آریا بانو

آخرين مطالب

به دنبال شبکه اجتماعی پاک برای کودکان و نوجوانان باشیم اجتماعي

به دنبال شبکه اجتماعی پاک برای کودکان و نوجوانان باشیم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اصفهان - مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: در خصوص ورود کودکان و نوجوانان به فضای مجازی، نمی توان محدودیت مطلق ایجاد کرد اما برای تامین نیازهای علمی و تحقیقاتی آنان باید به دنبال اینترنت پاک و فضای مجازی امن باشیم.

حسین عرفانی مقدم روز دوشنبه در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان افزود : کودکان و چالش استفاده از فضای مجازی یکی از چالش های امروز است که مرجع ملی در این خصوص ورود و کارگروهی را به شورای هماهنگی پیشنهاد کرد که به تصویب قاطع وزیر دادگستری رسید.
وی با بیان این که چالش های 31 استان کشور در حوزه حقوق کودک شناسایی شد، افزود: حل برخی چالش ها مانند کودک همسری، کودکان بی هویت، کودکان جامانده از تحصیل، کودک آزاری و کودکان کار به صورت ملی قابل پیگیری است و برخی مسائل به صورت استانی دنبال می شود.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه عمل جامع سند 1404 یک سری راهبردها و اهداف و برنامه های اجرایی از جمله ارتقای وضعیت حقوق بنیادین کودکان، تقویت فرهنگ دوستدار کودک، تقویت برنامه های پرورشی، فرهنگی و ورزشی به منظور پیشگیری از آسیب های مربوط به کودکان در دست پیگیری است.
مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به نقش آموزش های حقوقی در کاهش آسیب ها، آموزش حقوق کودک هم به کودکان و هم والدین و هم مربیان و معلمان در قالب روش های مختلفی چون برگزاری دوره ها برای کودکان، والدین و معلمان از جمله برنامه هایی است که با بهره گیری از هنر موجب افزایش کیفیت می شود.
وی با اشاره به ضرورت پیگیری مساله کودکان بازمانده از تحصیل افزود: انتظار است مرجع متناظر استانی با همکاری آموزش و پرورش استان در مرحله اول کودکان را شناسایی و در گام‌ بعدی با جذب کودکان برای پوشش تحصیلی تا دوره متوسطه اقدام نماید.
عرفانی مقدم خاطرنشان کرد: افتتاح و فعالیت کلینیک های حقوق کودک توسط سمن ها، شهرداری ها و مراکز فرهنگی دیگر از جمله اقداماتی است که می تواند به بهبود وضعیت حقوقی کودکان درجامعه کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز به همت شهرداری اصفهان اولین کلینیک حقوقی کودکان در اصفهان افتتاح خواهد شد که می تواند زمینه نظام مند شدن آموزش های حقوق کودک را فراهم سازد و در صورت ادامه، فضایی فراهم می شود که با آسیب ها کودک مقابله شود.
مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: استان اصفهان در بسیاری از مسائل پیشگام بوده است و سال گذشته جلسات شهر دوستدار کودک در این شهر برگزار شد.
به گفته وی، زمینه ای بین مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای انتقال تجربیات اصفهان به سایر شهرهای کشور امضا شده است.
عرفانی مقدم با بیان اینکه کودک آزاری و خشونت علیه و کودکان که مولفه ای متفاوتی دارد، اضافه کرد: نیاز به اصلاح ساختار حقوقی کشور در حوزه کودکان وجود دارد و باید مسائل آنها را در قالب سیاست های پیشگیری و هم سیاست های کیفری دنبال کرد.
مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ادامه داد: در مقابله با خشونت توجه باخانواده مغفول مانده است و باید در این زمینه خانواده محوری را نرود توجه قرار داد.
وی خاطر نشان کرد: کودکان در خانواده های در معرض مواد مخدر، از هم گسیخته، در شرف طلاق، کودکان مهاجر، خانواده هایی که سرپرست خانوار زندانی هستند نیاز به حمایت دارند زیرا در اینگونه خانواده ها کودکان در معرض خشونت هستند.
عرفانی مقدم به ضرورت نگاه مدرسه محور در مواجهه با خشونت علیه کودکان اشاره کرد و گفت: معلمان و مربیان و مدیران مدارس ما همواره سردمدار حقوق کودکان بودند ولی گاهی عکسی با فیلمی تمام زحمات معلمان را تحت شعاع قرار می دهد.
وی اضافه کرد: و در همین راستا ضرورت دارد اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای توجیه دست اندرکاران آموزش جلساتی برگزار کنند زیرا انعکاس چنین مواردی در حد موضوع قابلیت تخریبی دارد.
کنفرانس تخصصی حقوق کودک روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، علی عباسی معاون محترم وزیر دادگستری و رئیس دبیرخانه مجمع ملی حقوق کودک، عباس رضایی استاندار محترم اصفهان از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
6026//7134

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/189897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم

فراپه‌ی توت فرنگی را امتحان کنید

روش تهیه خورشت بادمجان

اقدامات لازم در زمان قفل شدن فک بیمار دچار تشنج

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

رابطه بین احساس کفایت با توانمندی و خودمختاری کودک

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

انریکه: اول دورتموند را ببریم، به رئال هم می‌رسیم

تمدید قرارداد دی‌جورجی با ایتالیا

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!