آریا بانو

آخرين مطالب

دیدار جمعی از اهالی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با مدیرکل ارشاد فارس فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دیدار کردند.

سرویس استان‌های هنرآنلاین: یک سال پس از انتقال مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی فارس، جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان سابق مرکز فرهنگ و هنر ارشاد با صابر سهرابی دیدار کردند. رامین کشاورز سرپرست سابق مرکز، نوید حسنی مدیر گروه موسیقی، حمید وامق مدیر گروه تئاتر، مریم زینلیان مدیر گروه معماری، محمدکاظم توانگرزمین مدیر گروه گردشگری، زهرا پورعلی مدیر امور مالی مرکز و بهادر پورفاضلی به نمایندگی از دانشجویان مرکز و رئیس انجمن دانشجویان معماری داخلی در این جلسه حاضر شدند و به بررسی عملکرد این دانشگاه، دستاوردها و میزان تأثیرگذاری و رویکردهای آموزشی، پرورشی و تولیدات دانشجویی آن در یک سال گذشته تا قبل از انتقال به بخش خصوصی پرداختند.
صابر سهرابی در این نشست صمیمی، تمامی افتخارات کسب شده دانشگاه فرهنگ و هنر را نتیجۀ اعتماد میان اداره و مسئولین دانشگاه دانست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با افزودن این نکته که ادارۀ فرهنگ و ارشاد فارس همواره خواهان و خواستار آموزش­‌های مؤثر آکادمیک در بخش­‌های آموزشی و پژوهش دانشگاه­‌های هنر بوده است، افزود: تمامی تلاش ادارۀ کل در یک­سال گذشته مبتنی بر حفظ دانشگاه در بدنۀ ادارۀ کل بوده است و از هیچ تلاشی در این زمینه مضایقه نکرده ­است.
سهرابی به انتقال دانشگاه فرهنگ و ارشاد فارس به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که تنها مرکز دانشگاه فرهنگ و هنر واگذار شده در سطح کشور و در میان سایر استان­‌ها به جز استان تهران به بخش خصوصی، دانشگاه ارشاد استان فارس بوده و این نشان از همت و تلاش تمامی بدنۀ ادارۀ ارشاد در روشن ماندن چراغ این دانشگاه دارد و امیدواریم در ادامه، وارثان این دانشگاه حافظ و ادامه دهندۀ آرمان­‌های بلند و والای آن باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برپایی جلسه­‌ای با حضور اساتید، کارکنان و رؤسای انجمن‌های علمی دانشجویان دانشگاه ارشاد در آیندۀ نزدیک و تشکر ویژه از موفقیت‌ها و فعالیت­‌های ارزندۀ آنان خبر داد.
رامین کشاورز در ادامه بیان کرد که بزرگ­ترین مشکل و ابهامی که در یک سال گذشته گریبان­‌گیر اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ارشاد بوده است، نحوۀ ادامۀ حیات دانشگاه و فقدان تصویری روشن از آیندۀ آن بود که همه را در فضایی مبهم و بی­‌انگیزه نگاه ­می­‌داشت. اما از نظر او با وجود همۀ مشکلات و ابهامات، دست­اوردهای دانشگاه در این مدت یک­ساله هم­چنان قابل توجه و تقدیر و از جهاتی بی­‌نظیر است.
وی در ادامه چنین اظهار کرد که در رشته­‌های مهارتی آکادمیک کمتر شاهد آن بوده‌ایم دانشگاهی که فقط پنج رشتۀ تحت آموزش دارد، دانشجویان چهار رشتۀ آن صاحب جایگاه و عنوان در ایده‌پردازی و اجرای خلاقانۀ تفکرات هنری در سطح کشور و استان باشند.
وی ادامه داد: چنان­که انجمن دانشجویان تئاتر دانشگاه فرهنگ و ارشاد حائز رتبۀ­ اول کشوری و انجمن گردشگری حائز رتبۀ دوم کشوری در جشنوارۀ بین دانشگاهی "رویش" و انجمن طراحی معماری داخلی، حائز رتبۀ اول و سوم فستیوال "خرد­ طبیعت" در ساخت پاویون و المان شهری کوچک­ مقیاس و در بخش فیلم­سازی، فیلم "جنس سوم" ساختۀ اصغر برقه (دانشجوی کارگردانی سینما در دانشگاه ارشاد) برندۀ لوح افتخار از جشنوارۀ فیلم سلامت و فیلم کوتاه شیراز گردیده­‌اند و اکتساب این عناوین حاکی از آن است که دانشجویان این دانشگاه از سطح آموزش­ دیدگی و توان مهارتی مطلوب و ممتازتری نسبت به سایر مراکز آکادمیک در کشور برخوردار شده‌اند.
وی در ادامه این دست­اورد را حاصل یکسال فعالیت برنامه­‌ریزی شده و مستمر و هم­چنین کار شبانه‌روزی دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه ارشاد در سال گذشته و نیز نتیجۀ همکاری و اعتماد مجموعۀ ارشاد و بالاخص صابر سهرابی مدیر کل ادارۀ فرهنگ و ارشاد با دانشگاه خود دانست که زمینه را برای رقم خوردن چنین نتیجه‌ای مهیا کرد.
در ادامه مریم زینلیان، علت موفقیت دانشگاه فرهنگ و ارشاد را مدیریت آگاهانۀ منابع انسانی در زمینۀ کشف و هدایت استعداد و توانایی‌های ویژۀ اساتید و دانشجویان دانست و این مهم را از خصایص ممتاز دانشگاه ارشاد در سال گذشته عنوان کرد و نیز از تشکیل و ایجاد انجمن صنفی طراحان معمارای داخلی توسط انجمن علمی دانشجویان معماری دانشگاه ارشاد به ابتکار و کوشش بهادر پورفاضلی برای اولین ­بار در کشور خبر داد و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد خواستار آن شد که با شناسایی جریاناتی این چنین در حیطۀ آموزش‌های آکادمیک هنر، حامی و پشتیبان آنان باشد.
محمد کاظم توانگر زمین نیز موفقیت‌های حاصلۀ دانشگاه ارشاد در یک بازۀ زمانی کوتاه­ مدت را نتیجۀ یک فعالیت برنامه‌ریزی شدۀ گروهی دانست و چنین همکاری‌های بین رشته­‌ای و منسجم در سطح دانشگاه را کم نظیر قلمداد کرد و مساعدت‌های ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش دانشگاهی را شایستۀ تقدیر و تشکر ویژه قلمداد کرد.
نوید حسنی نیز اتمسفر هنری و فضای ایجاد شده در دانشگاه ارشاد را تنها بستر موجود آکادمیک در سطح استان دانست که مجالی برای طرح و اجرای ایده­‌های خلاق دانشجویان و اساتید فراهم آورد و افزود که اکنون دیگر شاهد چنین فضاهایی در هیچ­کدام از دانشگاه‌های موجود نیستیم.
حمید وامق، مدیر گروه تئاتر دانشگاه ارشاد هم حمایت مدیرکل ادارۀ فرهنگ و ارشاد از جریانات هنری را لازمۀ پیشبرد اهداف فرهنگی دانست و ابراز کرد که موفقیت‌های دانشگاه ارشاد نتیجۀ برنامه‌ریزی بین رشته‌­ای، آموزش مؤثر و تلاش در جهت جامۀ عمل پوشاندن و به تولید رساندنِ مهارت­ های دانشجویان بوده است.
زهرا پورعلی به نمایندگی از کارکنان دانشگاه، از فضای بی­‌دغدغه و ایمن کارکنان در یک­سال گذشته یاد کرد و بابت ایجاد چنین شرایطی از سرپرست وقت دانشگاه و مدیرکل ادارۀ فرهنگ و ارشاد تشکر کرد.
در انتهای جلسه، لوح‌های کسب شده در جشنواره‌های دانشجویی توسط انجمن‌های علمی دانشجویان دانشگاه ارشاد به دست مدیران هر گروه به صابر سهرابی تقدیم شد و از طرف دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه، لوح یادبودی به ایشان اهدا شد.
الهه بهرامی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/221741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟