آریا بانو

آخرين مطالب

زنان شرق تهران صاحب پارک می‌شوند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - در حالی در شرق تهران پارک بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد که این پارک قرار است مجهز ترین پارک بانوان تهران باشد و در آن به سلامت بانوان توجه ویژه ای شده است.

به گزارش بانو نیوز ، پیروز حناچی شهردار تهران که کمتر از یک سال است شهردار تهران شده از ابتدای پذیرش پست شهرداری تهران شعار « تهران شهری برای همه» را سرلوحه سخنان خود قرار داد.
حناچی در جلسات مختلف با شهروندان و خبرنگاران و نخبگان علت انتخاب این شعار را افزایش سطح دسترسی همه مردم به امکانات شهر تهران عنوان کرد.
به گفته شهردار تهران در برخی از نقاط شهر امکانات به طور عادلانه بین شهروندان تقسیم نشده است و باید اقدامات شهرداری تهران در راستای آن باشد که همه شهروندان به طور یکسان و عادلانه به امکانات شهر دسترسی داشته باشند.

شهر تهران بیش از 2600 پارک و بوستان عمومی دارد که شرایط استفاده شهروندان به صورت عمومی از آنها فراهم بوده و اعضای خانواده می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شود اما به نظر می‌رسد بانوان که نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند نیازمندی‌های دیگری دارند.
به طور قطع با توجه به شرایط خاص بانوان اعم از نوع پوشش و حفظ امنیت بیشتر آنها ضرورت ایجاد بوستانهای مختص به بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرانه ورزشی بانوان بسیار کم است
اهمیت توجه به سرانه ورزشی و تفریحی زنان حائز اهمیت بالایی است به‌گونه‌ای که ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه زن و مرد باید با هم و به طور یکسان از موهبات انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند گفته است: علی‌رغم این که برنامه‌ریزی ما برای همه کشور است اما عملاً اتفاقاتی می‌افتد که خانم‌ها امکان بهره‌مندی از خدمات را پیدا نمی‌کنند.

ابتکار از پایین بودن سرانه ورزشی برای خانم‌ها و دختران خبر داده و گفته بود که متاسفانه در بحث سرانه ورزشی برای خانم و دختران خیلی عقب هستیم.
پارک 35 هکتاری در شرق تهران ویژه زنان
با توجه به این کمبودها شهرداری تهران از سالها قبل اقدام به ساخت پارکهای ویژه بانونان کرده است که در تازه ترین پروژه پارکی 35 هکتاری در شرق تهران ساخته شده است.
مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفته است بدنبال احداث و بهره برداری از چهار بوستان ویژه بانوان، بوستان بهشت مادران در منطقه 3،بوستان پردیس بانوان در منطقه 15،بوستان نرگس در منطقه 18،بوستان شهربانوی بوستان ولایت در منطقه 19، پنجمین بوستان بانوان به مساحت 35 هکتار در منطقه 4 شهرداری تهران و در محدوده جنگلهای لویزان، ضلع جنوبی اتوبان بابایی و ضلع غربی باغ پرندگان در دست اجرا است که به زودی برای استفاده بانوان به افتتاح خواهد رسید.

استفاده از مصالح بومی برای ساخت پارک
یزدانی ادامه داده است این بوستان در اراضی بوستان جنگلی لویزان واقع شده است و بدلیل موقعیت و شرایط ویژه سایت، درختان موجود و توپوگرافی طبیعی محل حفظ گردیده است و مکان های تفرجی و مسیرهای جدید در آن جانمایی شده اند. همچنین برای احداث این بوستان از مصالح بومی و سازگار با شرایط محیط استفاده شده است.
به گفته یزدانی پروژه ساخت و احداث بوستان بانوان لویزان توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در راستای ارتقای سلامت و ورزش بانوان در دست انجام است که شامل امکاناتی نظیر زمین های روباز ورزشی، زمین اسکیت، ساختمان خانه کودک، زمین بازی کودکان و… است.
این در حالی است که پوشش گیاهی و فضای سبز این بوستان با بهره‌گیری از شبکه آبیاری قطره ای آبیاری خواهد شد.
پارک زنان در شرق تهران به خوبی استتار شده است
ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم درخصوص ساخت پارک زنان در شرق تهران به خبرنگار فارس گفت: به هر حال به دلیل برخی مسائل فرهنگی و مذهبی که در کشور ما حاکم است زنان مجبور هستند یکسری اصول را برای حضور در پارکها و فضای سبز و رعایت کنند.
وی افزود: این باعث شده است که زنان نتوانند آنگونه که باید و شاید از امکاناتی که در پارکهای ما مستقر است به صورت مساوی با مردان استفاده کنند به همین دلیل شهرداری از سال ها قبل به فکر توسعه و ساخت پارک های ویژه بانوان بوده است.
این فکر بسیار عالی بود و در منطقه 3 منطقه 18 منطقه 15 پارک بانوان داریم البته در شرق تهران این امکانات را نداشتیم که خوشبختانه در شرق تهران هم یک پروژه ویژه برای بانوان استارت خورده است که احتمالاً در مهرماه به بهره برداری می رسد.

خداکرمی گفت: این پارک در کنار پارک پرندگان واقع شده است و مهمترین ویژگی این امکان همین است زیرا طبیعت زیبایی به واسطه منطقه جنگلی دارد .
وی افزود: این پارک خوشبختانه هیچ مشکلی ندارد و کاملاً استتار شده است و خانم ها می‌توانند به راحتی در آنجا ورزش کنند و برنامه‌های مختلفی داشته باشند حتی زمینهای بازی نیز در آن تدارک دیده شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه میزهای پینگ پنگ و یک سری تجهیزات ورزشی دیگر نظیر زمین والیبال و بسکتبال در آنجا فراهم شده است گفت: البته ما پیشنهاد دادیم که شرایطی فراهم شود تا یک استخر هم در آنجا ساخته شود که بانوان بتوانند استفاده کنند.
توجه به افزایش فعالیت جسمی بانوان
خداکرمی ادامه داد: نکته دیگر این است که جمعیت در شرق تهران زیاد است و خانم های زیادی در این منطقه وجود دارند که می توانند در این پارک از این امکانات به خوبی استفاده کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در ساخت این پارک به سلامت جسمی بانوان توجه شده است یا خیر گفت اتفاقاً به گونه‌ای این پارک طراحی شده است که بانوان در این پارک فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشد و پرنشاط باشد و یک مقداری از آن تنش های زندگی شهری در تهران از آنها کاسته شود تا بتوانند با انرژی بالاتری به خانه باز گردند.
این عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد دیگری دادیم که جمعه ها بشود از این پارک به صورت خانوادگی استفاده کرد چون به هر تقدیر خانم ها در روز جمعه کنار همسران و خانواده شان هستند و اگر شرایطی فراهم شود که به صورت خانوادگی بشود از این پارک استفاده کرد استقبال بیشتر می‌شود.
خداکرمی گفت: حتی ممکن است شرایطی فراهم شود که برخی از عروس و داماد ها بتوانند عکس های یادگاری شان را به دلیل محیط سالم و زیبای این پارک در این پارک تهیه کنند.

وی افزود: این پارک تنها پارکی است که مناسب سازی شده است برای زنان معلول و نابینا که می‌توانند به راحتی در بخش‌های مختلف این پارک پیاده روی کنند به دلیل اینکه کف پوش های خاصی تعبیه شده است تا به نابینایان کمک کند.
خداکرمی تصریح کرد: معلولین با ویلچر می‌توانند داخل این پارک بشوند و کاملا مناسب سازی شده و قابل استفاده برای همه اعضای خانواده از کودک تا بزرگسال است.
ساخت مهدکودک برای راحتی بانوان
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بخشی از این پارک مهد کودکی برای کودکان ساخته شده است که همه سنین را شامل می شود تا اگر مادری همراه فرزند شیرخوارش به پارک آمد بتوانند بچه را به مهد کودک سپرده و از پارک استفاده کند.

وی افزود: همه تلاشها در مسیری در حال انجام است تا زمانی که مادر وارد پارک می شود بتواند با آسایش خاطر و بدون دغدغه به فعالیت‌های تفریحی و ورزشی خودش بپردازد.
خداکرمی گفت: البته در این پارک پیاده راه فوق العاده خوبی هم تهیه شده است که شیب مناسبی دارد و می‌تواند برای سلامتی و حفظ تناسب اندام زنان مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/206128/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد