آریا بانو

آخرين مطالب

افزایش قدرت باروری با ترک این عادت ها پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چگونه قدرت باروری را افزایش دهیم؟ با ما همراه باشید تا عادت هایی که باعث ناباروری میشوند، بررسی کنیم و به شما بگوییم افزایش قدرت باروری در زنان و مردان چگونه با راهکارهای ساده امکان پذیر است.
شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که دلایل عدم بارداری در یک زوج سالم مواردی بسیار ساده و قابل حل است. در این مطلب شما متوجه میشوید که با کنار گذاشتن برخی عادت ها، افزایش قدرت باروری صد در صد است.
1-دیر خوابیدن در شب را متوقف و خواب خود را تنظیم کنید.
مطالعات ارتباط هایی بین عادت های خواب نامناسب و قاعدگی نامنظم پیدا کرده اند. قاعدگی نامنظم می تواند نشانه ای برای ناباروری باشد. مطالعه کوچکی نشان داد که افزایش میزان سقط در پرستاران شیفت شب داشته اند، بیشتر بوده است.
عادت های خواب نامناسب ممکن است منجر به مشکلات تناسب وزن در مردان و زنان شود. حتی کمی اضافه وزن می تواند به مشکلات عضلانی برای زنان منجر شود. چاقی منجر به کاهش اسپرم های سالم در مردان می شود. افزایش قدرت باروری با تنظیم کردن خواب دیگر رویا نیست.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
افراد به دلایل مختلفی دیر می خوابند. پیدا کردن دلیل این مساله در کنار گذاشتن این عادت به شما کمک می کند. اگر برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان است، آن را ضبط کنید و ساعت دیگری تماشا کنید. اگر به دنبال ساعات خلوت و آرامش هستید، زود بیدار شدن انتخاب سالم تری است. اگر دیر خوابیدن به دلیل عادت شما نباشد و نتوانید بخوابید، مسئله متفاوت است. بی خوابی ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. درمان های ذهنی و بدنی برای کاهش استرس، مشاوره و ایجاد آرامش برای زمان خواب در بهبود خواب کمک می کند.
2-بیش از حد کافئین مصرف نکنید.
اگرچه مصرف یک فنجان قهوه یا چای برای باروری مضر نیست، اما مصرف چند فنجان در روز ممکن به آن صدمه بزند.
برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه بیش از 300 میلی گرم کافئین ممکن است باروری شما را کاهش داده و خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
بیش از 300 میلی گرم معادل دو فنجان قهوه یا شش فنجان چای سنگین است.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
اگر کافئین را برای غلبه بر عادت های نامناسب خواب مصرف می کنید، اصلاح عادت بد خوابیدن به شما کمک می کند که اعتیاد به کافئین را کنار بگذارید. حتی اگر به اندازه کافی بخوابید، طبیعی است که در بعد از ظهر احساس خستگی کنید.
خوردن یک ناهار سبک تر (کربوهیدرات کمتر، پروتئین و سبزیجات بیشتر) می تواند به جلوگیری از خواب آلودگی در بعد از ظهر کمک کند. یک خواب کوتاه 15 الی 20 دقیقه ای هم می تواند انرژی شما را افزایش دهد.
برای افزایش قدرت باروری ، اگر تمایل بالایی برای مصرف این محصولات دارید، به چای گیاهی، چای بدون کافئین یا قهوه بدون کافئین فکر کنید.
3-به اندازه کافی ورزش کنید.
همه ما می دانیم که برخی ورزش ها برای سلامتی مفید هستند. ورزش برای قلب ، ریه ها و سیستم ایمنی بدن مفید است. ورزش منظم می تواند به شما در حفظ وزن سالم و در نتیجه داشتن باروری بهتر کمک کند.
کار کردن بیش از حد می تواند به باروری شما آسیب برساند. باروری در مردان و زنان با تمرینات شدید کاهش پیدا می کند. به همین دلیل معمولا ورزشکاران مشکل ناباروری دارند.
برای افزایش قدرت باروری ، بیش از یک ساعت ورزش در روز یا بیش از هفت ساعت تمرین شدید در هفته برای سلامتی باروری شما مناسب نیست.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
اکثر افراد در بیرون خیلی کم کار می کنند. در حالت ایده آل، باید حداقل سه بار در هفته و هر بار حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.
انتخاب های مناسب برای باروری سالم می تواند شامل پیاده روی ، یوگا، شنا و ایروبیک آرام باشد. همیشه قبل از شروع تمرین، با پزشک خود صحبت کنید.
با اهداف کوچک شروع کنید و برای مثال برای 5 دقیقه پیاده روی کنید. به احتمال زیاد این کار را ادامه خواهید داد. اگر ورزشکار هستید، با پزشک خود در مورد چگونگی متعادل کردن برنامه تمرین خود، بدون آسیب رساندن به باروری صحبت کنید.
تمرین یا ورزش اجباری بیش از حد، چیزی بیش از یک عادت بد است و ممکن است ناشی از مشکلات سلامت ذهنی باشد.
4-از پرخوری و مواد غذایی ناسالم دوری کنید.
پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در وزن شما شود. مشکلات وزنی می تواند مشکلات باروری ایجاد کند.
همچنین، خوردن مقدار زیادی مواد غذایی ناسالم می تواند ناگهان قند خون را بالا ببرد. طبق نظریه ای انسولین و باروری با هم ارتباط دارند و این مساله برای سلامت باروری شما مناسب نیست.
یکی دیگر از مشکلات پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم این است که آنها اغلب به دنبال تلاشی دیوانه وار برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی آمده اند. رژیم ناپیوسته مفید نیست و به طور معمول، کاهش وزن ناشی از آن باقی نمی ماند.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
پرخوری اغلب ناشی از یک مساله احساسی یا راحتی است. مسئله اینجاست که راحتی فقط برای یک لحظه باقی می ماند و به سرعت با پشیمانی جایگزین می شود. به جای پرخوری به دنبال راه های سالمی مانند درمان های ذهنی، مشاوره یا تکنیک های کاهش استرس برای مقابله با استرس باشید.
نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید. آیا بعضی وعده ها را مصرف نمی کنید؟ در رژیم غذایی خود بیش از حد محدودیت دارید؟ افرادی که صبحانه می خورند، سه وعده غذایی سالم دارند، کمتر به پرخوری دچار می شوند.
برای افزایش قدرت باروری ، سعی کنید برای یک هفته خود غذا انتخاب کنید. غذاهای آسان و مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هرچه طرح شما سالم تر باشد، احتمال دنبال کردن آن بیشتر است.
سوالات خود را در ارولوژی می توانید از دکتر بپرسید و در سریع ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید
دکترشهریار ناطق متخصص ارولوژی
5-به تعویق انداختن را کنار بگذارید و با پزشک خود تماس بگیرید.
اقدام دیر هنگام برای تشکیل خانواده می تواند موجب ناباروری شود. باروری زنان در سن 27 سالگی کاهش می یابد و در سن 35 سالگی شیب آن تندتر می شود. باروری در مردان پس از 40 سالگی کاهش می یابد.
به دلیل تاثیر سن بر باروری ، اگر بیش از 6 ماه تا یک سال است که در سن 35 سالگی یا بالاتر برای بارداری تلاش می کنید، باید با پزشک خود صحبت کنید.
با این حال، بعضی افراد در نوبت گرفتن برای پزشک و انجام آزمایش های باروری تعلل می کنند. در این صورت توجه داشته باشید که وقت گرانبها بر ساعت بیولوژیکی شما در حال گذر است.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
بفهمید که چرا انجام این کار را به تعویق می اندازید. شاید به دلیل ترس از وجود مشکل باشد. اما اگر ندانید مشکلی وجود دارد نمی توانید آن را حل کنید. شاید می خواهید مدت بیشتری تلاش کنید یا برخی از روش های ذهنی یا درمان های دیگر را امتحان کنید.
ناباروری می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی سلامتی باشد و حداقل باید یک آزمایش اولیه خون بدهید.
علاوه بر این، پزشک می تواند سطح FSH و AMH را بررسی کند، هورمون هایی که می توانند کم شدن ذخایر تخمدان را نشان دهند. اگر سطح FSH بالاتر از حد طبیعی باشد، ممکن است زمان زیادی برای ادامه تلاش نداشته باشید.
بعضی افراد چون نمی خواهند IVF انجام دهند، درمان ناباروری را به تعویق می اندازند. اما IVF در کمتر از 5 درصد موارد استفاده می شود. روش های زیادی برای درمان باروری وجود دارد.
6-بیش از حد نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید.
در یک مطالعه تحقیقاتی اسپرم مردان الکلی ارزیابی شد. این افراد تنها 12 درصد اسپرم طبیعی و سالم داشتند. (در افراد غیر الکلی و غیرسیگاری 37 درصد اسپرم طبیعی سالم وجود داشت.)
مطالعه دیگری نشان داد زنانی که در هفته سه بار یا بیشتر از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند، زمان بیشتری طول می کشد تا باردار شوند.

7-سیگار را ترک کنید.
سیگار بر باروری زنان و مردان تاثیر می گذارد.
سیگار کشیدن در زنان خطرات جدی تری به همراه دارد:
مشکلات لوله های فالوپ، از جمله افزایش خطر حاملگی خارج رحم افزایش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم آسیب رسیدن به تخمک ها در زمان توسعه در تخمدان افزایش خطر سقط جنین در مردان سیگار کشیدن باعث کاهش سطح اسپرم می شود و سطح هورمون غیرطبیعی را افزایش می دهد که می تواند بر باروری تاثیر منفی داشته باشد.
همچنین در نظر داشته باشید که دود سیگار می تواند باروری شریک زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی تحقیقات نشان داده است که دود سیگار، باروری زن را کاهش می دهد.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
سیگار کشیدن یک اعتیاد است و ترک آن آسان نیست. اما شما می توانید با داشتن پشتیبان این کار را انجام دهید.
با پزشک خود درباره راه های ممکن صحبت کنید. برای برخی افراد هیپنوتیزم و شرکت در گروه های حمایتی مفید بوده است. ترک سیگار سخت است، اما ارزش آن را دارد.
8-رابطه جنسی نامطمئن نداشته باشید.
بیماری های منتقله از راه جنسی (STDs) می تواند منجر به ناباروری شود. در واقع، STD ها یکی از علل قابل پیشگیری از ناباروری هستند.
STD ها همچنین می تواند منجر به ناباروری در مردان شود، هرچند احتمال کمتری دارد. به طور معمول مردان علائم STD ها را به سرعت نشان می دهند و می توانند آن را درمان کنند.
اما ممکن است زنان بدون هیچ گونه نشانه ای مدت طولانی عفونت داشته باشند که برای باروری مضر است.
بعضی از STDها، از جمله سیفلیس و تبخال ، می توانند حاملگی یا نوزاد را در هنگام تولد به خطر بیندازند. در بدترین حالت، این STD ها می توانند منجر به سقط جنین یا مرگ نوزاد شوند.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
از کاندوم استفاده کنید. روش های کنترل بارداری هورمونی ممکن است از حاملگی جلوگیری کنند، اما از STD ها جلوگیری نمی کنند.
نکات پایانی برای عادات بد
ترک عادت های بد سخت است و ممکن است در هر لحظه قبل از شروع ناامید شوید. با این حال، هر گام به سمت عادت های سالم تر تفاوتی ایجاد می کند.
تلاش خود را ادامه دهید و خود را به زندگی سالم تر متعهد کنید. در هر لحظه بر روی یک عادت کار کنید. اهداف بزرگ را به گام های کوچک و عملی تقسیم کنید. ارزش تلاش دارد. شما می توانید این کار را انجام دهید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پایان مرحله یک هشتم نهایی با صعود ولورهمپتون و بازل/ برنامه کامل مرحله یک چهارم نهایی

نمی‌دانم حریف درباره چه صحنه‌ای حرف می‌زند!

اسماعیلی و ثبت اولین پاس گل بعد از کرونا

دود از کنده بلند می‌شود، بازگشت طوفانی خلعتبری

راز کاهش وزن و لاغری ستاره چاق هالیوودی ربل ویلسون

عکس جدید کیت میدلتون برای اولین بار با ماسک گلدار

از شما/یه روز عالی با دوستام

بیل خودش ترجیح داد ما را برای بازی با منچسترسیتی همراهی نکند

بارسلونا پدیده سائوپائولو را خرید

کاسورلا پس از پیوستن به السد: ژاوی نقش مهمی در این انتقال داشت

فولاد با برد خانگی سهمیه می‌گیرد

با چند پنالتی استقلال به کسب سهمیه نزدیک شد!

پنج کاپیتان استقلال روی نیمکت سه بازی لیگ!

فولاد را می‌بردیم باشگاهداری زیر سؤال می‌رفت

تا روز آخر برای نام فولاد می‌جنگیم

عذرخواهی قائدی از هواداران استقلال

کلین‌شیت طلایی علیرضا حقیقی در اصفهان

خط و نشان وریا برای رحمتی قبل از پنالتی

آخرین وضعیت ارسلان مطهری بعد از مصدومیت

جلسه میراسماعیلی با وزیر ورزش درباره پرونده جودو در دادگاه CAS

چرا مطهری بعد از گل مهم استقلال خوشحالی نکرد؟

فوتبال روی دیگرش را به ما نشان داد/ آقایی اخراج نشده است

سویا با حذف رم به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت/ لورکوزن حریف اینتر شد

بازی شهر خودرو و استقلال پر از حرکات ترکیبی بود

ذوبی‌ها به دنبال اکسیر بقا در جشن قهرمانی پرسپولیس

چهره ها/ اینستاپست پرویز پرستویی برای بمباران اتمی ژاپن

چهره ها/ پوستر شام ایرانی با حضور بازیگران زن

اختلاسگری که از زندان سام درخشانی را پای میز دادگاه کشاند!

بازگشت کوتاهِ ترانه علیدوستی به سینما

غدیر به روایت بزرگان اهل سنت

ماجرای غدیر خم و صحابه

توصیه تربیتی که اکثر والدین آن را نمی پذیرند!

از شما/کیک من

ارتباط اختلال عملکرد بویایی و بیماری پارکینسون

شکست العربی 10 نفره در شب نیمکت‌نشینی پورعلی‌گنجی

نساجی با فرمولی تکراری سپاهان را شکست داد/ سکته ناقص تیمِ قلعه‌نویی در راه کسب سهمیه

قایدی؛ از گرفتن پنالتی تا حسرت گل دهم

قایدی و الگوبرداری از طارمی در صحنه پنالتی

دو اشتباه تاثیر گذار داور به سود استقلال تمام شد

جرو بحث گلر استقلال با عکاس مشهدی

بدشانس بودیم، حق‌مان مقابل شهر خودرو پیروزی بود

صعود فولاد به رده چهارم جدول با شکست نفت مسجدسلیمان

گل اول استقلال آفساید بود و پنالتی‌شان هم به اشتباه گرفته شد

پنالتی استقلال در دیدار با شهر خودرو اشتباه بود

این‌طور نمی‌شود فوتبال بازی کرد/ سرم دارد منفجر می‌شود

جدول رده‌بندی لیگ برتر پس از توقف استقلال و شکست سپاهان

شاعرانه/ خسته‌ام خسته‌تر از کودک کبریت فروش

رودستی که صدام از فرماندهان نظامی ایران خورد

شبکه مخابراتی 5G باعث گسترش ویروس کرونا و ابتلای افراد به سرطان می‌شود؟

آهنگ برتر هفته؛ طرفدارانی که «گره کور» باز می‌کنند!