آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار:سه طرح با تمرکز بر مناطق سیل زده خوزستان دنبال می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اهواز - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سه طرح حوزه زنان و خانواده با تمرکز بر مناطق سیل زده خوزستان با قوت و جدیت بیشتر در سال 98 دنبال می شود.

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار در نشست کارگروه بهداشت ستاد بحران روز دوشنبه در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری طرحی با عنوان ارتقای تاب آوری اجتماعی با همکاری مدیرکل امور بانوان در خوزستان اجرا شده که باید با قوت بیشتر و تمرکز بر مناطق سیل زده در سال 98 دنبال شود.
وی افزود: از تمام تشکل ها و انجمن های روانشناسی، روانپزشکی و جامعه شناسی دعوت می شود با ما همکاری و هم افزایی داشته باشند.
ابتکار ادامه داد: پارسال نیز طرح گفت و گوی ملی خانواده در خوزستان آغاز شد که به آسیب های خانواده، تقویت روابط داخل خانواده و اختلال ارتباطی به عنوان یکی از مشکلات اصلی خانواده ها به طور خاص تمرکز دارد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: مرحله نخست این طرح در خوزستان اجرا شده و به دلیل آسیب های ایجاد شده در مناطق سیل زده، این طرح با تمرکز بر این مناطق دنبال می شود و از دستگاه های مختلف اجرایی درخواست همکاری داریم.
وی گفت: طرح توان افزایی تشکل های مردم نهاد نیز از دیگر طرح ها است که تشکل های حوزه بهداشت و درمان بیشتر در شرایط بحران فعالیت کنند چون در شرایط بحران نیاز به تربیت نیروی تخصصی داریم تا در این شرایط و به ویژه پس از آن به صورت تخصصی عمل کنند که جمعیت هلال احمر و سازمان مدیریت بحران تنها نمانند.
ابتکار بیان کرد:فعالیت های نهادها وسازمان های مختلف نشان از نگاه تخصصی، حرفه ای دقیق و به موقع در شرایط بحران است به گونه ای که از تلفات انسانی و شیوع بیماری های واگیر دار جلوگیری شد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: تلاش های انجام شده در محافظت از زیر ساخت ها نیز قابل توجه است و جلوی یک فاجعه بزرگ گرفته شد.
وی گفت: با تدابیر اتخاذه شده خیلی از اردوگاه های اسکان سیل زدگان برچیده شد و مردم یا در مکان های اجاره ای یا در کنار اقوام زندگی می کنند و امید است این روند ادامه یابد چون تجربه کشور در خصوص اردوگاه ها نشان از وجود دشواری و مسایل زیادی دارد.
ابتکار اضافه کرد: برای افرادی که منازل آنها به صورت کامل تخریب شده باید فکر اساسی شود و اسکان این افراد در مکان های اجاره ای که دولت نیز پرداخت اجاره را تقبل کرده از نظر ابعاد بهداشتی و اجتماعی مناسبتر است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: کمک های مردمی اتفاق بزرگی در سطح ملی بود به گونه ای که رهبر معظم انقلاب آن را با دوران دفاع مقدس مقایسه کردند و این ایثار و فداکاری و حس نوع دوستی یک جریان خدایی بود.
وی ادامه داد: حضور پرشور مردم و فداکاری آنها بسیار معنا دار بود و حتی در نقاطی که مردم خود آسیب دیده بودند اصرار برکمک داشتند و نخستین کمک ها به مناطق سیل زده از سرپل ذهاب کرمانشاه بود و مفهوم آن ایثار و از خودگذشتگی است.
ابتکار بیان کرد: ما آمدیم تا ابعاد مختلف سیل را در خوزستان از نزدیک دیده و ارزیابی کنیم تا دولت اقدامات پیگیرانه ای را در سطح سیاستگزاری انجام دهد.
** لزوم مستند سازی اقدامات دستگاه های فعال در سیل
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: مستند سازی اقدامات دستگاه های فعال در کمک رسانی در سیل باید به صورت یک تجربه و بسته آموزشی انتقال تجربیات برای کشور ایران و کشورهای دیگر باشد.
وی گفت: پیش بینی می شود که دنیا بیشتر با تغییراقلیم و تغییرات شدید آب و هوایی مانند سیل روبه رو باشد و نیاز به آمادگی برای ارزیابی خطرپذیری و مدیریت بحران وجود دارد.
ابتکار افزود: در بسیاری از نقاط جهان از جمله آسیای جنوب شرقی و در قاره آمریکا نیز سیل اتفاق افتاد و یک پدیده جهانی است و دلیل اصلی آن تغییر اقلیم است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: همچنین باید حداکثر استفاده را از فواید زیست محیطی سیل و بارندگی ها داشته باشیم.
وی افزود: از کارکردهای شناخته شده تالاب در دنیا کاهش خطرات سیل و مدیریت سیل است.
** زنان و کودکان مورد توجه ویژه قرار گیرند
وی بیان کرد: پس از سیل پایش و نظارت بر مواردی از جمله پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار، بهداشت مناطق، کنترل حشرات و دسترسی به آب سالم حساسیت بیشتری دارد.
ابتکار گفت: همچنین زنان، کودکان و مادران باردار باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند و آسیب های روحی و روانی مورد توجه قرار گیرد.
**دولت متعهد به پرداخت خسارت سیل زدگان است
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: دولت تعهد کرده تمام خسارت ها در خصوص منازل، اموال ، زمین کشاورزی، و کارگاه ها را در سیل تامین کند و این مصوبه دولت اجرایی و عملیاتی شد و برخی پرداخت ها شروع شده است.
معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان نیز با عذرخواهی از مردم به دلیل برخی کمبودهای در مناطق سیل زده گفت: تلفات جانی در سیل نداشتیم و هیچ گونه مشکل زیرساختی از جمله قطعی آب، برق و یا اینترنت ایجاد نشد.
علی حسین حسین زاده افزود: در حوزه بهداشت شیوع بیماری های واگیردار اتفاق نیفتاد و هیچ شهری در خوزستان دچار آبگرفتگی نشد و مقاومت، همدلی و حضور مردم در کنار یادآور دوران دفاع مقدس بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر افراد آسیب دیده در سیل کشاورز هستند و زمین های کشاورزی آنها در مقطع برداشت دچار سیل شد از نظر مالی دچار مشکل هستند، از خانم ابتکار خواهش می کنم پرداخت این خسارت ها در هیات دولت پیگیری و هرچه سریع تر پرداخت شود.
حضور در برنامه کارگروه زنان با حضور سمن ها و بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کارون از جمله برنامه های سفر یک روزه ابتکار به خوزستان است.
3004/ 6037

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/153675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

عطر کیک هل و گلاب تمام خانه را پر کرد!

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم