آریا بانو

آخرين مطالب

صبحانه/ 7 صبحانه ساده ولی مقوی فقط در 60 ثانیه خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کتاب کاله / حتما شنیده‌اید که میگویند صبحانه مهمترین وعده‌ی غذایی ست. اما بیایید واقع‌بین باشیم، اکثر ما وقت نمی‌کنیم که هر روز برای صبحانه نیمرو درست کنیم. خیر، تنبل نیستیم فقط سرمان شلوغ است و شلوغی این معنی را می‌دهد که ساعت خود را روی آخرین لحظه ممکن کوک کنیم تا نهایت استفاده از ساعات خواب را ببریم.
یک صبحانه خوب باید حاوی پروتئین‌های مغذی باشد. دلیل اینکه ما طرز تهیه این 8 صبحانه بسیار ساده را برای شما آورده‌ایم این است که بدون نیاز به تغییر زمان‌بندی، بتوانید صبحانه مفیدی میل کنید. معیار ما برای تهیه این رسپی‌ها این بود که آنها حداکثر شامل دو ماده باشند و در 60 ثانیه آماده شوند.
1. جو دو سر و پودر پروتئین
جو دو سر و پودر پروتئین را ترکیب کنید، به آنها آب بیفزایید، در مایکروویو قرار دهید تا به دمای مطبوعی برسند و سپس میل کنید. گرم کردن جو دو سر داخل مایکروویو ممکن است بیشتر از یک دقیقه طول بکشد که این به نوع جوی شما و قدرت مایکروویو بستگی دارد.
یک فنجان جو دور سر حاوی مقدار زیادی انرژی به علاوه 4 گرم فیبر، 6 گرم پروتئین و هشت نوع ویتامین و مواد معدنی است. به جای اضافه کردن شکر یا شیرین‌کننده‌های دیگر پودر پروتئین به آن اضافه کنید. پودر پروتئین به رشد عضلات کمک کرده و طعم صبحانه‌تان را هم بهتر می‌کند.
2. سیب درختی و کره بادام زمینی
سیب را به چهار قسمت برش بزنید، آن را به کره بادام زمینی آغشته کنید و سپس نوش جان کنید. راه سریع‌ترش این است که خجالت نکشید و کره بادام زمینی را به طور مستقیم از درون ظرفش بخورید و سپس یک تکه سیب هم همراه آن بجوید.
همانطور که همیشه گفته شده سیب برای همه افراد در همه سنین خوب است. هم حاوی فیبر و تقویت کننده‌هایی مثل ویتامین C است و هم کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. کره بادام زمینی هم مقدار زیادی اسید چرب ضروری و پروتئین دارد و با خوردن آن می‌توانید صبح خود را با قدرت آغاز کنید.
3. کره بادام و نان تُست
روی نان تست کره بادام بمالید و میل کنید. راه سریع‌تر این است که کره بادام را از درون ظرفش بخورید و بعد تکه‌ای تست میل کنید و یادتان باشد که همیشه اول پروتئین و سپس کربوهیدرات را بخورید. نسبت پروتئین در کره بادام بیشتر از چربی آن است و اصولا کره بادام بیشتر از کره بادام‌زمینی توصیه می‌شود.
بهتر است از نان فرآوری شده دوری کنید یک تکه از نان گندم کامل به شما کمک می‌کند تا احساس سیر بودن کنید. می‌توانید نانتان را در مایکروویو بگذارید تا گرم شود البته این کاملا به سلیقه خودتان برمی‌گردد. و در این بین می‌توانید به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید.
4. پنیر محلی و تمشک
ظرف پنیر را باز کنید، تمشک را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. آب پنیر و کازئین موجود در پنیر باعث عضله‌سازی می‌شوند و این ماده را به یک صبحانه کامل تبدیل می‌کنند. تمشک و گونه‌های دیگر آن سرشار از ویتامین K (ویتامینی که ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کم می‌کند) و منگنز (که به تولید تستوسترون کمک می‌کند) هستند.
5. تخم مرغ آبپز و پنیر
تخم مرغ را در یک کاسه مایکروویو یا ماگ بشکنید و حدود یک سوم لیوان آب به آن اضافه کنید. بعد آن را داخل مایکروویو قرار دهید تا بپزد. بعد از اینکه تخم‌مرغ پخت کمی پنیر کم‌چرب روی آن بزنید و از خوردنش لذت ببرید. مطمئن شوید که تخم‌مرغ پخته است. پختن آن ممکن است بیشتر از 60 ثانیه زمان ببرد (این به مایکروویو شما بستگی دارد).
شما می‌توانید از این نوع تخم‌مرغ به دلیل داشتن پروتئین زیاد و کالری کم نه تنها برای صبحانه بلکه به عنوان وعده بعد از ورزش خود نیز استفاده کنید. پنیرهای کم‌چرب حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند و همچنین طعم خوبی دارند.
توصیه: کمی سرکه سفید به آب اضافه کنید. به منسجم ماندن بافت تخم‌مرغ کمک می‌کند.
6. جوی دو سر و شیر
فکر نمی‌کنیم برای درست کردن این صبحانه به کمک نیاز داشته باشید. غلات سبوس‌دار گلوکز را به آرامی در خون ما آزاد می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که ما در کل روز انرژی کافی را داشته باشیم. اگر از قدیم در برنامه‌ی غذاییتان از شیر استفاده نمی‌کردید به سراغ گزینه‌های مشابه مانند شیر بادام یا شیر نارگیل بروید که حاوی پروتئین بیشتری نیز هستند.
7. مخلوط خشکبار
آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک مانند بادام، گردو، دانه کدو، و توت خشک را مخلوط و میل کنید.
اول هفته مقدار زیادی از آن را برای کل هفته مخلوط و تقسیم‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود زمان بیشتری ذخیره کنید. همیشه از چربی‌ها بدگویی می‌شود اما چربی‌های خوب مانند چربی‌ داخل آجیل‌ها برای حفظ سطح تستوسترون بسیار مهم هستند. یک بسته اسمارتیز این مخلوط را از سالم بودن دور می‌کند پس از مواد قندی پرهیز کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آیا ویتامین دی خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد؟

گاو، مرغ و حیوانات دیگر به چه نوعی از کرونا مبتلا می‌شوند؟

هم‌گروه ایران میزبانی را پس گرفت

زمان پیوستن ستاره یوونتوس به بارسلونا مشخص شد

خبر خوب برای استقلالی‌ها

شیوع ویروس کرونا بین کارمندان کمیته برگزاری المپیک

قلعه‌نویی شانس بردن استقلال را بیشتر می‌کند

سرمربی یوونتوس رسما اخراج شد

دیدار اسکوچیچ با سرمربی سربلند لیگ!

رقابت دو پرسپولیسی و دو استقلالی!

هیولایی که دیگر گاز نمی‌گیرد!

برنامه پرسپولیس مشخص شد

اعلام ساعت بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تراکتور وارد بورس می‌شود

حضور جواد خیابانی در فیلم شهاب حسینی

دو خط کتاب/ راهی به جز دیوانگی سراغ ندارم!

فضیلت‌خوانی جناب ابوالفضائل!

چهره ها/ سالگرد ازدواج نصرالله رادش

چهره ها/ یادگاری فلور نظری با ماه چهره خلیلی در پشت صحنه فیلم «از میان سایه ها»

چهره ها/ تسلیت شهرام عبدلی به خانواده ماه چهره خلیلی

نگار عابدی از دخترش می‌گوید

شعار مجری برنامه «سلام صبح بخیر»: خداداد عزیزی دوای هر مریضی!

چهره ها/ بزرگترین قفس برای علی سخنگو

ماسک نیوشا ضیغمی ,خاص و لاکچری در اکران زنها فرشته اند

فرودگاه مهرآباد دوباره شلوغ شد

داستانک/ محبوب خدا

اخراج پیرمرد از جزیره ای که 31 سال تنها ساکن آن بوده است

شیرینی ها/ آموزش تهیه کیک آرد برنج

اصلی‌ترین علت ریزش مو در زنان

راه و رسم خوش ‌طعم کردن انواع غذاها ( گوشت ، مرغ ، ماهی .. )

کاهش 60 درصدی تخلفات ساختمانی

تازه‌ترین به‌روزرسانی از وضعیت تولید واکسن‌ کرونا در جهان

دانشمندان نشانه‌های بیولوژیکی موارد شدید کووید 19 را کشف کردند

بزرگ‌ترین اشتباه زیدان!

واکنش خواهر رونالدو به شکست یوونتوس

واکنش بازیکن سپاهان به پیشنهاد تیم پرتغالی

برنامه استقلال مشخص شد

رئال‌مادرید؛ خداحافظ تا 12 سپتامبر

روغن بچه و غول اسپانیایی!

تبریک به سبک همسایه‌های رحیم

وضعیت بشار رسن امروز مشخص می‌شود

جزئیات انتقال داوید سیلوا فاش شد

تکلیف ساری با یوونتوس روشن شد

سردار آزمون در نقش دراکولا و شیرشاه!

زنوزی: بزرگ‌ترین اشتباهات را کردم!

عاقبت جدایی رونالدو و رئال‌مادرید!

فرمانده‌ای که حاج قاسم سلیمانی بار‌ها از فراقش گریست

یک کتاب خوب/ عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

چهره‌ها/ تبریک روزبه نعمت اللهی‎ به مناسبت عید غدیر

چهره‌ها/ تسلیت علیرضا بیرانوند به مناسبت درگذشت ماه چهره خلیلی