آریا بانو

آخرين مطالب

آیا برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی مجاز است؟ مقالات

  بزرگنمايي:

آریا بانو - از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی، بهتر است آمیزش کامل جنسی تا زمان ازدواج (برگزاری مراسم عروسی) و شروع رسمی زندگی مشترک به تأخیر افتد.

به گزارش خبر فوری ، از نظر آموزه های دینی، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه، عبادت محسوب می شود. لذا وقتی عقد ازدواج خوانده شد، دختر و پسر بر هم حلال میشوند و می توانند هرگونه استفاده و لذتی را که شرع اجازه داده، از یکدیگر ببرند. على القاعده همسران جوان در دوران عقد، حقوقی برابر با دوران پس از عروسی دارند، مگر آنکه از قبل، شروط خاصی را قید کرده یا عرفا روال معینی معمول باشد؛ به گونه ای که حالت شرط ضمن عقد را پیدا کند؛ در این صورت لازم است طبق شروط عمل شود.
بهره بردن جنسی از همسر، مراتبی دارد. از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی، بهتر است آمیزش کامل جنسی تا زمان ازدواج (برگزاری مراسم عروسی) و شروع رسمی زندگی مشترک به تأخیر افتد؛ زیرا:
این کار باعث باقی ماندن نوعی عطش عاطفی - جنسی و تشدید علاقه زوجین به یکدیگر می شود.
انگیزه زوجین را در برداشتن موانع ازدواج و شروع زندگی مستقل، تقویت می کند.
نزدیکی کامل در این دوران، باعث نگرانی های زیادی برای دختر و خانواده او می شود؛ زیرا هر چقدر هم از وسایل پیشگیری استفاده شود، امکان بارداری ناخواسته وجود دارد (مثل پاره شدن کاندوم یا فراموشی در استفاده از قرص).
ممکن است در دوران نامزدی زوجین تصمیم به جدایی بگیرند. اگر نزدیکی و ازاله بکارت صورت گرفته باشد، مهریه عروس خانم کامل می شود و داماد باید تمام مهریه را بپردازد؛ در صورتی که پیش از نزدیکی، مهریه نصف است. یا فرض کنید تصمیم به جدایی گرفتند، در حالی که عروس خانم هم باردار هستند. کافی است این موقعیت های احتمالی را تصور کنند و بیندیشند که ممکن است چه اتفاقاتی برای زندگی آینده بیفتد.
دوران عقد، برای شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر است. پس چه بهتر که نطفه فرزند زمانی بسته شود که زوجین از پایداری زندگی مشترک خود مطمئن باشند.
رعایت نکردن این آداب و نزدیکی جنسی، احتمال بارداری را فراهم می آورد که پیامدهای زیر را در پی خواهد داشت:
• هرچند با وجود محرمیت، اشکال شرعی ندارد، اما از منظر عرف اجتماعی پسندیده نیست؛ از این رو انعکاس خبر آن میان فامیل و دوستان، فشارهای روانی زیادی را بر فرد و رابطه تحمیل خواهد کرد.
• کم شدن فاصله بین عروسی و تولد فرزند نیز موجب به هم خوردن برنامه ریزی های همسران جوان و خانواده های آنها خواهد شد که خاطرات خوش این دوره طلایی را تحت تأثیر منفی خود قرار خواهد داد.
• نامزدها ممکن است در دوران عقد، با مسائل و مشکلات جدی مواجه شوند؛ به گونه ای که عقد آنان به ازدواج نینجامد؛ مثلا ممکن است احساس کنند که کفو و همتای یکدیگر نیستند و نمی توانند با هم ازدواج کنند و بخواهند عقد را فسخ نمایند. در این وضعیت، دختری که باردار شده با مشکلی مضاعف روبه رو است. البته باردار شدن او گناه نیست و اصالتا مشروع است و چون فرد عملی مشروع انجام داده، نباید سرزنش شود؛ اما او می توانست با قدری تامل و اتخاذ تدبیر، طوری عمل کند که با چنین مشکلی مواجه نشود.
• وقتی دختری در دوران عقد، احساس شکست و ناکامی کند و نامزدی او به طلاق منجر شود و از سویی باردار هم شده باشد، همواره در خانه والدین، از سوی این و آن مذمت می شود و او بدین ترتیب خود را سرزنش می کند. در برخی از موارد، افراد به خودخوری نیز روی می آورند و به نحوی خود را تنبیه می کنند که به افسردگی منجر می شود.
• حتی در مواردی که دختر در دوره عقد باردار شده و حتی این عقد به ازدواجی موفق هم می انجامد، دیده می شود که این و آن از دختر می پرسند که «چرا این قدر عجله به خرج داده ای؟» و این امر دختر را می رنجاند. گاه برخی نیز می پرسند که «خوب اگر عقد شما به ازدواج نینجامد، آن وقت چه خواهی کرد؟» شنیدن چنین پرسش هایی ناراحتی دختر را موجب می شود که معمولا غیر از تحمل آن چاره ای نیست.
• باردار شدن برای دختران در دوران نامزدی، عامل نگرانی و اضطراب است و فشار و ناراحتی های زیادی بر آنها تحمیل می کند. این حالت هم برای مادر و هم برای جنین مضر است. فردی که به فشار روانی دچار می شود، ترشح هورمون های کورتیزول[1] و اپی نفرین[2] (آدرنالین)[3] در او افزایش می یابد و باعث ایجاد چربی زیاد در خون می گردد و تجمع تدریجی این چربی ها در اطراف قلب، وی را بیمار می سازد. جنین نیز که از طریق خون با مادر در ارتباط است و از آن تغذیه می کند، به دلیل وجود چنین هورمون هایی در خون، به آسیب هایی دچار می شود. چنین کودکانی پس از متولد شدن، ناآرامی های بیشتری از خود بروز می دهند.
• در صورت وقوع بارداری در دوران عقد، زوجین جوان، خود نیز یکدیگر را محکوم می کنند و بدین ترتیب در شرایط استرس زای موجود، روابط زوجین در دوران نامزدی تیره می گردد و گاه این امر، دست یافتن آنان به ازدواجی موفق را میسور نمی سازد.
• بارداری بی موقع سبب می شود که افراد خانواده دختر به داماد خود بدبین شوند و او را فردی ناپخته بدانند؛ زیرا او در شرایطی نامناسب اقدام به تولید نسل نموده است؛ در دوران نامزدی، همسران جوان میتوانند با بازی و ملاعبه از لذایذ جنسی یکدیگر برخوردار شوند و در برقراری رابطه کامل جنسی، عجله نکنند. اگر بتوانند آن را شب عروسی موکول کنند، مناسب تر و بهتر است تا هم اولین شب زندگی مشترک شان را خاطره انگیز کنند و هم از نگرانی بارداری در دوران نامزدی مصون بمانند. در دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی های عاشقانه و ملاعبه (لمس قسمت های حسی بدن یکدیگر، بوسیدن، عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) بسنده شود. ارضا شدن به وسیله این رفتارها، استمناء محسوب نمی شود و کاملا حلال است. در این میان نامزد نیز لذت این معاشقه بهره خواهند برد.
چنانچه احساس می شود که نزدیک یکدیگر بودن، باعث تهییج، نرسیدن به اوج لذت، و سرخوردگی می شود، از ملاقات حضوری بکاهند و ارتباط تلفنی را افزایش دهند و تا آنجا که مقدور است، زمان عقد را طولانی نکنند.
منبع: راهنمای نامزدی (جلد دوم؛ بایسته های ارتباطی)
نویسنده: عباس علی هراتیان
پی نوشت :
[1] . cortisol
[2] . spinephrine
[3] . adrenaline

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/195205/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن