آریا بانو

آخرين مطالب

علت اصلی کم حرفی مردان و بهترین رفتار با شوهر کم حرف چیست؟ خانواده

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مشاوره24/ سوال: سلام خسته نباشید من 23سالمه و همسرم 35سالشونه و 5ساله ازدواج کردم و حاصلشم یه بچه پسره. شوهرم مرد خوبیه با دوستاش خیلی شوخ و خوش زبونه ولی یه اخلاق خیلی بدی که داره از روز اول حرف نمیزنه باهام هر حرفی داشت با پیام می گفت با پسرم حرف میزنه ولی با من نه الان 5ساله می گذره و همچنان همینجوره هر حرفی بزنم حتی دعواهم بکنم هیچی نمیگه میره بیرون حرفاشو پیامک می کنه میگه من کم حرفم همینه که هستم درصورتی که من حتی با کم حرفی هم راضیم این آقا اصلا حرف نمیزنه ماها میاد و میره صداشو نمی شنوم ساعت کارشم زیاده بارها شده اونقدر نشستم کنارش حرف زدم خندیدم ولی حتی نگامم نکرده منم خیلی نسبت بهش دلسرد شدم الان 3ماهه که سرکار نرفته افسردگی گرفته دکترهم نمیره خانم دکتر توروخدا راهنماییم کنید من یه شهر غریب تک و تنها زندگی می کنم شوهرم الان 3ماهه حتی با من یه جمله حرف نزده حتی ازش می پرسم چرا نمیری سرکار هم حرفی نمیزنه میره بیرون پیام میده دلم نمی خواد دیگه خسته شدم دوس دارم برای یه بارم شده باهام حرف بزنه شما بگین چیکار کنم به هرکی میگم باور نمی کنه من بعد 5سال با شوهرم پیام بازی می کنم خیلی وقتا اون تویه اتاق دیگس هرچی می پرسم که جواب نمیده ولی پیام میدیم بهم.
دلارام جمعیان ( روانشناس بالینی،دانشگاه علامه طباطبایی تهران)
با سلام خدمت شما دوست گرامی بسیار متاسف شدم وقتی پیام شما رو خوندم و حق دارید که در این شرایط دردناک احساس تنهایی بکنید. همونطور که خودتون هم بیان کردید این شرایط بسیار عجیب و غیر قابل باوری هست. اینطور که می فرمایید انگار فقط صرفا با شماست که صحبت نمی کنند چون با دوستا و پسرتون می فرمایید که در حال مکالمه یا صحبت هستند. بنابراین رابطه شما دونفر میبایست در وهله اول تحلیل شود و بررسی کرد که چه عناصری در رابطه باعث میشه ایشون این ویژگی رو از خودشون بروز دهند. از شما سوالی دارم اینه که توی دوران عقد و آشنایی یه همچین ویژگی خیلی عجیب و نادری شما از ایشان ندین و با وجود اختلاف سنی زیادی که بین شما دو نفر بود آیا هیچ مسئله و مشکل دیگه ای بود که بخواهید با همدیگه حلش بکنید؟ آیا ایشان برای حل مسائل پا پیش می گذاشتند صحبت می‌کردند و واکنش شون چی بوده؟ آنچه که طبق فرمایشات شما از فضای خونه شما تصویر میشه، اینه که شاید همسر شما در نزدیکی عاطفی در نزدیکترین رابطه‌ای که از لحاظ عاطفی و روانی می توانند با کسی داشته باشند که این هم شما هستید به عنوان همسرشون دچار عدم مهارت صمیمی شدن و و بلوغ ارتباطی هستن. خوب سوال دیگری هم که اینجا مطرح می شه این که از لحاظ بدنی رابطه نزدیک و زناشویی شما به چه روالی پیش میره؟ آیا این ویژگی ایشون بقیه ابعاد و عملکرد ایشون و رابطه‌تون رو دچار اخلال و نارضایتی شما کرده؟ به هرترتیب اولین اقدامی که می توان برای این مشکل داشت این است درمورد سود و زیان رفتار و عملکردشون با لحنی آرام و دلسوزانه برای زندگی اما جراتمندانه برای دفاع از حق طبیعی انسانیتون و ابراز نارضایتی و افت کیفیت رابطه‌تون با ایشون قحبت کنید و انتظاراتتون رو براشون روشن مطرح کنید و قانعشون کنید به صورت حضوری برای بهره گرفتن از کمک زوج درمانگر با شما به روانشناس مراجعه کنند بلکه شاید دلخوری هم از شما داشته باشند اما به علت عدم جرات ورزی با شما درمیون نگذاشته باشند.
پرستو قندی(روانشناسی تربیتی،دانشگاه تهران)
سلام بر شما همراه گرامی سایت
سپاس بابت اعتمادتان
با توجه به توصیفی که شما از شرایط و رفتار همسرتان بیان کردید، به نظر می رسه، ایشون به هر دلیلی (تیپ شخصیتی، نوع والدگری پدرو مادرشون و یا حتی اختلال شخصیت خاصی) به اصول ارتباط برقرار کردن، اشراف ندارند! و توانائی برقرار کردن ارتباط موثر رو بلد نیستند! برای حل این مساله اولین پیشنهادم به شما این اینه که به اتفاق همسرتون به یه مشاور مراجعه کنید و پیشنهاد دیگه م اینه که تحت هیچ شرایط به پیامک های ایشون پاسخ ندید چرا که شما با پاسخ دادن به پیامک ایشون، در حقیقت این رفتار معیوب ایشون رو تقویت می کنید! اگر معترض شدن که چرا پاسخ نمی دی بگید ترجیح می دید مثل سایر زن و شوهرها رودرروی هم بنشینید و صحبت کنید!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/222176/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم