آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه از ازدواج و رابطه سالم خود محافظت کنیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چند و چون / داشتن یک رابطه سالم و عاشقانه، در رسیدن ما به شادی و خوشبختی نقش بسزایی دارد. اینکه امروزه آمار طلاق به شکل محسوسی بالا رفته است، نشان می دهد که داشتن یک رابطه یا ازدواج سالم خیلی هم آسان نیست. تمام روابط، از جمله ازدواج، احتیاج به توجه و تعهد دارند، تا بتوانند در اوج باقی بمانند. خوشبختانه، شما می توانید اقداماتی را برای حفظ رابطه و ازدواج عاشقانه خود انجام دهید. با کمی تلاش، اندکی درک و ذره ای صبر، شما و همسرتان می توانید ازدواج خود را بهبود ببخشید. و به یاد داشته باشید که شما با عشق خود به یکدیگر متعهد شده اید.
در این مقاله شما را با شیوه های پیشگیری و مقابله با مشکلاتی که در روابط زوجین بروز می کنند، آشنا خواهیم کرد، و راهکارهای حفظ یک ازدواج سالم و عاشقانه را شرح می دهیم.
با صراحت و صادقانه صحبت کنید
معاشرت و مکالمه بخش مهمی از یک رابطه سالم هستند. اهمیت دارد که شما به طور منظم با همسر خود راجب نقش تان به عنوان والدین، همچنین حفظ و نگهداری کانون خانواده صحبت کنید. سعی کنید هر روز چند دقیقه در مورد موضوعات عمیق تر و شخصی تر با همسر خود صحبت کنید، و ارتباط خود را با ایشان حفظ کنید.
البته این بدان معنی نیست که شما از مطرح کردن مشکلات اجتناب کنید. زیرا که مطرح نکردن و نگه داشتن نگرانی ها و مشکلات، موجب ایجاد خشم درونی در شما می گردد. محققان دریافته اند که شیوه و سبک معاشرت زوج ها در پیشگیری از رفتن به سمت جدایی و طلاق، خیلی مهمتر از میزان تعهد، ویژگی های شخصیتی یا رویدادهای زندگی پر از استرس امروزی هستند. به خصوص، الگوهای ارتباطی منفی مانند خشم و تحقیر، با افزایش احتمال جدایی در ارتباط مستقیم هستند.
اختلاف نظرها بخشی از هر ارتباط و مشارکت هستند، اما برخی از روش های مقابله در این شرایط می توانند آسیب زا باشند. احتمال جدایی در میان زوج هایی که در حین مشاجره و بحث از رفتارهای مخرب – مانند فریاد زدن، متوسل شدن به انتقادات شخصی یا مسائل خارج از بحث – استفاده می کنند، نسبت به زوج هایی که از نزاع و جنگ دوری می کنند، خیلی بیشتر است. یکی از استراتژی های سودمند برای برطرف کردن اختلافات، این است که تلاش کنید پی ببرید همسرتان دقیقا چه احساسی دارد، به نقطه نظرهای او گوش دهید، و سعی کنید با خنداندن اون فضا را تغییر دهید.
از دلبستگی و علاقه ها نگهداری کنید
در میان تعهدات کاری و خارج از خانه، و مسائل مربوط به فرزندان، ممکن است نگاه داشتن ارتباط سالم با همسرتان دشوار به نظر بیاید. با این وجود، دلایل خوبی برای رسیدن به این هدف وجود دارند.
برای حفط دلبستگی ها، بعضی از زوج ها برنامه های منظم روزانه را طراحی می کنند. شاید شما هم از روش های قدیمی مانند رفتن به رستوران استفاده کنید. ولی ما به شما توصیه می کنیم سعی کنید چیزهای جدید را امتحان کنید، مثل رفتن به یک پیک نیک بعد از ظهر، یا رفتن به کلاس های مشترک هنری و ورزشی.
صمیمیت نیز بخشی حیاتی از یک رابطه عاشقانه محسوب می شود. حتی اگر مشغولیات زیادی در طول روز دارید، مطمئن باشید که کنار گذاشتن زمانی برای داشتن یک رابطه صمیمانه و عاشقانه می تواند نیاز های جسمی و احساسی شما برآورده کند.
چه زمانی یک زوج باید درخواست کمک کنند؟
هر رابطه ای قطعا بالا و پایین های بسیاری دارد، اما برخی از عوامل هستند که احتمال ایجاد اختلال و آسیب را در رابطه بیشتر می کنند. به عنوان مثال، امور مالی یا تصمیماتی که در نقش والدین گرفته می شود، غالبا منازعات تکراری را ایجاد می کنند. یکی از نشانه های وجود مشکل در روابط، نسخه های تکرار شده از یک مشاجره و بحث های مشابه هستند، که دوباره و دوباره تکرار می شوند. در چنین مواردی، روانشناسان می توانند به زوجین کمک کنند تا رابطه خود را بهبود ببخشند، و شیوه های سالم و مفیدی را برای خروج از مناقشه و کشمکش بیابند.
شما لازم نیست منتظر باشید تا رابطه تان علائم وجود یک مشکل را به شما نشان دهد، بلکه باید از قبل شروع به تقویت رابطه و پیوند خود با همسرتان نمایید. برنامه های آموزشی ازدواج و زناشویی، مانند آموزش مهارت های ایجاد یک رابطه و معاشرت خوب و مفید، گوش دادن موثر، عکس العمل های مناسب در هنگام بروز مناقشات، می توانند به طور قابل ملاحظه ای احتمال خطر طلاق و جدایی را کاهش دهند.
برای نگهداری از رابطه و ازدواج خود از متخصصان کمک بگیرید
اگر به دنبال یک کمک حرفه ای برای بهبود و تقویت رابطه یا ازدواج خود هستید، می توانید از مراکز و درمانگاه های محلی برای پیدا کردن یک روانشناس در منطقه و اطراف خود راهنمایی بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/223497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت