آریا بانو

آخرين مطالب

6 ترفند زیرکانه برای لاغر شدن که تا به حال نشنیده‌اید

6 ترفند زیرکانه برای لاغر شدن که تا به حال نشنیده‌اید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - 6 ترفند زیرکانه برای لاغر شدن که تا به حال نشنیده‌اید
٥٩
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5751477
-->
بهداشت نیوز / کاملا حق با شماست، گرفتن رژیم غذایی کار چندان آسانی نیست. گاهی گمان می کنید که خوردن غذاهای سلامت برای داشتن اندامی مناسب کافی است اما برخی از عادات نادرست باعث می شوند که حتی با خوردن غذاهای بسیار سلامت نیز وزن کم نکنید
در ادامه به برخی از ترفندهایی پرداخته خواهد شد که به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید به وزن مناسب برسید. با ما همراه باشید:
1- زمانی که بیرون از منزل غذا می خورید همیشه گزینه کوچک ترین را انتخاب کنید.
به اندازه کافی برای خواندن منوی غذا وقت بگذارید. حتی اگر به یک رستوران فست فود رفته اید که غذاهای سلامتی در آن وجود ندارد و گزینه هایی چون همبرگر در میان غذاها وجود دارد کوچک ترین اندازه آن را سفارش دهید. مثلا به سراغ مینی همبرگر، ذرت کوچک و یا سالاد بروید.
بر اساس نتایج اخیرترین مطالعات نشان داده که افرادی که یک غذای بزرگ را سفارش می دهند در صورت سیر شدن هم آن غذا را تقریبا تا پایان میل می کنند.
2- مثبت اندیش باشید! هر تفکر مثبتی می تواند مفید باشد.
به افکار خوب و مثبت بیاندیشید و اهداف تان را از طرق بسیار مثبت بیان کنید. به عنوان مثال بگویید: “من نیم کیلو وزن کم کرده ام. این عالی است.” این را آرام اما با اطمینان بگویید.
یا اینکه بگویید من امروز یک تکه پیتزا می خورم اما در عوض دسر نمی خورم. عبارات این چنینی را با رفتارهای مثبت به خود بگویید.
3- تنها غذا خوردن بهتر از خوردن غذای گروهی است.
زمانی که در سبک زندگی و خصوصا در رژیم غذایی خود تغییراتی را به وجود آوردید باید از دوستان و از اعضای خانواده تان نیز بخواهید که با شما همکاری کنند.
تحقیقات و پژوهش ها نشان داده افرادی که در میان دیگران و به صورت گروهی غذا می خورند اغلب بیشتر می خورند. علت این امر هم این است که زمانی که در میان جمع هستید بیشتر در اطراف میز غذا خواهید بود.
با هم صحبت می کنید و لحظات خوبی را نیز سپری می کنید. در چنین زمان هایی حواس تان نیست که چقدر غذا می خورید.
البته این بدان معنا نیست که باید همیشه تنها غذا بخورید. اما همان چیزی را که قرار بوده در زمان تنها بودن هم بخورید میل کنید. با این کار می توانید بدون اینکه نگرانی از زیاده روی کردن در غذا خوردن داشته باشید در میان دیگران نیز حضور پیدا کنید.

4- اگر گرسنه هستید موز را بو کنید.
این کار ممکن است برای تان اندکی احقمانه به نظر برسد. اما پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان داده که بو کردن برخی از مواد خوراکی از جمله سیب، نعناع و موز می تواند این پیام را به مغز بدهد که شما در حال میل کردن چیزی هستید.
در مطالعه ای که در آن 3000 نفر شرکت داشتند نشان داده شده افرادی که در هنگام گرسنگی مواد غذایی را بو کردند، اشتهای شان کاهش پیدا کرد.
5-از این به بعد رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید.
در مطالعه اخیر انجام شده، نشان داده شده که رنگ آبی، می تواند اشتهای شما را کاهش دهد. بنابراین تلاش کنید که رنگ دکور مکان غذا خوردن مانند رومیزی، بشقاب ها، دستمال سفره و لیوان های خود را به رنگ آبی تغییر دهید.
به این روند «روانشناسی رنگ ها» گفته می شود و رنگ هایی نیز وجود دارند که باعث افزایش اشتهای شما خواهند شد.
6- مقابل آینه غذا بخورید.
حتما گفته اید که عجب پیشنهاد مسخره ای است اما تحقیقات علمی ثابت کرده اند که غذا خوردن در هنگامی که به خود نگاه می کنید می تواند سبب کاهش میزان خوردن تان شود. این مقدار گاهی می تواند به یک سوم نیز کاهش پیدا کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تاثیر منفی خواب ناکافی بر سلامت استخوان‌های زنان

قاتل خاموشی که سلاحش بالابردن قند خونتان است

چطور شپشِ سر را از شوره تشخیص دهیم؟

از کجا بفهمم بینایی فرزندم مشکل دارد؟

نشانه هایی که می‌گویند شما استرس بیش از حد دارید

حشره‌ای موذی که بلای وحشتناکی بر سر پوستتان می‌آورد

در روزهای سرد چطور بدن را سم زدایی کنیم؟

چه چیزی باعث محبوس شدن آب در بدن می شود؟

با اختلال هرزه خواری یا بیماری پیکا در کودکان چه کنیم؟

وزارت بهداشت: دیابت به اپیدمی قرن تبدیل شده است

لیست مواد غذایی مخصوص افراد کم خون

درمان بیماری‌های صعب العلاج با استفاده از خون بندناف

9 ماده که به پوستتان آسیب می رساند

نکات مهم بهداشتی در هوای آلوده

نوشیدنی‌هایی که بدن را در برابر آلودگی هوا محافظت می کنند

آغاز موج آنفلوانزا از دو هفته گذشته در کشور

راهکارهایی خلاقانه و جالب برای لاغر شدن!

ویتامینی معجزه‌‌آسا برای پیشگیری از سرماخوردگی

تأثیر میگرن بر رابطه جنسی چگونه است؟

خواص شگفت‌انگیز روغن میخک برای دندان درد

چه کسانی لب به لیمو عمانی نزنند؟

لیپوماتیک

آلرژی مرکبات چیست و چه علائمی دارد؟

خواص بی نظیر روغن کرچک , بهترین روغن گیاهی برای پوست!

اینفوگرافی؛ 12 نشانه مهمِ بیماری‌های روان

موهایتان با رزماری جان می‌گیرد!

درد بالای کمرتان را جدی بگیرید

عامل مرگ یک نفر از هر 5 نفر در جهان چیست؟!

از بین بردن لکه‌ها و جوش صورت با بهترین روغن گیاهی

قلب با این خوردنی‌ها مثل ساعت کار می‌کند

توتون‌های معطر سرطان‌زا هستند

لیزر واژن

رژیم غذایی بد، عامل مرگ یک نفر از هر 5 نفر در جهان

ورزش جایی در زندگی کودکان ندارد!

چرا سیگاری بودن مادر می‌تواند به مرگ نوزاد منجر شود؟

زیبایی و سلامت مو با رزماری

خوابالوها به این بیماری‌ها دچار می‌شوند

این موادغذایی بهتر از آنتی بیوتیک هستند

چه کسانی در معرض پوکی استخوان هستند؟

7 دروغ بزرگ درباره تناسب اندام زنان

ضربان قلب نرمال چقدر است و چطور می‌توانیم آن را اندازه بگیریم؟

چرا به شپش سر مبتلا می‌شویم؟

7 اختلالی که با ورزش کردن دور می‌شود

عواملی که منجر به زایمان پرخطر می‌شوند

ماسک‌های خانگی برای وز نشدن موها

سلول‌های سرطانی در تور میوه‌ها!

با آزمایشی ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید!

با این دانه‌های کوچک و ترش به جنگ سنگ کلیه بروید

عوارض خطرناک با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک

سرطانی که افراد 40 سال به بالا باید مواظب آن باشند