آریا بانو

آخرين مطالب

12 گیاه مناسب برای دکوراسیون اتاق مطالعه خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کوکا / امروزه اتاق مطالعه به یکی از بخش های ضروری هر خانه تبدیل شده که همه چیز آن – از دکوراسیون گرفته تا روشنایی و سیستم تهویه – باید خاص و ایده آل باشد تا محیط مناسبی برای مطالعه دانش آموزان، دانشجویان، افراد شاغل یا خانه دار فراهم کند.
فضای سبز اتاق مطالعه یکی از مواردی است که باید به آن توجه زیادی کرد زیرا استفاده از گیاهان در این بخش از خانه علاوه بر نقش مهم آن در آرامش محیط و زیبایی دکوراسیون، به تصفیه هوا نیز کمک می کند که تاثیر زیادی در بهبود تمرکز و رفع کسلی و خستگی زود هنگام افراد به جا می گذارد.
در ادامه سری مطالب بهترین گیاهان آپارتمانی و بعد از معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه در این مطلب به سراغ 12 گیاه مناسب برای اتاق مطالعه رفته ایم.
1. نخل دم اسبی (لیندا)
نخل دم اسبی از گیاهان فوق العاده ایده آل برای برجسته کردن فضای سبز در اتاق مطالعه است، این نخل به مراقبت چندانی نیاز ندارد و شاخ و برگ های آن در تمام طول سال تازه و با طراوت به نظر می رسند.
کافیست این گیاه زیبا را در مکان پر نوری در اتاق مطالعه مثلا کنار پنجره یا روی میز مطالعه نزدیک پنجره قرار دهید. این نخل برای رشد به رطوبت چندانی نیاز ندارد و برای آبیاری باید منتظر بمانید تا خاک آن خشک شود که معمولا هر 7 تا 10 روز می باشد.
نخل دم اسبی ظاهر جذابی به دکوراسیون اتاق مطالعه می دهد و در منازلی که فضای مطالعه در اتاق خواب در نظر گرفته شده به خوبی فضای خواب و مطالعه را از هم جدا می کند.
افزایش دی اکسید کربن در اتاق باعث خواب آلودگی و سردرد حین مطالعه می شود در حالی که نخل دم اسبی به عنوان جاذب بسیار خوب دی اکسید کربن عمل کرده و اکسیژن فراوانی تولید می کند که به تمرکز بیشتر کمک زیادی می کند.
2. درخت پول
درخت پول علاوه بر اسم هیجان انگیز آن! انتخابی ایده آل برای دکوراسیون اتاق مطالعه محسوب می شود.
برای جذابیت بیشتر معمولا چند درخت پول در کنار هم رشد کرده و ساقه های آن ها به هم بافته می شود که از این نظر به گیاه بونسای گرمسیری شباهت دارد.
درخت پول به خاک با رطوبت یکنواخت نیاز دارد و در محیط های با نور روشن و متوسط به خوبی رشد می کند.
این گیاه زیبا هوای اتاق را تصفیه می کند، نتایج مطالعات محققان هندی نشان داده قرار دادن آن در اتاق بیماران بیمارستان به کاهش استرس و بهبودی سریع تر آن ها کمک می کند.
درخت پول برای کاهش استرس در ایام امتحانات و پروژه های سنگین کاری مفید است و در شب زنده داری های خسته کننده همراه خوبی برای شما خواهد بود!
3. کاکتوس ها و * گیاهان گوشتی
اگر به دکوراسیون صحرایی علاقه دارید کافیست با قرار دادن چند عدد کاکتوس و گیاه گوشتی روی میز، اتاق مطالعه خود را به سبک صحرایی دکور کنید.
مراقبت از این گیاهان مقاوم بسیار آسان است و به دلیل تنوع رنگ و بافت گیاهی خاص به یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانی دنیا تبدیل شده اند.
کاکتوس ها و گیاهان گوشتی عاشق نور روشن هستند و بهتر است آن ها را کنار پنجره آفتاب گیر یا درست زیر چراغ مطالعه قرار دهید. همچنین توصیه می شود قبل از آبیاری منتظر بمانید تا خاک آن ها کاملا خشک شود.
این گیاهان به دلیل ظاهر مدرن و نیاز کم به آب برای دانش آموزان و دانشجویان پر مشغله و به روز انتخاب ایده آلی محسوب می شوند.
مطالعه ای در کالج رویال کشاورزی در انگلستان نشان داده در سالن های سخنرانی که از کاکتوس و گیاهان گوشتی در فضای سبز آن ها استفاده شده تمرکز دانشجویان تا 70 درصد افزایش یافته است.
اگر نگران تیغ های کاکتوس هستید، جای نگرانی نیست! چون بسیاری از کاکتوس ها تیغ دار نیستند.
*در گیاه شناسی گیاهان گوشتی به گیاهانی گفته می شود که قسمت هایی از آن ها بیش از حد ضخیم و گوشتی بوده و معمولا مقداری آب در خود ذخیره می کنند تا در شرایط کم آبی بتوانند زنده بمانند.
4. بامبو لاکی یا بامبو خوش شانس
بامبو خوش شانس از گیاهان محبوب آپارتمانی است که به ساقه های کشیده و عمودی، شکل دار یا مواج و برگ های شاداب و سبز درخشان شناخته شده است.
این گیاه به نور کم نیاز دارد و در نور کم تا متوسط و دور از نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می کند در حالی که نور مستقیم برگ هایش را می سوزاند.
بامبوی خوش شانس عاشق رطوبت است، توصیه می شود زود به زود به این گیاه آب داده یا آن را در گلدان پر از آب نگهداری کنید.
انعطاف پذیری بامبو قابل تحسین است و می تواند با هر نوع دکوراسیون به خصوص طراحی ذن هماهنگ شود، همچنین می توانید از تیله یا سنگریزه های رنگی برای تزیین گلدان آن استفاده کنید.
این گیاه توانایی بالایی در پاکسازی هوای اتاق از مواد آلاینده شیمیایی دارد و تحقیقات نشان داده دانش آموزانی که بامبو خوش شانس در اتاق مطالعه خود دارند تمرکز بهتری نسبت به سایرین داشته اند.
5. آلوئه ورا
آلوئه ورا گیاهی است که به برگ های بلند و گوشتی و لبه های تیغ دار آن شناخته شده، اگرچه تیغ ها نرم و کوچک هستند.
این گیاه بسیار مقاوم است و به خوبی در طولانی مدت با شرایط آب و هوایی مختلف و با حداقل مراقبت زنده می ماند و به رشد خود ادامه می دهد.
آلوئه ورا عاشق نور روشن است و بهتر است آن را کنار پنجره قرار دهید. اجازه ندهید گلدان آن بیش از حد مرطوب و خیس و یا کاملا خشک باشد.
این گیاه علاوه بر ظاهر عجیب و غریب برگ های شفابخشی نیز دارد که از ژل آن برای درمان سوختگی و بریدگی های جزئی استفاده می شود
آلوئه ورا احساس خوب و خوش بینی را تقویت می کند و برای روحیه دانش آموزان به خصوص در ایام امتحانات مفید است.
6. چمچه ای (اسپاتی فیلوم)
گل چمچه ای از گیاهان آپارتمانی زیبا و پر طرفدار است که برگ های سبز تیره و گل های سفید بزرگی دارد و به عنوان یکی از زیباترین گل هایی که می توان در منزل پرورش داد به شهرت رسیده است.
نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و از طبیعت سازگار و توانایی بالا در تصفیه هوای منزل برخوردار است. در نور متوسط و زیاد به خوبی رشد می کند و خاک آن باید رطوبت یکنواختی داشته باشد.
هرچه نور بیشتری به چمچه ای برسد گل های بیشتری می دهد.
تحقیقات نشان داده این گل زیبا علاوه بر ظاهر جذابی که به دکوراسیون اتاق مطالعه می بخشد به تقویت حافظه افراد نیز کمک می کند.
7. آنتوریوم
گل های فوق العاده زیبا و برگ های سبز براق آنتوریوم طراوت، رنگ و شادابی را برای اتاق مطالعه دلگیر شما به ارمغان می آورد.
آنتوریوم علاوه بر جذابیت، مراقبت بسیار آسانی دارد و با انواع شرایط زندگی خودش را وفق می دهد، اما بهتر است در نور روشن نگهداری شده و اجازه ندهید خاک آن کاملا خشک یا بیش از حد مرطوب باشد.
این گیاه با ظاهر رنگارنگ و دوست داشتنی اش به بهبود روحیه دانش آموزان کمک کرده و تا زمانی که نور کافی دریافت کند تمام سال گل می دهد.
8. سرخس
سرخس ها گیاهان آپارتمانی کلاسیک با برگ های ساقه ای خوش بافت هستند که با ظاهر زیبای خود ظراوت خاصی به فضای داخلی می بخشند.
سرخس خود را در مکان با نور متوسط قرار داده و نگذارید خاک آن خشک شود زیرا سرخس ها رطوبت را دوست دارند و به مرطوب کردن فضای اتاق نیز کمک می کنند.
این سرخس های همه منظوره و جذاب با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ می شوند و با برگ های سبز و با طراوت خود فضاهای کوچک مطالعه را روشن می کنند.
براساس مطالعات انجام شده سرخس با مرطوب کردن هوای اتاق به درمان خشکی پوست و مشکلات تنفسی کمک می کند.
9. زی زی (زامیفولیا)
گیاه زی زی یکی از مقاوم ترین گیاهانی است که می توانید در منزل پرورش دهید.
ساقه های این گیاه می تواند تا هفته ها آب را نگه دارد و در شرایط روشنایی مختلف تازه به نظر می رسد.
گیاه زی زی علاوه بر زیبایی و طراوتی که خاص آن است به پاکسازی هوا کمک کرده و اکسیژن فراوانی در هوا آزاد می کند که به کمک آن می توانید یک شب زنده داری طولانی را راحت تر تحمل کنید!
10. گیاه مار (سانسوریا)
گیاه مار یا زبان مادر شوهر یگ گیاه آپارتمانی قوی و محکم است که شاخ و برگ های عمودی و راه راه آن برای دکوراسیون اتاق های مطالعه کوچکی که سقف کوتاه دارند بسیار مناسب است و ظاهر مدرن به فضای اتاق می بخشد.
گیاه مار آسان رشد است، با انواع نور متوسط، کم و زیاد به خوبی رشد می کند و با اتاق های مطالعه با شرایط روشنایی مختلف سازگار می شود.
این گیاه به آبیاری هفتگی نیاز دارد و به دلیل سازگاری آن با نور کم و خاک خشک یکی از بهترین گیاهان برای دانشجویان پر مشغله ای است که وقت کافی برای رسیدگی به گیاهان ندارند.
مطالعات نشان داده نگهداری این گیاه در اتاق مطالعه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.
11. پوتوس
پوتوس گیاه جذاب آپارتمانی است که با ساقه های بلند و برگ های سبز، زرد، سفید و خاصیت رونده آن به زیبایی دکوراسیون اتاق مطالعه کمک زیادی می کند.
این گیاه را می توان به داربست کوچکی تکیه داد، یا داخل سبد آویزی قرار داده به سقف آویزان کرد و یا به سادگی روی میز مطالعه، روی کمد یا یخچال کوچک شخصی گذاشت.
پوتوس روی یک میز مطالعه با نور کم تا متوسط به خوبی رشد می کند، همچنین بین آبیاری ها باید منتظر بمانید تا خاک آن کاملا خشک شود.
براساس نتایج مطالعات انجام شده گیاه پوتوس به افزایش آرامش افراد کمک می کند.
12. نخل ساگو
نخل ساگو ظاهر جذابی دارد که از برگ های گرمسیری سبز رنگ و تیره آن نشات گرفته است.
اگرچه استفاده از این گیاه برای اتاق مطالعه چندان رایج نیست اما به دلیل طبیعت مقاوم و نگهداری آسان برای افرادی که مشغله زیادی دارند گزینه ایده آل محسوب می شود.
نخل ساگو با کمترین مراقبت در نور متوسط و روشن به خوبی رشد کرده و شادابی خود را حفظ می کند، همچنین توجه داشته باشید بین دو آبیاری خاک آن کاملا خشک شده باشد.
اگر ساگو به نظرتان گیاه عجیبی است و نمی توانید به خوبی از آن مراقبت کنید نگران نباشید! این گیاه از گیاهان ماقبل تاریخ است و اگر توانسته از دوران دایناسورها تا امروز زنده بماند بی شک در اتاق مطالعه شما نیز دوام خواهد آورد!
تحقیقات ناسا نشان داده نگهداری گیاهانی همچون نخل ساگو در اتاق مطالعه یا آپارتمان 87 درصد آلودگی های محیطی را از بین می برد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/223234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال