آریا بانو

آخرين مطالب

چرا باید پدیکور کنیم؟! اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - چرا باید پدیکور کنیم؟!
٠
٠
ایلنا / از قدیم بارها در گوشمان خوانده اند که پا قلب دوم ماست. انتخاب کفش مناسب برای ما، دغدغه پدر و مادرها در کودکی مان بوده است و حالا که قد کشیده ایم هم اهمیت به پا هنوز با تمام توان در راس برنامه های ماست.
پدیکور فقط برای داشتن ناخن های لاک زده‌ نیست! در واقع هدف از پدیکور، حفظ سلامت پاهای شماست. چه خانه دار باشید، چه کارمند، چه ورزشکار و چه هنرمند، چه جوان یا مسن فرقی ندارد؛ پدیکور یک نیاز واقعی است. می خواهم بدانید که مراقبت از پا به اندازه‌ی مراقبت از پوست بدن اهمیت دارد. با این حال ما اغلب از پوست پاهایمان غافل می‌شویم و آنها را در جوراب و کفش پنهان می‌کنیم.
می گویند پدیکور یک کار تزئینی است! چرا فکرمی کنید با سالی یک بار پدیکور هم می شود زندگی کرد؟! گوشتان را جلو بیاورید، خوب دقت کنید... مگر می شود آدمی صبح از خواب بیدار شود و صورتش را نشوید؟! حواستان باشد که اگر پدیکور نمی کنید، یعنی صورت پایتان را نمی شویید!!!
چرا پوست پا خشک می شود؟!
تغییر فصل‌ها، انجام کارهای روزمره‌، پوشیدن کفش به مدت طولانی، ورزش و تعریق همه و همه به پا آسیب می رسانند. این فعالیت‌ها کم کم پوست را خشک و ناخن ها را شکننده می کنند. در نتیجه پاهای شما پینه می بندد، به سرعت ترک می خورد و وای از جبران این مشکلات! مراقبت همیشگی از پاها با پدیکور از بروز عفونت و قارچ پوستی هم جلوگیری می کند.
راستش را بخواهید پوست کف پا منافذ زیادی دارد و وقتی عرق می کنیم، این منافذ باز شده و باکتری ها به راحتی به داخل پوست نفوذ می کنند. اما پدیکور کمک می کند پوست شما هر بار پاکیزه و بی مشکل شود و برای مدتی هم به همین شکل باقی بماند.
برای داشتن پاهای سالم بهتر است حداقل ماهی یک بار به کمک یک فرد متخصص پدیکور را انجام بدهید. اما در فاصله این یک ماه هم نباید پاهایتان را به امان خدا ول کنید. هر روز پس از رسیدن به خانه و بیرون آوردن کفش، حتما پاهایتان را با آب ولرم و یک شوینده صابونی مناسب شست و شو دهید. یادتان باشد هر شب قبل از خواب از یک مرطوب کننده قوی برای پاها استفاده کنید. حداقل یک روز درمیان زیر ناخن را با یک سوهان ناخن که سری مناسبی داشته باشد، تمییز کنید تا از بروز قارچ جلوگیری شود. بهتر است هر هفته یک ماسک گیاهی آب رسان هم روی پاهایتان بگذارید. برای این کار می توانید از معجزات گیاه آلوورا کمک بگیرید. خشکی کف پا و پوسته پوسته شدنش، چیز عجیب و غریبی نیست. پوشیدن بعضی کفش ها و نپوشیدن بعضی دیگر، آب و هوا و تغییر فصل ها، اندازه تعریق پا، وراثت و جنس خاص پوست شما همه عواملی هستند که این بلا را بر سرتان می آورند. داشتن همچین پایی حس خوبی هم نیست، قشنگ هم نیست؛ از زنانگی و زیبایی اش هم به دور است. با این حال خوشبختانه متخصصین حوزه زیبایی، پاهای شما را هم فراموش نکرده اند و برای همه چیز این روزگار از الف تا ی پاسخ دارند. داریم از پدیکور حرف می زنیم که پاهای شما را از کویری بی آب و علف به بهشتی سرسبز و خنک می رساند.
خیلی از خانم ها اهل کاشت ناخن پا نیستند؛ این مساله به خودی خود اشکالی در زندگی شما ایجاد نمی کند اگر به فکر باشید و لااقل ماهی یک بار پدیکور انجام دهید تا پاهایتان که بیشتر از هر کسی تا حالا شما را راه برده اند هم کمی نفس بکشند. شاید باورتان نشود ولی پدیکور در واقع همان رعایت بهداشت پاست که کمک می کند ناخن های سالم تر، پوست لطیف تر و حال بهتری داشته باشید. تازه اگر این پدیکور را با ژلیش ناخن هم همراه کنید که دلتان حسابی باز می شود. اگر تا حالا پدیکور را تجربه نکرده اید باید به شما بگویم که تا امروز با جانِ خودتان بسیار نامهربان بوده اید. می پرسید چرا؟! چون وقتی پاهایتان را به آرایشگر می سپارید، او بعد از پاک کردن ژلیش ناخن قدیمی و ضد عفونی کردن پوست و ناخن، آنها را در ظرفی از آب گرم، نمک های دریایی و مواد شوینده مخصوص قرار می دهد؛ ناخن ها کوتاه و مرتب و سوهان کشیده می شوند و کوتیکول های اضافی از کنار انگشت ها برداشته می شود. بعد نوبت پوست کف پا می رسد که خودتان بیشتر و بهتر می دانید چه قدر خط و خش و خشکی و ناصافی دارد و اسکراب نجاتش می دهد. راست می گویند که حتی حرف زدن درباره پدیکور دل آدم را آب می کند.
پدیکور را به پارفین تراپی گره بزنید
می پرسید اصلا چرا پارافین؟! اگر به کتاب های قدیمی نگاه کنید، شمع (پارافین) همیشه به عنوان ماده ای درمانی در کنار طب قدیم حضور داشته است. مصری ها از شمع آب شده برای درمان قولنج های عضلانی و بیماری های پوستی استفاده می کردند.
راستش پارافین ماده اصلی بسیاری از پمادها و کرم های مخصوص نوزادان هم هست. چون این ماده به هیچ عنوان حساسیت زا نیست و برای لطیف کردن بیش از اندازه پوست موثر است. اما آنچه باعث شده برای خشکی پا از پارافین استفاده کنیم، فقط این ها نیست؛ حقیقت مهم این است که پارافین بیشترین تاثیر را برای جوان سازی سطح پوست، از بین بردن تیرگی ها و افزایش خاصیت ارتجاعی دارد.
حالا حتما متوجه شدید که چرا می گوییم درمانی! چون پارافین درمانی منظم و درست، خشکی پای شما را در طول زمان کاملا درمان می کند. پدیکور برای همه زنان امری لازم و حیاتی است. پس اگر تا امروز تجربه اش نکردید، مثل زنی هستید که تا حالا موهایش را شانه نکرده باشد! لطفا از این به بعد پاهایتان را شانه کنید!
یادتان باشد بهترین زمان برای این کار وقتی است که دوش گرفته اید و پاهایتان کمی رطوبت دارند. پارافینی که برای درمان شما استفاده می شود، مایع و گرم است. اما نه آن قدر گرم که پوست را بسوزاند یا تحملش برای شما ممکن نباشد.
بهتر است این جور تصورات غلط را دور بریزید و دلتان را به دریا بزنید برای این تجربه شگرف. هر بار که آرایشگر پای شما را در پارافین ببرد و بیرون بیاورد مدت چند دقیقه تحمل لازم دارید تا پارافین کاملا خشک و جذب شود.
در این مدت پا را با کیسه پلاستیکی یا جوراب می پوشانند تا رطوبت بیشتری به خودش بگیرد. اما مدتی بعد آن را از روی پوست شما تمیز می کنند؛ پس فکر نکنید تا آخر عمر قرار است با این پاهای پارافینی زندگی کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/211309/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکنیک ای اف تی چیست و مراحل آن کدامند؟

سندرم استکهلم چیست و چگونه درمان می شود؟

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی