آریا بانو

آخرين مطالب

با حضور وکلا و روانشناسان

همایش «چتر نارنجی» ‌برای یاری رساندن به زنان مددجو برگزار می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران-  همایش «چتر نارنجی» برای کمک به بانوانی که در زندگی چالش اجتماعی دارند روز 18 مهر با حضور وکلای دادگستری و بانوان روانشناس در سرای محله اکباتان تهران برگزار می‌شود.

مینا مهدی لو وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا گفت: پروژه چتر نارنجی برای کمک به زنان در 4 فاز انجام می شود. فاز اول پروژه روز 18 مهر جاری در سرای محله اکباتان از ساعت 13 تا 17 برگزار می شود.
این وکیل که 14 سال در حوزه وکالت و سالها تخصص در حیطه خانواده با معضلات ومشکلات بانوان دارد اظهار کرد:‌ این کار در چهار قسمت و در دو بخش حقوقی و دو بخش روانشناسی انجام می گیرد. تیم حقوقی متشکل از شش وکیل است که در این همایش دو وکیل حضور خواهند داشت و تیم روانشناسی نیز همان شش روانشناس هستند که دو تا از آنها در این همایش با ما همکاری می کنند.
بررسی مشکلات زنان قبل و بعد از طلاق
وی افزود:‌ در این همایش در بخش حقوقی دیتاها و اطلاعات حقوقی که زنان در زمان ازدواج و بعد از طلاق با آن مواجه می شوند را بیان می کنیم که شامل نفقه، مهریه، اجرت المثل ایام زوجیت، نفقه ایام عده وحضانت و مراقبت فرزندان و مسائل دیگر مطرح و بررسی می شود.
مهدی لو ادامه داد: در بحث روانشناسی مسائل و چالش هایی که خانم‌ها در این حوزه با آن مواجهه هستند را بررسی می کنیم.
تشکیل کلاس های آموزشی
این وکیل پایه یک دادگستری گفت:‌ خروجی فاز اول این است که در کارگاههای آموزشی در سه یا 4 جلسه مشاوره فردی و حقوقی و روانشناسی به کار آموزان می دهیم. به این ترتیب که یک روانشناس در جلسه حضور خواهد داشت و خانمها مسائل خود را بازگو کرده و این کارشناس تا جایی که لازم باشد آنها را هدایت خواهد کرد و در بخش دوم، ‌ مشاوره های حقوقی داده خواهد شد.
وی ادامه داد :‌ قسمت سوم کار راجع به حس ارزشمندی خانم ها هست، به برخی از آنها به دلیل نیاز مالی و حس ارزشمندی در کارگاههای آموزشی که در سرای محله ها برگزار می شود آموزش می دهیم. که این آموزشها در زمینه ها و شغل‌های زود بازده خواهد بود.
راه اندازی بازارچه خیریه در سرای محلات
این وکیل پایه یک دادگستری افزود:‌ بعد از آن راه اندازی بازارچه های خیریه در سرای محله است که می خواهیم آنها بیایند و ساخته ها و مصنوعات خود را بفروشند و متوجه شوند برای بدست آوردن پول نیازمند کسی نیستند.
وی تصریح کرد:‌ در بخش چهارم ممکن است برخی از این خانم ها نخواهند به آن زندگی باز گردند که این فاز به صورت تخصصی حقوقی است و وکلای ما در کنار این خانم ها مشاوره می دهند و اگر از لحاظ مالی مشکل داشته باشند، توسط بنیادی که صندوق آن از طریق خیرین شارژ می شود و برای نیاز حق الوکاله نیازمندان تعبیه و تعریف شده است و وکلایی هم وجود دارند که وکلای کانون هستند و کار وکالت را یا بصورت معاضدتی یا تخفیفی تقبل می کنند و در مقابل دریافت هزینه دادرسی و یا حق الوکاله خیلی کمتر از تعرفه وکالت، فعالیت می کنند.
بانوان با حس خوب به زندگی قبلی باز گردند
کارشناس ارشد حقوق خصوصی تاکید کرد:‌ دو مساله وجود دارد تلاش داریم که خانمها با یک احساس خوب به خانه و کاشانه خود برگردند و پیش پینی می شود که دو سوم خانم ها این حس رو داشته باشند و می گویند که ما با همسران خود مساله داریم ما مشاوره با همسران آنها می گذاریم، جلسه ‌مشاوره تکی و گروهی با همسران و بعد از جلسه آشتی برای آنها ترتیب می دهیم.
وی افزود :‌ این افراد تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و آن چیزی که بعد از مشکلات با آن مواجه شدند را می گویند و حس و حال زمان قبل و بعد خود را از مشکلاتشان بیان می کنند.
ایجاد موسسه بنیاد «ماوای چتر نارنجی»
مهدی لو گفت:‌ یک بنیادی به نام «ماوا» وجود دارد که برای انجام کار خیر خواهانه توسط یک روانشناس مشاوره انجام می‌شود. ما نیز در امتداد این بنیاد ماوای چتر نارنجی تشکیل خواهیم داد که این خانم‌ها و همسرانی که با زنان خود آشتی کردند در این بنیاد ماوای چتر نارنجی حضور داشته باشند و این جلسات کاملا رایگان است. همانطور که کل پروژه رایگان است و درخواست کنندگان مشاوره حقوقی و روانشناسی تخصصی دریافت می کنند.
وی ادامه داد :‌ این پروژه دارای 10 تا 12 نفر راهبر است، ‌راهبرانی که جزو فرهیختگان رشته های علوم انسانی حقوقی و روانشناسی و غیره هستند و در کار به ما کمک می کنند. این یک پروژه اجتماعی است چون مساله زنان جزو دغدغه های ماست که روز همایش این تعداد ( 12 نفر) حضور خواهند یافت و به عنوان بالهای پروژه فعال هستند و کار را از ابتدا تا انتها جلو می برند.
انجام پروژه بصورت فصلی در سال
این وکیل بانوان گفت:‌ پروژه یکبار انجام نخواهد شد بلکه هر فصل یکبار انجام می شود آ ن هم در سراسر ایران و در تهران و شهرستانهای دیگر با رایزنی و با کمک همه آدمهایی که این دغدغه را دارند ان شاء الله بتوانیم مساله را انجام دهیم.
وی افزود:‌ طلاق در جامعه ما در حال زیاد شدن است و گسست در خانواده هایی که حتی طلاق در آنها بوجود نیامده است وجود دارد. مساله فرزندانی است که در خانواده های گسسته وجود دارد این فرزندان در موقع رسیدن به سن بلوغ با یکسری چالش های روبرو هستند که هیچ جوابی برای آن وجود ندارد و ممکن اس به یکسری ناهنجاری ها تن دهند و به انحرافاتی کشیده شوند مانند اعتیاد وغیره.
کارشناس حقوقی ادامه داد:‌ ما نمی خواهیم به سهم خود این اتفاقات برای بچه ها بیفتد. کمک به این بچه ها بسیار مهم است اگر رابطه میان زوجین اصلاح بشود قطع بچه ها در این خانواده ها وضعیت بهتری خواهند داشت.
چتر نارنجی عامل شور و زندگی است
عنوان چتر نارنجی برای این کار انتخاب شده چون نارنجی از نظر ما رنگ شور و زندگی است. این چتر نارنجی برند نیست این یک نمادی است که هر زمان به گوش شنونده ای رسید برایش تداعی بشود که این قرار است یکسری خدمات رو در اختیار قشری از خانواده ها قرار بدهد آنهم بدون هیچ منفعت مالی برای اجرا کننده.
تمام پروژه از همین سه ماه پیش که شروع شده تا زمانی که توفیق داشته باشین در تمام عرصه ها رایگان خواهد بود. همه بدن چشمداشت مالی داریم کار می کنیم.
نیازمند اسپانسر و حامی مالی هستیم
این وکیل دادگستری گفت: این کار چون رایگان است برای هزینه برگزاری همایش نیاز مالی داریم و نیازمند جذب اسپانسر هستیم از کسانی که این مسائل برایش معضل باشد و بتوانیم ارتباط بگیریم، استفاده خواهیم کرد.
اطلاع رسانی به حضور زنان و وکلا کمک می کند
مهدی لو افزود: این پروژه اگر به موقع از سوی رسانه ها اطلاع رسانی شود برای خانم هایی که این معضل را دارند و در برابر این مشکل گارد می گیرند که ما زندگی مان خوب است و عدم پذیرش دارند و نمی خواهند بیایند جلو بسیار مناسب است و اگر درست اطلاع رسانی شود، هم وکلای خیر جلو می آیند و هم کسانی که این معضل را دارا هستند حضور می یابند.
وی گفت: ما 50 نفر یاری خواه در همایش خواهیم داشت که به آنها کمک می کنیم و برای جذب این افراد از شبکه های اجتماعی استفاده شده است. تا الان در حدود 30 نفر جذب شده ولی سالن همایش در حدود 100 نفر خواهان کمک حقوقی گنجایش دارد.
درخواست کمک از سازمانها
مهدی لو افزود: از معاونت اجتماعی شهرداری سازمان بهزیستی ادارات اوقاف و امور خیریه و تمام موسساتی که خواهان کمک خیر خواهانه به اقشار مردمی هستند درخواست داریم به یاری ما بیایند و سرای محله ها و اماکن عمومی را در اختیار این کار خیر قرار دهند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/209898/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

دمنوش خوشمزه‌ای که روز شما را متفاوت می‌کند

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

ترفند آویزان کردن شلوار

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

احتمال افزایش 25 درصدی اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه