آریا بانو

آخرين مطالب

تقویت ناخن و استحکام آن ها با روغن های گیاهی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تقویت ناخن و استحکام آن ها با روغن های گیاهی
٥٩
٠
مگ بن / معمولا خانم ها بیشتر از آقایان به سلامتی و زیبایی اهمیت میدهند . در این بین زیبایی و سلامت دست ها نیز در خانم ها از این اصل مستثنی نیست و شاهد آن هستیم که خانم ها به زیبایی و سلامت دستانشان نیز اهمیت بالایی میدهند. مطمئنا یکی از بخش هایی که در زیبایی دست تأثیر مهمی دارد ناخن ها میباشند . داشتن ناخن های درخشان و بلند و سفید حس زیبایی و اعتماد به نفس را در خانم ها زنده میکند. به همین دلیل هم یکی از دغده های خانم حفظ زیبایی و تقویت ناخن ها میباشد. داشتن ناخن های محکم و زیبا و بلند باعث جذابیت خاص دستان شما شده و به شما اجازه میدهد برای کامل تر کردن این زیبایی از طرح و لاک مورد علاقه خود بر روی ناخن ها استفاده کنید. اما اما اگر ناخن‌هایمان به‌اندازه‌ی کافی محکم نباشند و به‌خوبی رشد نکنند، باید چه‌کار کنیم؟ ضعیف بودن ناخن ها میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد از جمله کمبود کلسیم ، استفاده ی طولانی مدت از لاک ناخن ، کمبود آهن که در بیشتر خانم ها دیده میشود ، کم کاری و پرکاری تیروئید ، اگزما ، کم خونی ، عفونت های قارچی ، استفاده زیاد از پاک کندده های اسیدی و قلیایی ، افزایش سن و … .
اما قبل از آنکه بخواهیم در مورد راه های تقویت ناخن صحبت کنیم باید به شما بگویم که ناخن ها فقط برای زیبایی نیستند زیرا پزشکان می‌توانند از روی رنگ و حالت ناخن‌ها متوجه شوند که بدن ما دچار چه نوع بیماری و کمبودهایی است. ناخن ها در بدن از نوعی پروتئین به نام کراتین که در سلامت ناخن نقش مهمی دارد ، ساخته می‌شوند. کراتین ، ناخن‌ را قوی و مقاوم می‌کند تا آسیب نبینند. کراتین همان چیزی است که موهای‌تان را می‌سازد.
به هرحال ، وقتی ناخن هایمان به راحتی بشکنند و زیبایی خود را از دست بدهند باعث ناراحتی ما میشوند . در ادامه با ما همراه باشبد تا بهترین روش ها برای درمان سستی و شکننده بودن و همچنین تقویت ناخن هایتان در منزل را به شما معرفی کنیم.
تقویت ناخن با روغن نارگیل
روغن نارگیل یکی از روغن‌هایی است که می‌تواند باعث استحکام و تقویت ناخن‌ های دست شود. روغن نارگیل نوعی مرطوب کننده طبیعی است که باعث می‌شود اکسیژن لازم به ناخن‌ها برسد. خانم هایی که زیاد از لاک های رنگی باید بدانند که لاک بسته شدن منافذ ناخن میشود و از رسیدن اکسیژن و رطوبت به ناخن جلوگیری میکند. مشکل آنجا بیشتر میشود که خانم ها برای پاک کردن لاک از استون استفاده میکنند. استون باعث خشک شدن صفحه ی ناخن ، زردرنگ شدن و شکننده شدن میشود . همچنین استفاده زیاد از استون میتواند باعث بروز بیماری های آلرژیک و پوستی شود و علاوه بر تغییر شکل ناخن‌ها، پوست حاشیه ناخن‌ها هم قرمز، پوسته ‌پوسته، متورم و در مواردی دچار خارش می‌شود که درمان آن نیاز به مراجعه به پزشک دارد. پیشنهاد میکنیم بعد از پاک کردن لاک ناخن حتما از روغن نارگیل جهت اکسیژن رسانی ، رساندن رطبوت به ناخن و تقویت ناخن هایتان استفاده کنید. روغن نارگیل یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت ناخن های شکننده است.
روغن های گرم می‌توانند کیفیت و بافت ناخن را بهتر کنند. ابتدا روغن نارگیل را در مایکروفر گرم کرده و سپس صبر کنید تا ولرم شود. سپس روغن زیتون گرم شده را به‌آرامی با سر انگشت بر روی یک‌به‌یک ناخن‌هایتان بمالید. البته به شکلی که روغن زیتون حتی بر روی پوست انتهای ناخن مالیده شود زیرا روغن زیتون از راه انتهای ناخن می‌تواند به ریشه ناخن برسد و باعث رشد و استحکام آن می‌شود. روزانه دو یا سه مرتبه دست ها و ناخن های خود راچرب کنید که باعث طراوت پوست و زیبایی ناخن های شما می شود.
تقویت ناخن با روغن زویتون
روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی سرشار از آهن می باشد که باعث جلوگیری از شکنندگی ناخن و همچنین رشد بهتر ناخن ها می شود. آهن در رشد و تقویت ناخن ها یکی از عوامل اصلی می باشد. برای تقویت ناخن های خود و کمک به رشد بهتر آنها ابتدا مقدار مساوی روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون را با هم مخلوط و آنها را گرم کنید سپس آن را با پنبه بر روی ناخن های خود بکشید. روغن زیتون سریعا جذب ناخن ها و پوست اطراف آن شده که بعد از نفوذ به زیر پوست ناخن باعث مقاومت و رشد صحیح ناخن ها می شود.
تقویت ناخن با روغن آوکادو
روغن آووکادو یکی از روغن های چرب و پر خاصیت است که باعث شفافیت و استحکام ناخن ها می شود. روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چر ب است که باعث از بین رفتن انگل ها و میکروب های پوست دور ناخن ها می شود. روغن آووکادو را علاوه بر انگشتان دستتان ، برای ناخن های پاها هم استفاده نمایید. طریقه استفاده از روغن آووکادو هم همانند روغن های قبلی می باشد که ابتدا بعد از گرم کردن روغن را بر سز انگشتانتان ماساژ دهید.
تقویت ناخن با روغن هسته انگور
روغن هسته انگور یکی دیگر از روغن های طبیعی می باشد که باعث می شود ناخن‌های ضعیف‌تان را مرطوب نگه‌دارد و ترک‌خوردگی‌های آن را درمان کند. روغن هسته‌ی انگور جدا از این‌که یک روغن خوراکی است باعث ترمیم بافت‌های ناخن دست می‌شود. روغن هسته انگور حاوی ویتامین‌های A ، D ، E می باشد و از شکننگی و آسیب های پوستی به ناخن ها جلوگیری میکند و طریقه استفاده از روغن هسته انگور همانند روغن های قبلی می باشد.
تقویت ناخن با روغن کرچک
روغن کرچک از فشردن دانه‌ی گیاه کرچک استخراج می‌شود. روغن کرچک باعث تقویت و بهبود وضعیت دستگاه ایمنی بدن شود. روغن کرچک علاوه بر سر سختی ، باعث از بین رفتن میکروبها و قارچ های زیر پوستی شده و باعث رشد خوب ناخن ها می شود. روغن کرچک را به همراه چند قطره روغن نعناع و نمک گرم کرده و سپس آن را بر سر انگشتان خود را ماساژ دهید و بعد از ده دقیقه بشورید.
تقویت ناخن با روغن دانه کتان
روغن دانه کتان یکی از غنی ترین منابع امگا3 است.روغن کتان حاوی اسید چرب امگا3، 6، 9، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین و روی است که در رشد و تقویت ناخن ها بسیار مؤثر میباشد . روغن کتان برای سلامتی ناخن ها بسیار مفید است که شما می توانید به راحتی روغن کتان را روی ناخن خود ماساژ دهید. پیشنهاد میکنیم روغن کتان را قبل از خواب استفاده کنید و به خوبی بر روی ناخن هایتان ماساژ دهید .
حال که در باره ی روغن های گیاهی و تأثیر آنها در تقویت ناخن ها و استحکام و زیبایی آنها صحبت کردیم به سراغ مراقبت از ناخن ها خواهیم رفت . قطعا بعد از استفاده از روغن های گیاهی باید مراقبت از ناخن هایمان را شروع کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات و اصول مراقبت از ناخن آشنا کنیم که در تقویت و استحکام ناخن تأثیر بسزایی دارد.
اصول مراقبت از ناخن
برای مراقبت از ناخن های دست و پا باید به جند نکته توجه نمود:
1- ناخن ها در اثر رشد بالا احتمال شکسته شدن و یا خورد شدن را دارند پس بهتر است همیشه ناخن ها را کوتاه نگه داریم.
2- همیشه سعی کنید برای کوتاهی ناخن از ناخن گیر استفاده کنید و از قیچی یا سوهان های سخت جلوگیری کنیم.
3- هیچ وفت انگشت خود را جهت جویدن ناخن یا کناره های ناخن در دهان خود نکنیم و از جویدن ناخن و کناره های آن جدا خودداری کنیم.
4-سعی کنید از لاک هایی که دارای مواد شیمیایی مضری چون استون و فرمالدهید دارند استفاده نکنید
5- زیاد از استون یا پاک کننده هایی که الکل دارند جهت پاک کردن لاک ناخن استفاده نکنیم چون باعث خشکی و شکنندگی ناخن می شود.
6- همیشه قبل از لاک زدن روی ناخن‌ از را مرطوب‌کننده استفاده کنید ، به یاد هم داشته باشید که در ماه بیشتر از دو بار از پاک‌کننده‌های لاک ناخن استفاده نکنید.
7- پیشنهاد می‌کنیم از استون برای پاک‌کردن لاک‌ها استفاده نکنید چون این ماده کوتیکول دارد و ناخن را خشک می‌کند.
8- از لاک پاک‌کن‌های بدون استون که حاوی روغن‌های خاص مانند آلوئه‌ورا دارند و از خشک‌کنندگی کمتری بهره میبرند استفاده کنید.
9- از ناخن های مصنوعی حتی الامکان استفاده نشود چون باعث قارچ و میکروب در زیر ناخن ها می شود.
10-از مواد شوینده و بهداشتی بدون دستکش استفاده کنید تا به پوست و ناخن ها آسیبی وارد نشود.
اصول تقویت ناخن
1-برای تقویت ناخن ها شیر بخورید. شیر به دلیل کلسیم بالا و پروتئن در رشد و تویت اسخوان و ناخن ها بسیار مقوی بوده و باعث تقویت ناخن ها می شود
2- برای تقویت ناخن ها می توانید از موادی استفاده کنید که ویتامین C دارند.
3- زینک ماده غذایی مهمی در سلامت ناخن ها بوده و سبب استحکام و درخشندگی ناخن ها می شود.کمبود زینک در بدن باعث ریزش مو و ضعیف شدن ناخن ها می شود.
4- برای تقویت ناخن ها از اسفناج و کاهو و سبزیجات که کلسیم و ویتامین C دارند و باعث تقویت و روشن شدن پوست و ناخن می شود بیشتر استفاده کنید.
5- تحقیقات نشان داده افرادی که بیوتین اسفاده می کنند از استحکام و ضخامت ناخن بهتری برخوردار هستند. بیوتین باعث استحکام و ضخامت ناخن می شود و این کار را با افزایش کراتین در بدن انجام می دهد..
6- از موادی که آهن بسیاری دارند بیشتر استفاده کنید. آهن باعث خوش فرم شدن و شکل بخشیدن به ناخن می شود.
7- استفاده از لاک های مرغوب و با کیفیت.
8- بعد از استفاده از لاک و پاک کردن آن از مرطوب کننده استفاده کنید.
9- ناخن هایتان را همیشه سوهان بزنید تا لب پر نشود.
10- نظافت عمومی و شخصی فرد از ناخن های دست و پا و مراقبت از ناخن ها اصلی ترین مورد در یک ناخن خوب است .

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/161395/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی