آریا بانو

آخرين مطالب

همه آنچه باید پیش از سفر به هند بدانید! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - همه آنچه باید پیش از سفر به هند بدانید!
٢٨
٠
لست سکند / هند، دومین کشور پر جمعیت جهان است که به دلیل تنوع بسیار زیاد فرهنگی، تاریخی، تمدن غنی و چشم انداز های طبیعی بکر به عنوان یکی از جذاب ترین و ارزانترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می شود. هند به کشور هفتاد و دو ملت مشهور است و در هر منطقه ای از این کشور زیبا فرهنگ و سنت خاص آن منطقه جریان دارد. اگر علاقه دارید آشنایی کوتاهی با کشور هند، رستوران ها، هتل ها و جاذبه های گردشگری آن داشته باشید، با ما در لست سکند همراه باشید.
موقعیت جغرافیایی هند
هند بخش بزرگی از جنوب آسیا و شبه قاره هند را تشکیل می دهد. این کشور از شمال غربی با پاکستان، از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه و هم مرز است. همچنین در غرب، شرق و جنوب هند نیز به ترتیب دریای عرب، خلیج بنگال و اقیانوس هند قرار گرفته اند. از مهمترین شهرهای این کشور نیز به دهلی به عنوان پایتخت و بمبئی به عنوان پرجمعیت ترین شهر هند می توان اشاره کرد.
آب و هوا و فصل مناسب سفر به هند
با توجه به وسعت هند، تنوع آب و هوایی بی نظیری نیز در این کشور حاکم است، از کوه های پوشیده از برف هیمالیا گرفته تا منطقه گرمسیر مرکز و جنوب هند و منطقه کویری غرب این کشور، همه و همه خبر از تنوع کم نظیر آب و هوایی در این کشور اعجاب انگیز می دهند. هند چهار فصل؛ سرد و خشک (نیمه های آذر تا میانه اسفند)، گرم و خشک (میانه اسفند تا میانه خرداد)، فصل بارش (میانه خرداد تا نیمه های مهر) و فصل معتدل (میانه مهر تا نیمه های آذر) را تجربه می کند. بهترین زمان برای سفر به هند بخصوص همراه با تورهای هند نیز از نیمه های آذرماه تا میانه فروردین است.
هتل های هند
در هند طیف بسیار وسیعی از گزینه های اقامت برای گردشگران با علایق و سطح بودجه متفاوت وجود دارد. از اقامت در یک کاخ قدیمی مرمت شده تا تجربه لذت بخش حضور در هتلی لوکس، همراه با طراحی مدرن یا هاستل و خوابگاهی اشتراکی قابل دسترس است. با توجه به رتبه بندی سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین هتل های هند می توان به 4 هتل زیر اشاره کرد:
هتل جیپور ماریوت
هتل جی پی پالاس
هتل لیلا امبیانس کانونشن
هتل رادیسون بلو قاضی آباد
رستوان های هند
تنوع فرهنگی کشور هند باعث بوجود آمدن سنت های غذایی و غذاهای محلی متنوع در مناطق و ایالت های مختلف هند شده است. از عادات غذایی خاص هندی ها به مصرفِ کمِ گوشت که ریشه در باورهای دینی و مقررات خاص کشورشان دارد، می توان اشاره کرد. حتی در فست فودهای بسیار معتبر بین المللی در هند نیز به دلیل قوانین خاصی مثل ممنوعیت پختن گوشت گاو، غذاهایی که برای پخت نیاز به این گوشت داشته باشند، سرو نمی شوند.
همچنین از دیگر عادات غذایی هندی ها استفاده زیاد از ادویه جات و بخصوص ادویه تند است که هنگام سفارش غذا بهتر است حتما به میزان تندی غذا توجه کنید و حتما قید کنید که غذای تند می‌خواهید یا غیر تند! مرغ کره ای یا باتر چیکن جزو محبوب ترین غذاهای هندی است که در رستوران های هند معمولا جزو منوی های غذایی قرار می گیرد. با توجه به رتبه بندی بهترین رستوران های هند در سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین رستوران ها می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:
رستوران بریتانیا و کمپانی
رستوران بن باربیکیو
فست فود برگر کینگ
رستوران ساهاکاری بندر
جاهای دیدنی هند
سرزمین پر جنب جوش هند تنوع بی نظیر فرهنگی، تاریخی، مذهبی و اقلیمی را همراه با تضادهایی از سنت و مدرنیته در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهد. اگر به شناخت مذاهب گوناگون علاقمندید احتمالا هند یکی از بهترین و جذابترین مقاصد برای بازدید از اماکن مقدس مذاهب گوناگون است. همچنین اگر مقصد گردشگری مورد نظر شما با محوریت طبیعت و یا حیات وحش معنا پیدا می کند، باز هم طبیعت بکر، کوه های سر به فلک کشیده هیمالیا، پارک های طبیعی سرسبز و پناهگاه های حیات وحش بی نظیر این کشور زیبا پاسخگوی حس کنجکاوی و اکتشاف شما خواهند بود.
از تاج محل در آگرا گرفته تا معبد طلایی در شهر امریتسار ایالت پنجاب و مسجد مکه در ایالت حیدر آباد جزو گنجینه های معنوی، فرهنگی و تاریخی هند محسوب می شود. همچنین سواحل هند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری – تفریحی این کشور هستند که علاقمندان به ورزش ها و تفریحات آبی را به خود جذب می کنند. از جمله این سواحل می توان به ساحل باگا، ساحل ماندارمانی و ساحل کووالام اشاره کرد. با توجه به رتبه بندی بهترین جاهای دیدنی هند در سایت لست سکند و نظرات کاربران این سایت از بهترین جاهای دیدنی هند می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:
تاج محل
قلعه آگرا فورت (قلعه سرخ)
موزه آلبرت هال
معبد سوامینارایان آکشاردام
اطلاعات ضروری برای سفر به هند
زبان های اصلی مورد استفاده در کشور هند انگلیسی و هندی هستند و با هر دو زبان به راحتی امکان ارتباط برقرار کردن وجود دارد. همچنین تنوع جالبی از وسایل نقلیه عمومی در هند وجود دارد که می توانید از تجربه استفاده از آن ها لذت ببرید، ولی تاکسی معمولا راحت ترین وسیله است. نکته دیگر در رابطه با پوشش و رفتار است که بهتر است مخصوصا در شهر های کوچک و محلات سنتی، پوشش مناسب را رعایت کنید و همچنین با انگشت به کسی اشاره نکنید.
سخن آخر
سخن آخر اینکه با سفر به هند، گویا با یک تیر، چند نشان زده‌اید، درست است که تور هندوستان ممکن است کمی برایتان گران تمام شود، اما شک نکنید که دیدن این همه زیبایی و تفاوت، آن هم یکجا، ارزشش را دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/215219/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن