آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه نشتی سینک ظرفشویی را تعمیر کنیم؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ستاره / نشت آب از سینک ظرفشویی مشکل متداولی در آشپزخانه است. متاسفانه اگر این نشتی در مدت کوتاهی برطرف نشود، احتمال آسیب رسیدن به کابینت زیر سینک ظرفشویی وجود دارد. بنابراین باید زودتر دست بکار شوید، برای این منظور پیش از کمک گرفتن از تعمیرکار، خودتان نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. معمولا این مشکل علت ساده‌ای دارد و تنها با تعویض قطعات معیوب و فرسوده، نشتی از بین می‎‌رود. اگر سینک ظرفشویی آشپزخانه شما هم با مشکل مواجه است، با ما همراه باشید. در این مطلب به علل و شیوه تعمیر نشتی سینک ظرفشویی می‌پردازیم.
علت نشتی سینک ظرفشویی
همان‌طور که گفته شد دلایل زیادی ممکن است رخ دهد تا سینک شما دچار نشتی شود. اما قبل از گفتن دلایل مختلف و بررسی آن خوب دقت داشته باشید که در هنگام خرید و جاگذاری سینک به کارایی و کیفیت آن توجه کنید که کمتر دچار چنین مشکلاتی شده و مجبور به رفع عیب شوید. انتخاب یک سینک کناسب با فضای آشپزخانه شما می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.
1. اطراف سینک دچار نشتی شده است
اگر آب از کناره و اطراف سینک نشت کرد بدانید که آب بین سینک و کانتر رخنه کرده است. حتی اگر کوچکترین فاصله‌ و درزی هم در این قسمت وجود داشته باشد می‌تواند مشکلات و پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. پس قبل از اینکه آب به بخش‌های دیگر کابینت برسد باید مشکل را برطرف کنید، اما در ابتدا باید اطمینان پیدا کنید که مشکل نشتی مربوط به این قسمت است، برای این کار هم دور سینک را به‌خوبی خشک کنید و پس از مدتی دوباره همان قسمت را آب بریزید در صورتی که نشتی آب را مشاهده کردید ایراد از این قسمت است. برای رفع عیب این بخش باید درزهای بین سینک و کانتر را بگیرید.
2. سینک ظرفشویی در هنگام تخلیه آب نشتی دارد
در صورتی که با باز کردن درب کابینت زیر سینک ظرفشویی بویی را احساس کردید باید بدانید که علت نشتی از لوله تخلیه یا همان زهکش سینک است. در برخی از مواقع این بو به حدی زیاد است که بدون باز کردن درب کابینت هم آن را احساس می‌کنید. برای اطمینان پیدا کردن از این‌که عیب مربوط ابه این بخش است ابتدا دریچه لوله تخلیه را بگذارید و آب را باز کنید زمانی که سینک پر شد دریچه را بردارید تا آب خارج شود. در هنگامی که آب دارد تخلیه می‌شود به زیر سینک نگاه کنید ببینید آیا نشتی و چکه آب مشاهده می‌شود یا مشکلی در این بخش وجود ندارد.
3. لوله‌های آب نشتی دارد
لوله‌های آب نیز می‌توان به نشتی آب از سینک ظرفشویی منجر شود. در صورت معیوب بودن شیر آب وقتی آن را باز می‌کنید آب از قسمتی که دچار مشکل است، خارج شده و باعث نشتی می‌شود. برای اینکه متوجه شوید مشکل از شیر آب است یا جایی دیگر باید یک دستمال خشک را به شیر آب ببندید در صورتی که خیس شد معلوم می‌شود که نشتی سینک متعلق به خرابی در شیر تأمین آب است.
4. فرسودگی لوله‌های مربوطه
فرسودگی لوله‌ها هم می‌تواند یکی از دلایل نشتی در سینک ظرف‌شویی باشد به همین علت بهتر است اگر لوله کشی آن بخش قدیمی است اقدام به بررسی آن بکنید.
5. یکی از واشرها ایراد دارد
برخی از اوقات یکی از واشرهای اتصالات مربوط به سینک ممکن است دچار پارگی یا ایراد شده باشد که در این‌صورت در هنگام نشتی آب متوجه بروز مشکل خواهید شد.
تعمیر نشتی سینک ظرفشویی
برای برطرف کردن نشتی سینک ظرف‌شویی بهتر همه لوازم مورد نیاز را از قبل آماده کنید تا کار با سرعت عمل بالاتری انجام شود. وسایل مورد نیاز برای این منظور عبارتند از:
آچار قابل تنظیم
پیچ‌گوشتی
روغن
یک عدد دستمال برای خشک کردن
برای شروع تعمیر خوب دقت کنید که حتی‌الامکان علت را از قبل مشخص کرده باشید تا به هنگام کار با مشکلی مواجه نشوید. پس از آن مراحل زیر را دنبال کنید.
1. جریان آب را ببندید
کاری که دارید انجام می‌دهید رفع عیب سینک ظرف‌شویی است پس بهتر است در ابتدا جریان آب را قطع کنید. در صورتی که جریان آب را قطع نکنید بی‌تردید آب همه آشپزخانه و محیط پیرامون سینک را فرا خواهد گرفت.
2. رینگ یا مهره‌ها را باز کنید
برای اتصال شیرها به سینک از این مهره‌ها استفاده می‌شود که برای باز کردن آن می‌توانید از آچار استفاده کنید. پس از باز کردن مهره‌ نوبت به باز کردن رینگ‌های خود شیر می‌رسد با این کار می‌توانید داخل شیر را ببیند و ایرادات مربوط به این قسمت را بررسی کنید. در صورتی که عیب موجود را پیدا کرده‌اید، سایر بخش‌ها را باز نکنید.
3. همه قسمت‌ها را به خوبی بررسی کنید
برای این‌که بخش معیوب که باعث نشتی شده است را پیدا کنید بهتر است همه قطعات باز شده را به خوبی بررسی کنید. توجه کنید در هنگام بستن شیر و دیگر بخش‌های مربوط به سینک که در قبل باز کرده دقت کامل را به خرج دهید، زیرا در صورت ضعیف بستن این نقاط موجب نشتی دوباره سینک خواهید شد. قبل از بستن بخش‌های مختلف بهتر است آن‌ها را با دستمال تمیز کنید و اگر قطعه‌ای فرسوده شده و دچار خوردگی است آن را تعویض کنید.
4. بستن و سرهم کردن شیر
حال که قسمت‌های دیگر را بستید نوبت به بستن خود شیر می‌شود و باید آن را سرهم کنید. در اینجا شما باید ترتیب باز کردن را به یاد آورید تا بتوانید به شکل صحیحی دوباره شیر را ببنید.
در آخر
اگر با نشتی سینک ظرفشویی خانه خود مواجه شدید نیازی نیست که حتما تعمیرکار را خبر کنید. در ابتدا مراحلی که ما در قبل گفتیم را طی کنید در صورتی که کمی حوصله به‌خرج دهید می‌توانید خودتان مشکل رخ داده را برطرف کنید. در نهایت اگر موفق نشدید، از یک تعمیرکار کمک بگیرید. توجه داشته باشید در صورتی که با نشتی آب از سینک ظرفشویی خود روبرو شدید به سرعت آن را برطرف کنید زیرا ممکن است با گسترش این نشتی به کابینت و کفپوش‌ها نیز آسیب برسد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/225239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی