آریا بانو

آخرين مطالب

مرحله دوم دو و میدانی باشگاه‌های کشور اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مسابقات مرحله دوم دو و میدانی باشگاه های کشور در بخش بانوان با صدرنشینی دانشگاه آزاد و ثبت 7 رکورد جدید به پایان رسید. در روز ثبت 4 رکورد باشگاهی تازه، مهم ترین رکوردشکنی ها مربوط به فاطمه زهرا قلعه نویی در 10 هزار متر پیاده روی و محلا محروقی در پرتاب دیسک بود.

به گزارش بانو نیوز ، رقابت دو و میدانی کاران در مرحله دوم دو و میدانی باشگاه‌های کشور شامگاه شنبه 23 شهریور در پیست مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به پایان رسید و در پایان این مرحله دانشگاه آزاد صدرنشین شد و آسان پرداخت در رده دوم قرار گرفت.
در رقابت‌های این مرحله در ماده 10 هزار متر پیاده روی که با قهرمانی زینب احدی از آسان پرداخت و نایب قهرمانی زهرا جعفر آبادی از غفاری تاکستان همراه بود، فاطمه زهرا قلعه نویی از تیم دانشگاه آزاد با زمان 1 : 00 : 37 رکورد ملی جوانان این ماده را شکست.
در ماده پرتاب دیسک، محلا محروقی پرتابگر تیم سپاهان در حالی با پرتابی به طول 45.87 پس از ژاله کاردان پرتابگر اردبیلی آسان پرداخت دوم شد که با همین پرتاب توانست رکورد ملی نوجوانان در این ماده را ارتقا دهد.
همچنین پرتاب 50.06 متری ژاله کاردان رکورد باشگاهی این ماده را بهبود بخشید. در ماده 800 متر تکتم دستاربندان دونده مشهدی و عضو تیم شهر خراسان رضوی با زمان 2 : 14 رکورد باشگاهی این ماده را شکست و عنوان نخست 800 متر را نیز از آن خود کرد.
در ماده 5 هزار متر، پریسا عرب از تیم دانشگاه آزاد با زمان 17 : 40 رکورد جدید باشگاهی این ماده را ثبت کرد و در این ماده در صدر ایستاد. دو رکوردشکنی دیگر مسابقات مرحله دوم دو و میدانی باشگاه‌های کشور در ماده 4 در 100 متر تیمی رخ داد.
تیم شهر خراسان رضوی در 4 در 100 متر امدادی زمان 47.71 را ثبت کرد و ضمن کسب قهرمانی، سبب بهبود رکورد باشگاهی این ماده شد و تیم ترمه دستجردی یزد که از دوندگان رده جوانان استفاده می‌کرد در حالی پس از دانشگاه آزاد و سپاهان چهارم شد که رکورد 49.64 این تیم به ثبت رکورد ملی جدید جوانان در این ماده انجامید.

تیم دو و میدانی آسان پرداخت پس از قهرمانی در ماده 4 در 400 متر امدادی
در 100 متر با مانع، در غیاب الناز کمپانی، قهرمان مرحله اول ، فائزه آشورپور نایب قهرمان مرحله اول این بار قهرمان شد و جمیله سیفی که در مرحله اول در 100 متر با مانع مسابقه نداده بود در این ماده به مقام دوم رسید. پردیس عبدالمحمدی باز هم رتبه سوم خود را تکرار کرد.
در 400 متر نیز بر خلاف مرحله اول خبری از موفقیت کژان رستمی که در دور اول طلایی شد نبود و او این بار حتی روی سکو هم نرفت و به رتبه چهارم بسنده کرد. تکتم دستاربندان هم در این ماده مسابقه نداد تا سوگند میرزایی از خاتم اردکان گوی سبقت را از مریم محبی برباید و قهرمان شود.
در ماده 100 متر مرحله دوم دو و میدانی باشگاه‌های کشور ، فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل نژاد و فائزه نسایی رتبه مرحله اول خود را تکرار کردند و اول تا سوم شدند البته رکورد فرزانه فصیحی در این مرحله نسبت به مرحله نخست تضعیف شد. الهام کاکلی غایب این مرحله از ماده 100 متر بود.
در پرش طول، ریحانه مبینی قهرمان مرحله اول غیبت داشت و مهدیه زعیمی نایب قهرمان مرحله قبل رتبه‌ای بهتر از چهارم به دست نیاورد. ستاره این ماده یگانه میرحسینی از ترمه دستجردی یزد بود که با پرش 5.55 متری قهرمان شد. او در مرحله اول 5.41 متر پریده بود.
در پرتاب وزنه، ثنا دادرس این بار گوی سبقت را از رقیبش سپیده توکلی ربود و با پرتاب 12.70 متری قهرمان شد. او در مرحله اول 12.14 متر پرتاب کرده بود. مریم نوروزی از سپاهان با تنها 2 سانتی متر اختلاف دوم شد و سپیده توکلی که در مرحله اول با پرتاب 13.58 قهرمان شده بود این بار با پرتاب 12.11 متر سوم شد.

روز خوب یا روز بد؟ مسئله این است. برای سپیده توکلی، این بار خبری از اقتدار مرحله قبل در پرتاب وزنه نبود
در پرش با نیزه اتفاق خاصی رخ نداد و طبق پیش بینی‌ها مهسا میرزا طبیبی از سپاهان و فاطمه خدایی از خاتم اردکان اول و دوم شدند اما رکوردهای ثبت شده در مرحله دوم نسبت به مرحله اول کمتر بود. تنها اتفاق مهم در پرش با نیزه این بود که فاطمه ادبی پرنده تیم خاتم اردکان جای سمیرا کردعلی در رده سوم را تصاحب کرد.
در پرتاب چکش سلطه ریحانه آرانی جوان ادامه یافت اما او با پرتاب 52.43 متری رکورد پایین‌تری را نسبت به مرحله اول ثبت کرد. زهرا عرب رستمی با تکرار رکورد 49.24 مرحله قبل، همچنان در رده دوم ایستاد و فاطمه یوسفی پرتابگر سپاهان با ثبت رکورد قابل توجه 47.89 توانست به رده سوم برسد. او در مرحله اول چکش را 4.7 متر کمتر پرتاب کرده بود.
در 1500 متر مرحله دوم دو و میدانی باشگاه‌های کشور ، مریم محمودی از آسان پرداخت قهرمانی خود را با رکورد پایین‌تر از مرحله اول تکرار کرد. تکتم دستاربندان که این بار به 1500 متر آمده بود پس از او دوم شد و فاطمه حسین خانی دیگر تازه وارد به این ماده از خاتم اردکان سوم شد.
در ماده 400 متر با مانع قهرمانی شهلا محمودی از غفاری تاکستان قابل پیش بینی بود و محدثه ابراهیم پور نیز بار دیگر رتبه دوم خود در این ماده را تکرار کرد. پیشرفت قابل توجه این ماده مربوط به جمیله سیفی بود که او را با عملکردی بهتر و بهبود رکورد 4 ثانیه‌ای از مرحله اول تا رتبه سوم بالا کشاند.

فرزانه فصیحی پیشتاز ماده 200 متر بود. بالاتر از الهام کاکلی و حمیده اسماعیل نژاد
در پرش سه گام مریم کاظمی از ترمه دستجردی بهترین عملکرد را داشت و در 200 متر فرزانه فصیحی از سپاهان با عملکرد مثبت و صعودی نسبت به مرحله اول ، با زمان 24.51 قهرمان شد. در رقابت برای دومی، بر خلاف مرحله گذشته این الهام کاکلی بود که موفق‌تر از حمیده اسماعیل نژاد عمل کرد و دوم شد.
در پرش ارتفاع سه پله سپیده توکلی، مهسا کارگر و مهدیه زعیمی در جایگاه‌های اول تا سوم تغییری نکرد و در 10 هزار متر پریسا عرب همچنان دست نیافتنی بود اما پریچهر شاهی که در مرحله قبل در این ماده مسابقه نداد با حضور در مرحله دوم نایب قهرمان شد و فاطمه ابراهیم محمدی از سپاهان سوم شد.
در ماده 3 هزار متر با مانع در روز ناکامی فاطمه سیما شادکام و سمیرا خداترس، سمیرا زمانی از دانشگاه آزاد با حد نصاب 11 : 16 و با رکوردی بهتر از مرحله اول بار دیگر اول شد و فرحناز رایزن که در مرحله نخست غایب بود آسان پرداخت را روی سکوی دوم قرار داد .
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/199878/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان