آریا بانو

آخرين مطالب

دولت با ازدواج در سنین پایین مخالف است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مشاور رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده با استفاده از تریبون کنفرانس تخصصی کودک و نوجوان از رئیس مجلس درخواست کرد تا هرچه سریعتر لایحه به‌روزآوری حقوق کودکان و نوجوانان را در دستور کار مجلس قرار دهد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار صبح امروز در کنفرانس کودک و نوجوان که در اصفهان برگزار شد با اشاره به صحبتی که با مدیر یونیسف داشته است، گفت: سی‌امین سالگرد یونیسف نزدیک است و اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی خواهد شد.‌
وی افزود: یکی از کارهایی که در معاونت با توجه به نگاهی که رئیس جمهور نسبت به مباحث و موضوعات حقوقی دارند، اصلاح قوانینی که مشکلات برای کودکان به وجود نمی‌آورده، بوده است.
ابتکار گفت: یکی از مهمترین این مباحث لایحه حقوق کودکان و نوجوانان بود که نزدیک به 10سال راکد و بی‌تغییر مانده بود و با درخواست اولویت دولت این لایحه به صحن علنی مجلس بازگشت و مصوب شد و اشکالات این لایحه بسیار مهم که از ابعاد مختلف به حقوق کودک اشاره دارد در آن برطرف شد.
مشاور رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده با استفاده از تریبون کنفرانس تخصصی کودک و نوجوان از رئیس مجلس درخواست کرد تا هرچه سریعتر این لایحه را در دستور کار مجلس قرار داده و مجلس تصویب نهایی و شورای نگهبان تائید نهایی را انجام دهند و به زودی ابلاغ شود.
وی آمادگی دولت برای اجرای این قوانین برای کودکان را اعلام‌کرد و افزود: مرجعیت این کار به عهده وزارت دادگستری خواهد بود، اما دولت همکار و همراه آنها در اجرای این قوانین خواهد بود.
ابتکار با اشاره به لایحه کودک همسری افزود: دختر زیر 13سال از نظر وزارت بهداشت کودک محسوب می‌شود و ازدواج در این سن مانع از بلوغ کافی دختران در صورتی که از هیچ گونه حقوق اجتماعی شناخت ندارد، می‌شود.
دولت با ازدواج در سنین پایین مخالف است
مشاور رئیس جمهور در امور زنان گفت: این لایحه در معاونت تدوین شده و اسفند سال گذشته برای دولت ارسال شده و در کمیسیون لوایح دولت روند خود را طی خواهد کرد و هرچه زودتر این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
وی همچنین اشاره کرد که هفته گذشته، مجلس هم طرحی را در این رابطه ارائه داد و دولت هم طرح مقابله با کودک همسری را تایید کرد و این یعنی موضع کلی دولت هم این است که با ازدواج در سنین پایین مخالف است.
ابتکار اصلاح سن کیفری کودکان را موضوع دیگری دانست که در حال حاضر در دست تصمیم‌گیری‌های لازم است و گفت: تلاش ما بر این است که در حوزه خانواده، زنان و کودکان قوانین روزآمد داشته باشیم و بتوانیم مشکلات موجود را با همکاری دستگاه‌های مختلف و به پشتوانه تعلیمات دینی مرتفع کنیم و این فرهنگ را در جامعه بسط بدهیم.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که در مجامعی که برای کودکان تصمیم گیری انجام می‌شود، خود آنها وجود ندارند و این مسئله مهمی است که کودکان را به رسمیت بشناسیم و موضوع حقوق کودک را در سطوح شهری و کشوری مورد توجه قرار دهیم.
وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، دستگاه‌های اصلی در ایجاد زمینه مناسب برای رشد کودکان، بازی و ایجاد نشاط در تربیت و رشد آن‌ها هستند و مسئولیت اصلی را به عهده دارند، اما در کنار آنها شهرداری‌ها و دستگاه‌های فعال در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و به خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش محوری در این زمینه دارند.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: درحال حاضر سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار موفقی را در ایران داریم از جمله خیریه‌ها و موسساتی که برای کودکان ایران در جهت آگاهی بخشی حقوق کودک و حمایت از کودکان، به خصوص کودکان در معرض آسیب فعال هستند.
وی با تاکید بر اینکه دولت در جهت حمایت از سازمان‌های مردم نهاد اقدام کرده، افزود: در معاونت زنان و خانواده، یکی از رویکردهای مهمی که دنبال می‌کنیم، توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده و به ویژه کودکان در معرض آسیب است. توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به گسترش و تکثیر این ظرفیت در سطح کشور کمک کند.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اولین نشست توان افزایی سازمان های مردم نهاد در سال گذشته را یادآور شد و ادامه داد: بعد از این نشست موفق، پنج نشست منطقه‌ای دیگر در سطح کشور برگزار شد و تا پایان امسال برای تمام سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان، خانواده و کودکان این نشست‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم که این سرمایه عظیم نهادهای مدنی بتواند به تحولات خوب اجتماعی در سطح کشور کمک کند.
وی افزود: علاوه بر اقداماتی که در حمایت از سازمان‌های مردم نهاد انجام شد، یکی دیگر از رویکردهای مهم دولت، حمایت از سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که به طور خاص برای کودکان برنامه دارند، مثل سازمان بهزیستی بوده است.
ابتکار ادامه داد: دولت از نقش مهمی که اورژانس اجتماعی 123 در مداخله برای حل مشکلات، به خصوص مقابله با کودک و همسر آزاری و خشونت‌های ممکن در خانه و خانواده دارد به طور خاص حمایت کرده است.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئله خانواده و توجه به ضرورت انسجام بیشتر درون خانواده و آسیب‌هایی که خانواده ایرانی با آن‌ها مواجه است، یکی دیگر از دغدغه‌های دولت دوازدهم بوده است که بر اساس مطالعات جامعه شناختی و خانواده در کشور انجام شده است.
وی افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد که آسیب اختلال ارتباطی یکی از مواردی است که خانواده ایرانی با آن مواجه است و لازم است تا به طور جدی به این مهم پرداخته شود.
ابتکار گفت: از سال گذشته توانسته‌ایم با همکاری وزارت آموزش و پرورش حدود 3200 مدرسه حامی و مروج گفت‌وگو بین نسلی، به عنوان مسئله مهم جامعه امروز کشور را حمایت کنیم، همچنین انجمن اولیاء و مربیان به طور خاص در خصوص مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگو با ما همکاری می‌کنند.
مشاور رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد که محوریت فعالیت ‌آنها طرح گفت و گوی بین خانواده به عهده آنهاست در استان اصفهان مشغول هستند و مرحله اول انجام شده و مرحله دوم در دست انجام است و ضرورت تقویت مهارت‌های ارتباطی از سطح کودکان تا بزرگسالان و ارتباط بین نسل‌های مختلف یکی از مسائل مهم جامعه ما است که به صورت تخصصی در دست پیگیری است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/189870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

شوک بزرگ خانه صمت به کارمندان و کارگران درباره حقوق 1403 و افزایش تعطیلات آخر هفته!

تصویر منتشر شده از مازیار لرستانی با استایل عجیب در اولین ایفای نقش در یک فیلم با هویت جدیدش!

جزئیات جدید منتشر شده از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور و جوانی که متهم به ترغیب خانم بازیگر به خودکشی بود!

ویدئوی زیبا از پیانو نوازی کارن همایون فر

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

معبدی اسرار آمیز که از دل کوه به بیرون آمده است

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

با این کپه ترکیه ای خانواده را غافلگیر کنید

ساندویچ مرغ فوق خوشمزه

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

عکس‌هایی از ژاپنی‌ها که ندیده‌اید!

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

50 سال قبل؛ خط تولید مرسدس بنز در آلمان/ عکس

اکثر خودکشی های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است

نجمه جودکی مجری سابق تلویزیون با استایل متفاوت در کنسرت علیرضا طلیسچی

پشت صحنه مهمونی 3 ایرج طماسب با حضور صدا پیشه های بچه و ببعی