آریا بانو

آخرين مطالب

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفتگو

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سمیرا افتخاری: این روزها شبکه نمایش خانگی پربارتر و پرکارتر از همیشه در حال فعالیت است اما مخاطبان این شبکه رضایت صددرصدی از آثار ندارند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : در حال حاضر چهار سریال "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری، "نهنگ آبی" به کارگردانی فریدون جیرانی، "رقص روی شیشه" مهدی گلستانه و "سال‌های دور از خانه" مجید صالحی از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است؛ اما نکته حائز اهمیت این است که این سریال‌ها با وجود حضور بازیگران استار و بنام و کارگردان‌های شناخته شده، نتوانستند آنطور که باید و شاید مخاطب را جذب کنند.
سریال "نهنگ آبی" با حضور لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، حمیدرضا آذرنگ، ویشکا آسایش، مصطفی زمانی، ماهور الوند، آزاده صمدی و ... روایتی پیچیده از یک مافیا دارد که به نوعی درگیر بازی نهنگ آبی نیز می‌شوند اما این سریال با وجود تمام ستاره‌هایش و با وجود آنکه تلاش کرد تا سبکی دیگر از سریال‌سازی را به نمایش بگذارد و در دنیای فناوری و دیجیتال غرق شود اما نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.
در ادامه این روند سریال "رقص روی شیشه" به کارگردانی مهدی گلستانه با بازی بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، میترا حجار، حامد کمیلی، مهرداد صدیقی، هدی زین‌العابدین و بیتا فرهی با سروصدا و اما و اگرهای بسیار به شبکه نمایش خانگی رسید. این سریال روایتی است از زندگی یک بازیگر زن که سال‌هاست به خاطر همسرش از فضای هنری دور مانده و حالا به دلیل علاقمندی‌اش به این عرصه وارد بازی می‌شود که زندگی‌اش را درگیر می‌کند. این سریال نیز با وجود آنکه با بازیگران ستاره وارد گود شبکه نمایش خانگی شد اما در جذب مخاطب حداکثری قوی ظاهر نشد و تولید آن نیز با حواشی بسیاری همراه شد.
مجید صالحی اما با هوشیاری به سراغ دو شخصیت شناخته شده رفت و سریال "سال‌های دور از خانه" را با دو کاراکتر محبوب سریال "شاهگوش" تولید کرد. اتفاقی که در سریال‌سازی ایران چندان دیده نشده و شاید بتوان گفت اولین بوده است. این سریال با حضور احمد مهرانفر، هادی کاظمی، آزیتا حاجیان و بسیاری دیگر در حال پخش از این شبکه است و شاید بتوان گفت پس از پخش پنج قسمت همچنان با مخاطب مرددی روبه روست که نمی‌داند آیا می‌تواند به این سریال اعتماد کند و آن را تا انتها دنبال کند یا خیر و همواره با این سوال در ذهن روبه روست که آیا این سریال می‌تواند همانند سریال "شاهگوش" ساخته داود میرباقری که موفق بود، مورد توجه واقع شود یا خیر!
اما مهران مدیری بار دیگر با یک سریال به شبکه نمایش خانگی بازگشت. او که نسبت به سایر کارگردان‌هایی که این روزها در شبکه نمایش خانگی حضور دارند، ید طولایی در ساخت آثار خانگی دارد و شاید بتوان او را بنیانگذار تولیدات شبکه نمایش خانگی دانست، این روزها سریال"هیولا" را روانه بازار کرده است. سریالی با بازی فرهاد اصلانی، گوهرخیراندیش، شبنم مقدمی و ... که به همراهی پیمان قاسم‌خانی تولید شده است. این دو پیش از این نیز با هم همکاری‌های مثبت و درخشانی داشتند و آثار به یاد ماندنی برای مخاطبان خود تولید کردند؛ اما این روزها را شاید بتوان روزهای فرود مهران مدیری دانست او این روزها در اوج نیست و هرچند مخاطبان ثابت خود را دارد اما نتوانسته است رضایت صد در صدی آنها را بدست آورد. مدیری در این سریال نیز به مانند آثار قبلی خود به سراغ بیان مناسبت‌ها و موضوعاتی رفته است که بحث روز جامعه هستند و شاید همین نکات بتواند در جذب مخاطب به مدیری کمک کند. او رگ خواب مخاطب را به خوبی در دست دارد و هرچند در قسمت‌های ابتدایی چندان موفق نبود اما شاید بتواند در ادامه روند موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کند.
در هرحال شبکه نمایش خانگی هرچند در طی سال‌های گذشته بواسطه برخی از سریال‌ها مانند "شهرزاد" در جذب حداکثری مخاطب موفق عمل کرد؛ اما پس از آن شاید بتوان گفت هنوز سریالی که بتواند در حد و اندازه‌های سریال فتحی ساخته شود و مخاطب داشته باشد تولید نشده است و نظر مخاطبان را جلب نکرده است. هرچند بسیاری از تولیدکنندگان آثار شبکه نمایش خانگی با بهره گرفتن از بازیگران به نام و شناخته شده سینمایی در تلاش هستند تا مخاطب را جذب این آثار کنند و حتی گاهی با زیرپا گذاشتن بسیاری از خط قرمزها و بعد سانسورها این روند را ادامه می‌دهند اما شاید بهتر باشد با دقت و وسواس بیشتری روی آثار خود تمرکز کنند و صرفا به بازیگران خود تکیه نکنند. بازیگرانی که این روزها پس از عدم موفقیت چند قسمت اول کار را رها کرده و از ادامه مسیر انصراف می‌دهند. سازندگان محصولات شبکه نمایش خانگی باید بتوانند آثاری در خور و شان مخاطب تولید کنند در غیر اینصورت شبکه نمایش خانگی بار دیگر به قهقرا رفته و مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/161233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن