آسیب می‌زنید.
پیش از این علی جهان، کارشناس هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه شورای گسترش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مراجع صدور مجوز هستند، گفته بود: تنها مرجع دارای صلاحیتِ تایید در خصوص مدارک دانشگاهی، وزارت علوم است و می‌شود با استعلام از وزارت علوم اعتبار مدارک اعضای شورای شهری که این روزها در رسانه‌ها خبرساز شده‌اند را بررسی و به افکار عمومی پاسخ قانع‌کننده‌ای داد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/226008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد