آریا بانو

آخرين مطالب

جزئیات آشپزخانه ای با دکوراسیون کاملا ایرانی خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
جزئیات آشپزخانه ای با دکوراسیون کاملا ایرانی 2
k ٣
٠
نمناک / طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه برای ایرانی ها اهمیت زیادی دارد زیرا ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه ای دارند و حساسیت زیادی روی دکوراسیون آشپزخانه دارند. انتخاب کابینت با مدل مناسب و رنگ زیبا ، نحوه قرار دادن وسایل آشپزخانه ، استفاده از نور و تهویه طبیعی و... از جمله مسایلی هستند که می تواند توسط خود ما تعیین شود.
پس برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه تان، با توجه به شکل و اندازه آشپزخانه تان می توانید از برخی ایده ها استفاده نمایید. در این بخش قصد داریم به نکاتی مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی اشاره کنیم که شاید در گذشته توجه کمتری به این نکات داشته ایم.
نور و تهویه طبیعی و مصنوعی
فضای آشپزخانه در نورگیری جزء فضاهای فرعی طبقه بندی می شود. در آشپزخانه به پنجره نیاز نیست و فقط دارا بودن یک نورگیر برای این فضا کافی است اما اگر در آشپزخانه برای تهویه طبیعی و مستقیم پنجره ای وجود داشته باشد یک آپشن مثبت تلقی می شود .
اگر برای آشپزخانه خود پنجره در نظر گرفته اید هیچ گاه اجاق گاز را در نزدیکی پنجره یا جریان مستقیم تهویه نگذارید ، بهتر است سینک ظرف شویی را در نزدیکی پنجره قرار دهید زیرا جریان مستقیم هوا فضای مرطوب سینک ظرف شویی را خشک می کند.
اگر در آشپزخانه تهویه طبیعی وجود داشته باشد باز هم بهتر است که از تهویه مصنوعی در آشپزخانه استفاده کنید. در فضای آشپزخانه از نور مصنوعی طوری استفاده نکنید که سبب خیرگی چشم و یا حواس پرتی کاربر هنگام استفاده از قسمت های مختلف آشپزخانه گردد.
توجه به ترکیب رنگ
ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بسیار پر اهمیت است و می تواند تحت تاثیر بخش های مختلف فضای داخلی شکل گیرد. مثلا اگر دکوراسیون پذیرایی شما تم کِرم-قهوه ای دارد ، کابینت های شما باید به رنگ نشیمن نزدیک باشد و بهتر است این کابینت ها رنگی با هارمونی گرم داشته باشند . بهترین رنگ برای کابینت در آشپزخانه های کوچک ، رنگ های روشن و براق است.
توجه به مثلث کار
در طراحی داخلی آشپزخانه یک مثلث که سه راس آن "سینک ظرفشویی” ، "اجاق گاز” و "یخچال” است ، فرض می شود. رابطه این سه عنصر در آشپزخانه نه باید خیلی کم و تنگاتنگ باشد که در رفت و آمد اختلال ایجاد گردد و نه باید زیاد باشد که موجب رفت و آمد طولانی شود.
در بهترین حالت باید محیط این مثلث بین 4.8 تا 6 متر باشد . البته در آشپزخانه های کوچک این سه عنصر را ممکن است به صورت خطی بچینند.
توجه به جنس و متریال
جنس کابینت ها ، کف سازی و بدنه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بسیار پر اهمیت است . از مصالحی در کف سازی و بدنه آشپزخانه استفاده کنید که در برابر آتش و شستشو مقاومت داشته باشند .
سرامیک که در برابر حرارت و رطوبت مقوم است ، یکی از بهترین متریال ها برای آشپزخانه می باشد که در طرح ها و قیمت های متنوعی وجود دارد . در طراحی داخلی آشپزخانه هیچگاه از متریال لیز و لغزنده استفاده نکنید.
ترکیب متریال های مختلف برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه
در طراحی آشپزخانه ترکیب متریال های مختلف به آن چهره ای متفاوت و خاص می بخشد. در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه ، چوب، فایبرگلاس و صفحات کورین مواد و مصالحی هستند که اگر دقیقا درجای درست خود استفاده شوند ، انتخاب های خوبی به شمار می روند.
انتخاب صفحات کورین برای سطح رویی کابینت ها باعث می شود تا در آشپزخانه هماهنگی و نظم خوبی به چشم بخورد و یکنواختی فضا از بین برود.
استفاده از گل و گیاه
استفاده از گل و گیاهان زینتی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی علاوه بر زیبایی موجب آرامش جسم و روح و تهویه طبیعی فضای داخلی نیز می شود . پس در دکوراسیون آشپزخانه حتما از گیاهان و گل ها استفاده نمایید.
رنگ های مایل به سفید
همانطور که انتخاب رنگ کابینت ها در آشپزخانه بسیار مهم است رنگ دیوارها نیز اهمیت دارد و موجب بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن آشپزخانه می شود .
اگر می خواهید آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد ، از رنگ های روشن و کاشی های رنگ روشن و رنگی استفاده کنید اما اگر رنگ سفید موردعلاقه ی شما نیست می توانید از رنگ های جایگزین نزدیک به رنگ سفید(مثل کرم ، زرد کمرنگ و خاکستری)استفاده کنید.
خاکستری در بین طراحان محبوبیت زیادی دارد. این رنگ ها را می توانید با رنگ های تند و رو شن دیگری مثل سبز و آبی ترکیب کنید تا فضا زیبا تر به نظر برسد.
آویزهایی به شکل قلاب یا چنگگ
برای ذخیره سازی دیوار ها فضای مناسبی هستند، قلاب هایی را به دیوار آویزان کنید تا فضای ذخیره سازی را به آشپزخانه ی شما اضافه کند و آشپزخانه مرتب شود.
نکته دکوراسیون آشپزخانه ایرانی:
هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون آشپزخانه حرف اول را می زند، پس در دیزاین آشپزخانه باید بیش از هر جای دیگری هنگام استفاده از مواد، رنگ ها و فرم های بکار رفته دقت کنید.
برای اینکه از ایده های جدید استفاده کنید باید ذهنی باز و پذیرا داشته و قانون مشخصی برای خود تعیین نکنید، با این کار فقط خود را محدود کرده و راه های دریافت الهام های جدید و جالب را می بندید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/182889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن