آریا بانو

آخرين مطالب

چطور در شرایط سخت اقتصادی پس انداز کنیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اطلاعات / مشکلات اقتصادی این روزها زیاد شده و بسیاری از خانواده ها درگیر آن هستند. آنقدر که شاید اگر مقابل آنها حرف از پس انداز و ذخیره کردن پول برای روز مبادا بزنید با تعجب نگاه تان کنند. اما واقعیت این است که در بدترین شرایط پس انداز می تواند خانواده را از بحران نجات دهد و برای همین اتفاقا بیشتر باید حواس مان به این مساله باشد. برای پس انداز در شرایط بد اقتصادی راهکارهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.
پس انداز خانوادگی
پس انداز راهی است که به شما کمک می کند در مواقعی که خرج های پیش بینی نشده سر سراه تان قرار می گیرد دچار مشکل نشوید. به همین دلیل پس انداز یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به خانواده احساس امنیت و آرامش بدهد. همین امنیت خاطر باعث می شود اضطراب و فشارهای روانی کاهش پیدا کند و به همین دلیل خانواده هایی که پس انداز دارند، امنیت خاطر بیشتری دارند و در زندگی احساس ثبات و پایداری بیشتری می کنند.
اعضای خانواده باید بدانند که فراهم کردن شرایط برای داشتن اندوخته و پس انداز تنها بر عهده کسی که مسئولیت تامین مالی خانواده را دارد نیست. همه اعضای خانواده در آن سهیم هستند و مدیریت داخلی خانه یعنی مدیریت صحیح هزینه ها برعهده همه است. صرفه جویی، استفاده بهینه از وسایل منزل و وسایلی که در اختیار دارند به پس انداز خانواده کمک می کند و به همین دلیل هم باید بچه ها را با این مفهوم و ضرورت آن آشنا کرد و به آنها پس انداز کردن و مشارکت در این مکار را یاد داد.
در شرایط اقتصادی که الان بسیاری از خانواده درگیر آن هستند لزوم حرف زدن درباره این مساله و آگاه کردن بچه ها اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.
پس انداز با پول کم شاید فکر کنید در شرایطی که دخل و خرج تان با هم جور نیست پس انداز کردن امکان پذیر نیست اما در این شرایط هم می توانید با راه هایی برای روز مبادا اندوخته کنار بگذارید.
1-یادداشت کردن: هر بار که خرج می‌کنید آن را یادداشت کنید حتی اگر هزینه‌ای را با چک و کارت اعتباری می‌پردازید با یادداشت کردن ارقام در آخر ماه به کسر پول دچار نمی‌شوید. اگر ندانید پول‌تان را در چه چیزهایی صرف می‌کنید نمی‌توانید پس‌انداز درستی داشته باشید. وقتی خرج ها را یادداشت می کنید می توانید بخشی از هزینه ها را حذف کنید.
مثلا یاد می گیرید وقتی گرسنه هستید خرید نکنید چون این کار باعث می شود بیش از حد خرید کنید یا چیزهایی بخرید که زیاد به آنها نیاز ندارید یا متوجه می شوید چقدر از پول تان را خرج فست فود کرده اید و می توانید با آگاهی آن را کم کنید.
2-پول ها را جدا کنید:
همه درآمدتان را در یک حساب نریزید. مثلا اگر به شما پاداش دادند در حسابی جداگانه آن را بگذارید تا در خرج های روزمره مصرف نشود.
3-حساب مخصوص داشته باشید:
یک حساب پس انداز ویژه باز کنید و هر ماه پولی حتی خیلی کم در آن پس انداز کنید. اگر می توانید یک رقم ثابت مشخص کنید و هر ماه آن را از درآمدتان جدا کرده و در این حساب بریزید.
4- هزینه‌ها را پیش‌بینی کنید:
هر ماه بررسی کنید که ممکن است چه خرج هایی برایتان پیش بیاید. مثلا مجبور شوید که تلویزیون، ماشین لباسشویی و … را تعمیر یا عوض کنید. با این پیش بینی غافلگیر نمی شوید و می توانید برای کنار گذاشتن پولی که نیاز دارید برنامه ریزی کنید.
5-مساعده نگیرید:
خیلی ها عادت دارند قبل از گرفتن حقوق مساعده بگیرند. وقتی خرج ضروری پیش آمده این کار اجتناب ناپذیر است اما برای هر چیزی مساعده نگیرید. مساعده گرفتن برای خرج های غیر ضروری شما را بد عادت می کند و اجازه نمی دهد بتوانید هزینه های زندگی را مدیریت کنید.
6-خرید قسطی را مدیریت کنید:
خریدهای قسطی معمولا خیلی وسوسه انگیز هستند اما نباید در دام آنها بیفتید. پیش از اینکه قسطی خرید کنید با محاسبه‌ای ساده قیمت اصلی و قیمت تمام شده با قسط را مقایسه کنید و ببینید آیا به صرفه است و توان پرداخت اقساط را دارید.فقط چیزهایی را قسطی بخرید که واقعا به آنها نیاز دارید.
7-رقم های مشخص در نظر بگیرید:
وقتی خرج هایتان را می نویسید تا حدودی می دانید که چه خرج هایی دارید و چقدر پول برایشان لازم دارید. سعی کنید خود را مجبور کنید که بیش از آن خرج نکنید. به خصوص اگر درآمد محدودی دارید از این مبلغ هفتگی بیشتر خرج نکنید. یکی دو بار سختی کشیدن در طی هفته بهتر از پایان رساندن ماه با اضطراب و نگرانی است. اگر بتوانید خرج هفتگی را در یک روز ثابتی از بانک بگیرید (مثلاً شنبه‌ها) به طور محدودتری خرج می‌کنید.
8- درست صرفه جویی کنید:
صرفه جویی مهمترین راه پس انداز کردن و مدیریت هزینه هاست. اما باید این کار را درست انجام دهید. مثلا اگر با مشکلی مواجه هستید هرگز با نپرداختن حق بیمه و خانه صرفه جویی
نکنید چه بسا در اثر یک اتفاق ساده و یا دزدی و آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری متحمل می‌شوید و این صرفه جویی بسیار گران تمام می‌شود.
9-تحت تاثیر تخفیف ها قرار نگیرید:
بسیاری از این تخفیف ها در واقع ساختگی هستند و وقتی بررسی می کنید متوجه می شوید بیش از حد لازم از شما پول گرفته اند. در مقابل مشتری را وسوسه می کنند تا خرید کند و با این وسوسه بخشی از پولی که می توانید پس انداز کنید از دست می دهید. پس تخفیف ها را اول کاملا بررسی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/222562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید