آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه سفری خاطره انگیز داشته باشیم؟
٢٨
٠
همگردی / برخی از افراد دید خوبی نسبت به سفر ندارند و ترجیح می دهند تا تعطیلات خود را در خانه بگذرانند. از نظر آن ها، سفر کردن کاری خسته کننده محسوب می شود و زمان استراحت را از آن ها می گیرد. این افراد عقیده دارند وقتی به راحتی می توان مکان های دیدنی و مناظر زیبای طبیعت را در خانه و با استفاده از اینترنت تماشا کرد، چرا باید به خودشان زحمت بدهند و این همه راه را تا مقصد طی کنند. از نظر این افراد سفر کردن کاری بیهوده است و تنها وقت و پول آن ها را هدر می دهد. اگر شما نیز از این دست افراد هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید. در این بخش نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز را یادآور می شویم. چیزی که در ابتدا و قبل از خواندن مطلب باید به آن توجه داشته باشید، این است که افراد با اهداف مختلف سفر می کنند و با توجه به همان هدف باید برنامه سفر خود را مشخص نمایند. راه های داشتن سفری خاطره انگیز برای افراد مختلف، متفاوت بوده و هر فرد باید متناسب با روحیات خود و هدفش از سفر به این نکته ها توجه نموده و آن ها را بکار بگیرد.
کوله پشتی به جای چمدان
به همراه داشتن بار اضافی برای شما دردسرهای زیادی به همراه دارد. شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را در یک کوله پشتی جا دهید تا در صورت لزوم به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. شما نمی دانید چه اتفاقاتی ممکن است در سفر برایتان رخ دهند. انتخاب یک کوله پشتی مناسب و قرار دادن لوازم ضروری در آن باعث می شود تا در هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید. قبل از سفر و در یک فرصت کافی کوله پشتی خود را تکمیل کرده و لوازمی که فکر می کنید به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد، در آن قرار دهید. در جمع آوری لوازم، به مکانی که به آن سفر می کنید و احتیاجات آن توجه داشته باشید.
بازدید از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری
وقتی به شهر یا کشوری سفر می کنید، دوست دارید تا جایی که امکان دارد از مکان های دیدنی مقصدتان بازدید نمایید تا بعدها حسرت آن را نخورید. با توجه به اینکه مدت زمان سفر محدود بوده، بهتر است تمام مکان های دیدنی که قصد بازدید از آن ها را دارید در یک لیست جمع آوری کرده و به همراه یک نقشه، بازدید خود را آغاز کنید. طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدیدها را داشته باشید. این توصیه یکی از راه های داشتن سفری خاطره انگیز برای افرادی است که به بازدید از مکان های دیدنی و گردشگری علاقمندند و دلشان نمی خواهد حتی یکی از آن ها را نیز از قلم بیندازند. اما اگر هدف شما از سفر استراحت کردن و رسیدن به آرامش باشد، قطعا بازدید از تمام مکان های گردشگری مقصد و سفر ماجراجویانه شما را خسته خواهد کرد. در این صورت، پیشنهاد می شود تا دست کم دو هفته را مرخصی گرفته و در مقصد اقامت داشته باشید تا بتوانید با فرصت کافی، از مکان های مورد نظر خود بازدید نمایید. بهترین مورد در بین راه های داشتن سفری خاطره انگیز این است که در یک شهر ساکن شوید و سفرهای یک روزه ای برای بازدید از دیگر مناطق ترتیب دهید.
آشنایی با فرهنگ مردم محلی
هدف از سفر بسیار مهم است. برخی از افراد به بازدید از مکان های دیدنی علاقمندند و برخی دیگر ترجیح می دهند تا در کنار مردم محلی باشند و با فرهنگ و آداب و رسوم آن ها آشنا شوند. شما در سفر زمان زیادی ندارید، پس باید از همان ابتدا هدف خود را تعیین نمایید. آشنایی با فرهنگ مردم محلی و قرار گرفتن در کنار آن ها فرصت بازدید از تمام جاذبه های گردشگری را از شما خواهد گرفت. به علاقمندی های خود فکر کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این خود جز نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز محسوب شده که گاه نادیده گرفته می شود.
یبرنامه ریزی در سفر
شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که برای تمام کارهای روزانه خود برنامه ریزی دارند. اگر این گونه است، برنامه ریزی را در طول مدت سفر خود فراموش کنید. در این مدت کاری را انجام دهید که دوست دارید و از آن لذت می برید. شما آمده اید تا استراحت کنید و خوش بگذرانید. ممکن است به رستورانی بروید و از محیط و غذای آن بسیار خوشتان آمده باشد و با افرادی آشنا شوید که دوست دارید دوباره آن ها را ببینید. در این موارد برنامه ریزی دست و بالتان را می بندد، پس سخت نگیرید. برای افرادی که سفر کوتاهی دارند، برنامه ریزی لازم و ضروری است. این برنامه برای سفرهای کوتاه آخر هفته بسیار پیشنهاد می شود. سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شده و پس از ورزش به گشت و گذار بپردازید. در این موارد زمان استراحت، غذا خوردن و تفریحات شما باید از قبل تعیین شده باشد. اگر سفر شما کاری است، می توانید بعد از انجام کارهای مورد نظر زمانی را نیز به تفریح اختصاص دهید و خوش بگذرانید. قرار نیست در تمام طول روز فقط کار کنید.
تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی
در جهان امروز وسایل بسیاری هستند که تقریبا ضروری به نظر رسیده و همه جا همراه ما هستند. اسمارت فون، تبلت، دوربین و GPS لوازمی هستند که نه تنها در خانه، بلکه در سفر نیز از ما جدا نمی شوند. دنیای امروز دنیای تکنولوژی است. شاید دوست داشته باشید به هرجایی که می روید دوربین خود را به همراه داشته و چند عکس فوق العاده بگیرید. یا اینکه دوست دارید تا در لحظه از خودتان عکس و فیلم گرفته و برای دوستانتان ارسال نمایید. این کار را به راحتی می توانید از طریق گوشی موبایل یا تبلت انجام دهید و کافیست به اینترنت وصل شوید و اینستاگرام خود را باز کنید. در هر حال، اینکه انتظار داشته باشیم این وسایل را در سفر کنار بگذارید، چیز عجیبی است و می توان گفت برای اغلب افراد ممکن نیست. پس خوب از آن ها مراقبت کنید، چون در غیر این صورت دیگر به آن ها دسترسی نخواهید داشت. برای افرادی که به دنبال آرامش بیشتر در سفر خود هستند، در بین راه های داشتن سفری خاطره انگیز پیشنهاد دیگری داریم. تمام وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید و ارتباطتان را با شبکه های اجتماعی مختلف قطع کنید. سعی کنید از سفر خود لذت ببرید و از تمام دقایق خود به طور متفاوت تری استفاده نمایید. می توانید برای پر کردن وقت های خالی مثلا وقتی در قطار یا اتوبوس هستید، کتاب بخوانید یا با هم سفرهایتان ارتباط برقرار کنید و بیشتر آشنا شوید.
کتاب راهنمای جاذبه های گردشگری
شاید به این فکر کنید که اطلاعات کافی در مورد جایی که به آن سفر می کنید، دارید یا اینکه می توانید از طریق اینترنت به هرچه که می خواهید دست پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که در همه مکان ها امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد و این ممکن است برایتان مشکل ساز شود. پس، حتما یک کتاب راهنمای چاپ شده از مقصد مورد نظر خود به همراه داشته باشید. داشتن کتاب راهنما به افرادی توصیه می شود که دوست دارند تا از مکان های دیدنی بازدید کرده و نهایت استفاده را از سفر خود ببرند یا آن هایی که دوست دارند تا در بهترین رستوران غذا بخورند و در بهترین هتل اقامت داشته باشند. افرادی که سفر آسوده تر را ترجیح می دهند و با اهداف ماجراجویانه سفر می کنند، نیاز به این کتاب ندارند. برای آن ها بهترین انتخاب گزینه هایی است که مردم محلی به آن ها معرفی می کنند. پس کتاب را فراموش کنید و در مورد دیدنی ها، غذاها، رستوران ها، فعالیت های تفریحی از مردم محلی سوال کنید یا از کتاب های راهنمایی استفاده نمایید که توسط گردشگران جمع آوری شده است. محلی ها هیچگاه در رستوران های لوکس و گران غذا نمی خورند، رستوران هایی که فقط هزینه بالایی از شما می گیرند و شاید حتی غذای باکیفیتی نیز برایتان سرو نکنند. شما می توانید خوشمزه ترین غذاها را در ارزان ترین رستوران ها یا غذاخوری های خیابانی نوش جان کنید و با کمترین هزینه فعالیت های تفریحی فوق العاده ای انجام دهید. فقط به نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز توجه کنید و کافیست گول کتاب های راهنما را نخورید!
اتفاقات جدیدی در راه هستند!
سفر کردن اتفاقاتی را با خود به همراه دارد که شاید باعث ناراحتی و نگرانی شما شود و یا حتی آرامشتان را به هم بزند. شما در خانه نیستید، پس نباید انتظار داشته باشید همه چی همان گونه درست پیش برود و مشکلی ایجاد نشود. اگر فرد محتاطی هستید، می توانید انتخاب هایی را انجام دهید که برای شما دردسری نداشته باشد و آرامش شما را بر هم نزند. در هر حال، آرامش شما مهمترین اتفاقی است که باید بیفتد. اگر فکر می کنید، رفتن به جایی برایتان خطرناک بوده و ممکن است سختی هایی به دنبال داشته باشد، آن را از برنامه های خود حذف نمایید. در طول سفر به افرادی که می بینید، احترام بگذارید و از دعوا و جدل دور بمانید. اما برعکس، اگر از آرامش خانه خود خسته شده اید و دوست دارید تا اتفاقات تازه ای را تجربه کنید، بهتر است مکان های مختلف و عجیب را برای بازدید انتخاب نمایید. انجام کارها و فعالیت های هیجان انگیز می تواند تجربیات خوب و به یادماندنی برایتان به همراه داشته باشد. هرکاری که دوست دارید و فکر می کنید، برایتان جدید است، انجام دهید. فقط از خطرات دور بمانید و مراقب سلامتی خود باشید.
ورزش و تناسب اندام در سفر
برخی از افراد وقتی در سفر هستند، نگران غذا خوردن و تناسب اندامشان هستند. وقتی در خانه هستید، برنامه ریزی خاص خود را دارید. غذاهای کم چرب و رژیمی می خورید، به باشگاه می روید و زمانی را برای مراقبت از سلامتی و تناسب اندام خود اختصاص می دهید، اما در سفر ممکن است این امکان برایتان وجود نداشته باشد. خوردن غذاهای محلی و چشیدن طعم های متنوع بخشی از هیجان سفر محسوب می شود. پس، راه های داشتن سفری خاطره انگیز به شما توصیه می کنند که سخت نگیرید و به دنبال غذاهای سالم نباشید. خوردن غذاهای کربوهیدرات دار در مدت کوتاه برای کسی مشکلی ایجاد نمی کند. ضمن اینکه شما در طول سفر در هتل یا اقامتگاه خود نمی مانید و روزانه مسیرهایی را برای رسیدن به مکان ها و جاذبه های گردشگری طی می کنید. از این رو، این پیاده روی و تحرک برای شما نوعی ورزش محسوب شده و چربی های اضافه ایجاد شده را از بین خواهد برد. به افرادی که مدت طولانی تری در سفر می مانند، آن هایی که به دنبال آرامش هستند و سفر ماجراجویانه را دوست ندارند، پیشنهاد می کنیم زمانی را به ورزش اختصاص دهند. با ورزش کردن همیشه سرحال هستید و انرژی بیشتری خواهید داشت. می توانید ورزش خود را در سالن ورزشی هتلتان دنبال نمایید، اما اگر این امکان برایتان وجود نداشت، می توانید در پارک های اطراف اقامتگاه خود بدوید. حتی می توانید تفریحاتی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، شنا را در طول سفر داشته باشید. با اینکه غذاهای محلی بسیار جذاب و لذیذ هستند و چشیدن آن ها یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین بخش های سفر محسوب می شود، اما اگر رژیم غذایی خاصی دارید، از خوردن این غذاها بگذرید و مطابق با رژیمتان غذا بخورید. با این کار تناسب اندامتان نیز حفظ شده و به آن آسیبی نمی رسد.
انتخاب بهترین ها
وقتی قصد سفر دارید، باید در انتخاب کوله پشتی، کفش و سایر لوازم سفر دقت کافی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. انتخاب مناسب و استاندارد باعث می شود تا سفر راحت تری را تجربه نمایید. انتخاب استاندارد همیشه به معنای خرید عالی و گران قیمت نیست، بلکه منظورمان این است که با توجه به بودجه خود کوله پشتی انتخاب نمایید که طراحی خوبی داشته باشد یا کفش شما با سایز پاهایتان یکی باشد تا شما را اذیت نکند. برای یک خرید خوب بهتر است به فروشگاه هایی بروید که در این زمینه اطلاعات داشته و می توانند شما را راهنمایی کنند. وقتی کالای خوبی را خریداری کنید، می توانید سالیان سال از آن استفاده نمایید و نیاز نیست هر دفعه پولتان را برای خرید دوباره هدر دهید.
رفت و آمدها و وسایل حمل و نقل عمومی
اینکه چگونه مسیرهای مورد نظر خود را طی می کنید، بستگی به هدف شما از سفر، روحیات شما و هزینه ای که به این کار اختصاص می دهید، دارد. هرچند پیاده روی مشکلات خاص خود را دارد، اما برای افرادی که به این کار علاقمند هستند، پیشنهاد می شود. با پیاده روی می توانید در کوچه پس کوچه های شهر قدم زده و بخش های مختلف آن را ببینید. برای پیدا کردن مسیر می توانید از نقشه گوگل استفاده کنید یا با تورهای پیاده روی در شهر همراه شوید. یکی از مزایای پیاده روی و این نوع گردش، رایگان بودن آن است. علاوه بر این، دوستان جدیدی نیز پیدا می کنید و می توانید اطلاعاتی در مورد تاریخ شهر و فرهنگ مردم آن منطقه کسب نمایید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای افرادی که قصد دارند تا در بین محلی ها باشند و با فرهنگ آن ها بیشتر آشنا شوند، انتخاب خوبی است. ضمن اینکه هزینه این وسایل نسبت به هزینه تاکسی یا اتومبیل های کرایه ای بسیار ارزان تر در می آید. مشکلی که ممکن است با اتوبوس یا مترو داشته باشید، این است که با افرادی برخورد خواهید داشت که زبان شما را به درستی نمی دانند و در صورتیکه در پیدا کردن مسیر خود دچار مشکل شوید، نمی توانند کمکی به شما بکنند. در این مواقع بهترین انتخاب تاکسی یا اتومبیل های کرایه ای است. قطعا هزینه حمل و نقل یکی از اصلی ترین هزینه های سفر محسوب می شود، اما با یک برنامه ریزی درست می توانید آن را کنترل کرده و از نکاتی برای داشتن سفری خاطره انگیز باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/195075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد