آریا بانو

آخرين مطالب

5 توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک اقتصادي

5 توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک
  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازده / نقش و تاثیر استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. اما همه نمی‌دانند چطور باید به نحو موثری محصولات‌شان را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنند. اگر با اصول و قاعده وارد این بازی نشوید، وقت‌تان را هدر خواهید داد – یا بدتر اینکه، مشتری‌ها را می‌پرانید! در اینجا پنج چیزی را که باید حین تلاش برای استفاده‌ی حداکثری از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک مد نظر داشته باشید به شما معرفی می‌کنیم.
1. یک سیاست رسانه‌ی اجتماعی شفاف داشته باشید
حصول اطمینان از اینکه تمام افرادی که در حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی شرکت‌تان پست یا نظری می‌گذارند حرفه‌ای باشند و حس روشنی از وجه‌ی مرتبط با برند شما داشته باشند بسیار حائز اهمیت است. رسانه‌ی اجتماعی می‌تواند مکانی برای سرگرمی و خوشگذرانی باشد. اما بهترین کار مطمئن شدن از این است کسانی که نماینده‌ی کسب و کار شما هستند همیشه به مشتریان، رقبا، و هر شخص آنلاین دیگری احترام بگذارند.
2. از پلتفرم‌های اجتماعی درست استفاده کنید
سایت‌های اجتماعی مختلف در راستای اهداف مختلفی خدمت‌رسانی می‌کنند، بنابراین، مهم است که برای کسب و کار کوچک‌تان بهترین و درست‌ترین پلتفرم را انتخاب کنید. بعضی محتوا ها را می‌توان در بیش از یک سایت اجتماعی به اشتراک گذاشت. اما ممکن است افزودن محتوای انحصاری به هر پلتفرم و تنظیم پست‌های‌تان بر مبنای مخاطبان هدف‌تان ایده‌ی خوبی باشد. به عبارت دیگر، چیزی که در فیسبوک خوب جواب می‌دهد ممکن است برای مخاطبان ایسنتاگرام جذاب نباشد.
3. مدام پست بگذارید
صرف زمان و انرژی برای گذاشتن و قرار دادن پست‌ها به صورت منظم و تشکیل یک فضای اینترنتی خوب مهم است. با اینکه ممکن است به حساب‌های کاربری اجتماعی با تعداد دنبال‌کننده‌های زیاد بیشتر توجه داشته باشید اما نباید به طور کامل از سایر حساب‌های‌تان غافل بشوید.
اگر برای کنترل پلتفرم‌های متعدد اوقات سختی را می‌گذرانید، می‌توانید از یک مدیر سایت استفاده کنید. اگر بتوانید به تمام حساب‌های‌تان از یک مکان دسترسی داشته باشید، پیگیری آن‌ها می تواند بسیار بسیار آسان‌تر باشد.
4. نگذارید نظرات منفی به شما برسد
در مقاطعی، در رسانه‌ی اجتماعی احتمالا با یک مشتری ناراضی، عصبانی یا حتی گستاخ روبرو خواهید شد. حتی اگر راهی زیرکانه برای پاسخ دادن به فکرتان برسد، واکنش تند نشان دادن با پاسخی نادرست فقط می‌تواند به مشکلات بیشتر دامن بزند و کاری از پیش نخواهد برد.
وقتی به یک نظر منفی پاسخ می‌دهید، بهترین کار این است که حتی در صورتی که مجبور هستید از استرداد یا هر تقاضای دیگری امتناع کنید همچنان ادب و احترام را حفظ کنید. بدنام شدن و شناخته شدن به عنوان صاحب کسب و کار عصبانی ضررش از فایده‌هایش بیشتر خواهد بود. اگر به تازگی کسب و کار کوچک‌تان را به راه انداخته‌اید، مهم است که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین وجه و شهرت خوبی به هم بزنید.
5. از هشتگ‌های درست استفاده کنید
کسب و کارهایی که از طریق هشتگ‌ها در توئیتر، اینستاگرام و جاهای دیگر جوک می‌سازند، ممکن است پیام نادرستی ارسال کنند. اما استفاده از هشتگ‌های درست به شکلی مناسب و تشویق مشتریان به استفاده از هشتگ‌های مشخص می‌تواند در دراز مدت جواب بدهد. حرکت و فعالیت کافی در فضای مجازی می‌تواند شما را به صورت رایگان و به نحو بسیار ارزشمندی در معرض دید قرار بدهد که باعث می‌شود هشتگ‌تان به یک موضوع محبوب محلی تبدیل شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بحران‌های اقتصادی و نقش آن‌ها در آشوب‌های اجتماعی

چرا دریافت رمز پویا اجباری شد؟

بررسی تحولات هفتگی بازار دلار، سکه و بورس تهران

اعطای بسته معیشتی به یک میلیون و 350 هزار خانواده کمیته امداد

چه کسانی مشمول یارانه دولت برای بیمه سلامت می‌شوند؟

اختصاص 380 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای مسکن معلولان

موافقت‌های اولیه برای امهال وام‌های مناطق زلزله زده کسب شد

افزایش تسهیلات 50 میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

افزایش 50 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال 99

بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار اهوازی افتتاح شد

چگونه برای دوران بازنشستگی مان سرمایه گذاری کنیم؟

از گوگل تا آمازون؛ کارمندان غول‌های بزرگ فناوری چقدر درآمد دارند؟

پرداخت وام 10 میلیونی نوسازی منازل به هموطنان سیل زده

افزایش یارانه نگهداری از سالمندان و بیماران روانی به 920 هزار تومان

کمک معیشتی بعدی کی واریز می‌شود؟

چگونه برای کسب‌وکار، منابع مالی جذب کنیم؟

20 هزار میلیارد؛ بودجه مورد نیاز اجرای قانون حمایت از معلولان

تک نرخی شدن ارز دارو منجر به افزایش قیمت داروها خواهد شد

فروش تخم‌مرغ با نرخ بالای 20 هزار تومان تخلف است

مصرف بنزین، سه برابر ظرفیت پالایشگاه تهران کاهش یافت

سرخی قیمت گوجه بزودی رنگ می‌بازد

جزییات معافیت مالیاتی اولیاء معلولان شدید

افزایش 10 میلیونی وام نوسازی ناوگان تاکسیرانی

اطلاعیه وزارت رفاه درباره خانوارهایی که مشمول دریافت سبد معیشتی نشده‌اند

ملاک‌های تعیین وسع مالی خانوار برای دریافت «بسته معیشتی» تشریح شد

افزایش 10 درصدی مصرف سی ان جی بعد از سهمیه‌بندی بنزین

اطلاعیه وزارت رفاه درباره خانوارهایی که مشمول دریافت سبد حمایتی نشده‌اند

کمک حمایتی 20 میلیون نفر دیگر امشب واریز می‌شود

ارائه تسهیلات اشتغال و مسکن به زوجین برای تشویق به فرزندآوری

پایداری صندوق‌های بیمه‌ای در گروه کار اقتصادی است

اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای فرسوده

دلیل عدم تخصیص تسهیلات مسکن بنیاد شهید به مشکلات درمانی ایثارگران

چرا بازار ایران همچنان برای چینی‌ها جذاب است؟

صالحی: اقتصادی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری، رویکرد وزارت ارشاد است / در 100 شهر کشور خیابان فرهنگ و هنر بوجود آمده است

پرهزینه‌ترین داروهای مورد استفاده در کشور کدامند؟

نمکی: پرونده تخلف 16 میلیون یورویی در تجهیزات پزشکی به قوه قضاییه رفت

بیش از یک هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی تخصیص می‌یابد

10 نکته برای اینکه در شرایط رکود اقتصادی ثبات مالی داشته باشیم

مبلغ عیدی و پاداش پایان سال کارگران در سال 98 !؟

ثبت‌نام طرح ملی مسکن و 15 سؤال طلایی درباره‌ی آن

پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه‌ها تا پایان امسال پرداخت می‌شود

آیا من به یک مشاور مالی نیاز دارم؟

جزییات پرداخت «وام» قرض‌الحسنه به بازنشستگان نیروهای مسلح

چند راه حل برای کم کردن هزینه های جشن عروسی

پرداخت 71 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان تهرانی

آخرین خبرها از پرداخت وام ازدواج

5 نکته مهم که برای اجاره خانه باید در نظر بگیرید

نگرانی دولت ایتالیا از به خطر افتادن بازپرداخت 5 میلیارد دلار بدهی ایران و لیبی

پول مالیات بر دخانیات کجا خرج می‌شود؟

ثبت نام کارگران ساختمانی برای دریافت بسته های حمایتی