آریا بانو

آخرين مطالب

پایان راه سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
پایان راه سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان
٣٥٠
٠
خبرآنلاین /سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، عصر امروز (دوشنبه چهارم شهریور) با حضور حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، علیرضا تابش، دبیر جشنواره، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی، مشاور دبیر جشنواره، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، غلامرضا موسوی، بیژن بیرنگ، مهدی جعفری، نماینده یونیسف ایران، ساره بیات، سهیل موفق، نادره ترکمانی، حامد جعفریدر سالن سینمایی اصفهان سیتی سنتر برگزار شد.
شهردار اصفهان: در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نخستین سخنران این مراسم بود که ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در تهران و اصفهان و مهمانان و مسئولان، گفت: امروز شاهد اختتامیه جشنواره ای هستیم که از ابعاد و جوانب مختلف دارای اهمیت ویژه ای است، از جمله تقویت حس مشارکت در دوره سی و دوم، شاهد بودیم که نوجوانان و کودکان در همه جشنواره نقش فعالی داشتند و مشارکت جویانه ایفای وظیفه می کردند. 26 خبرنگار و 32 داور از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.
او افزود: جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را به شدت افزایش داد، ما در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم، بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان، هنرمندان و متولیان جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند جشنواره و فیلم ها را به محیط های شهری وارد کنند و همچنین این رویداد را به مناطق محروم نیز گسترش دهند.
برندگان بخش‌های گوناگون جشنواره
پس از صحبت‌های شهردار اصفهان نوبت به اهدای جوایز رسید و در نخستین بخش برگزیدگان بخش وب سری اعلام شدند و جایزه وب سری در بخش کسب و کار به کیان قاسم پور برای فیلم «اوزیا» اهدا شد. دیپلم افتخار بخش کسب و کار نیز به گلنوش شریفی برای فیلم «خداحافظ هیولا» تعلق گرفت. همچنین دیلپم افتخار نوآوری هنری به پژمان مالمیر برای «کله شکم شکم کله» اهدا شد.
در بخش بعدی نوبت به اهدای جایزه مرکز توسعه سینمای کودک رسید و برای اهدای این جایزه بیژن بیرنگ، پوران درخشنده و داریوش بابائیان روی صحنه آمدند، در این بخش نیز دیپلم افتخار مرکز توسعه سینمای کودک به امیرحسین قهرایی برای کارگردانی فیلم «بازیوو» اهدا شد. قهرایی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: ممنونم که جایزه را به من اهدا کردید، جایزه برای فیلم «بازیوو» است که خیلی برای آن زحمت کشیده شد. از مدیر تولید، مدیر تصویربرداری، تهیه‌کننده و نویسنده اثر بسیار قدردانی می‌کنم که در حوزه فیلم کودک با ما همکاری کردند.
در بخش بعدی مراسم اختتامیه نوبت به اهدای جایزه زاون رسید و سیاوش گلشیری و همراهانش برای اهدای جایزه روی صحنه حاضر شدند. دیپلم افتخار زاون به مایکل شارر برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد. در ادامه مراسم، نوبت به جوایز بخش داوری کودک و نوجوان ایران رسید و سپس بیانیه داوران این بخش خوانده شد.
پروانه زرین بهترین فیلم کودک به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت و بابک نبی‌زاده برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان را از آن خود کرد. در بخش بعدی، نوبت به مسابقه سینمای بین‌الملل رسید و در بخش اول پس از پخش کلیپ معرفی بخش سیفژ، هیئت داوران این بخش متشکل از دراگان میلینکوویچ فیمون و محمد بخشی برای اهدای جوایز روی صحنه حضور پیدا کردند و جایزه ویژه سیفژ به فیلم «شاهین‌ها» به تهیه‌کنندگی آنا وگدیس گیسلدوتر و تورهالو گونارسون اهدا شد.
مندیپ ابرایان رییس یونیسف در ایران، به همراه هیات همراه در داوری برای اهدای جوایز یونیسف روی صحنه آمدند. در این بخش از آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» تقدیر شد، همچنین از لیدا فضلی کارگردان پویانمایی «این سو آن سو» نیز تقدیر به عمل آمد. جایزه اصلی یونیسف نیز به بابک نبی‌زاده برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» تعلق گرفت.
اهدای جوایز داوران کودک و نوجوان بین‌الملل
پروانه زرین بهترین فیلم در این بخش به «هکر» به تهیه‌کنندگی ساینه لیبک جانسن و مورتن کافمن رسید. پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «ابری» به تهیه‌کنندگی فیلیپ دیویاک اهدا شد. همچنین دیپلم افتخار هیئت داوران کودک و نوجوان «لوییز و لوکا- ماموریت به ماه» به تهیه‌کنندگی کورنلیا بویسن سینووه هرشدال رسید. پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی بلند به «جیکوب، می می و سگ‌های سخنگو» نیز به تهیه‌کنندگی سابینه آندرسون تعلق گرفت.
اهدای جوایز بخش فیلم‌های سینمایی و کوتاه داستانی بخش بین‌الملل
در این بخش پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به «پسر دریا» به تهیه‌کنندگی عباس جلالی یکتا اهدا شد. دیپلم افتخار این بخش نیز به فیلم «هکر» به تهیه‌کنندگی ساینه لیبک جانسن و مورتن کافمن رسید. پروانه زرین بهترین فیلمنامه هم به فیلم «جادوگر کوچک» به نویسندگی ماتیاس پاخت تعلق گرفت. در همین بخش پروانه زرین بهترین کارگردانی برای فیلم «بیست و سه نفر» به مهدی جعفری رسید. پروانه زرین بهترین فیلم بلند نیز به فیلم «بیله» به تهیه‌کنندگی یانیس یوهویس اهدا شد. جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل نیز به فیلم «چاسکیت» به کارگردانی و تهیه کنندگی پریا راماسوبان تعلق گرفت.
بزرگداشت دبیر باسابقه جشنواره فیلم کودک
پس از پایان بخشی از اهدای جوایز در مراسم اختتامیه، نوبت به بزرگداشت علیرضا رضاداد، دبیر سابق جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان رسید و به همین مناسبت کلیپی از سخنان سینماگران درباره او پخش شد. سپس بیژن بیرنگ با حضور روی صحنه، در سخنانی درباره علیرضا رضاداد گفت: می‌خواهم بگویم قدرشناس افرادی باشیم که قدر ما را دانستند، آقای رضاداد اینگونه بود، خیلی مهم است در دنیای امروز که همه قدرشناسی را فراموش می‌کنند قدرشناس باشیم و این را بدانیم جامعه‌ای که دارای چنین ویژگی نباشد نادرست است. از آقای رضاداد بابت حضور و بودنش بسیار ممنونم.
در ادامه سیدعباس صالحی، حسین انتظامی، علیرضا تابش، معصومه ابتکار، عباس رضایی و قدرت‌الله نوروزی و پوران درخشنده برای بزرگداشت علیرضا رضاداد روی صحنه حاضر شدند.
علیرضا رضاداد در سخنانی گفت: از همه عزیزانی که قبول زحمت کردند بسیار سپاسگزارم، من قابل نبودم اما مرا شایسته تقدیر دانستند، من خودم خواستم من را هم در کنار سایر بزرگداشت‌ها قرار ندهند، چون قابل نیستم و هر چه انجام دادم و خیلی هم کم بوده است، وظیفه من بوده است.
او ادامه داد: آقای صالحی در پیام خود به دو حادثه غم انگیز ایران اشاره کردند و شعار جشنواره امسال هم این بود، به نظرم بچه‌های حوزه کودک و نوجوان مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتری دارند و تا حدود زیادی نیز این مسئولیت را به خوبی انجام دادند اما اجازه دهید اختصاصا این جایزه و تقدیر را به سرکار خانم کرباسی و حبیب احمدزاده که مدت‌هاست در تلاش هستند غم و غصه را از روی دوش کودکان مناطق سیل زده بردارند تقدیم کنم. فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان می‌توانند در زمینه مسئولیت اجتماعی همچنان گام بردارند و پیش بروند.
سیدعباس صالحی: خوشحالم که جشنواره هر روز پربارتر می‌شود
در بخش دیگر مراسم اختتامیه، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور روی صحنه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینماست و اگر ما به دنبال سینمای انسانی هستیم، کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و صادقانه، ما را به این سینمای انسان نزدیک می‌کنند. اگر ما به دنبال رویاپردازی پاک هستیم، سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی پاک نشان می‌دهد. اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم، اینکه کنار دیگران بنشینیم و از فیلم دیدن لذت ببریم، سینمای کودک و نوجوان فرصت یک سینمای خانوادگی و در کنار خانواده بودن را به ما می‌دهد و ده‌ها فرصت دیگر هم در سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.
صالحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به همه عزیزانی که در دوره‌های مختلف این جشنواره را پیش بردند تبریک می‌گویم چون به سینمای انسانی‌تر فکر کردند، ما پس از انقلاب 200 سینمای کودک و نوجوان داشتیم که در دهه‌هایی طلایی‌تر و در دهه‌هایی رکورد داشت. در سال 97، 15 فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در میان 10 فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم سینمای کودک داشتیم، این موضوع نشان می‌دهد که ما دوباره می توانیم به دوران خوبی باز گردیم. همچنین لازم است توجه کنیم که بخشی از هویت سینمای ایران مربوط به سینمای کودک است. حتما اقدامات زیادی برای جان دوباره گرفتن سینما لازم است، پاره‌ای از اقدامات را دوستان در سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغاز کردند. اینکه شورا تصمیم گرفت که حداقل سرگروه ها یک فیلم کودک در اکران داشته باشند، اینکه بنیاد سینمایی فارابی هشت فیلم از 13 فیلم تولید شده را مورد حمایت قرار داده است نشانگر همین تغییر نگاه است.
او ادامه داد: کشور ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارای پیشینه و قدرت خوب و قابل طرح است، ادبیات داستانی کودک و نوجوان ایران مسیر رو به پیشرفت را دارد، سینمای ایران مناسبات بیشتری را با ادبیات کودک و نوجوان پیدا کرده است و تجربه‌های خوبی را هم از اقتباس از آثار حوزه کودک و نوجوان داشته‌ایم که می توان به آن عمق داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشحالم که می‌بینیم جشنواره هر روز پربارتر، با دانش بیشتر، پرشورتر برگزار می‌شود، از دوستانم در شهر اصفهان، همکارانم در سازمان سینمایی و دبیر محترم جشنواره و همچنین آقای رضاداد که زحمت این جشنواره را در سال‌های سال برعهده داشتند و همچنین داوران جشنواره به طور ویژه داوران کودک و نوجوان جشنواره، قدردانی می‌کنم.
پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبت به اهدای جوایز بخش مسابقه سینمای ایران رسید و هیات داوران این بخش متشکل از ساره بیات، ایرج طهماسب، مرجان اشرفی‌زاده، امرالله احمدجو، حامد جعفری، غلامرضا رمضانی و محمدعلی مظاهری برای اهدای جوایز روی صحنه آمدند.
در بخش اول جایزه شهید بهنام محمدی به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.
دیپلم افتخار پویانمایی کوتاه به «این سو آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی اهدا شد.
همچنین پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه نیز به مهین جواهریان برای «زر زری کاکل زری» تعلق گرفت.
دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به عباس جلالی یکتا برای «پسر دریا» اهدا شد.
مرتضی آسمانی برای «سرخابی» نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرد.
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی بلند به مژگان بیات برای «فرزند زمین» اهدا شد.
محمد نجیبی نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی بلند را برای «فرزند زمین» به خود اختصاص داد.
دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به مصطفی مزرعتی برای «بنیامین» تعلق گرفت.
دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به سلمان خورشیدی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.
در ادامه پروانه زرین بهترین فیلمنامه به مهدی جعفری برای فیلم «بیست و سه نفر» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به آیلین رشیدیان برای بازی در فیلم «قطار آن شب» رسید و راستین عزیزپور هم برای بازی در فیلم «تورنا2» دیپلم افتخار این بخش را گرفت.
در ادامه دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به محمد آزادی برای بازی در فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.
علیرضا اکبری نیز برای بازی در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» پروانه زرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد.
پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش ملی نیز به امیرحسین قهرایی کارگردان فیلم «بازیوو» اهدا شد.
پروانه زرین بهترین فیلم در بخش ملی نیز به مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده فیلم «بیست و سه نفر» رسید.
پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران نیز به بهروز رشاد، تهیه‌کننده فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
در بخش دیگر مراسم اختتامیه و برای اهدای جایزه ویژه دبیر جشنواره، علیرضا تابش، محمدعلی انصاری و عباس رضایی روی صحنه حاضر شدند. در این قسمت، در بخش کسب و کار دیپلم افتخار به امیرحسین قهرایی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.
در بخش نوآوری نیز دیپلم افتخار به حمیدرضا قطبی برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
همچنین در بخش رونق اکران و ترغیب مخاطبان نیز حامد بامروت‌نژاد برای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/190097/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند