آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

تغییر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری/پیشنهادی برای باز شدن گره از کار نوازندگان خیابانی اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "آماده‌باش پلیس فرودگاه برای بازگشت حجاج، صادرات گیاهان دارویی بهترین جایگزین محصولات کشاورزی آب‌بر و نفت، برقراری روزانه 9500 تماس با اورژانس تهران، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تغییر کرد، ارزیابی طرح ترافیک تهران پس از شهریور، سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی و هشدار وزارت بهداشت درباره شماره‌گذاری 12هزار موتورسیکلت کاربراتوری" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
آماده‌باش پلیس فرودگاه برای بازگشت حجاج
سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از آمادگی این پلیس برای بازگشت حجاج خبر داد.
وی با بیان اینکه بازگشت حجاج از اواخر هفته جاری آغاز خواهد شد، افزود: ماموران پلیس فرودگاه با حضور در فضای فرودگاه ها به برقراری نظم و امنیت بیش از 86 هزار حاجی و استقبال کنندگان از آنان اقدام خواهند کرد.
با اعلام شناسایی2300 گونه گیاهی دارویی در کشور عنوان شد
صادرات گیاهان دارویی بهترین جایگزین محصولات کشاورزی آب‌بر و نفت
فریبرز غیبی، مجری سابق طرح توسعه گیاهان دارویی کشور ضمن اشاره به اینکه گیاهان دارویی سالانه بیش از 450 میلیون دلار ارزش صادراتی برای کشور به دنبال دارند، گفت: گیاهان دارویی گونه‌های مقاوم به خشکی هستند بنابراین می‌توانند بهترین جایگزین برای محصولات کشاورزی آب‌بر و حتی نفت باشند.
به گفته غیبی محصولات گیاهی در کشور ما از اراضی مرتغی و جنگلی برداشت می‌شوند و از این رو هیچ گونه کود یا مواد سمی به آن‌ها تزریق نمی‌شود. با توجه به این موضوع و همچنین تنوع اقلیمی خوب کشور، می‌توان کاشت گیاهان دارویی را گسترش داد و جزو پنج کشور اول تولید کننده گیاهان دارویی باشیم.
رییس اورژانس تهران اعلام کرد
برقراری روزانه 9500 تماس با اورژانس تهران / 20 درصد تماس‌ها، مزاحم تلفنی است
دکتر پیمان صابریان،‌ رییس اورژانس تهران از افزایش ٣٨ درصدی ماموریت‌های اورژانس نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی درباره استقرار نیروهای اورژانس در مترو نیز گفت: قرار بر این بود که چند پایگاه در مترو ایجاد شود اما برخی از مکان‌ها مورد تایید سازمان مترو نبود و موفق به ایجاد پایگاه نشدیم بنابراین اکنون در صورت تماس از مترو بلافاصله موتورلانس یا آمبولانس اعزام خواهد شد.
هشدار وزارت بهداشت درباره شماره‌گذاری 12هزار موتورسیکلت کاربراتوری
رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن مخالفت با شماره‌گذاری 12هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، گفت: با تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری، آلاینده مونوکسید کربن در تهران رو به حذف شدن بود، اما با ورود این 12 هزار موتورسیکلت، دیگر نمی‌توانیم ادعای حذف این آلاینده را داشته باشیم.
دکتر عباس شاهسونیبا بیان این نکته که موتورسیکلت‌های کاربراتوری هیچ مکانیسم کنترلی برای کنترل تولید میزان آلاینده‌ها ندارند، اظهار کرد: به همین علت موتورسیکلت‌های کاربراتوری می‌توانند با تولید ذرات و گازهایی که مهم‌ترین عامل تهدید کننده سلامت مردم است، به اندازه چند ماشین آلودگی ایجاد کنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تغییر کرد
با حکم وزیر رفاه و کار اجتماعی، «سید میعاد صالحی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری امروز از سمت خود برکنار و «نعمت‌الله ایزدی» به عنوان سرپرست جدید این صندوق منصوب شد.
براساس حکم صادره محمد شریعتمداری «نعمت‌الله ایزدی» با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید این صندوق منصوب و «میعاد صالحی» که از فروردین ماه امسال مدیرعاملی صندوق بازنشستگی را برعهده داشت نیز حکم مشاور علمی و فناوری وزارت تعاون را دریافت کرد.
انتقاد رییس سازمان محیط زیست از توقف طرح بایوجمی در تالاب انزلی
عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اختصاص 700 میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار کشور، آخرین وضعیت اجرای طرح بایوجمی برای رسوب‌زدایی در تالاب انزلی را تشریح کرد و گفت: طرح رسوب‌زدایی در انزلی به دستور دادستانی متوقف است اما دادستانی انزلی اطلاعات علمی کافی در این مورد ندارد.
کلانتری افزود: ادعای سرطان‌زای طرح بایوجمی مبنای علمی ندارد. این طرح همچنان متوقف است تا مجریان طرح ثابت کنند که این طرح هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند و خطرناک نیست.
معاون استاندار تهران خبر داد
ارزیابی طرح ترافیک تهران پس از شهریور
محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران درباره ارزیابی طرح ترافیک جدید گفت: زمان مناسبی برای ارزیابی طرح ترافیک تهران نیست و این کار را به بعد از شهریور و بازگشایی مدارس موکول می کنیم.
وی درخصوص ساماندهی سرویس مدارس همزمان با بازگشایی مدارس نیز گفت: تا سال‌های گذشته سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپنتا) تنها در شهر تهران و ملارد فعال بوده اما امسال در تلاش هستیم برای اکثر شهرهای استان تهران این سامانه را فعال کنیم و امیدواریم در بیش از 70 درصد شهرهای استان این کار انجام شود.
معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست خبر داد
همکاری پلیس با محیط زیست برای مقابله با قاچاق حیات وحش/ مرگ 7 ببر در باغ وحش مشهد؛ در دست بررسی
حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه تلفات ببر در باغ وحش مشهد در دست بررسی است، گفت: قاچاق حیات وحش دومین قاچاق پرسود دنیا است.
ظهرابی در مورد تلفات ببر در باغ وحش مشهد گفت: سال گذشته نیز موضوع مشابهی در این باغ وحش اتفاق افتاد. البته بطور طبیعی تعدادی از ببرها به هنگام تولد تلف می‌شوند. پیش از این در مواقع مورد نیاز تذکرات لازم به باغ وحش مشهد داده شده است. خبر تلف شدن هفت ببر در باغ وحش مشهد را دیروز دریافت کردم. بلافاصله از دفتر حیات وحش درخواست کردم که این موضوع را بررسی کنند. هنوز نتیجه بررسی مشخص نشده و موضوع در دست تحقیق است.
دست‌فروشان میدان امام حسین (ع) ساماندهی می‌شوند
امیر فتاحیان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از ساماندهی دست‌فروشان محور میدان امام حسین (ع) در آینده نزدیک خبر داد.
وی در خصوص برخورد با موضوع سدمعبر در میدان امام حسین (ع) و اوراقچی‌ها که بعضا در میان آن‌ها اقدامات خلاف قانون دیگری نیز همچون خرید و فروش اموال سرقتی نیز انجام می‌شود، گفت: به زودی ساماندهی و برخورد با سدمعبر در این مسیر در دستور کار قرار می‌گیرد. امیدواریم با کمک رسانه‌ها، مردم را از حقوق خود مطلع کنیم تا بتوانیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم. بخش اعظم موفقیت شهرداری در حوزه سدمعبر و دست‌فروشی نیز به کمک رسانه‌ها محقق شده است.
رتبه برترهای کنکور از قشر مرفه‌اند؟
اسامی نفرات برتر کنکور سراسری هفته گذشته اعلام شد و تقریبا می‌توان گفت نام دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس دولتی عادی تحصیل کرده‌اند کمتر در میان آنها به چشم می‌خورد. تحصیل بیش از 70 درصدی نفرات برتر کنکور در مدارس خاص دولتی و غیردولتی زنگ خطر به محاق رفتن"عدالت آموزشی" را دوباره به صدا در آورد.
محمود فرشیدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره مشکلات مدارس دولتی، باید و نبایدهای فعالیت مدارس غیردولتی و ارتباط میان وضعیت آموزشی نفرات برتر کنکور و عدالت آموزشی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طبیعی است که درباره هر مسئله‌ای نباید نگاه افراطی و تفریطی داشته باشیم، همانند حوزه اقتصاد که گفته می‌شود اگر همه چیز دولتی باشد اوضاع درست می‌شود از آن سو افرادی معتقدند همه چیز باید آزاد شود. اینکه اصولا باید مدرسه غیر دولتی داشته باشیم یا خیر؟ نیز از همین حیث است و موافقان و مخالفانی دارد و یک نگاه افراطی و تفریطی بر آن حاکم است.
پیشنهادی برای باز شدن گره از کار نوازندگان خیابانی
در شرایطی که اجرای گروه‌های موسیقی خیابانی در بسیاری از شهرهای جهان به امری رایج و در عین حال جذاب برای گردشگران و شهروندان بدل شده است، در کشورمان برخی اظهارات شتابزده و تصمیم گیریها سبب شده تا هرازچندگاهی گره در کار این گروه‌ها بیفتد؛ گره‌هایی که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است به دست شوراهای شهر و شهرداری‌ها قابل باز شدن است.
محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن ابراز آمادگی برای ثبت تشکل مردم نهاد برای گروه‌های مذکور تصریح کرد: ما به شهرداری‌ها هم در این خصوص اعلام آمادگی کردیم و به خود گروه ها هم می‌گوییم که یکی از روش‌های قانومندی شما مدل ثبت تشکل‌های مردم نهاد است، چراکه ما هم در این شرایط می‌توانیم از این تشکل‌ها دفاع کنیم.
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد
اطلاعات سامانه «تی‌تک» سازمان غذا و دارو عیان شود
تی‌تک؛ سامانه‌ای که قرار بود داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی و تولید داخل در آن ثبت شده و اقداماتی نظیر کنترل پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور را کنترل و اصالت کالاها را نیز مشخص کند، این روزها خبرساز شده و مسوولان از بروز تخلفاتی در آن خبر می‌دهند.
دکتر عباس کبریایی‌زاده، نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به وضعیت سامانه تی‌تک، با بیان اینکه این سامانه قابلیت‌های خوبی دارد، گفت: دسترسی به سامانه تی‌تک باید در اختیار تمام ذینفعان قرار گیرد؛ به‌طوری که بخش‌هایی که مربوط به مردم می‌شود، مردم باید به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بخش‌هایی که مربوط به صنایع هم می‌شود باید به آن دسترسی داشته باشند.
شهردار تهران خبر داد
سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی
شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی مدیریت شهری فعلی اداره شهر به اتکا به فروش فضا نیست در مورد جزئیات طرح تفصیلی جدید منطقه 22 توضیحاتی را ارائه کرد.
پیروز حناچی همچنین با اشاره به تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه 22 در شورایعالی معماری و شهرسازی در مورد بارگذاری‌های جدید در این منطقه، گفت: رویکرد شورا و مدیریت شهری جدید نه تنها در مورد منطقه22 بلکه در کل سطح شهر تهران این نیست که شهر رابا فروش فضا اداره کنند. البته کار سختی است اما برای تحقق این مهم می بایست نسبت به تعریف منابع جایگزین و همچنین کاهش هزینه ها اقدام کنیم که دو لایحه در این مورد در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم با تصویب این دو لایحه به توسعه و ایجاد منابع پایدار کمک شود و خودمان نیز در تلاش برای ایجاد منابع جدید هستیم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
رتبه‌های برتر کنکور از قشر مرفه‌اند؟
آیا هوش بر طول عمر تاثیر دارد؟
آماده‌باش پلیس فرودگاه برای بازگشت حجاج
مرگ دلخراش سارق کارتن خواب در جنوب تهران
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تغییر کرد
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/183907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدای زمین را بشنوید

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

میم مثل ماه، میم مثل مادر

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

سحر زکریا به کلی چهره اش را تغییر داد که باورتان نمی شود

دکوراسیون اتاق کار جدید منوچهر هادی با تزیین قاب های زیبا

فضای برگزاری کنسرت های موسیقی در بوشهر مهیا است

پست عجیب و معنادار مادر تتلو در اینستاگرام

ویدئوی کمتر دیده شده از نوازندگی و خوانندگی مرتضی پاشایی

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

لوبیا استانبولی با یک طعم جدید و متفاوت

فیتنس بار، یک میان وعده سالم برای ورزشکاران

علت بروز باد گلوی بیش از حد

نفخ؛ شایع‌ترین اختلال گوارشی

مهم ترین دلایل ایجاد نفخ شکم

علت بدن درد بعد از ورزش!

سوءاستفاده از فرزند برای بازگرداندن زن به زندگی

نحوه برخورد با همسری که روز تولد یا سالگرد ازدواج را فراموش می کند

حجامت بیمه شد

چرا قانون فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن