آریا بانو

آخرين مطالب

چرا باید استعداد فرزندمان را زود پیدا کنیم و آن را توسعه دهیم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یوکن / بسیاری از بزرگ‌سالانی را مشاهده می‌کنیم که علیرغم بالا بودن سن‌شان هنوز هم نمی‌دانند در انجام چه‌کاری خوب هستند و در پیدا کردن شغلی مناسب مشکل دارند. برای جلوگیری از این امر برای فرزندان خود باید در یافتن استعداد ها و توانایی هایشان در سن کم به آن‌ها کمک کنیم. با ما همراه باشید.
بسیاری از والدین رویاهایی در مورد اینکه فرزندانشان در بزرگ‌سالی چگونه باید باشد و چه شغلی باید داشته باشد، در سر خود دارند. بعضی از افرادی که برای خانواده تشکیل دادن نمی‌توانند صبر کنند درباره این چیزها، حتی قبل از اینکه فرزند چیزی بیش از یک جنین نیست تفکر می‌کنند.
ایجاد توازنی میان داشتن انتظارات و تنها آروزی بهترین داشتن برای فرزندان سخت است. اگر چه صلاح فرزند خود را می‌خواهید، تنظیم استاندارد برای کودک خود براساس دیدگاهتان و نه بر اساس واقعیت و توانایی‌هایش فقط فشار بر روی او ایجاد می‌کند.
عدم پاسخگویی به استانداردهای شما موجب ناراحتی فرزندان‌تان می‌شود و این چیزی است که شما قطعاً نمی‌خواهید انجام دهید. هر پدر و مادری باید بهترین‌ها را برای ایجاد یک محیط سالم که فرزند می‌تواند در آن رشد و توسعه سالم داشته باشد، انجام دهد.
اما این تنها چیزی نیست که شما باید انجام دهید. کمک به کودک خود برای کشف استعدادهایش باید در بالای لیست اولویت هر والدینی باشد. دلایل آن را در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.
1. محیطی حمایتی و محبت‌آمیز
می‌دانم که می‌خواهید فرزندتان در هر حوزه از زندگی‌اش بهترین باشد. اما اگر آرزوهای خود را بر آنان تحمیل کنید، قادر به انجام کاری نخواهید بود. اگر موفق به پیدا کردن یک رویکرد سالم بدون فشار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توانایی‌های طبیعی کودک خود شوید، یک محیط بسیار حمایتی برای آنها ایجاد کرده‌اید.
فرزند شما ممکن است به‌عنوان‌مثال نسبت به یک منطقه از هنر علاقه نشان دهد، اما شما باید از این واقعیت آگاه باشید که او قادر نخواهد بود بلافاصله یک شاهکار ایجاد کند. بنابراین، کار شما این است که متوجه علاقه و استعداد آن‌ها شوید و آن‌ها را همچنان به مسیر درست هدایت کنید.
2. افزایش اعتمادبه‌نفس
کودکان با اعتمادبه‌نفس مشکل دارند، زیرا با چیزهایی که نمی‌شناسند احاطه شده‌اند. هر چیزی که با آن روبرو می‌شوند نیازمند فرایند یادگیری دارد. اگر موفق به کشف یک استعداد کودک خود در سنین پایین، شاید حتی قبل از اینکه به مدرسه برود شدید او از این واقعیت که در چیزی خوب است، آگاه می‌شود. چیزی شبیه به این در مورد مهارت هایش یک تقویت‌کننده اعتماد به نفس است.
3. توسعه مهارت‌ها
کارآمدترین راه برای کشف استعدادهای فرزند خود این است که آنها را در فعالیت‌های مختلف قرار دهید. با دادن توپ به آنها برای بازی کردن آنها را قادر به کشف فضای خود کنید و یا به آنها کتاب‌های رنگ‌آمیزی بدهید و ببینید آیا استعداد نقاشی دارند یا موزیک پخش کنید و به آنها اجازه دهید مهارت‌های صوتی خود را نشان دهند.
این نوع تغییر محیط باید به آرامی انجام شود و هنگامی‌که کودک شما استراحت می‌کند و انرژی می‌گیرد، به او کمک می‌کند تا یک مجموعه کامل از مهارت‌های شناختی و اجتماعی در سن کم درحالی‌که شما کار بر روی کشف استعدادهایش کار می‌کنید توسعه دهد.
4. افزایش شانس موفقیت
همان‌طور که فرزند شما رشد می‌کند، می‌تواند بر روی علایق خود بنابر یک دلیل ساده متمرکز شود. زیرا از آنها اگاهی دارد. بسیاری از بچه‌ها تا دانشگاه از آن مطمئن نیستند و بعضی حتی پس‌ازآن در مورد انتخاب شغلشان در جست‌وجو هستند. شما می‌توانید از این نوع تأخیر و هدر رفتن زمان جلوگیری کنید، اگر به آنها کمک کنید تا بتوانند کاری که می‌توانند انجام دهند را پیدا کنند.
اگر مکانی برای کودکان ایجاد کنید که بتوانند به‌درستی در آن توسعه یابند و تمام احتیاجاتی که برای کار بر روی استعدادهای خود به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید، به احتمال بسیار زیاد، شانس موفقیت آنها را تحت تأثیر قرار داده‌اید.
5. مهم‌ترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید
پرورش کودک دشوار است، به‌ویژه در این دوره مدرن. آموزش و کتاب‌های بسیاری در مورد چگونگی تبدیل فرزندتان به یک بالغ سالم مستقل وجود دارد و من معتقدم که هر پدر و مادر باید همه‌چیز را در مورد این موضوع بخواند، بنابراین می‌توانید آنچه با توجه به غرایز خود هوشمندانه‌ترین روش به نظر می‌رسد را انتخاب کنید. پس از همه، فرزند شما مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که تابه‌حال انجام داده‌اید. حداقل این‌یکی از راه‌های نگاه کردن به آن است.
تنها چیزی که باید در مورد این به یاد داشته باشید، این است که فرزندتان را مجبور به انجام کاری نکنید. من پیشنهاد نمی‌کنم که اجازه دهید زود تسلیم بشوند، اما اگر دلایل خوبی برای شما بیاورند که چرا نمی‌خواهند در فعالیت‌های خاصی شرکت کنند، به آنها اجازه دهید که به کشفیات خود ادامه دهند. حرکات خود را محاسبه کنید. همیشه به تصمیمات خود دوباره فکر کنید و شما و خانواده‌تان موفق خواهید بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/225967/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!