آریا بانو

آخرين مطالب

آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف می‌شود؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف می‌شود؟
k ١.٤
٢
خانه ملت / زمانی که ایران در تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی قرار دارد و برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا درصدد کاهش روابط ایران با کشورهای دیگر و منزوی کردن جمهوری اسلامی هستند، گفته می‌شود 57 نماینده با تدوین طرحی یک فوریتی به دنبال حذف آموزش زبان انگلیسی در مدارس هستند.
در حالی که زبان انگلیسی دومین زبان بین‌المللی است و مردم اکثر کشورها به سادگی زبان مادری انگلیسی صحبت می‌کنند، در کشور ما به دلیل آموزش ناصحیح انگلیسی در مدارس، دانش‌آموزان در یادگیری و صحبت زبان انگلیسی با مشکل مواجه‌اند. حالا در شرایطی که بیش از هر وقت دیگر نیازمند داشتن رابطه با کشورهای دیگر به منظور دور زدن تحریم‌ها و داشتن دوستان بیشتریم، برخی نمایندگان مجلس به دنبال حذف زبان انگلیسی و آموزش این زبان بین‌المللی در مدارس هستند.
موضوعی که بیشتر این گمانه و احتمال را تقویت می‌کند این است که برخی نمایندگان قصد دارند دانش‌آموزان را به سمت آموزشگاه‌های خصوصی زبان انگلیسی سوق دهند.
آموزش زبان انگلیسی از مدارس حذف می‌شود؟
در هفته‌ای که گذشت خبر رسید 57 نماینده مجلس طرح یک فوریتی «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» را به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم کرده‌اند. این طرح باعث می‌شود آموزش زبان‌ انگلیسی در برنامه مدارس اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری زبان بین‌المللی انگلیسی به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند.
طرح «رفع انحصار زبان انگلیسی از مراکز آموزشی» در مجلس به جریان افتاد
مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرای قم و عضو جبهه پایداری مجلس، از جمع آوری امضا در مجلس برای این طرح خبر داد و گفت: «از تاریخ تصویب این قانون آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور جنبه اختیاری خواهد داشت و وزارت آموزش و پرورش به شرحی که در ادامه قانون خواهد آمد، مکلف است امکان آموزش سایر زبان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را به صورت اختیاری فراهم کند».
انحصار از زبان انگلیسی برداشته می‌شود
همچنین علیرضا سلیمی، دیگر نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از طراحان و امضاکنندگان این طرح است، می گوید: «در ارائه این طرح، حذف زبان انگلیسی مطرح نیست، هدف اصلی این طرح برداشتن انحصار از زبان انگلیسی است. هدفمندی و ارتقای آموزش زبان انگلیسی در مدارس از اهداف دیگر این طرح است.»
موافق حذف درس زبان انگلیسی نیستم
از آنجایی که هر طرحی موافقان و مخالفانی دارد، محمود نگهبان سلامی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف این طرح در نطق میان دستور خود در روز دوشنبه گفت: «به هیچ عنوان موافق حذف زبان انگلیسی از مدارس نیستم. مطمئن باشید چنین طرحی اجرایی نخواهد شد.»
مخالفت با طرح مذکور به همین نطق میان دستور ختم نشد و برخی نمایندگان مجلس، کارشناسان آموزش و پرورش و اهل فن بر این عقیده‌اند که طرح «حذف آموزش زبان انگلیسی از برنامه مدارس» طرح پخته‌ای نیست و آسیب‌های جدی به همراه دارد. همچنین گفته می‌شود در این طرح رد پای افراد منفعت‌طلبی که دستی در آموزشگاه‌های خصوصی زبان دارند، دیده می‌شود. موضوعی که اصرار برخی نمایندگان درباره طرح مذکور را زیر سوال می‌برد و با علامت سوال مواجه می‌کند.
تدریس زبان انگلیسی با قدرت و کیفیت بهتر در مدارس کشور ادامه یابد
محمد بیرانوندی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس، در مخالفت با این طرح گفت: «حذف زبان انگلیسی از مدارس موجب رانده شدن بسیاری از دانش‌آموزان به کلاس‌های خصوصی و آموزشگاه‌های خصوصی می‌شود که به این ترتیب بسیاری از دانش‌آموزان توان مالی مناسبی برای شرکت در این کلاس‌ها نخواهند داشت و این مساله موجب نوعی بی‌عدالتی نیز خواهد شد.»
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: «شاید طراحان طرح مذکور به دنبال این هستند که زبان انگلیسی را درسی کم اهمیت جلوه دهند که در این صورت این افراد سخت در اشتباه‌اند چرا که حصار و مرز دنیا شکسته است و امروزه ما در هر مراوده‌ای نیازمند زبان انگلیسی و زبان بین المللی هستیم.»
البته برخی دیگر از نمایندگان به توضیح درباره طرح مذکور پرداخته و سعی کرده‌اند بگویند این طرح به منزله حذف زبان انگلیسی از مدارس نیست و برداشت عمومی از این طرح اشتباه است.
حذف زبان انگلیسی از مدارس در مجلس مطرح نیست
علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس، در این‌باره در توییتر خود نوشت: «حذف زبان انگلیسی از مدارس در مجلس مطرح نیست و بیشتر شائبه‌آفرینی شده است.»
عضو هیات رئیسه‌مجلس در ادامه تاکید کرده است: «چنانچه با بی‌تدبیری عده‌ای حذف زبان انگلیسی دنبال شود، «طرح تقویت زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها» را در مجلس ارائه خواهیم داد. زبان انگلیسی گام اول درتعامل با جهان و شاخصی مهم در ارزیابی‌های عمومی است.»
انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند
مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس هم درباره این طرح توضیح داد و گفت: «بنده این طرح را امضا کردم اما این طرح در جامعه بد برداشت شد. عنوان کردند که این طرح برای حذف آموزش زبان انگلیسی است درحالی که منظور حذف نیست.»
نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: «هدف از طرح حذف زبان انگلیسی از آموزش مدارس رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی است، انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما گفتیم که در انحصار نباشد.»
بر اساس این طرح، از تاریخ تصویب این قانون آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور جنبه اختیاری خواهد داشت و وزارت آموزش و پرورش به شرحی که در ادامه این قانون خواهد آمد مکلف است امکان آموزش سایر زبان‌های مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را به صورت اختیاری فراهم آورد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/215762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن