آریا بانو

آخرين مطالب

رأی عجیب برای مرگ نباتی "امیرعلیِ" سه ساله با قصور یک پزشک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رأی عجیب برای مرگ نباتی "امیرعلیِ" سه ساله با قصور یک پزشک
k ١٤
٠
فارس / وکیل پرونده «امیرعلی» با اشاره به صدور رأی هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی در خصوص قصور پزشکی در پرونده «امیرعلی و روناک» گفت: رأی صادره غیرمنطقی و غیرعادلانه است و حتما نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد.
حسین کمیلی‌ اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، در این باره اظهار داشت: هیئت انتظامی برای سارا مهرمنش در خصوص پرونده امیرعلی، محرومیت دائم برای ویزیت و درمان افراد زیر 14 سال و یک سال محرومیت از درمان افراد بالای 14 صادر کرده است.
وی تصریح کرد: رأی صادره منطقی نبوده و حتماً برای تجدیدنظر در حکم اعتراض خواهیم کرد، درست است که برای کودکان عادلانه بوده، اما هدف تنها کودکان نبودند؛ بلکه نحوه درمان مدنظر بود که متأسفانه برای اشخاصی بالای 14 سال تنها یک سال محرومیت در نظر گرفته شده که به‌هیچ‌ عنوان منطقی نیست.

وکیل پرونده امیرعلی تصریح کرد: بر اثر قصور این پزشک، امیرعلی دچار زندگی نباتی شده است؛ لذا رأی صادره اصلاً منطقی نیست، امیدواریم تغییر کند اما واقعاً نمی‌دانیم که تغییر می‌کند یا خیر.
کمیلی‌ اصفهانی بیان کرد: رأی دادگاه بدوی رأی بسیار خوبی بود و سبب شادمانی خانواده و بسیاری از افرادی که به نوعی قربانیان قصور پزشکی شده بودند، شد.
وی خاطرنشان کرد: با فیلم حوادث رخ داده برای امیرعلی در مطب پزشک خاطی، بسیاری از افراد متوجه شدند که خطای پزشکی محرز بوده و روش‌های استفاده شده توسط پزشک نامناسب و نامتعارف بوده است.

وکیل پرونده امیرعلی ادامه داد: بر همین اساس، انتظار داشتیم اگر می‌خواهند به نحوی منافع پزشک را هم مدنظر بگیرند، به این‌گونه نباشد که بعد از یک سال دوباره از این راه و درمان افراد بالای 14 سال، کسب درآمد داشته باشند.
کمیلی‌ اصفهانی افزود: متأسفانه کسانی که حکم را صادر کرده‌اند پزشک بوده و ممکن است منافع همکار خود را هم در نظر گرفته باشند، اما اگر بنده به عنوان یک قاضی بودم یا محرومیت دائم برای این فرد صادر می‌کردم، یا اگر می‌خواستم منافع سارا مهرمنش را هم به نحوی در نظر بگیریم حداقل 20 تا 25 سال محرومیت از طبابت برای وی صادر می‌کردم.
وی با اشاره به طولانی شدن روند صدور رأی دادگاه نیز گفت: بازپرس پرونده منتظر صدور رأی نظام پزشکی بود، با توجه به اینکه با این رأی خطای پزشکی محرز است، در دادسرا نیز پرونده بررسی و حکم آن صادر می‌شود، در هر دو پرونده روناک و امیرعلی، به ترتیب قتل غیرعمد و قصور غیرعمد صورت گرفته بود.

وکیل پرونده امیرعلی تصریح کرد: پرونده در شعبه اول بازپرسی در دست بررسی است، صدور کیفرخواست منوط به صدور حکم نظام پزشکی بود، به‌ محض صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه جزائی دوم ارجاع داده می‌شود.
کمیلی‌ اصفهانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیرگذاری حضور پزشکان در صدور حکم برای همکاران خود بیان کرد: هیئت عالی انتظامی نظام پزشکی در تهران است، حضور پزشک در محاکمه یک پزشک از لحاظ تخصصی تأثیر بسیار دارد؛ در قانون نیز آمده که هر کجا که قاضی با یک بحث تخصصی مواجه شود الزام دارد که آن بحث را به کارشناسی ارجاع دهد، بر همین اساس حضور یک پزشک در محاکمه یک پزشک بسیار تأثیرگذار است، اما بهتر است که ترکیبی از اشخاص مختلف مثل یک قاضی در این هیئت حضور داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس سال گذشته کودکی به نام امیرعلی بر اثر قصور س. م دندان‌پزشک به کما رفته و دچار زندگی نباتی شد، پیش از آن نیز دختر سه‌ ساله به نام روناک توسط همین پزشک جان خود را از دست داد.
رأی دادگاه تجدیدنظر نظام پزشکی استان مرکزی بعد از انتشار گزارشی با عنوان « فارس من| قصه تلخ روناک زیر تیغ قصور پزشکی یک‌ساله شد/ رأی نظام پزشکی در گیر و داری نامعلوم! » در خبرگزاری فارس بعد از چندین ماه منتشر شد که بر اثر آن، پزشک متخلف به محرومیت دائم از معالجه کودکان زیر 14 سال محروم شد، با این رأی پزشک می‌تواند تنها افراد بالای 14 سال را بعد از یک سال سپری کردن دوران محکومیت ادامه دهد.
رأی پرونده «امیرعلی ترابی» به شرح ذیل است:
«در خصوص تجدیدنظرخواهی دکتر س.م با وکالت آقای محمد طالبی و خانم مهدیه جعفری نسبت به دادنامه بدوی که به‌موجب آن در خصوص شکایت آقای غلام ترابی علیه نامبرده دایر بر قصور در درمان با توجه به تحقیقات به عمل آمده از طرفین ملاحظه مدارک و سوابق مربوط به نظریه کارشناسان منتخب نظریه کتبی عضو محقق کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان اراک تخلف نامبرده را محرز دانسته و نامبرده را به استناد بند 3 تبصره 1 ماده 28 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و ماده 3 آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌های پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی تخلف از نظامات صنفی دانسته و با احراز تخلف با وصف داشتن سوابق به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در سراسر کشور محکوم نموده است.
ایشان پس از ابلاغ در مهلت مقرر قانونی تجدیدنظرخواهی نموده است، این هیئت با عنایت به محتویات پرونده مداقه در اوراق آن و پس از مشاوره لازم و کافی اعضا در نهایت در محدوده تجدیدنظرخواهی با توجه به اینکه نامبرده در این مرحله از رسیدگی ایراد و اعتراض مؤثر و موجهی که بر ارکان دادنامه تجدیدنظرخواسته لطمه وارد ساخته و نقض آن را ایجاد نماید، به عمل نیاورده است و رأی مذکور مغایرتی با موازین قانونی نداشته و از حیث رعایت اصول و تشریفات دادرسی نیز با اشکال عمده‌ای که موجب نقض باشد مواجه نبوده و مخدوش به نظر نمی‌رسد و در نهایت مرتکب قصور شده است.
بنابراین ضمن رد اعتراض تجدیدنظرخواه به استناد ماده 36 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383 و بند ب ماده 79 آیین رسیدگی دادسراها و هیئت‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1390 رأی تجدیدنظر خواسته را نسبت به اطفال و کودکان کمتر از 14 سال به محرومیت دائم محکوم و نسبت به بالاتر از 14 سال برای مدت یک سال کشوری محروم می‌نماید و دادنامه تجدیدنظرخواسته را با اصلاح به عمل آمده تأیید می‌نماید و در خصوص اورژانس با توجه به اینکه شاکی شکایتی اعلام نموده هیئت مواجه با تکلیف نیست. این رأی مستند به ماده 87 آیین رسیدگی موصوف قابل تجدیدنظر در هیئت عالی انتظامی باشد».
گزارش این حادثه با عنوان«« وقتی قصور پزشکی در مرگ روناک «امیرعلی» را هم به کما برد » در تاریخ 18 بهمن ماه در خبرگزاری فارس استان مرکزی منتشر شد.»
به گزارش فارس « قانون برخود جدی با پزشکان متخلف را مصوب کنید » سوژه‌ای بود که پس از انتشار این گزارش در سامانه فارس من به ثبت رسیده است.
گزارش‌ها و پیگیری‌های انجام شده فارس در رابطه به این گزارش را می‌توانید در لینک‌های زیر مطالعه کنید.
« فارس من| سازمان نظام پزشکی هرچه سریع‌تر پرونده امیرعلی و روناک را بررسی کند »، « فارس من| امیرعلی به هوش آمد اما ... »، « راه‌های بررسی تخلفات پزشکان/ توصیه رئیس قوه قضائیه در تبدیل مجازات زندان »، « فارس من| حکم دادستانی در پرونده قصور پزشکی در پرونده روناک فردا صادر می‌شود »،« فارس من| مطب پزشک مقصر در مرگ روناک به دستور دادستان اراک پلمب شد »، « فارس من| سالگرد روناک، قربانی قصور دندانپزشکی در اراک ».
انتهای پیام/ح

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/216701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ