آریا بانو

آخرين مطالب

سیمرغ‌های جهانی فیلم فجر پرواز کردند / سروش صحت بهترین کارگردان؛ جوان روسی بهترین فیلم جشنواره سی و هفتم فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آئین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مهمانان داخلی و خارجی عصر امروز پنج شنبه 5 اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار شد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : این مراسم با سرود ملی کشورمان و قرائت قرآن که همراه با پخش کلیپ بود، آغاز شد.
سپس اجرای موسیقی متن فیلم "سینما پارادیزو" ساخته جوزپه تورناتوره با موسیقی انیو موریکونه به شیوه آکاپلا توسط گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو آغازگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر بود. در ادامه این گروه قطعه‌ای از فیلم "آبی" ساخته کریستوف کیشلوفسکی با آهنگسازی زبیگنیف پرایزنر و قطعه نوستالژیک "گنجشکک اشی مشی" را اجرا کردند.
سپس رضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن خوشامدگویی گفت: از چهار سال پیش که من مسئولیت این جشنواره را با کمک همکاران خبره‌ام در حوزه بین‌الملل سینما برعهده گرفتم، سعی کردیم جایگاه درستی را در اندازه سینمای ایران ایجاد کنیم، قصد داشتم سخنرانی خاصی در اختتامیه نداشته باشم و امسال نیز این رسم را حفظ می‌کنم.
وی افزود: امسال با تحریم‌های ناعادلانه و یکسویه که نه تنها اقتصاد که فرهنگ را نیز نشانه رفته است، مواجه بودیم اما علیرغم همه مشکلات به خاطر شان سینمای ایران در جهان شاهد برگزاری جشنواره‌ای باشکوه بودیم. بسیاری از دوستان سینمای ایران در سراسر دنیا ما را تنها نگذاشتند.
میرکریمی تاکید کرد: من با یک بیت از قطعه ترکی، بسیار خاطره دارم که اینگونه است "کوچه‌ها را برای این که دوست من از راه می‌رسد آب پاشی کرده‌ام که گرد و خاک او را آزار ندهد" ما نیز کوچه‌ها و شهر را برای حضور مهمانان عزیزی از سراسر دنیا آماده کردیم تا در یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های مهم دنیا در غرب آسیا حضور داشته باشند.
وی با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، وزیر ارتباطات و شهرداری تهران عنوان کرد: همه حامیان در حد و توان خود به این حرکت ملی و بین المللی کمک کردند و باید از همه آن‌ها تشکر کنم.
در ادامه مراسم نوبت به اهدای جایزه نت پک رسید. اعجاز گل، لاتیکا پادگائونکار و سید غلامرضا موسوی داوران بخش نت پک را تشکیل دادند که برای اهدای جایزه نت پک به روی سن رفتند و جایزه این بخش را به "خط باریک قرمز" به کارگردانی فرزاد خوشدست از ایران اهدا کردند.
سپس نوبت به جایزه بخش بین‌الادیان رسید؛ داگلاس فالسون، اینیس گیل، سیدمحمدحسین نواب، به عنوان داوران بخش "بین الادیان" دیپلم افتخار بهترین فیلم این بخش را به "شکستن همزمان بیست استخوان" به کارگردانی جمشید محمودی از افغانستان اهدا کردند.
در ادامه باربارا لوری، جونیت جبنویان و روبرت صافاریان برای اهدای جایزه منتقدان بین‌المللی روی سن حاضر شدند و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند بخش "جلوگاه شرق" از دیدگاه منتقدان بین‌المللی را به "اعلان" به کارگردانی محمود فاضل جوشکون از ترکیه و بلغارستان تقدیم کردند.
سپس حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره برای اهدای جایزه صلح روی صحنه آمدند. در این بخش دیپلم افتخار صلح به "امینه" به کارگردانی ایمن زیدان از سوریه رسید.
رضا کیانیان نیز به عنوان رئیس کاخ جشنواره، درباره جایزه "محمد امین(ص)" گفت: بسیار خوشحال هستم که برای بار چهارم برای اهدای جایزه "محمد امین" روی سن آمدم. این جایزه در واقع جایزه اخلاق است. بدین دلیل اسمش محمد امین است که پیامبر ما می‌گوید من نیامدم مگر برای تکامل اخلاق در جهان. هیچ فیلمی نیست که به اخلاق نپردازد حتی اگر این دغدغه کوچک باشد. این جایزه به فیلمی اهدا می‌شود که دغدغه اصلی آن اخلاق است.
همچنین تندیس و دیپلم افتخار جایزه محمد امین(ص) به فیلم "حمید" به کارگردانی اعجاز خان از هند اهدا شد.
در ادامه عمار هادی العرادی، غسان سلهب و بهروز شعیبی داوران جایزه "فیلم‌های اول" برای اهدای جایزه این بخش روی سن رفتند و تندیس بهترین فیلم اول را به "جوان روسی" ساخته الکساندر زولوتوخین از روسیه اهدا کردند.
همچنین روسودان گلورژیدزه و خسرو معصومی داوران بخش "جلوگاه شرق" تندیس بهترین فیلم کوتاه آسیایی را به "قربانی" به کارگردانی مهدی محمدنژادیان از ایران تقدیم کردند.
در ادامه اهدای جوایز، هو منگ برای فیلم "عبور از مرز" از چین تندیس بهترین کارگردان آسیایی را گرفت و "شکستن همزمان بیست استخوان" به کارگردانی جمشید محمودی از افغانستان دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی را دریافت کرد. تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی نیز به فیلم "جای خالی دوست" به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدعلی طالبی از ایران رسید.
وانگ ژیائوشوای، پیتر فلایشمان، مایک فان دایم، مظفر اوزدمیر،لابینا میتوسکا، نرگس آبیار و نوید محمدزاده داوران بخش سینمای سعادت(مسابقه) به روی سن آمدند.
سیمرغ سیمین بهترین فیلم کوتاه به "افراط منجی ماست" به کارگردانی مورگان زیورلا- پتی از سوئد رسید.
سیمرغ سیمین جایزه ویژه هیات داوران نیز برای بهترین طراحی لباس به فیلم "پرنده بهاری" به کارگردانی جینگ ژیانگ لی از چین اهدا شد.
دیپلم افتخار بازیگر مرد این بخش به علی مصفا برای فیلم "جهان با من برقص" به کارگردانی سروش صحت رسید و تندیس سیمرغ سیمین بهترین بازیگر مرد نیز به جسپر کریستنسن برای فیلم "پیش از ژاله" به کارگردانی مایکل نوئر از دانمارک اهدا شد.
همچنین تندیس سیمرغ سیمین بهترین بازیگر زن به مارتینا آپوستولووا برای فیلم "ایرینا" به کارگردانی نادژدا کزه‌وا از بلغارستان تعلق گرفت.
تندیس سیمرغ سیمین بهترین فیلمنامه به گرنوت کرا و اولیور هافنر برای فیلم "واکرسدوروف" به کارگردانی اولیور هافنر از آلمان رسید و تندیس سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را نیز سروش صحت برای فیلم "جهان با من برقص" از ایران دریافت کرد.
پایان بخش جوایز نیز سیمرغ زرین بهترین فیلم سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود که با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره و پل شریدر مهمان ویژه این رویداد به فیلم "جوان روسی" به کارگردانی الکساندر زولوتوخین و تهیه کنندگی ادوارد پیچوگین و الکساندر سوخوروف از روسیه اهدا شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/152640/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

آهنگ قدیمی «فال حافظ» با صدای کوروس سرهنگ زاده

4گوشه دنیا/ خاص‌ترین خانه در ژاپن

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان