مهارت زندگی/ ایجاد تعادل بین کار و زندگی
گوناگون
بزرگنمايي:
آریا بانو - مهارت زندگی/ ایجاد تعادل بین کار و زندگی
٢٤
٠
خراسان / برای مادران شاغل، ایجاد تعادل بین کار و رسیدگی به خانواده، کار سادهای نیست. نکته کلیدی در رسیدن به این تعادل برنامه ریزی و نظم است. اما چگونه؟
احساس گناه نداشته باشید. بهجای این که مدام نگران باشید کنار فرزندانتان نیستید، به این فکر کنید که کارکردن و نقشی که در محیط کاری دارید، چه مزیتی برای خانواده دارد. مزیتهای اقتصادی مانند پسانداز برای آینده بچهها یا امکان ثبتنامشان در کلاسهای مفید، از آن جملهاند.
برنامه صبحگاهی را خلوتتر کنید. با برنامهریزی و آمادگی شبانه، از صبحهای پرجنبوجوش و آشفته دوری کنید. تغذیه بچهها را شبها آماده کنید. از شب قبل تصمیم بگیرید صبحانه چه خواهید خورد. کیف بچهها، کیف خودتان و دیگر اقلام موردنیاز مانند بسته پوشک یا شیرخشک را از شب قبل حاضر کنید و جایی نزدیک در خروجی قرار دهید. در چنین شرایطی، میتوانید صبحها چنددقیقهای را کنار بچهها به خوردن صبحانه سپری کنید، بدون این که برای ترک خانه عجله داشته باشید.
در طول ساعت کاری، با همسر و بچهها در ارتباط باشید. در زمان استراحت با خانواده تماس بگیرید و صحبت کنید. شنیدن صدای همسر و بچهها، علاوه بر این که به ما انرژی میدهد، باعث آرامش خیال خودشان هم میشود.
از عوامل حواسپرتی و اتلاف وقت دوری کنید. از چندوظیفگی بهویژه وقتی با بچهها هستید، خودداری کنید. در محل کار، وقتتان را تلف نکنید. البته گشادهرویی در محیط کار برای حفظ رابطه خوب لازم است، اما تبادل ایمیلهای بیشمار، گشتزنی بیهدف در اینترنت، سخنپراکنی و ناهار طولانی از بهرهوریمان میکاهد. در محل کار، روی کارتان تمرکز کنید تا بتوانید درست طبق برنامه ریزی، به خانه برگردید.
-
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۴۴
-
۳۳ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/206279/