آریا بانو

آخرين مطالب

نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای مد و لباس در نیمه نخست سال 1398 / از انتصاب سرپرست جدید کارگروه تا اجرای طرح ساماندهی بانک اطلاعاتی طراحان فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گزیده‌ای از مهم‌ترین رخدادهای عرصه مد و لباس در نیمه نخست سال در این گزارش منتشر شده است.

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نوروز سال 98 را حادثه‌ای تحت‌الشعاع قرار داد که قلب تمام ایران را به درد آورد. در هفته نخست فروردین 1398، سازمان‌های هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران دادند. این سامانه بارشی در 5 فروردین‌ماه، موجب ایجاد سیلاب و خسارت‌های جانی و مالی در 25 استان ایران شد. این سیلاب‌ها در روز نخست، حداقل 19 کشته در استان‌های مختلف کشور برجای گذاشت. سازمان هواشناسی ایران پیش‌بینی کرده بود که در 48 ساعت نخست این بارش‌ها برشدت بارندگی در مناطق جنوب و جنوب غرب ایران افزوده خواهد شد و در برخی مناطق میزان بارش به حدود 400 میلی‌متر خواهد رسید.
موج دوم بارش‌ها در 11 فروردین 1398 آغاز شد و شهرهای غربی و جنوبی کشور را دربرگرفت. پس‌ازاین بارش‌ها، هشدار سیل و آماده‌باش در 23 استان ایران اعلام شد. بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش شدید در بسیاری از نقاط ایران، به‌ویژه در مناطق غرب کشور ادامه داشت و برخی استان‌ها با خطر وقوع سیلاب‌های بیشتر روبه‌رو شدند.
استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری تا اندازه زیادی تحت تأثیر تبعات این حادثه طبیعی قرار گرفتند، خانه‌های بسیاری از روستائیان ویران شد و سیل، وسایل زندگی آن‌ها را با خود به ناکجاآباد برد.
با توجه به این‌که بسیاری از سیل‌زدگان، مسافرانی بودند که در سفرهای تعطیلات نوروزی خود به سر می‌بردند، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد مردم شهرهای سیل‌زده در شبکه‌های اجتماعی مسافران را به خانه‌های خود دعوت می‌کنند. همچنین جامعه هتل‌داران ایران اعلام کرد که هتل‌ها و مراکز اقامتی در مناطق سیل‌زده، آمادگی دارند با توجه به ظرفیت خالی، نسبت به اسکان موقت مسافران درراه مانده، اقدام کنند.
دراین‌بین علی‌اصغر زیلایی مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره دو محموله ارسالی پوشاک به مناطق سیل‌زده در استان‌های لرستان و گلستان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: پس از اعلام آمادگی از سوی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مبنی بر جمع‌آوری و توزیع مشارکت طراحان و تولیدکنندگان پوشاک برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده، جمعی از فعالان این عرصه در راستای ارسال آثار مناسب برای این عزیزان شدند.
مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ارسال بیش از 1400 دست لباس در فرمت نمایشگاهی روی رگال به مناطق سیل‌زده از سوی این کارگروه و به همت فعالان عرصه مد و لباس کشور خبر داد و تصریح کرد: دو محموله پوشاک در روزهای پنجشنبه 8 فروردین و یکشنبه 18 فروردین توسط کامیون به مناطق موردنظر ارسال شد.
ارزیابی 92 طرح جدید لباس در نخستین جلسه کمیسیون ماده 4 سال 98
کمیسیون ماده 4 قانون ساماندهی مد و لباس به حوزه لباس اجتماع بانوان اختصاص دارد.
این کمیسیون باهدف ارزیابی آثار با شاخص تعیین‌شده مانند توجه به الگوهای ملی و بومی و پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با حضور کارشناسان متخصص و دینی تشکیل و نسبت به بررسی آثار اقدام می‌کند.
از میان آثار داوری شده در نخستین جلسه کمیسیون ماده 4 سال 98، 88 طرح موفق به کسب نشان شیما یا همان شناسه یکپارچه مد و لباس ایران و 9 طرح دیگر توانستند حقوق معنوی اثرشان را در مالکیت معنوی کسب کنند؛ همچنین در این جلسه به یک فقره پرونده قضائی شکایت رسیدگی شد.
تأمین اعتبار 20 استان برگزار کننده جشنواره استانی مد و لباس
در راستای توجه به ظرفیت‌های هنری استان‌ها و نیز توانمندی طراحان کشور و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت امور هنری و اداره کل ارشاد استان‌های برگزارکننده منعقدشده است، پس از ارائه گزارش مکتوب و چگونگی برگزاری جشنواره استانی مد و لباس بر اساس تفاهم‌نامه تعهدات مالی پرداخت شد.
استان‌های قزوین، مرکزی، هرمزگان، زنجان، گلستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان، لرستان، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، مازندران، چهارمحال و بختیاری، اردبیل هم‌زمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، جشنواره خود را برگزار کردند.
دستاورد مشترک 20 استان فوق، جمعاً ارائه بیش از شش هزار اثر به دبیرخانه جشنواره‌ها بود که از میان آثار رسیده، به‌صورت میانگین در هر استان طرح جدید حائز رتبه و موفق به دریافت جایزه شده‌اند.
با برگزاری جشنواره مد و لباس در استان‌های معین، مجموعه جشنواره‌های استانی از رقم 90، گذشت.
رونمایی از سامانه‌های داخلی بانک اطلاعاتی و ثبت سفارش‌های بانک روسری ایران
با رونمایی از سامانه‌های داخلی بانک اطلاعاتی و ثبت سفارش‌ها بانک روسری ایران، امکان دسترسی به بانک روسری فراهم شد.
تاکنون بالغ‌بر 2600 طرح ایرانی ـ اسلامی در این مجموعه ثبت و تاکنون بالغ‌بر 1150 طرح نیز تولید و در تیراژ گسترده وارد بازار شده است.
ارسال بیش از 700 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره نقش تن‌پوش
الهام زایجانی دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش با اعلام این خبر گفت: در مدت‌زمان تعیین‌شده برای ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره "نقش تن‌پوش"، با استقبال مطلوبی از سوی متقاضیان شرکت در این جشنواره روبرو بودیم که به همین دلیل مهلت ارسال آثار را به‌منظور ایجاد فرصت بیشتر به هنرمندان علاقه‌مند شرکت در این جشنواره، تمدید کردیم.
او ادامه داد: خوشبختانه در مهلت تعیین‌شده شاهد ارسال بیش از 700 اثر به دبیرخانه این جشنواره بودیم که ازنظر کمی، افزایش نسبی نسبت به دوره پیش را ازنظر مشارکت هنرمندان در این جشنواره، شاهد هستیم.
برپایی کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد به مناسبت روز جهانی کارگر
هرساله در نخستین روز از ماه مه میلادی و یازدهمین روز اردیبهشت‌ماه با عنوان روز جهانی کارگر نام‌گذاری شده است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به همین مناسبت و البته سی و ششمین سالروز تأسیس این دانشگاه، اقدام به برگزاری کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد کرد.
پیمان ولی‌پور معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در این کنفرانس اذعان داشته است که نسخه رونق تولید در صنعت نساجی پوشاک و مد به‌عنوان پرفروش‌ترین و اشتغال‌زاترین صنعت جهان قرار دارد. اگر ایران از ابتدا به‌جای صنعت نساجی در پوشاک و مد پافشاری می‌کرد، امروز شاید تجارت و اشتغال خوبی را در کشور هم در بخش صنایع نساجی و هم در پوشاک و مد شاهد بودیم.
کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد 11 اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی دانشگاه آزد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد.
انتشار فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی
سامان احمدی چهارشنبه 18 اردیبهشت در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را باهدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می‌کند.
وی بابیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های کردنشین برگزار می‌شود، عنوان کرد: اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی با حضور استان‌های ایلام آذربایجان غربی خراسان شمالی کرمانشاه و کردستان مردادماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.
معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: لذا از کلیه طراحان و دست‌اندرکاران لباس کردی در مناطق کردنشین کشور دعوت می‌کند در این رویداد کلان هنری حضور به هم رسانند.
گردهمایی بیش از 150 غرفه در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم
بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از تاریخ 22 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار و همچون سال‌های گذشته، بخش عفاف و حجاب نمایشگاه در ذیل این رویداد مشغول به ارائه آثار این حوزه به علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان شد.
در این دوره، بالغ‌بر 150 غرفه در بالکن مصلای امام خمینی (ره) جانمایی شدند که از این میان، 18 غرفه به فروش پارچه و سایر غرفه‌ها به‌منظور فروش ملزومات حجاب و چادر حضور به هم رساندند.
علاوه بر این غرفه‌های بخش فروش شامل بخش ناشران، محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب و محصولات دیجیتال هستند.
امسال برخلاف ادوار گذشته، تصدی‌گری بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن کریم بر عهده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است درحالی‌که سال‌های قبل مجری این رویداد، بنیاد ملی مد و لباس و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بود.
طی روزهای نمایشگاه، برنامه‌های همچون دوخت رایگان چادر و اجرای طرح نذر حجاب از دیگر بخش‌های بخش عفاف و حجاب بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.
در این دوره از نمایشگاه قرآن برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص موضوع عفاف و حجاب رخ‌ داد و اعلام شد محمدتقی حق‌بین، مدیر بخش فروش محصولات فرهنگی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.
چیدمان و انتخاب مکانی غرفه‌ها بر اساس حروف الفبا از دیگر ویژگی‌های این دوره بود که برای نخستین‌بار انجام شد و به‌زعم برگزارکنندگان، فروش را برای فروشندگان این بخش به عدالت نزدیک‌تر کرد.
برپایی نمایشگاه "عفاف و حجاب گوهر زیبایی" در بوستان آب‌وآتش
به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه "عفاف و حجاب؛ گوهر زیبایی " باهدف ارائه مستقیم محصولات عفاف و حجاب در بوستان آب‌وآتش تهران آغاز به کارکرد.
در این نمایشگاه علاوه بر ارائه محصولات مختلف از قبیل چادر، شال، روسری، ملزومات حجاب، پوشاک مردانه و بچگانه و ... برخی کتب دینی نیز به فروش رسید و علاقه‌مندان تا 10 خرداد‌ماه سال جاری، فرصت داشتند از ساعت 17 تا 24 از این نمایشگاه واقع در بزرگراه حقانی، بوستان آب‌وآتش، سالن نمایشگاهی بازدید کنند.
بهره‌برداری از نخستین شهرک تخصصی پوشاک در تهران
مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان تهران در سومین ماه سال، با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در تهران اعلام کرد که طرح بهره‌برداری از نخستین شهرک تخصصی پوشاک برای نخستین بار در خاورمیانه با حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای 15 هزار نفر به‌صورت مستقیم در تهران اجرا می‌شود.
صابر پرنیان در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند، با اشاره به فضای حاکم بر کشور و تحریم‌های جدید آمریکا اظهار داشت که واحدهای صنعتی استان به سمت بومی‌سازی و تهیه مواد اولیه داخل کشور و رفع نیازمندی‌های یکدیگر حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد کشور در حال ورود به یک دوره جهش تولید و ایجاد تکنولوژی و تولید علم در حوزه صنعت باشد.
او بابیان اینکه علی‌رغم تبلیغات سوئی که انجام می‌شود اما در تمام واحدهای صنعتی توسعه دیده می‌شود افزود: خوشبختانه تمام واحدها درخواست توسعه، افزایش اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری دارند و جلوگیری از واردات و نهضت تولید در داخل کشور در حال انجام است، همچنان که حدود 20 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان تهران راکد هستند اما در سال 97 حدود 86 درصد نسبت به سال 96 افزایش واگذاری زمین داشتیم که آماری بسیار خوب و نشان از علاقه‌مندی به تولید دارد.
شهرک صنعتی تخصصی پوشاک برای نخستین بار در خاورمیانه در استان تهران با حدود چهار الی شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید که با ایجاد این شهرک 15 هزار نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که مدرسه مد و طراحی، عرضه مستقیم پوشاک و زنجیره تولید پوشاک در آنجا رقم خواهد خورد.
نمایش قدرت دانشجویان طراحی لباس در سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس
سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس از 20 تا 25 خردادماه در بخش‌های نمایشگاهی، مسابقه زنده، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به میزبانی دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی برگزار و آئین اختتامیه آن روز شنبه 25 خردادماه از ساعت 14 در همین دانشکده برپا شد.
سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.
آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس نیز به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه شریعتی روز شنبه 25 خردادماه برگزار شد و این رویداد در سومین گام، برگزیدگانش را شناخت.
مهناز ترابیان دبیر اجرایی جشنواره و رئیس کمیته داوران ضمن تشکر از خانواده بزرگ فنی و حرفه‌ای در کشور از پیشنهاد کارگروه ساماندهی مد و لباس در راستای ارائه امتیاز میزبانی این رویداد به دانشکده شریعتی تقدیر و تصریح کرد: پس از برگزاری دو دوره جشنواره، در بیش از شش جلسه شورای سیاست‌گذاری و کمیته تخصصی به‌نقد و بررسی ادوار قبلی پرداختیم و تلاش کردیم تا در دوره سوم با افزودن برخی از بخش‌ها ازجمله مسابقه زنده از ایده تا اجرا به افزایش کیفیت جشنواره دانشجویی کمک کنیم.
ترابیان در ادامه آماری از آثار راه‌یافته به سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ارائه کرد و گفت: در بخش مانتوی اجتماع 253 اثر، در بخش مانتوی مجلسی 251 اثر، در بخش مانتوهای خاص 119 اثر، در بخش لباس کودک 15 اثر، در بخش لباس مردانه 5 اثر، در بخش کیف و کفش 23 اثر، در بخش شال و روسری 12 اثر، در بخش زیورآلات 25 اثر، در بخش لباس اقوام 3 اثر و در بخش کارهای دستی و رومیزی‌های سنتی 18 اثر در این دوره از جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.
فراخوان عضویت در انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران
هم‌زمان با نام‌گذاری سال 98 با عنوان "رونق تولید " و نظر به نیاز جدی عرصه آموزش‌وپرورش در حوزه پوشاک مدارس، انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران با نظارت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تشکیل‌شده و در راستای ثبت‌نام اعضا در بخش‌های مختلف مندرج در آئین‌نامه این انجمن فراخوان داد.
انجمن پوشاک مدارس ایران متشکل از بخش‌های طراحان، تولیدکنندگان پوشاک، بافندگان پارچه و نخ، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان ملزومات و خرج کار پوشاک مدارس، فرهنگیان، دانشگاه‌ها، مؤسسات و آموزشگاه‌های مد و لباس، اتحادیه و عضو افتخاری است.
ازجمله اهداف کلان انجمن فرهنگی هنری طراحان تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران می‌توان به استعدادیابی، ساماندهی و ارتقا سطح آموزش و مهارت‌های تخصصی اعضا در حوزه پوشاک مدارس، برنامه‌ریزی و پیگیری در جهت توانمندسازی و افزایش ظرفیت‌های تولید و انتقال نوآوری و تکنولوژی، جمع‌آوری مستمر آمار و اطلاعات صنفی و تجزیه‌وتحلیل آن جهت بررسی و تحقیق درباره مشکلات و شناخت نیازها و اولویت‌های اعضا و تأمین نیروی انسـانی موردنیاز با ایـجاد بانک اطلاعاتی در رسانه‌های مجــازی و مکتوب برای تمام عوامل حوزه پوشاک مدارس، بررسی و تحقیق درباره مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی، شغلی و مهارتی در جهت افزایش بهره‌وری و سطح کیفی خدمات و ارائه پیشنهاد اصلاحی، علمی و عملی به اعضا، مدیران و مسئولان مربوط و حمایت از منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا و استیفـای حقوق و خواست‌های مشروع و قانونی آن‌ها از طریق ارائه پیشنهاد و ایجاد زمینه مناسب و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان‌های دولتی و ملی اشاره کرد.
قوانین و ضوابط عضویت در انجمن به شکل مشروح در سایت انجمن به نشانی https://www.iranmodeschool.com/ آورده شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه آئین‌نامه نحوه عضویت، اهداف کلان انجمن و اعلام درخواست عضویت به نشانی الکترونیکی ذکرشده مراجعه کنند.
برپایی نمایشگاه مد و لباس هم‌زمان با عید سعید فطر
نخستین نمایشگاه مد و لباس در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس هم‌زمان با عید سعید فطر و در روزهای 15، 16 و 17 خردادماه برپا شد.
این نمایشگاه در بخش‌های مانتو، شال و روسری، کیف و کفش، کت‌وشلوار، زیورآلات، نساجی و صنایع وابسته طی روزهای اعلام‌شده از ساعت 10:30 تا 22:30، میزبان علاقه‌مندان و فعالان عرصه مد و لباس کشور بود.
سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس میزبان برگزاری این رویداد بود که در همین منطقه به نشانی منطقه آزاد ارس (جلفا)، جاده کلیسا، مجتمع تجاری ستارخان برپا شد.
برپایی این دست رویدادها در مناطق آزاد می‌تواند فرصت مناسبی را در راستای معرفی محصولات ایرانی فراهم کرده و این ظرفیت در چنین منطقه‌ای وجود دارد که با معرفی درخور کالای ایرانی، صادرات در عرصه مد و لباس را رونق بخشد.
گزارش مالی جشنواره‌های هنری سال ٩٧ منتشر شد
خردادماه امسال و در راستای شفاف‌سازی گزارش مالی هشت جشنواره هنری موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و مد و لباس منتشر شد.
در این راستا، گزارش مالی بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، یازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر منتشر شد.
ارزیابی 719 طرح جدید لباس در جلسات کمیسیون ماده 4 سال 1398
719 اثر و طرح بررسی‌شده در کمیسیون ماده 4 قانون ساماندهی مد و لباس کشور عموماً به حوزه لباس اجتماع بانوان اختصاص دارد.
این کمیسیون باهدف ارزیابی آثار با شاخص تعیین‌شده مانند توجه به الگوهای ملی و بومی و پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با حضور کارشناسان متخصص و دینی تشکیل و نسبت به بررسی آثار اقدام می‌کنند.
از این تعداد اثر داوری شده، 660 طرح موفق به کسب نشان شیما یا همان شناسه یکپارچه مد و لباس ایران و 77 طرح دیگر توانستند حقوق معنوی اثرشان را در مالکیت معنوی کسب کنند.
طی 70 روز گذشته مجموعاً 3 جلسه کمیسیون ماده 4 به‌صورت متمرکز در محل کارگروه ساماندهی مدو لباس و 10 جلسه کمیسیون مذکور به‌صورت غیرمتمرکز در محل دفاتر طراحی مدو لباس تشکیل شد و مجموعاً 719 اثر مورد ارزیابی و داوری قرارگرفته است.
انتشار فراخوان چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی
اوایل تیرماه سال جاری و در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و عاشورایی و تأثیر آن در شئون مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس چهارمین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.
این رویداد باهدف تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، به‌کارگیری علائم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.
"فر گلستان" موضوع ویژه نهمین جشنواره مد و لباس فجر شد
نخستین جلسه هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری نهمین جشنواره مد و لباس فجر در چهارمین روز از تیرماه 98 برگزار شد.
نخستین نشست هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری نهمین جشنواره مد و لباس، با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک، صدیقه پاک‌بین دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر، نماینده‌های انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی نساجی، طراحی، پوشاک و زیورآلات و جمعی از اساتید دانشگاهی در معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.
در این نشست همچنین دبیران بخش‌های مختلف جشنواره نیز حضور داشتند.
میر محمدصادق دبیر بخش فرهنگی جشنواره نیز در این نشست از تحقیق چندماهه کارگروه درباره رویکرد این سازمان سخن گفت و افزود: با بررسی‌های مستمر برای نهمین دوره جشنواره و به‌منظور هویت‌سازی، توجه به گستره ارزشمند هنری شمال شرقی کشور و هنر بومی ایرانی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی، پیشنهاد می‌کنیم رویکرد کلی مفهوم این دوره از جشنواره، "فر گلستان " باشد.
تصویب پنج فصل سند عفاف و حجاب
جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی طی روزهای نخست تیرماه برگزار شد که جزئیات تصویب پنج فصل سند عفاف و حجاب روی میز اعضا قرار گرفت و درنهایت به تصویب رسید.
سند حجاب و عفاف که کلیات آن در پنج فصل به تصویب اعضا رسید، یک سند جامع و همه‌جانبه نگر بوده و قرار است اعضا در شور دوم که ورود به جزئیات است، اصول، ارزش‌ها، راهبردها و تقسیم و نگاشت نهادی که بین 34 نهاد کشور صورت گرفته و همچنین مسیرها و نقشه راهی را که منجر به تحقق و اجرای اصول راهبردی این سند خواهد شد، موردتوجه قرار دهند.
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه پس از بحث پیرامون شناخت معرفتی‌ و علت‌یابی موضوع حجاب و وضعیت آن در جامعه امروز ایران، تأکید داشتند که در این موضوع مهم ضمن اینکه نظام و حکومت اسلامی مسئولیت دارد. مردم و جامعه مدنی نیز نسبت به صیانت از ارزش‌های فرهنگی و حجاب و عفاف در جامعه دارای مسئولیت هستند.
دومین جشنواره مد و رسانه فراخوان داد
بر اساس این فراخوان مقرر شد دومین جشنواره مد و رسانه به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پاییز 98 برگزار شود.
بنیاد ملی و مد و لباس زیر نظر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پس از برگزاری شش دوره تقدیر از فعالان رسانه‌ها در بخش فرهنگی هنری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و نخستین دوره جشنواره مد و رسانه، به‌منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در عرصه‌های گوناگون مد و لباس و مشارکت مؤثر اصحاب رسانه و تقویت تعامل طراحان، تولیدکنندگان و مدیران سیاست‌گذار حوزه مد با رسانه‌ها، "دومین جشنواره مد و رسانه " را در پائیز 1398 برگزار می‌کند.
از مهم‌ترین اهداف این جشنواره می‌توان به تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌ مد و پوشش و افزایش نقش رسانه‌ها در مد پذیری مناسب جامعه اشاره کرد.
پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری
آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عصر روز یکشنبه 16 تیرماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.
الهام زایجانی دبیر جشنواره در سخنانی از ثبت این رویداد به‌عنوان جشنواره خلاق در ستاد فناوری نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: علاوه بر این، در دوره‌ای که پشت سر گذاشتیم کارگاه‌های آموزشی تخصصی در ارتباط با چاپ و دوخت روی تی‌شرت در شهرهایی همچون بندرعباس، شهرکرد، سنندج، بجنورد و تهران برپا شد و بخشی از جامعه صنعت ما را در بحث بازدید هنرجویان از کارگاه‌های خود همراهی کردند.
زایجانی در ادامه به ارسال 700 اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی نقش‌ تن‌پوش اشاره کرد.
صدو مجوز راه‌اندازی هزار کارگاه سوزن‌دوزی در استان سیستان و بلوچستان
شست خبری پروژه ملی ساماندهی صدور مجوز و راه‌اندازی یک‌هزار کارگاه سوزن‌دوزی استان سیستان و بلوچستان 17 تیرماه با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و حسین مسگرانی مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن همایش ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.
منتخبان جشنواره دیبا پای میز مذاکره با برندهای ایرانی
پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی به سومین مسابقه طراحی مد و لباس دیبا، 17 طراح منتخب برای انجام مرحله مصاحبه با نمایندگان برندهای شرکت‌کننده در این جشنواره، معرفی شدند.
الهام زایجانی دبیر سومین جشنواره رویداد طراحی مد و لباس دیبا با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته و به میزبانی برند ناریان، آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره در قالب مُد بُرد، ازنظر تناسب و نزدیکی با اهداف موردنظر و همچنین خواست‌های برندهای حامی جشنواره که پیش‌تر از سوی آن‌ها افق و چشم‌اندازهایشان معرفی‌شده بود، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از میان بیش از 250 طرحی که مورد ارزیابی قرار گرفت، آثار 17 طراح با اجماع هیئت‌داوران این بخش انتخاب و طراحان منتخب برای انجام مصاحبه در پیشگاه صاحبان برندهای حامی جشنواره و مدیرعامل کارخانه‌ها معرفی شدند.
برگزاری جلسه فراکسیون زنان مجلس با محوریت پوشاک، مد و لباس / تأکید وزیر ارشاد بر لزوم توجه به نوخواهی جامعه و حرکت به سمت نوآوری
جلسه فراکسیون زنان مجلس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین یکشنبه 30 تیر با محوریت پوشاک، مد و لباس برگزار شد.
سید عباس صالحی گفت باید نگاه حمایتی و تشویقی و توجه به گسترش تشکل‌های صنفی وجود داشته باشند و جریان خصوصی حوزه مد و لباس نیز تقویت شود.
وزیر فرهنگ توضیح داد: جامعه انتظار دارد نیازهای خود را به‌راحتی برآورده کند ولی در شرایط فعلی یا کم برآورده می‌شود یا ارزان برآورده نمی‌شود یا هر دو باهم.
وی تأکید کرد: حوزه مد و لباس یک مسئله درهم‌تنیده و چندبعدی است که به اعتبار وجه فرهنگی، دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و البته در آن کارگروه، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها حضور دارند.
صالحی در سخنان خود به لزوم توجه به نوخواهی جامعه و حرکت به سمت نوآوری در حوزه مد و لباس و رقابت با پوشاک خارجی تأکید کرد و افزود: باید ظرفیت خود را در حوزه طراحی بالا و به این سمت برویم که طراحان را جدی بگیریم زیرا آن‌ها کانون مرکزی این حرکت هستند.
عقد تفاهم‌نامه میان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور
در ابتدای این دیدار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترویج لباس‌های زیبا با هویت ایرانی و اسلامی متناسب باسلیقه دختران و زنان ما یک هدف مهم است.
ابتکار با اشاره به اینکه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پوشش از دیدگاه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال‌زایی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: امروز مسئله هویت با موضوع پوشش گره‌خورده و اهمیت این موضوع آشکار است. بنابراین اگر بتوانیم از دریچه مناسبی زمینه را برای انتخاب‌های خوب جوانان در حوزه پوشش و حجاب مهیا کنیم امید است شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.
او افزود: برخلاف رویکردی که فکر می‌کند هیچ راه‌حلی به‌جز محدودیت و اجبار و برخوردهای سلبی وجود ندارد، تجربه در کشور ما نشان داده که رفتارهای فرهنگی و فراهم کردن زمینه برای طراحی‌های خوب و ایده پردازی‌های مناسب با توجه به سلیقه‌ها و خواست مخاطب و نسل جوان نتایج مطلوب دارد.
معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد در موضوع حجاب و عفاف با روش‌های مناسب حتی پتانسیل تأثیرگذاری فرهنگی بر کشورهای همسایه را نیز داریم که از منظر رونق اقتصادی بسیار مهم است.
در این دیدار حمید قبادی با تشکر از حمایت‌ها و همکاری‌های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم‌نامه شرایط برای وسعت بخشیدن به تعاملات مشترک به شکل سازمان‌دهی شده فراهم شود.
برپایی کارگاه آموزشی "مد، فروش و هویت‌بخشی برند"
امیر عمادالسلام اسکویی مدیر مجموعه مدآرت و دبیر اجرایی این کارگاه آموزشی سه‌روزه با اشاره به اینکه برندسازی با استفاده از ابزار و راهکارهای متنوع از مراحل مهم‌ رشد و توسعه‌ کسب‌وکارهاست اظهار داشت: در سال‌های اخیر و نظر به رشد روزافزون فعالان حوزه مد و لباس به‌ویژه در بخش طراحی و مدیرت مزون‌ها و خانه‌های مد، واکاوی ابعاد مختلف موضوع هویت بخشی به برندها را موردتوجه قرار داده‌ و به همراه سایر دوستان و مشاوران تیم مدآرت، تلاش کرده‌ایم تا ضرورت توجه به این اصول را برای هنرجویان این عرصه تبیین کنیم.
اسکویی با اشاره به اینکه استراتژی‌های پرداخت مؤثر به مقوله ترندسازی باید به‌عنوان یک اولویت در کار مزون‌داران و طراحان لباس قرار گیرد بیان کرد: با همین رویکرد کارگاه آموزشی "مد، فروش و هویت‌بخشی برند " روزهای 12 تا 14 مردادماه با کسب مجوز از کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در هتل انقلاب تهران برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام مهدی سیف‌‌ جمالی سرپرست کارگروه مد و لباس شد
دوازدهمین روز مردادماه 98 بود که مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمید قبادی چندی پیش به سمت مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت ارشاد منصوب شد. با توجه به ابلاغ قانون درباره افرادی که در دو شغل فعالیت می‌کنند، پس از مهلت تعیین‌شده برای فعالیت در یک سمت، حجت‌الاسلام سیف جمالی به‌عنوان سرپرست کارگروه ساماندهی مد و لباس انتخاب شد. اکنون قبادی در سمت مشاور اجرایی معاونت امور هنری فعالیت می‌کند، بنابراین برکناری او از کارگروه ساماندهی مد و لباس خلاف واقع است.
در متن حکم سیف جمالی آمده است: "به استناد تبصره 3 ماده یک و ماده 3 آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس به‌موجب این حکم به‌عنوان سرپرست دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری و همراهی سایر اعضای محترم کارگروه در تحول اهداف این بنیاد (بنیاد مد و لباس کشور) موفق و مؤید باشید."
بندر لنگه شهر ملی گلابتون‌دوزی شد
رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان در مردادماه امسال اعلام کرد که از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور، بندرلنگه به‌عنوان شهر ملی گلابتون دوزی ثبت شد.
برومند با اشاره به این مطلب اذعان داشت که انتخاب و معرفی بندرلنگه به‌عنوان شهر ملی گلابتون دوزی گام مثبتی در جهت معرفی جایگاه صنایع‌دستی، فرهنگ و هنر این منطقه است؛ پرونده گلابتون بندرلنگه با پیگیری‌ها و دفاعیات لازم، خوشبختانه به حدی قوی بود که به‌عنوان شهر ملی گلابتون رأی آورده است و امیدواریم که این نشان افتخارآمیز راهی برای ادامه توسعه و ترویج گلابتون بندرلنگه و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان فعال در این حوزه باز کند.
برومند در خصوص شاخص‌های انتخاب شهر و روستاهای ملی بیان کرد که شاخص‌هایی که برای انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در شورای ثبت موردتوجه قرار می‌گیرد، به صادرات، ترویج و توسعه صنایع‌دستی، حوزه میراث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری مرتبط است.
برگزاری کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورایی
کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورا باهدف تولید آثار خلاقانه گرافیک، تصویرسازی و تایپوگرافی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 24 و ٢5 مردادماه از ساعت ١٠ تا ١6 در مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک تهران برگزار شد.
آثار برتر طراحی‌شده در این کارگاه، ضمن انتشار روی پارچه، لباس، کیف و حضور در چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی، برای نیازهای بصری برگزارکننده در قالب کتاب، بیلبورد، پوستر، موشن گرافیک، کارت، بروشور، لباس، تمبر، شبکه‌های اجتماعی و … با حفظ امضای طراح، استفاده می‌شود.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، حمیدرضا یوسفی‌فر دبیر کارگروه مدولباس اتحادیه‌های پوشاک کشور و منصور تیرگر رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک ازجمله افراد حاضر در این کارگاه بودند.
در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی چه گذشت؟
نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی، یکشنبه 27 مردادماه در سالن کنفرانس ساختمان اتاق اصناف تهران برپا شد.
علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه، سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کفش و مواد اولیه، مرتضی حق‌پرست رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی، ابراهیم درستی نایب‌رئیس اول اتاق اصناف تهران، حسین درودیان خزانه‌دار اتاق اصناف تهران و جمعی دیگر از اعضای شورای سیاست‌گذاری اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی ازجمله افراد حاضر در این نشست خبری بودند.
علی اژدرکش رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه در این نشست با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی از 5 تا 8 شهریورماه در بازار بزرگ ایران "ایران مال " برپا می‌شود اظهار داشت: این مجموعه طی روزهای برگزاری از ساعت 14 تا 22 در مساحتی بالغ‌بر 10 هزار متر میزبان نمایشگاه خواهد بود و چهار اتحادیه در تهران شامل اتحادیه کفش‌های ماشینی، سراجان، چرم و مواد اولیه و کالای ورزشی در این رویداد حضور به هم می‌رسانند.
او افزود: البته بالغ‌بر 16 انجمن و اتحادیه دیگر از سراسر کشور با این نمایشگاه همراه خواهند شد و امیدواریم در راستای برپایی این رویداد بتوانیم در کنار سایر کشورهای مولد و صادرکننده مد، پا به عرصه جهانی گذاریم.
برپایی چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی در هاله‌ای از ابهام / پیگیری دبیرخانه از مسیر نهادهای ذی‌صلاح
مردادماه سال جاری درحالی‌که بسیاری منتظر برپایی چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی در پایتخت بودند، دبیرخانه دائمی این رویداد اعلام کرده است که علی‌رغم برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اجرایی لازم جهت برپایی چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی در چند ماه گذشته و استقبال عموم جامعه طراحان کشور و تولیدکنندگان و همین‌طور مراکز دانشگاهی از این رویداد؛ اما این روزها باخبر همراه نشدن مصلای امام خمینی (ره) مواجه شده و از همین روی، زمان برپایی نمایشگاه تغییر می‌کند.
تا پیش‌ازاین، بازار بزرگ ایران، مجموعه رایزن و فرهنگستان هنر و بوستان گفتگو جهت میزبانی از این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند اما به دلیل رویکرد مثبت معاونت فرهنگی مصلای امام خمینی (ره) تصمیم به برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه از جمعه ١ شهریورماه تا روز جمعه ٨ شهریورماه در محل مصلا گرفته شد.
در عین حال مطلبی توسط دبیرخانه دائمی نمایشگاه لباس عاشورایی منتشر شد مبنی بر اینکه پیگیری هایشان برای برپایی نمایشگاه لباس عاشورایی در مصلای امام خمینی به نتیجه نرسیده و در این متن آمد: باوجود بالغ‌بر دو ماه پیگیری مداوم و جلسات متعدد و بازدید میدانی و تأیید محل برگزاری نمایشگاه توسط معاونت فرهنگی و مدیر امور نمایشگاهی مصلا به علت عدم همکاری مدیر جدید منصوب‌شده اجرایی و پشتیبانی مصلا حضرت امام (ره) و نداشتن دیدگاه فرهنگی ایشان و از طرفی تقویت دیدگاه جریان صرفاً اقتصادی در مصلا، علیرغم حمایت معاونت فرهنگی مصلا از برگزاری این رویداد در دهه اول شهریورماه سال جاری، آن‌هم چند روز مانده به برگزاری این رویداد ملی، دبیرخانه لباس عاشورایی با توجه به شرایط موجود و عدم هرگونه همکاری تیم اجرایی مصلا در این خصوص تصمیم به عدم برگزاری این رویداد در تاریخ اعلام‌شده کرده است.
به هر روی نیمه نخست سال به پایان رسید و همچنان خبری از برپایی چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی نیست.
برپایی اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی / رئیس اتاق اصناف ایران: آماده رقابت با محصولات خارجی هستیم
آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی عصر روز سه‌شنبه 6 شهریور در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران "ایران مال " برگزار شد.
در این مراسم چهره‌هایی چون مجتبی شیرقاضی معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صمت، افضلی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، کی خواه رئیس حراست سازمان صمت استان تهران، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، درستی نماینده وزیر در اتاق اصناف و نایب‌رئیس اتاق اصناف، فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران و فاضلی دبیر اتاق اصناف تهران و علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه حضور داشتند.
همچنین مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه بین‎المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی به همراه آثار برتر طراحان صنعت پوشاک جمعه هشتم شهریور در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار شد.
اجرای طرح عملیاتی سامانه مجوز نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مد و لباس در کشور
علی حمیدی مدیر ارتباطات و فناوری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اعلام اتصال مجوز نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس به سامانه تجمیع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین‌باره گفت: اجرای این طرح نه‌تنها موجب تسریع درروند صدور و بررسی مجوزها خواهد داشت بلکه موجب افزایش کیفیت در نظارت بر محتوای حوزه مد و لباس می‌شود.
حمیدی اذعان داشت: در آینده نه‌چندان دور با همکاری مرکز رسانه‌های دیجیتال معاونت هنری و بخش ارتباطات و فناوری کارگروه مد و لباس شاهد اتصال سایر مجوزها و خدمات این کارگروه به سامانه تجمیع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.
تغییر روند صدور مجوز برای انجام فعالیت‌های تجاری حوزه مد و لباس
مهدی سیف‌جمالی سرپرست دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور 23 شهریور 1398 در نامه‌ای به‌ تمام مدیران کل و سرپرست‌های ادارات کل ارشاد استان‌های کشور اعلام کرد که دیگر مجوز برگزاری فعالیت‌های مد و لباس که صرفاً جنبه تجاری و فروش دارد ازاین‌پس توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارائه نمی‌شود.
مشروح این ابلاغیه به شرح زیر است:
"به اطلاع می‌رساند در جهت اجرای مفاد قانون ساماندهی مد و لباس اسلامی ایرانی مصوب 12/10/1385 مجلس شورای اسلامی و مصوبات کارگروه مربوطه و به‌منظور رویه قانونی ثابت در صدور مجوز، فعالیت و نحوه نظارت بر جشنواره یا نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی و افزایش سطح کیفی و محتوایی آن، اعطا مجوز برگزاری فعالیت‌های مد و لباس که صرفاً جنبه تجاری و فروش داشته و در قالب برگزاری ایونت صورت گرفته است، خارج از چارچوب مجوزهای قانونی بوده و متقاضیان جهت اخذ مجوز فروش می‌بایست از مراجع ذیصلاح همانند؛ وزارت صمت، اتحادیه اصناف و پوشاک اقدام لازم را به عمل‌آورند."
اجرای طرح ساماندهی بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس کشور
روزهای پایانی نیمه نخست سال 98 و در راستای طرح ساماندهی به اطلاعات فردی و هنری طراحان محترم مد و لباس و همچنین طرح‌هایی که در سامانه مد و لباس موفق به دریافت نشان "شیما " شده‌اند و قابلیت معرفی به جامعه هنری و تولیدکنندگان را دارد، خبر آمد که طرح ساماندهی بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس به‌زودی از سوی بنیاد ملی مد و لباس اجرایی می‌شود.
بنا به اطلاعیه منتشرشده از سوی این بنیاد، متقاضیان می‌توانند فرم مندرج در این خبر را تکمیل کرده و به شماره 09382262538 از طریق شبکه اجتماعی whatsapp و یا آدرس پست الکترونیکی modelebas98@gmail.com ارسال کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/203847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران