آریا بانو

آخرين مطالب

آموزش تصویری جلوگیری از آب رفتن لباس نخی خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آموزش تصویری جلوگیری از آب رفتن لباس نخی
١٨
٠
آی آر میکس/ از جمله اتفاقات ناگوار در رابطه با لباس که حتما شما هم با آن مواجه شده اید، آب رفتن آن است. به خصوص لباس های نخی که از الیاف پنبه ای درست شده اند. در ادامه با چند راهکار ساده به شما آموزش خواهیم داد که برای جلوگیری از آب رفتن لباس نخی چکار باید کنید.
برای جلوگیری از آب رفتن لباس نخی چکار باید کرد؟ حل مشکل آب رفتن لباس بعد از شستشو
بعضی از افراد زمانی که با آب رفتن لباس خود مواجه می شوند، سعی دارند با کشیدن لباس در جهات مختلف آن را به حالت اولیه بازگردانند. در حالی که این راه حل مناسبی نیست. هر لباس بسته به جنسی (نخ، کتان، ریون، پشم، جین و…) که دارد، راهکارهای متفاوتی جهت حل مشکل آب رفتن لباس را می طلبد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش تصویری جلوگیری از آب رفتن لباس کتان، نخی و … را به شما آموزش دهیم.
روش اول: جلوگیری از آب رفتن لباس در شستشو ماشینی
1- برای جلوگیری از کوچک شدن لباس بعد از شستشو، آنها را با آب سرد بشویید. شما می توانید به راحتی درجه حرارت ماشین لباسشویی را روی “سرد” قرار دهید.
-شستن لباس ها با آب سرد به انرژی کمتری نیاز دارد؛ بنابراین می توانید از این طریق در مصرف برق نیز صرفه جویی نمایید.
2- در صورتی که ماشین لباسشویی شما دارای امکانات لازم جهت تنظیم نوع پارچه است، می توانید آن را روی گزینه ” delicate” یا همان شستشوی ملایم قرار دهید. به این ترتیب لباس های شما سایز و شکل اولیه خود را حفظ خواهند کرد. در واقع این تنظیمات، تلاطم و تکان کمتری جهت شستشو و خشک کردن به لباس ها وارد کرده و به این ترتیب از آب رفتن لباس نخی و بافتنی شما و آسیب به آنها تا حد زیادی جلوگیری می کند.
-توجه داشته باشید اگر تنظیمات ماشین لباسشویی شما به گونه ای است که به طور خودکار بر روی آب گرم یا داغ قرار میگیرد، حتما آن را به دمای آب سرد تغییر دهید.
3- یکی از راهکارهای دیگر جهت جلوگیری از آب رفتن لباس کتان، نخی و ابریشمی، شستن این گونه لباس ها با دست است. با مقداری ماده پاک کننده و آب به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
اگرچه شستن لباس با دست زمان و تلاش بیشتری را می طلبد، اما در عوض یکی از امن ترین روش ها جهت حل مشکل آب رفتن لباس های نخی و کتان خواهد بود.
4- شستن لباس های پشمی و کشمیری را به خشک شوئی بسپارید. معمولا از روی لیبل یا برچسبی که روی لباس ها زده می شود، می توانید به جنس لباس خود پی برده و از این طریق از آب رفتن لباس ها جلوگیری کنید.
روش دوم: خشک کردن لباس ها به طریق درست
1- خشک کن ماشین لباسشویی را روی پایین ترین حرارت ممکن قرار دهید. هرچقدر حرارت و گرما کمتر باشد، میزان آب رفتگی لباس نیز کمتر خواهد بود. در صورتی که تغییر تنظیمات خشک کن را فراموش کرده و دما را روی گزینه متوسط یا بالا قرار دادید، احتمال آب رفت پارچه نخی یا هر نوع لباس دیگر شما خواهد بود.
-برخی از ماشین های لباسشویی دارای تنظیمات خشک کن با گرما یا حرارت نیستند. بلکه از طریق چرخاندن لباس شروع به خشک کردن می کنند. این خشک کن ها زمان بر هستند ولی آسیب کمتری به بافت لباس وارد کرده و به حل مشکل آب رفتن لباس نخی و بافتنی کمک میکنند.
2- در این مرحله از آموزش جلوگیری از آب رفتن لباس باید این نکته را به یاد داشته باشید که لباس ها را در حالیکه هنوز رطوبت دارند، از ماشین لباسشویی خارج کنید.
خشک کردن لباس از این طریق به مدت 15-20 دقیقه می تواند به سرعت بخشیدن فرایند خشک کردن کمک کند؛ اما خارج کردن آنها از لباسشویی در حالیکه هنوز دارای رطوبت هستند، به جلوگیری از کوچک شدن لباس کمک خواهد کرد.
3- پس از خارج کردن لباس های دارای رطوبت خود از ماشین لباسشویی، اکنون می توانید آنها را در فضای آزاد روی طناب رخت آویزان کرده و اجازه دهید به طور کامل خشک شوند. با این شیوه خشک کردن می توانید تا حدی از آب رفتن لباس های خود جلوگیری کنید.
-به منظور جلوگیری از آسیب و آب رفتن لباس ها، از آویزان کردن آنها به خصوص لباس های پشمی خود، در معرض نور مستقیم خورشید یا طوفان خودداری کنید.
روش سوم: رعایت کردن دستورالعمل لباس
1- همیشه به برچسب زده شده روی لباس (معمولا دور یقه یا حاشیه لباس) دقت کنید.
هر لباس بسته به جنسی که دارد، دستورالعمل شستشو و خشک کردن خاص خود را نیز خواهد داشت. بنابراین برای جلوگیری از آسیب یا حل مشکل آب رفتن لباس های خود حتما به این برچسب ها دقت کنید تا به این ترتیب طول عمر پوشاک شما بیشتر شود.
2- نکته مهم دیگر در آموزش جلوگیری از آب رفتن لباس ها این است که باید لباس های خود را طبقه بندی کنید.
لباس های خود را با توجه رنگ و جنسی که دارند می توانید به راحتی در دو سبد جداگانه طبقه بندی نمایید. لباس های سیاه و سفید با جنس مشابه در یک سبد و لباس های رنگی را در سبدی دیگر نگهداری و برای شستشو آماده کنید تا به این ترتیب از آسیب و آب رفتن لباس ها جلوگیری شود.
3- گرما یکی از عوامل مهم در کوچک شدن یا آب رفتن لباس ها به شمار می رود. بنابراین پس از شستشو و خشک کردن لباس ها به وسیله ماشین لباسشویی، فورا آنها را از لباسشویی درآورید تا چروک نشوند. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از اتو هم نخواهید داشت. پیش از این هم درباره رفع چروک لباس به صورت سریع بدون نیاز به اتو صحبت کرده بودیم.
-اگر لباس ها را در حالیکه کمی رطوبت دارند از لباسشویی خارج کرده و روی طناب رخت پهن کنید، نه تنها دیگر نیازی به اتو کردن آنها نیست بلکه تا حدی از آسیب و آب رفتن لباس ها نیز جلوگیری کرده اید.
-استفاده از نرم کننده های لباس به منظور شستشو، در جلوگیری از چروک شدن آنها تاثیر بسزایی دارند.
در بالا تمامی روش های لازم جهت جلوگیری از کوچک شدن لباس را توضیح دادیم. اکنون به سراغ راه حل آب رفتن لباس می رویم. اینکه چگونه لباس آب رفته را درست کنیم؟
1- الیاف نخی و پنبه ای: به منظور حل مشکل آب رفتن لباس نخی یا پنبه ای می توانید از انواع نرم کننده ها استفاده نمایید. به این طریق که 2 تا 3 قاشق نرم کننده لباس یا شامپو بچه را به مقداری آب ولرم درون تشت اضافه کرده و لباس نخی یا پنبه ای خود را به مدت 30 دقیقه در این مایع قرار دهید. پس از گذشت زمان، لباس ها را از داخل مایع نرم کننده بردارید، آب آن را به آرامی گرفته و روی طناب رخت بیاویزید.
2- الیاف مصنوعی: الیاف مصنوعی همچون ریون و پلی استر که راه حل آب رفتن لباس های با جنش الیاف مصنوعی همانند مورد اول می باشد. تشتی را پر از آب ولرم کرده و مقداری نرم کننده را به آن بیفزایید. سپس لباس خود را تنها به مدت 15-20 دقیقه در این محلول قرار دهید. آب آن را به آرامی گرفته و روی طناب رخت بیاویزید.
3- لباس های پشمی: راه حل آب رفتن لباس های پشمی همانند دو مورد بالا است؛ فقط به جای نرم کننده از سرکه استفاده کنید. به ازای هر یک لیتر آب، 1 تا 2 قاشق سرکه سفید به تشت آب گرم خود بیفزایید. لباس های پشمی خود را برای چند دقیقه در این محلول گذاشته و سپس آبکشی نمایید تا به حالت اول خود بازگردند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/206798/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن