آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از نزدیکی پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - هر چند بارداری می تواند با علائمی همراه باشد اما برخی مادران به دلیل مشغله های ذهنی و کاری شان از تغییرات بدن خود غافل می شوند. در این صورت یک آزمایش بارداری آنها را مطمئن خواهد کرد.
نبض ما
دو نوع تست یا آزمایش بارداری داریم. یک نوع تست نمونه برداری از ادرار و نوع دیگر آن از خون است. در هر دو آزمایش حضور هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) را تشخیص می دهد. هورمون HCG به وسیله جفت مدت کوتاهی بعد از قرار گیری جنین به رحم ترشح می شود و سریعا در بدن شما طی چند روز ابتدایی بارداری ترشح هورمونی را بالا می برد.

این تغییر سریع هورمونی عامل اصلی ایجاد علائم بارداری است که با یک آزمایش بارداری به سرعت وضعیت باردار بودن یا نبودن تان مشخص می شود.
انواع آزمایش های بارداری
آزمایش ادرار آزمایش خون بارداری دو نوع آزمایش خون در آزمایش بارداری داریم. آزمایش خون بارداری مقدار دقیق هورمون HCG را در خون شما اندازه گیری می کند و آزمایش کیفی HCG جواب مثبت و منفی به آزمایش شما می دهد.
فواید آزمایش خون بارداری
این آزمایش، بارداری شما را زودتر از آزمایش های دیگر تشخیص می دهد. به طوری که 7 الی 12 روز بعد از لقاح این مشخص می شود. (اگر جواب منفی باشد، شما بهتر است مدتی بعد بار دیگر آزمایش را تکرار کنید، ممکن است یک دوره از قاعدگی شما گذشته باشد.)

در این آزمایش تمرکز هورمون HCG را در خون شما اندازه گیری می کند. (این اطلاعات پر کاربرد را در اختیار پزشک قرار می دهد تا تست بارداری دقیق تر و در صورت وجود مشکلی سریعا تشخیص داده شود.)
مضرات آزمایش خون بارداری
این آزمایش آزمایش گران تر از آزمایش ادرار است. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا جواب آزمایش آماده شود. باید در مطب پزشک انجام شود. سطح طبیعی هورمون HCG در دوران غیربارداری
سطح طبیعی هورمون hCG در زنانی که باردار نیستند کمتر از 5 mlU/ml است. اگر سطح طبیعی HCG بالاتر از حد نرمال باشد علت های مختلفی دارد.
سطح هورمون HCG در زنان باردار
سطح هورمون HCG کمتر از 5 mlU/ml به معنی عدم بارداری است و بالاتر از 25mlU/ml به معنی بارداری است. هورمون HCG در واحد بین المللی میلی بر میلی لیتر ارزیابی می شود.
دقت آزمایش خون بارداری، تقریبا 99 درصد صحیح است، بنابراین تقریبا همیشه این آزمایش دقیق و درست است.
چند روز بعد از نزدیکی آزمایش بارداری مثبت می شود؟
آیا تصور می کنید که باردار هستید، اما از تست های بارداری خانگی مطمئن نیستید؟ یا شاید شما می خواهید بدانید که باردار هستید یا نه، اما زمان لازم برای پاسخگویی آزمایش ادرار نرسیده است و شما آزمایش خون را برای بارداری در نظر گرفته اید.

در چه زمانی شما به پاسخ تست های خانگی اطمینان می کنید و در چه زمانی نیاز به تست خون دارید؟ موارد زیادی وجود دارد که شما باید برای آزمایش خون بارداری در نظر بگیرید. این آزمایش چقدر دقیق است؟ از چه زمانی آزمایش، بارداری را نشان می دهد؟ هزینه و مشکلات این آزمایش چیست؟ چقدر طول می کشد تا شما این آزمایش را بدهید و سپس جوابش را بگیرید؟ چند روز بعد از نزدیکی آزمایش بارداری مثبت می شود؟ جواب سوال های بالا را در زیر خواهید گرفت:
این آزمایش بلافاصله بعد از نزدیکی قادر به نشان دادن بارداری نیست، این آزمایش برای عملکرد درست نیازمند hCG، هورمون بارداری کافی در بدن شما خواهد بود. این هورمون تا چند روز پس از قرار گیری تخم بارور شده در رحم پدیدار نخواهد شد. این قرار گیری 6 تا 12 روز بعد از تخمک گذاری رخ می دهد. به طور معمول بارداری تا زمان پریود قابل تشخیص نخواهد بود (بعضی از زنان نتیجه مثبت را تا چند روز بعد از یک پریود جا افتاده نشان نمی دهند). در حالی که در بعضی زنان می توانند خیلی زود به سنجش حاملگی بپردازند و جواب مثبت آزمایش را چند روز زودتر از پریود خود دریافت کنند. با این حال، این موضوع برای بیشتر زنان رخ نمی دهد.
آیا تا به حال در مورد آزمایش بارداری منفی اشتباه چیزی شنیده اید؟ این آزمایش زمانی رخ می دهد که شما باردار هستید، اما جواب این آزمایش شما منفی است و سپس جواب تکرار آزمایش پس از چند روز مثبت می شود. این موضوع بیشتر زمانی رخ می دهد که زنان آزمایش خود را پیش از زمان پریود خود انجام می دهند.
یکی از برندهای این آزمایش در مورد دقت آزمایش خود می گوید (این برند ادعای دقت 99 درصد دارد): 4 روز پیش از پریود، دقت آزمایش 63 درصد است، 3 روز بعد از پریود دقت آزمایش 83 درصد است، یک یا دو روز قبل از پریود دقت آزمایش 93 درصد است. بنابراین دقت آزمایش زمانی که از دوره پریود شما می گذرد در بالاترین سطح ممکن قرار دارد.
دقت آزمایش خون بارداری
این آزمایش تقریبا 99 درصد صحیح است بنابراین تقریبا همیشه این آزمایش، دقیق و درست است. علت اصلی این دقت این است که تست خون بارداری رد های بسیار کوچک هورمون HCG بارداری را شناسایی می کند و مقدار دقیق این هورمون را تشخیص می دهد.

آزمایش خون کمی در مقابل کیفی
آزمایش خون بارداری کمی مقدار HCG موجود در خون شما را بدست می آورد. از طرف دیگر آزمون کیفی فقط پاسخ مثبت یا منفی بارداری شما را می دهد. آزمایش کمی، دقیق تر است و همچنین در تشخیص بارداری سالم و طبیعی کمک کننده است. در 4 هفته ابتدایی حاملگی ، مقدار HCG در بدن شما افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد، بنابراین با اندازه گیری سطح هورمون های HCG، پزشک تشخیص می دهد که بارداری شما در حالت طبیعی پیش می رود.
بهترین زمان برای دادن آزمایش خون بارداری
این مسئله یکی دیگر از مزیت های آزمایش خون است. شما می توانید این آزمایش را خیلی زودتر از آزمایش بارداری ادرار انجام بدهید. معمولا آزمایش ادرار پاسخ مثبت را تا 2 هفته بعد از لقاح و یا یک روز پس از اولین قاعدگی نشان نمی دهد.
در مقابل شما می توانید با این آزمایش پاسخ دقیق را 7 الی 12 روز بعد از لقاح تشخیص دهید چون این آزمایش مقدار های کوچک هورمون HCG را هم تعیین می کند.
7 الی 12 روز بعد از لقاح آزمایش خون، بارداری شما را زودتر از آزمایش بارداری دیگر تشخیص می دهد
هزینه تست خون بارداری
یکی دیگر از عواملی که شما باید قبل از انجام این آزمایش در نظر بگیرید، مدتی زمانی است که جواب آزمایش شما آماده می شود و هزینه آزمایش است. قیمت و هزینه آزمایش های خانگی تقریبا ارزان هستند و شما می توانید بدون نسخه آن را تهیه کرده یا اینترنتی خرید کنید و تنها پس از چند دقیقه جواب خود را بگیرید.

آزمایش باید در مطب پزشک انجام شود و شما باید به مطب رفته و صبر کنید و تعدادی کار را انجام داده و در نهایت هزینه مالی و زمانی بیشتری هم پرداخت خواهید کرد.
چقدر باید صبر کنید تا پاسخ آزمایش خون بارداری آماده شود؟
بنابراین شما به مطب پزشک رفته و صبر می کنید تا نوبت تان شده و نمونه خون گرفته شود. البته هنوز تمام نشده است. خون شما به آزمایشگاه فرستاده می شود تا آنالیز شود.
مدت زمانی که به شما پاسخ بدهند بستگی به آزمایشگاه دارد و در مکان های مختلف مدت زمان متفاوتی دارد. این زمان ممکن است یک ساعت طول بکشد و بعضی اوقات هم چند روز، اما دو روز، مدت زمان معمولی است که پاسخ شما آماده می شود.
علائم بارداری در روزهای نخست حاملگی چه چیزهایی هستند؟
علائم بارداری در روزهای نخست
نبض ما

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/217002/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی کتاب «تاریخ تحولات سیاسی»

دیداری که برای 4 مدعی قهرمانی لیگ برتر مهم است

سم آلاردایس: ساوت‌گیت نمی‌خواهد مربی منچستر شود

جام های عجیب قلعه‌نویی با استقلال

وقتی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس در 41 سالگی هت‌تریک کرد

کشتی فرنگی به دنبال تکمیل سهمیه در آسیا

ستاره برزیلی حاضر به بازگشت به الهلال نیست

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

عملکرد ترابی هواداران پرسپولیس را نگران کرد!

مقایسه عملکرد 6 مهاجم لژیونر فوتبال

دوبله بامزه رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!

نگاهی دیگر به بدلکاری

اطلاعات زیاد امیر حسین مدرس از سنگ های انگشتر

تیپ جالب و دیدنی الناز شاکر دوست و سروش صحت در پشت صحنه بی بدن / پدر و مادر مقتول در فیلم سینمایی «بی بدن»

استایل شیک و با کلاس لیلا بلوکات در سفر خارج از کشور / خوشگذرونی خانم بازیگر در سفر نوروزی

تصویری تازه از فریدون آسرایی در جایی که فکرش را نمی‌کنید

در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟

چرا کمالگراها عملکرد شغلی خوبی نخواهند داشت؟

چند راز مهم و اساسی از آبگوشت که مطمئنا نمی‌دانستید

عوامل محرک روانی در ماه مبارک رمضان

جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا

عبدلی: 3 ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند

یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!

اسامی تیم‌های مچ‌اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد

مکس ایبرل: دیویس باید تکلیف آینده‌اش را مشخص کند

ایران با 3 شمشیرباز در بخش انفرادی المپیک پاریس

دلیل رضایت و ناراحتی وزیر ارشاد از سینما

فیلم های تلویزیون در دهمین روز فروردین ماه

با دُم شیر بازی کردن خواننده مشهور ایرانی به روایت تصویر

تقویم تاریخ/ اعتراف "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا درباره در مورد ایران

تهیه یک سس ویژه کنار ماهی

چه نوع غم و گریه ای، علامت افسردگیه؟

تایم لپسی زیبا از یکپارچه سازی موشک SLS

داستانک/ برگه امتحانی

باقری‌ها: بازی کردن برخی‌ها در تیم ملی خسته‌کننده شده

الهلال به جمع 50 باشگاه برتر جهان راه پیدا کرد

رجبی: اجازه بدهید تیم ملی کارش را بکند

عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران

رنار: آماده حضور در جام جهانی 2026 هستم

توهین ریوندی به بهمن هاشمی در آنتن تلویزیون!

بغض خالق انیمیشن «دیرین دیرین» ترکید

موزیک ویدئوی سینمایی «گلدون» با صدای محسن چاوشی

بارش باران و کاهش دمای برخی استانها

واکنش دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی ماجرای خودکشی یکی از پزشکان

تفال/ معاشران گره از زلف یار باز کنید

کیک پرتقالی خوشمزه‌ و ساده

مواد غذایی چقدر بر روی خلق و خوی افراد اثر دارد؟

آشنایی قیمه خانم و دیبی

علت گرفتگی و سفتی دست ها در هنگام صبح‌ چیست؟

تصاویری جالب از بروز رسانی تلسکوپ فضایی هابل در سال 1993