آریا بانو

آخرين مطالب

محتوای حمایت شده

بهترین روش‌های شستشو و ترمیم فرش خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک قالی‌شویی استاندارد و مطمئن، بهترین و ارزان‌ترین راهکار شستشو و ترمیم فرش ماشینی را به اطلاع شما خواهد رساند. در زمینه شستشو و ترمیم فرش ماشینی، هزینه تمام‌شده مهم‌ترین مسئله‌ای است که در ذهن قالی‌شویی و شما خواهد بود و باید ارزان‌ترین، اما مؤثرترین روش را برای ترمیم و بهبود شرایط فرش در نظر گرفته شود.
برترین‌ها: فرش و قالی در فرهنگ ایرانی، فراتر از وسایل و لوازم‌خانگی است و بخشی از فرهنگ و هنر تاریخی ایران را تشکیل می‌دهد. این نگاه متفاوت به فرش باعث شده تا نگهداری این محصول در هر نوع و کیفیتی که باشد، از اهمیتی بالا برخوردار شود.
فرش ایرانی به‌عنوان یک محصول بین‌المللی به انواع مختلف ماشینی و دستباف تقسیم می‌شود که هرکدام با توجه به جنس، کیفیت و زمان استفاده‌شده برای ساخت و بافتن آن، مورد سنجش و قیمت‌گذاری قرار می‌گیرند.
همین سنجش و ارزش‌گذاری به مراحل شستشو و ترمیم نیز وارد شده و با توجه به این موضوعات است که یک فرش و قالی، فراتر از یک محصول با ارزش مالی، به‌عنوان یک اثر هنری به پروسه شستشو و ترمیم وارد می‌شود. پروسه‌ای حساس و دقیق که می‌تواند با یک اشتباه ساده، ارزش این کالای کم‌وبیش گران‌قیمت را تغییر دهد.
قالیشویی شربت اوغلی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه قالیشویی در تهران با بیش از 50 سال تجربه درخشان ارائه‌دهنده کلیه خدمات قالی شویی، رفوگری و ترمیم تخصصی فرش و کلیه خدمات خشک‌شویی انواع مبلمان، موکت و خوشخواب می‌باشد. پس به راحتی می‌توانید به کسب و کاری که 50 سال به خوبی به مشتریانش خدمت کرده اعتماد کنید.
ایرادات شستشوی سنتی فرش
شستشوی سنتی فرش و قالی، نه تنها یک روش قدیمی از خانه‌تکانی به‌حساب می‌آید، بلکه به یک سنت فرهنگی و خانوادگی نیز تبدیل شده است. با این‌حال ایرادات مختلف شستشوی خانگی فرش باعث شده که در سال‌های اخیر، این روش به فراموشی سپرده شود.
زندگی ماشینی و آپارتمان‌نشینی، فضا و زمان لازم برای شستشوی خانگی فرش را از بین برده است و البته هزینه‌های مناسب‌تر قالی‌شویی‌ها نیز مزید بر علت شده تا این سنت کم‌وبیش دوست‌داشتنی، از زندگی ما ایرانیان حذف شود.
هرچند ایرادات فنی زیادی که به شستشوی سنتی فرش وارد می‌شود را می‌توان دلیلی محکم‌تر برای حذف شستشوی خانگی فرش دانست. مصرف بالای آب، استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد و عدم آشنایی با روش‌های صحیح شستشوی فرش، از جمله دلایلی است که شستشوی سنتی و خانگی فرش به فراموشی سپرده شده است.
بسیاری از مواد شوینده صنعتی، اثر منفی و غیربهداشتی بر محیط و پوست انسان دارند و چه‌بهتر که در محیطی استاندارد، مکانیزه و بدون ارتباط مستقیم با انسان مورد استفاده قرار بگیرند. از سوی دیگر عدم خروج دقیق مواد شوینده از فرش نیز به سلامت و کیفیت فرش و تاروپود‌های آن ضربه می‌زند و در واقع نه به‌عنوان یک عمل ترمیمی، بلکه تخریب فرش و قالی به‌حساب می‌آید.
علاوه بر تجربه‌ی نیم قرنی و سرویس‌دهی پرسرعت و داشتن شعبه‌های کافی در تمام نقاط شهر، ارائه خدمات در محل هم یکی از مهم‌ترین وجه تمایز‌های قالیشویی شربت اوغلی با سایر رقبا است.
همین حالا با ما تماس بگیرید.
0211520
لکه‌گیری فرش
هرچند شستشوی خانگی فرش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، اما ترمیم لکه‌های کوچک را می‌توان در خانه و با بررسی جنس فرش انجام داد. در نظر داشته باشید که این موضوع در مورد فرش‌های ماشینی و ارزان‌قیمت صدق می‌کند. درصورتی‌که با فرشی دست‌باف و یا حتی یک فرش ماشینی گران‌قیمت روبرو هستید، بهتر است تا مراحل لکه‌گیری فرش را به یک قالی‌شویی استاندارد و متخصص بسپارید.
درهرصورت اگر قصد حذف لکه چای، قهوه و شیر را دارید، می‌تواند از محلول آب‌اکسیژنه 5 درصد استفاده کنید. لکه چسب یکی از سمج‌ترین انواع لکه است و وارد تاروپود فرش می‌شود. محلول‌های آمونیاکی شستشو می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ترمیم لکه‌های چسبی باشند. البته این محلول‌ها سمی هستند و بهتر است توسط یک متخصص مورداستفاده قرار بگیرند.
شمع را می‌توان با استفاده از اتو و یک کاغذ از روی فرش پاک کرد و بهترین پاک‌کننده خاکستر سیگار نیز گلیسیرین است. برای حذف لکه و باقیمانده آدامس نیز باید از یخ استفاده کنید. هرچند احتمالاً مقداری از تاروپود فرش نیز در این پروسه آسیب ببیند.
لکه‌های جوهر اگر شدید باشد، باید به‌دست قالی‌شویی سپرده شود، اما لکه‌های کوچک را می‌توان با استفاده از محلول آب و سرکه، تمیز کرد. در نظر داشته باشید که لکه هرچه کهنه‌تر باشد، از شانس کمتری برای پاک شدن با روش‌های خانگی برخوردار است.

شستشوی فرش ماشینی
شستشوی فرش‌های ماشینی و کارخانه‌ای، یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین خدماتی است که در قالی‌شویی‌ها ارائه می‌شود. در سال‌های اخیر، به دلیل قیمت مناسب فرش‌های ماشینی، استفاده از این محصول در کشور ما افزایش‌یافته است. در نظر داشته باشید که برخلاف تصور، فرش‌های ماشینی بسیار آسیب‌پذیر هستند و باید با دقت بسیار بالا شسته شوند.
در یک قالی‌شویی استاندارد، با توجه به جنس و رنگ استفاده‌شده در فرش ماشینی موردنظر، روش شستشو و مواد شوینده انتخاب می‌شود. فرش ماشینی ممکن است پشمی، کرک، آکریلیک و یا حتی ابریشمی باشد. همین تفاوت ساخت و جنس باعث شده تا شستشوی خانگی این‌گونه فرش‌ها را به شما پیشنهاد نکنیم.
در آغاز پروسه مکانیزه شستشوی فرش ماشینی، این محصول وارد دستگاه خاک‌گیری می‌شود تا تمامی گردوغبار از آن خارج شود. پس‌ازآن محصول وارد دستگاه اتوماتیک شستشو می‌شود تا با کمترین میزان مصرف آب و آلودگی محیط‌زیست، مراحل شستشو به پایان برسد. خشک شدن فرش نیز می‌تواند به‌صورت سنتی یا مکانیزه انجام شود.
در نظر داشته باشید که لکه‌های خاص و ایرادات کلی فرش را باید به اطلاع قالی‌شویی برسانید و پیش از سپردن فرش به دست این کارشناسان، از اطلاع این افراد از شرایط کلی فرش، اطمینان کسب کنید. هرچند به‌صورت معمول، ایرادات کلی فرش به اطلاع شما رسانده خواهد شد. بااین‌حال در نظر داشته باشید که بسیاری از لکه‌های کهنه و ایرادات عمده، نیاز به ترمیم فرش را افزایش می‌دهد و ممکن است با یک شستشوی ساده، برطرف نشوند.
یک قالی‌شویی استاندارد و مطمئن، بهترین و ارزان‌ترین راهکار شستشو و ترمیم فرش ماشینی را به اطلاع شما خواهد رساند. در زمینه شستشو و ترمیم فرش ماشینی، هزینه تمام‌شده مهم‌ترین مسئله‌ای است که در ذهن قالی‌شویی و شما خواهد بود و باید ارزان‌ترین، اما مؤثرترین روش را برای ترمیم و بهبود شرایط فرش در نظر گرفته شود.
قالیشویی شربت اوغلی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه قالیشویی در تهران با بیش از 50 سال تجربه درخشان ارائه‌دهنده کلیه خدمات قالی شویی، رفوگری و ترمیم تخصصی فرش و کلیه خدمات خشک‌شویی انواع مبلمان، موکت و خوشخواب می‌باشد. پس به راحتی می‌توانید به کسب و کاری که 50 سال به خوبی به مشتریانش خدمت کرده اعتماد کنید.

همین حالا با ما تماس بگیرید.
0211520
شستشوی فرش‌های دستباف و گران‌قیمت
هرچند قیمت انواع فرش ماشینی چندان پایین نیست، اما قیمت و ارزش فرهنگی این‌گونه فرش‌ها، با محصولاتی دست‌باف، ابریشمی، تبریز، عتیقه و قدیمی، قابل‌مقایسه نیست. در قیمت‌گذاری فرش‌های دست‌باف، پارامتر‌های مختلفی مثل جنس فرش، هنرمند قالیباف، روش بافت و مدت‌زمان صرف شده برای بافت فرش تاثیرگذار است. علاوه بر این هرچه فرش قدیمی‌تر باشد، باارزش‌تر است و شستشوی آن نیز مشکل‌تر و حساس‌تر.
با این اوصاف می‌توانید به‌راحتی پیش‌بینی کنید که شستشوی خانگی فرش‌های با ارزش، درست مثل یک اثر هنری و یا نقاشی گران‌قیمت، غیرممکن است و تنها باید به دست کارشناسانی با تجربه انجام شود. این موارد آن‌قدر حساس است که بسیاری از قالی‌شویی‌های تازه‌کار ممکن است فرش و محصول شما را نپذیرند و در صورت پذیرش نیز شانس زیادی وجود دارد که فرش به دلیل عدم آشنایی به روش‌های حساس شستشو و ترمیم، آسیب ببیند.
یک قالی‌شویی استاندارد و با تجربه، تنها مرجع مناسب برای شستشو و ترمیم محصولات دست‌باف و گران‌قیمت است. این کارشناسان در پروسه شستشوی این‌گونه فرش‌ها، با توجه به جنس، نحوه بافت و قدمت فرش، بهترین راهکار شستشوی دستی و یا ماشینی فرش را انتخاب و به اطلاع صاحب فرش می‌رسانند. تضمین سلامت فرش از جمله مواردی است که در مورد محصولات گران‌قیمت مثل فرش‌های عتیقه و قدیمی، اهمیت پیدا می‌کند.
مواد شوینده استفاده شده برای فرش‌های دستباف و گران‌قیمت نیز متفاوت است و تنها با کارشناسی دقیق می‌توان یک شوینده مناسب را برای این‌گونه آثار هنری انتخاب کرد. در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از شوینده‌های خانگی یا تکنیک‌های شستشوی خاص که در اینترنت به فراوان وجود دارد، در شستشو و ترمیم فرش‌های دستباف استفاده کنید. یک اشتباه کوچک و به‌ظاهر ساده می‌تواند ارزش مادی و معنوی فرش شما را کاهش دهد و یا این محصول دوست‌داشتنی را برای همیشه نابود کند.

رفوگری حرفه‌ای فرش
شاید بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به صنعت فرش، از روش‌های مدرن و باورنکردنی ترمیم و رفوی فرش بی‌خبر باشند. این روش‌ها که اغلب توسط قالیبافان و کارشناسان حرفه‌ای انجام می‌شود، در راستای برگرداندن شرایط فرش به شرایط اولیه قرار دارند.
بسیاری از شرایط نامناسب فرش مثل خراب شدن ریشه‌ها، آسیب‌های سوختگی، کج شدن و ترمیم شیرازه فرش، تنها به‌دست کارشناسان حرفه‌ای فرش امکان‌پذیر است و نتیجه نهایی نیز به یک معجزه شباهت دارد.
ریشه‌زنی یا ریشه‌بافی، به ترمیم و مرمت ریشه‌های فرش گفته می‌شود که تنها در قالی‌شویی‌های با تجربه و استاندارد ارائه می‌شود. در این پروسه یک کارشناس قالی‌باف، باحوصله و صرف زمان زیاد، ریشه‌های فرش را ترمیم می‌کند. این عمل شکل کلی فرش را زیباتر و فرش‌را تمیزتر و نوتر به نظر می‌رساند.
قالیشویی شربت اوغلی قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه قالیشویی در تهران با بیش از 50 سال تجربه درخشان ارائه‌دهنده کلیه خدمات قالی شویی، رفوگری و ترمیم تخصصی فرش و کلیه خدمات خشک‌شویی انواع مبلمان، موکت و خوشخواب می‌باشد. پس به راحتی می‌توانید به کسب و کاری که 50 سال به خوبی به مشتریانش خدمت کرده اعتماد کنید.
همین حالا با ما تماس بگیرید.
0211520

شیرازه فرش نیز که نوار‌های اطراف فرش به‌حساب می‌آیند، بعد از مدت‌زمان زیاد استفاده ممکن است دچار تخریب و پارگی شود. ترمیم شیرازه فرش که به شیرازه دوزی یا شیرازه‌بافی مشهور است نیز از جمله خدماتی است که می‌توان از یک قالی‌شویی استاندارد انتظار داشت. ترمیم شیرازه فرش، مقاومت کلی فرش را افزایش می‌دهد و به زیبایی فرش می‌افزاید.
دارکشی فرش نیز از جمله خدماتی است که پس از شستشوی فرش، برای رفع عیوب ابعادی و ترمیم شکل کلی فرش انجام می‌شود. دارکشی با نظر کارشناس قالی‌شویی ممکن است به‌صورت دستی یا ماشینی انجام شود.
رفو فرش، رنگ برداری و رفع پوسیدگی‌ها و سوختگی‌ها از جمله خدمات باورنکردنی قالی‌شویی‌ها هستند که گاهی یک فرش ازدست‌رفته را به حیات برمی‌گرداند. هرچند باید در نظر داشته باشید که در زمینه محصولات عتیقه، بهتر است با نظر یک کارشناس حرفه‌ای فرش و قالی‌شویی، مراحل ترمیم انجام شود.
یک‌ترمیم حرفه‌ای فرش، ترمیمی است که شکل کلی محصول را تغییر ندهد و از ارزش هنری و ریالی فرش نیز نکاهد. ترمیمی که به مخفیانه‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و سلامت فرش را بهبود می‌بخشد.

انتخاب یک قالی‌شویی مناسب
در انتخاب یک قالی‌شویی مناسب می‌توانید به شهرت و قدمت قالی‌شویی توجه کنید. یک قالی‌شویی استاندارد معمولاً از کارشناسانی مختلف و با تخصص‌های متفاوت بهره می‌برد. در صورتی که با یک فرش با ارزش روبرو هستید بهتر است به موارد مهم در انتخاب یک قالی‌شویی مناسب دقت کنید.
نحوه صحیح پاسخگویی و ارائه توضیحات کافی از مهم‌ترین مسائلی است که یک قالی‌شویی استاندارد رعایت می‌کند. قالی‌شویی انتخابی شما باید نه به‌عنوان یک بنگاه تجاری، بلکه به‌عنوان یک مشاور حرفه‌ای، بهترین راهکار شستشو و ترمیم فرش موردنظر را در اختیار شما بگذارد.

هرچند هزینه و زمان تحویل در انتخاب یک قالی‌شویی تأثیر گذار است، اما مهم‌ترین فاکتور نیست. باید دقت کنید که هر گرانی یا ارزانی بی‌دلیل نیست و می‌تواند نشانه توجه و زمان صرف شده برای شستشو و ترمیم فرش شما باشد.
همین حالا با ما تماس بگیرید.
0211520
تنوع خدمات ترمیمی قالی‌شویی و ارائه ضمانت‌نامه نیز نشانه‌ای مناسب از حرفه‌ای بودن قالی‌شویی موردنظر است. یک قالی‌شویی حرفه‌ای، تمامی خدمات معرفی‌شده در این مقاله را ارائه می‌دهد و معمولاً از شستشوی فرش‌های دستباف، گران‌قیمت و عتیقه، فراری نیست. ارائه خدمات آنلاین پذیرش فرش نیز از نشانه‌های مدرن‌بودن قالیشویی مورد نظر است که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

در پایان می‌توانید با بررسی خدمات ارائه‌شده در قالی‌شویی، زمان تحویل، قیمت تمام‌شده و البته نحوه صحیح برخورد کارشناسان و مسئولین شرکت قالی‌شویی موردنظر، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید.
sharbatoghlico.com

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/225304/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی