آریا بانو

آخرين مطالب

چالش شورای شهر و شهرداری تهران بر سر کار کردن اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / شهرداری برخی لوایح را نادیده گرفت.اعضای شورای شهر در این باره گله مند هستند. شهرداری سیاست‌ها را اجرا نمی کند تا جایی که برخی اعضا هشدار دادند در صورت بی توجهی راه دیگری پیش خواهند گرفت.
بیش از دو سال از فعالیت مدیریت جدید شهری می‌گذرد،‌انتقاداتی به عملکرد مدیریت شهری وارد است و در بسیاری از موارد خودشان هم اذعان دارند که عملکردشان مناسب نبوده است. کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تشکیل جلسه داده و در پی این هستند که اولویت‌های مدیریت پنجم شهری را به روز کنند.
درک مشترک شهرداری و شورا کم است؛ انتظارات برآورده نشده است
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: اولویت‌های کمیسیون‌های مختلف شورا مجدداً به روزرسانی می‌شود تا موانع موجود برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید شهرداری را ملزم کنیم طبق برنامه‌های کمیسیون شورا حرکت و بر اساس برنامه سوم توسعه عمل کند، گفت: باید قوانین در شورا تدوین و شهرداری در چارچوب آن عمل کند.
علیخانی در پاسخ به این پرسش که چقدر بر اساس برنامه تاکنون حرکت کرده‌اید، گفت: درک مشترک در اجرا بین شهرداری و شورا کم است ما به دنبال این هستیم که درک مشترک ایجاد کنیم. شهرداری باید سیاست‌های شورای شهر را اجرایی کند.
وی با بیان اینکه در بخش حمل‌ونقل اولویت برنامه‌های کمیسیون عمران مورد تأیید شورای شهر است، گفت: در اجرا شهرداری خیلی موفق نبوده است و انتظارات را برآورده نکرده است.
با تأکید بر این موضوع که متأسفانه درصد بالایی از انتظارات برآورده نشده است،‌گفت: برنامه‌ها و سیاست‌ها دنبال نشده است و شهرداری تهران در این حوزه نیازمند بازنگری اساسی است.
معاونت حمل و نقل و عمران باید ادغام شود
وی به موضوع ساختار اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که معاونت فنی و عمران و حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران همانند کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با هم ادغام شوند و همین کار باعث می‌شود که هماهنگی‌ها در کار بیشتر شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در بحث‌های ترافیکی مسائل عمرانی هم وجود دارد،‌گفت: مثلاً در مترو موضوعات عمرانی وجود دارد.
به گفته علیخانی ما به دنبال این هستیم که کارها روی روال بیفتد اما شهرداری در بخش اجرا به درستی عمل نکرده است.
تعلل شهرداری در ارائه لایحه اصلاح ساختار سازمانی
بر اساس این گزارش، یکی از انتقاداتی که به مدیریت شهری وارد است بحث اصلاح سازمانی است قرار بود که چند ماه پیش شهرداری لایحه اصلاح ساختار را به شورا ارائه کند اما این امر تاکنون رخ نداده و فقط در حال حاضر معاونت منابع انسانی با معاونت برنامه‌ریزی یک رئیس دارد که مظاهریان عهده‌دار آن است که البته بر روی این موضوع که این فرد دو شغله است مباحث زیادی مطرح است و شورا هم مواردی را در این باره مطرح کرد.
شهرداری تهران تأخیر زیادی در ارسال لایحه اصلاح ساختار سازمانی و کاهش معاونت‌های شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه داشته است تا جایی که سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران تأکید کرد که قصور شهردار در این باره پذیرفتنی نیست و قطعاً در صورت تداوم در مقام استیفای حقوق شهروندان و عمل به وظیفه نمایندگی مردم به ناچار از سایر ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم.
البته بسیاری از اعضای شورای شهر معتقدند که شهرداری بر اساس برنامه عمل نمی‌کند تا جایی که علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: مدیران شهری به احکام برنامه پنج ساله توجه نمی‌کنند، این موضوع هم در اولویت شورا قرار دارد.
همچنین از ابتدای سال جاری برخی از اعضای شورا اعلام کردند که شهرداری به مصوبات شورا توجه نمی‌کند و اعضا بارها گله‌مندی خود در این زمینه را در صحن علنی مطرح کردند.
حجت نظری عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: شهرداری موظف است بر اساس زمان تعیین شده لایحه‌های خود را به شورا ارائه کند و شهرداری باید مطیع مصوبات شورای شهر باشد.
شهرداری در برخی موارد سلیقه‌ای رفتار می کنند
وی تأکید کرد: آیا شهرداری تهران به جوان‌گرایی و سپردن سکان‌های مدیریتی شهرداری به جوانان اعتقاد دارد یا خیر و چرا در این زمینه تعلل صورت گرفته است.
به اعتقاد این عضو شورا شهرداری نباید در انجام وظایف خود و الزاماتی که شورا برایش تعیین می‌کند به صورت سلیقه‌ای اولویت‌بندی کند و شهرداری در این باره سلیقه‌ای عمل می‌کند و به مصوبات توجه کافی ندارد و مهلت‌های زمانی در نظر گرفته شده برایشان اهمیت ندارد.
البته مدیران شهری نظری برخلاف این دارند و معتقدند که رابطه بین شورا و شهرداری مثل مجلس تعریف شده نیست و باید در این زمینه چارچوبی رعایت شود.
پیروز حناچی شهردار تهران در این باره گفت: تلاش می‌کنیم به صورت درست و مستدل به سؤالات اعضا پاسخ دهیم. برخی اعضای شورای شهر گلایه دارند که وقتی نسبت به پاسخ‌ها اعتراض دارند، اعتراضاتشان باز هم به همان مقام ارجاع می‌شود.
به گفته حناچی، رابطه ما با شورا مثل مجلس تعریف نشده است، در مجلس آیین‌نامه و چارچوب مشخصی درباره سؤال نمایندگان از وزرا وجود دارد اما در رابطه شهرداری و شورا چنین چارچوبی نیست و اتفاقاً بد نیست پیشنهاد بدهیم دولت برای این رابطه چارچوبی تعیین کند.
بیش از دو سال از عمر مدیریت جدید شهری می‌گذرد و عملکرد این دوره از مدیریت به گفته اعضا مطلوب نبوده و خودشان به عملکردشان از 20، 15 می‌دهند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: ما به عملکرد خود در این دو سال از 20، 15 می‌دهیم. یکی از مسائل اصلی مدیریت شهری در دو سال گذشته بی‌ثباتی در مدیریت بود که موجب تعیین سه شهردار و دو سرپرست شد. در حال حاضر هم حناچی مسؤولیت اجرایی مدیریت شهری را بر عهده دارد و امیدواریم تا پایان دوره ثبات مناسبی در شهرداری حاکم شود.
به گفته هاشمی، در مجموع نمره قابل قبولی داشته‌ایم ولی انتقاداتی به بخش‌های مختلف وجود دارد.
مسؤولان شهری تلاش می‌کنند تا اولویت‌های شهر را به اجرا بگذارند البته انحرافاتی هم از برنامه دارند.
انحراف از برنامه داریم؛ از کارها راضی نیستیم
حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: شهرداری تلاش می‌کند اولویت‌ها را اجرا کند اما انحراف از برنامه همیشه وجود دارد که برای آن هم دلایل مختلفی وجود دارد.
وی در خصوص اینکه برخی کارها در شهر اجرایی نمی‌شود، گفت: شاید برخی موارد به دلیل مشکلات مالی بعضی از زیرساخت‌ها انجام نشده است.
خلیل‌آبادی به برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی سالانه اشاره کرد و گفت: ما برنامه‌ها را مصوب کرده‌ایم.
وی در خصوص عملکرد دو سال گذشته گفت: خیلی ارزیابی نکردیم اما در کمیسیون فرهنگی متأسفانه از اجرای برنامه‌ها راضی نیستیم و ما باید اولویت‌ها را دوباره اولویت‌بندی کنیم.
بین سیاست‌گذاری و اجرا فاصله وجود دارد
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که از شهرداری بارها توضیح خواسته‌ایم گفت: آنها هم توضیح داده‌اند اما معمولاً بین سیاست‌گذاری و اجرا فاصله وجود دارد که این هم طبیعی است اما ما پیگیر هستیم تا کارها اجرایی شود.
وی در خصوص اولویت‌بندی‌های مدیریت شهری گفت: به عنوان مثال پروژه‌های نیمه‌کاره که بالای 80 درصد فعالیت داشتند در اولویت قرار دارند و باید به اتمام برسد و همچنین باید برنامه‌هایی برای نشاط اجتماعی اجرا شود.
بر اساس این گزارش، بیش از 2 سال از عمر مدیریت پنجم شهری می گذرد بسیاری از پروژه های نیمه تمام هنوز بلاتکلیف مانده است و بسیاری از طرح ها و لوایح شورا بی نتیجه مانده و اعضای شورای شهر در این باره گله مند هستند و حتی در برخی موارد اعلام کرده اند در صورت بی توجهی از راه دیگری ورود خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/225418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر