آریا بانو

آخرين مطالب

علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن چیست!؟ مقالات

علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن چیست!؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک مربی بدنسازی درباره علل عدم کاهش وزن با وجود ورزش، توضیحاتی ارائه داد.

برخی افراد با وجود ورزش مداوم و رژیم های غذایی سحت به سختی وزن اضافه را از خود دست می دهند. آیا می دانید چرا ورزش می‌کنیم اما لاغر نمی‌شو یم؟ جزئیاتی در خصوص علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن را در ادامه در پرشین وی می توانید بخوانید .
علت لاغر نشدن با وجود ورزش کردن
روح الله فریادی بابیان اینکه افراد چاق و یا دارای اضافه وزن برای لاغری باید فاکتور‌های مختلفی را رعایت کنند،
عنوان کرد: بسیاری از این افراد برای کاهش وزن به ورزش روی می‌آورند و انتظار دارند
به سرعت هم نتیجه بگیرند، درحالی که بسیاری از نکات اصولی را رعایت نمی‌کنند.
وی بابیان اینکه برای کاهش وزن باید تغذیه مناسب را مکمل تمرینات ورزشی کنیم،
گفت: افرادی که می‌خواهند با ورزش لاغر شوند، باید نوع تغذیه خود را نیز اصلاح کنند،
به این معنی که از خوردن غذا‌های سرخ کردنی صرف نظر کرده و حجم غذایشان را نیز کاهش دهند.
ورزش کردن
مربی بدنساز تیم ملی هندبال نوجوانان صبحانه نخوردن را یکی از دلایل مهم برای افزایش وزن افراد دانست و گفت:
براساس تحقیقات انجام گرفته، میزان اضافه وزن و شیوع چاقی در میان افرادی که صبحانه را از وعده‌های غذایی‌شان حذف می‌کنند،
بیشتر است. برای همین افرادی که با ورزش کردن به دنبال کاهش وزن هستند، باید صبحانه را مفصل بخورند.
وی اضافه کرد: وعده شام این دسته از افراد باید قبل از ساعت هشت شب باشد و از زیاد خوردن هم در این وعده پرهیز کنند.
فریادی به تاثیر کم خوابی در افزایش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت:
بدن هر فرد در طول شب به حدود هفت ساعت و نیم و در طول روز به یک ساعت خواب نیاز دارد.
البته بهترین زمان هم برای خواب افراد از ساعت 10 شب تا پنج و نیم صبح و در طول روز نیز از ساعت دو تا سه ظهر است.
وی یادآورشد: این خواب کافی به بدن کمک می‌کند تا هورمون رشد در آن ترشح شده و
فرد اندام شاداب تری داشته باشد.
نقش تمرینات ورزشی در کاهش وزن افراد
این مربی بدنساز در ادامه به نقش تمرینات ورزشی در کاهش وزن افراد هم اشاره کرد و گفت:
تمرکز صرف روی تمرین هوازی یا تمرین قدرتی تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد و باید این
دو بصورت مکمل اجرا شوند، یعنی هفته‌ای سه جلسه تمرینات قدرتی و سه جلسه نیز تمرینات هوازی باشد.
وی تصریح کرد: اگر تمرینات ورزشی خیلی شدید باشد باعث هدر رفتن انرژی زیادی از
فرد می‌شود که برای جبران به تغذیه بیشتری روی می‌آورد، اگر هم سبک باشد
تاثیر زیادی بر بدن نخواهد داشت.
فریادی در ادامه تاکید کرد: یکی از انواع طراحی‌های تمرین که امروزه مورد توجه قرار گرفته و
باعث چربی سوزی و کاهش وزن زیادی می‌شود، تمرینات اینتروال – تناوبی – است
که در هفته برای تمرینات قدرتی چهار ساعت و نیم و برای تمرینات هوازی حدود هفت ساعت در نظر گرفته اند.
وی در خصوص علت لاغر نشدن با وجود ورزش همچنین تاکید کرد: بانوان ورزشکار آماتور می‌توانند در طول هفته 700 گرم و بانوان
ورزشکار حرفه‌ای 900 گرم کاهش وزن داشته باشند. همچنین این آمار برای ورزشکاران
مرد آماتور هفته‌ای 900 گرم و مردان ورزشکار حرفه‌ای هفته‌ای یک کیلو و 200 گرم است.
مربی بدنسازی تیم ملی هندبال نوجوانان تاکید کرد: درصورتی که فردی تمرینات ورزشی
خود را بصورت اصولی انجام دهد و رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشد، اما وزن کم
نمی‌کند حتما باید به پزشک مراجعه کند، چراکه این شخص احتمالا دارای مشکل کم کاری تیروئید است.
باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

واکنش زنان مالزی به مقررات مهار کرونا

لزوم تطبیق کاری ومالی شهرداری با بحران کرونا

ساختمان های دارای تأییدیه ایمنی از پرداخت عوارض ایمنی معاف هستند

خون خوزستان به وضعیت قرمز رسید؛ مردم بیماران را دریابند

محسن هاشمی: تهرانی‌ها نیاز به تست فوری کرونا دارند

خبرهای حناچی از اوضاع گرمخانه‌ها در بحبوحه کرونا

مشکلی بالقوه در اوضاع کرونایی؛ با معتادان رها شده در تهران چه باید کرد؟

خبر جدید روسیه درباره واکسن کرونا

طریقه صحیح نشستن برای جلوگیری و درمان کمر درد

وقتی کوتاه کردن موها رو به پدر خانواده می سپاری!

در قرنطینه با خودمان روبه‌رو شویم

چرا بعضی‌ها مثل نقل‌و‌نبات دروغ می‌گویند؟

توزیع لوازم خانگی بین سیل‌زدگان کرمان/مسئولان با سعه‌صدر برخورد کنند

برتری بیولوژیک زنان بر مردان دربرابر بیماری‌های ویروسی

سنکوپ به چه معنی است؟ علل و راه‌های درمان آن

13 روش ارزان و خانگی برای سفید کردن دندان‌ها

روش‌های عجیب و غیر‌معمول کشور‌ها برای قرنطینه

طرز تهیه‌ی ته‌چین گوشت و بادمجان؛ خوشمزه و مجلسی

دستور ضد کرونایی خشم زنان مالزی را برانگیخت

شوخی مجری کروناگرفته با حریرچی

کرونا 200 هزار بانوی بسیجی را به خط مقدم آورد

مورد عجیب در مورد فروش دوای کرونا به روایت مقام هلال احمر

سامانه بارشی جدید پشت مرزهای کشور

آمار رسمی وزارت بهداشت از مهار سونامی مرگ کرونایی در عید

تدوین برنامه حمایت از زندگی مستقل فرزندان بالای 18 بهزیستی

سرعت انتقال ویروس کرونا در جهان

10 راهکار خانگی درمان برق زدگی چشم

رستگاری در جوانی با آموختن 6 مهارت ضروری

ظرف غذا را به یک اثر نقاشی رنگین تبدیل کنید

بازیگر «پایتخت 6» سریال طنز برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد

برنامه کلاسی تلویزیون در روز یک‌شنبه 17 فروردین

«پایتخت6» یعنی یک سریال بسازبفروش با ترویج دروغ و پنهانکاری و شوخی سخیف

200 هزار بانوی بسیجی در سنگر مقابله با کرونا فعالیت دارد

در امتداد تاریکی؛ سنگدلی‌های یک به ظاهر پدر

خبر ناخوشایند فرمانده ستاد کرونای تهران از بیمارستان‌ها

وضعیت ترافیکی امروز تهران

اخبار کرونا در روزی که گذشت

نحوه تشخیص دردهای ناشی از ناراحتی قلب

کم‌کاری تیروئید به علت پشت میزنشینی!

چگونه جلوی سفید شدن مو را بگیریم؟

فواید جر وبحث والدین جلوی فرزندان!

در قرنطینه گوشواره هندی بسازید

نگاهی به لباس های سنتی عروس و دامادها در کشورهای مختلف دنیا

تولید سری جدید برنامه «نیمه پنهان ماه» با اجرای زینب ابوطالبی

مشارکت 1000 بانوی بسیجی با گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا

12 حقیقت جالب که ثابت می کند حیوانات از هر انسانی انسان ترند

چراغ سبز مسئولان به ترافیک کرونایی!

راز قتل مادر پیر در سینه "ابراهیم تبر"

واکسن کرونا دقیقا کجایی؟

دستگیری اراذل و اوباش معروف قزوین با پوشش مسافر در کرمان