آریا بانو

آخرين مطالب

سرویس های عجیب هتل های خاص جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - همگردی / هتل های سرتاسر جهان، چیز های جالب و متنوعی به میهمانان خود ارائه می کنند. نکته اینجاست که با وجود حوله های حمام بسیار شیک، ملحفه های ابریشمی نرم، لوازم بهداشتی مارک دار و سایر امکانات رفاهی فوق العاده ای که در هتل های سرتاسر جهان در اختیار میهمانان گذاشته می شود، سرویس های عجیب هتل های خاص چه چیزهایی هستند!؟ میهمان یک هتل چه چیز های دیگری نیاز دارد!؟ در پاسخ به این سوال باید گفت چیز های بسیار زیادی ! و در این نوشتار قصد داریم به اثبات این نکته بپردازیم. گردشگران این روزها بسیار زیرک شده اند. آنها تمامی مزایا و امتیاز های ارائه شده در هتل های مختلف را سبک و سنگین می کنند و به دنبال امکاناتی می گردند که از گل های تازه در گلدان اتاق یا خدمات اتومبیل به میهمانان فراتر باشد. اینطور که این روزها ثابت شده است، این چیز های کوچک هستند که روی میهمانان تاثیرات بزرگ می گذارند. بطری های آب معدنی رایگان، جعبه نخ و سوزن که با رنگ لباس هایی که در تعطیلات خریده اید هماهنگ باشد و چیزهای بسیار کوچک و بزرگ دیگر که باعث می شوند گردشگران آن هتل را متفاوت تر از دیگری ببینند. در هتل براندو Brando در تاهیتی، سوییت هایی با استخر اختصاصی به شما ارائه می شود؛ هتل جیراف مینور Giraffe Manor در نایروبی، یک مرکز اقامتی است که می توانید با زرافه های متعددی که در هتل رفت و آمد دارند وقت گذرانی کنید و هتل اترپ روز Attrap" Reves به شما این امکان را می دهد که در یک حباب شفاف و بادکنکی بخوابید تا بتوانید در حال تماشای ستاره ها بخوابید. اما بهترین امتیاز های اراده شده توسط هتل ها، آنهایی هستند که بومی همان منطقه می باشند. هتل آرتزانا Artesana در سن میگوئل فرهنگ هنری و غنی خود را با دادن لوازم نقاشی به میهمانان برای خلق کردن اثر هنری خودشان جشن می گیرد. هتل بالمورال Balmoral در ادینبورگ، شجره نامه خانوادگی شما را ردیابی می کند تا کشف کند که آیا به یک قوم اسکاتلندی تعلق دارید یا خیر و سپس بر اساس آن، یک هدیه منحصر به فرد به شما تقدیم می کند. وقتی تمامی این امکانات ویژه را پذیرا می شوید، از محصولات منحصر به فرد آن مرکز اقامتی استفاده می کنید یا فرهنگ نقطه ای که آن هتل در آن قرار گرفته است با آغوش باز می پذیرید، تجربه اقامت در یک هتل عادی به یک تجربه خارق العاده و بسیار مطبوع تبدیل می شود. در این مطلب همگردی، هتل های جالب جهان و چیز های عجیب و شگفت انگیزی که به میهمانان خود ارائه می کنند را معرفی می کنیم.
اقامت شبانه در یک هتل خانه درختی
همه در زندگی شان آرزوی اقامت در یک خانه درختی را داشته اند. شاید آنهایی که به بزرگسالی می رسند، دیگر این آرزو را در سر نپرورانند؛ اما آنهایی که هنوز این نوستالژی را در سر دارند، ممکن است اقامت در هتل هکسپت Hotell Hackspett (به معنی دارکوب) در سوئد را یک روش بی نقص برای گذراندن شب در تعطیلات بدانند. این مرکز اقامتی دارای یک خانه درختی است که در ارتفاع 13 متری توسط کابل هایی از یک ئرخت بلوط 130 ساله آویزان شده است. اما هنگام اقامت در این اتاقک، انتظار پذیرایی شیک و مجلل نداشته باشید؛ بهترین ویژگی این خانه درختی، مناظر چشم نواز پارک عمومی زیبایی است که در آن نزدیکی قرار دارد. اقامت در این اتاقک، مانند اردو زدن است و هیچ وسیله گرمایی یا الکتریکی در آن موجود نیست؛ بنابراین بهتر است در فصل تابستان برای اقامت در آن اقدام کنید.
درمان ترس از پرواز
حتما تاکنون سوار هواپیما شده اید و مسلما در هواپیما خوابتان برده است. اما اگر می خواهید وقتی در سفر هستید، در یک هتل نخوابید و به جای آن در یک هواپیمای واقعی استراحت کنید، هتل جامبو استی Jumbo Stay در استکهلم برای شما ایده آل است. این مرکز اقامتی در واقع یک بوئینگ 747 بازنشسته متعلق به سال 1976 است. این هواپیما پرواز نمی کند؛ اما می توانید در سوییت خلبان که تخت های بزرگ تمامی آن را اشغال کرده اند و آن را به سوییت های اختصاصی تبدیل کرده اند بخوابید. این یک حقه تبلیغی منحصر به فرد است؛ اما این هتل هواپیمایی طوری طراحی شده است که برای کسانی که ترس از پرواز دارند مناسب باشد.
صبحانه خوردن با زرافه ها
هتل جیراف مینور Giraffe Manor در نایروبی که در مساحت 50 هزار متر مربعی در نزدیکی جنگل نگونگ Ngong قرار دارد، یک هتل کوچک است که برای کسانی که می خواهند بخشی از طبیعت باشند و در این فضا احساس راحتی و آرامش داشته باشند ساخته شده است. نام این مرکز اقامتی به معنی "عمارت زرافه" است و این نام به درستی برای آن انتخاب شده است. این مکان دارای جمعیت بزرگی از زرافه ها است که درمحوطه آن آزادانه پرسه می زنند و میزبانان فوق العاده ای هستند. غذا دادن به زرافه ها هیچ وقت کسل کننده نمی شود؛ حتی زمانی که در رستوران این هتل مشغول صبحانه خوردن هستید، می توانید آن را با زرافه ها شریک شوید. چنین چیزی را در هیچ نقطه دیگری از جهان پیدا نخواهید کرد.
اقامت در یک حباب شفاف
در شهر تماشایی مارسی، در میان یک جنگل زیبای کاج، می توانید هتل اترپ روز Attrap" Reves را پیدا کنید؛ یک مرکز اقامتی با حباب های شیشه ای شفاف که با طبیعت بکر احاطه شده اند و به شما اجازه می دهند از تماشای طبیعت لذت ببرید و زیر آسمان پرستاره بخوابید یا با استفاده از تلسکوپ اتاقتان به ستاره ها خیره شوید. حباب ها به میهمانان این امکان را می دهند که در یک پس زمینه بکر و خارق العاده، در آرامش و سکوت وقت گذرانی کنند. این حباب ها کاملا اختصاصی هستند و حتی دارای یک حمام با شیشه مات هم می باشند. ممکن است ما تاکنون در مورد هتل های حبابی نشنیده باشیم؛ اما این مراکز اقامتی بی نظیر در اروپا محبوبیت بسیار زیادی دارند.
آموزش و سواری فیل ها
در مرکز اقامتی فور سیزنزن تنتد کمپ گلدن تراینگل Four Seasons Tented Camp Golden Triangle در تایلند، گزینه های مختلفی برای میهمانان وجود دارند که می توانند از میان آنها انتخاب کنند؛ مثلا دسترسی به بار داخل اتاق، چشیدن طعم پنیر بهمراه نوشیدنی یا یک بازدید از میانمار. خدمات بی نقصی که این مرکز اقامتی در اختیار میهمانان خود می گذارد و بخاطر آن شناخته شده است، به معنی کارمندان بسیار عالی و اتاق های شیک و مجلل است. اما نکته دیگری در این هتل وجود دارد که در هیچ نقطه دیگری در جهان نظیرش را نمی بینید؛ و آن هم جلسات آموزشی با فیل ها است که بعد از پایان یافتن این جلسات، می توانید هر چقدر می خواهید فیل سواری کنید.
اقامت در یک خانه اسکیمویی شیشه ای
مرکز اقامتی کاکسلاتانن آرکتیک ریزورت Kakslauttanen Arctic Resort در فنلاند و در فاصله 250 کیلومتری از مدار قطبی واقع شده است. اقامت در این مرکز، یک روش بی نظیر برای تماشای نور های شمالی (شفق قطبی) به شمار می رود. اتاق های این مرکز که به شکل خانه های اسکیمویی طراحی شده اند دارای سقف های شیشه ای گرمایشی هستند که اتاق را گرم نگه می دارند و به شما این امکان را می دهند که بدون هیچ مانعی، به ستاره های آسمان خیره شوید. بر اساس گزارش ها، بین ماه های آگوست تا آوریل (فصل های پاییز، زمستان و اوایل بهار)، تماشای نور های شمالی (شفق قطبی) جاذبه اصلی این مرکز برای علاقمندانش به شمار می رود. در فصل زمستان، فعالیت های متعدد دیگری نیز می توان در این مرکز انجام داد و اقامت مفرح تری داشت. برای مثال می توانید اسنوموبیل سواری کنید؛ به سورتمه سواری با سگ های هاسکی بروید یا ماهی گیری در یخ را تجربه کنید.
جزئیات کوچک تغییر ساز
در بیشتر هتل های سرتاسر جهان، جزئیات کوچکی وجود دارند که این مراکز اقامتی از آنها برای خاطره انگیز کردن اقامت میهمانان خود استفاده می کنند. شما می توانید کفش های خود را در هر هتلی در هر جای دنیا برق بیاندازید؛ اما در برخی از آنها، کفش های شما در یک جعبه درست شده از بامبو به شما بازگردانده می شوند. هدیه شدن گزارش وضعیت آب و هوا که روی یک کاغذ زیبا و با کیفیت پرینت گرفته شده، فرستادن روزنامه در صبح هر روز، پیشنهاد دادن به میهمانان برای نگه داری از ماهی قرمز هتل، چیز های بسیار کوچکی هستند که تفاوت های بسیار بزرگی ایجاد می کنند.
بودن در جزیره ای که عمیق ترین اقیانوس را دارد
هیچ هتلی در جان با هتل براندو Brando در تاهیتی قابل مقایسه نیست؛ این مرکز اقامتی در یک جزیره اختصاصی واقع شده است. شما مبهوت امکان استثنایی بودن در سطح دریا خواهید شد؛ آن هم در جزیره ای که بخاطر داشتن بزرگ ترین و عمیق ترین اقیانوس جهان شهرت دارد. همینطور هم سوییت زیبایتان که دارای هر گونه تجملاتی که می خواهید هست؛ از جمله استخر کوچک و اختصاصی خودتان؛ که در مراکز اقامتی دیگر به سختی یافت می شود. هیچ نقطه دیگری در جهان نمی تواند با این همه مزیت و زیبایی رقابت کند.
داشتن خدمتکار اختصاصی
مرکز اقامتی گیلی لانکانفوشی Gili Lankanfushi در مالدیو به عنوان یکی از پنج هتل برتر در جهان شناخته شده است و این اصلا چیز عجیبی نیست. در این مرکز، هر چیزی که به آن نیاز دارید به شما ارائه خواهد شد؛ و به محض رسیدن به آن، یک خدمتکار اختصاصی برایتان در نظر گرفته می شود که هدیه ای کاملا منحصر به فرد است. این خدمتکار یک پادو نیست؛ بلکه یک خدمتکار واقعی و شیک پوش است که همیشه در کنار شما خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد که آرامش داشته باشید و زمان خوبی را بگذرانید. این خدمتکار مراقب کودکان شما خواهد بود، حوله های شما را برایتان به کنار استخر خواهد آورد یا وقتی در خارج از هتل بسر می برید، اتاق شما را با یک گلدان پر از گل تزئین خواهد کرد.
ضبط کردن آهنگ خودتان در یک استودیوی ضبط اختصاصی
داشتن یک تعطیلات عالی و ضبط کردن یک آهنگ، دو چیزی هستند که هرگز با هم اتفاق نمی افتند. اما در مرکز اقامتی ایدن راک ویلا راک استار Eden Rock Villa Rockstar در سنت بارث، یک استودیوی ضبط حرفه ای و با کیفیت وجود دارد که شما را با ضبط آهنگ خودتان خوشحال می کند. میهمانان می توانند از این استودیو برای ضبط کردن آهنگ مخصوص به خودشان استفاده کنند و این یک نکته کاملا منحصر به فرد است. بر اساس گزارش ها، لوازم ضبط آهنگ در این استودیو همان هایی هستند که توسط جان لنون John Lennon، خواننده مشهور گروه بیتل ها، برای ضبط آهنگ تصور کن Imagine استفاده شده اند. موزیسین ها و هنرمندان حرفه ای نیز برای استفاده از این استودیو به این هتل می آیند؛ بنابراین این که می توانید آهنگ خودتان را با کمک تهیه کنندگان و مهندسان صدا در این استودیو بسازید، بسیار جالب و هیجان انگیز است.
دنبال کردن میراث دیگران
وقتی سخن از چیزهای ارائه شده در هتل های سرتاسر جهان به میان می آید، هتل بالمورال Balmoral در ادینبورگ در اسکاتلند، غیر قابل رقابت است. از آنجایی که بسیاری از میهمانانی که به این مرکز اقامتی وارد می شوند، دلشان می خواهد بدانند آیا ریشه اسکاتلندی هم دارند یا خیر، این هتل هدیه جالبی به میهمانانش ارائه می کند. میهمانان قبل از رسیدن به هتل می توانند نام اجدادی شان را برای این هتل بفرستند و سپس شجره نامه آنها بررسی می شود تا بفهمند آیا آن میهمان به قوم اسکاتلندی در گذشته تعلق دارد یا خیر. سپس به آن میهمان یک دامن اسکاتلندی هدیه می شود؛ نه یک دامن اسکاتلندی معمولی. این دامن به طور کامل سفارشی است و از پارچه طرح چهارخانه مخصوص قوم سنتی اسکاتلندی که به آن تعلق دارند دوخته می شود.
داشتن خدمتکار مخصوص ریختن چای
هتل لینزبورو Lanesborough در لندن، در مورد چای ویژه ای که سرو می کند بسیار جدی و حساس است. آنقدر که سه سال پشت سر هم، جایزه عالی انجمن چای بریتانیا را کسب نموده است. این هتل لوکس اولین هتلی است که خدمتکار مخصوص ریختن چای دارد. چای معمولا در بعد از ظهر سرو می شود و خدمتکار مخصوص به شما در مورد شاخصه ها و مزیت های چای های مختلف انتخابی تان اطلاعات می دهد؛ همچنین تکنیک های متنوع آماده کردن چای را به شما نشان می دهد.
هدیه گرفتن یک جعبه نخ و سوزن اختصاصی
در بسیاری از هتل ها، یک جعبه نخ و سوزن در یکی از کشو های سوییت شما گذاشته می شود تا اگر زمانی دکمه لباستان شل شد و یا قسمتی از آن پاره شد، بتوانید با استفاده از نخ و سوزن آن را ترمیم کنید. اما مرکز اقامتی وان ان انلی پامیلا One&Only Palmilla در لس کابوس، این کار را در سطح بالاتری انجام می دهد. وقتی خدمتکاران به بازدید از اتاق شما می آیند، تنها امکانات حمام یا بار آن را تکمیل نمی کنند.بلکه جعبه سوزن و نخ اختصاصی خودتان را که با رنگ دقیق لباس هایی که در کمد آویزان کرده اید هماهنگ شده است برایتان به جای می گذارند.
داشتن خدمتکار اختصاصی انتخاب عطر
از آنجایی که هتل های رزوود Rosewood در عربستان سعودی هم شعبه دارند، آنها را در فهرست چیز های منحصر به فرد و عجیب که در هتل های سراسر جهان ارائه می شوند قرار داده ایم. این هتل دارای یک خدمتکار اختصاصی انتخاب عطر است. وقتی شما در اتاقتان در حال استراحت هستید، این خدمتکار به نزد شما می آید و منویی از عطر های خوش بو را که هتل می تواند در اختیار شما بگذارد به شما پیشنهاد می دهد. عطر های زنانه این منو، شنل شماره پنج Chanel No. 5، بولگاری بلک Bulgari Black، دیزی مارک جیکوبز Daisy Marc Jacobs و کوکو شنل مادمازل Chanel CoCo Mademoiselle هستند. برای مرد ها، عطر های تام فورد Tom Ford، بولگاری پور اوم Bvlgari Pour Homme و هرمس تر درمس Hermes Terre d"Hermes ارائه می گردد.
اقامت در اولین مرکز اقامتی زیرزمینی جهان
هتل اینتر کانتینانتال شانگهای واندرلند InterContinental Shanghai Wonderland اولین هتل پنج ستاره زیرزمینی در جهان است. این بنا با چشم انداز های آبشار های بسیار زیبا که می توانید آنها را از پنجره های سوییت خود تماشا کنید احاطه شده است. دو طبقه زیرین این هتل در زیر آب هستند. بام این مرکز اقامتی از چمن پوشیده شده است که باعث می شود به خوبی با مناطق طبیعی زیبای اطرافش ترکیب شود. اقامت در این مرکز مانند بازدید از آبشارهای نیاگارا می باشد و محل واقعا شدن آن در شانگهای بسیار منحصر به فرد است؛ زیرا این شهر اکثرا با آسمان خراش هایش شناخته می شود.
ارائه مسواک، خمیردندان، مایع شستشوی دهان و غیره
برخی از هتل های جهان دارای محصولات آرایشی بهداشتی بسیار شیک و گران قیمت در حمام هایشان هستند. و بیشتر آنها به میهمانان خود شامپوی سفری، نرم کننده و صابون ارائه می دهند. اما در بسیاری از آنها، مسواک، خمیر دندان و مایع شستشوی دهان ارائه نمی شود و در صورت نیاز به این گونه لوازم بهداشتی، می بایست از آنها درخواست کنید تا اگر موجود باشد در اختیارتان بگذارند. اما هتل هایی هم وجود دارند که این لوازم را در فهرست موارد ارائه شده به میهمانان خود قرار می دهند.
ارائه بطری های آب رایگان
بیشتر هتل های امروزی، بطری های آب رایگان در سوییت شما قرار می دهند. اما چگونه می توانید مطمئن شوید که این بطری ها رایگان هستند!؟ آنها معمولا این بطری ها را در یک جای مشخص و جلوی چشم قرار می دهند تا تصمیم بگیرید با آنها چه کنید. برخی از هتل ها نیز تنها در روز اول اقامت، بطری آب رایگان در اختیار شما قرار می دهند. اما امروزه اکثر هتل های بین المللی، بطری های آب رایگان به میهمانان خود ارائه می دهند.
بازدید از موزه ها بهمراه یک مستخدم هنری تعیین شده
وقتی از یک موزه هنری بازدید می کنیم، معمولا از یک راهنمای تور می خواهیم تا در مورد آنچه که به آن نگاه می کنیم اطلاعات بیشتری در اختیارمان بگذارد. هتل لو رویال مونسو Le Royal Monceau در پاریس، اما این ایده را به سطحی بالاتر برده است. آنها دومینا دو برانتس Domoina de Brantes یک متخصص تاریخ هنر را استخدام کرده اند تا به بازدید کنندگان در مورد آثار هنری که در کلکسیون های شهر پاریس می بینند اطلاعات بدهد. او همچنین موظف است برنامه ریزی تور های اختصاصی را ترتیب بدهد و شما را در تماشای آثار هنری موزه ها قدم به قدم راهنمایی کند. اما بهترین نکته در مورد این کارشناس این است که می تواند نمایش های اختصاصی با یک هنرمند یا آتلیه خاص او ترتیب دهند تا کسانی که نمی توانند در طول ساعت های اداری به موزه ها یا گالری ها مراجعه کنند، در ساعات دیگر به بازدید از این آثار بروند.
اقامت در یک صومعه خانه متعلق به قرن ششم و هفتم
این صومعه خانه در شمال غربی اسپانیا و منطقه ریبیرا ساکرا Ribeira Sacra واقع شده است و قدمت آن به قرن ششم و هفتم میلادی باز می گردد. البته برای این که به عنوان یک هتل مدرن به کار برده شود، مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. بر اساس گزارش ها، شما می توانید از معماری کلاسیک این بنا بازدید کنید و بناهای دیگر که همگی به سبک رومانسک، رنسانس و گوتیک هستند را تحسین کنید. این صومعه خانه آنچنان محبوبیت پیدا کرده است که زوج های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج خود آن را انتخاب می کنند؛ زیرا آن را مکانی می دانند که مفهوم عشق ابدی را زیست کرده است.
خلق اثر هنری خودتان
مرکز اقامتی رزوود سن میگوئل دو آلانده Rosewood San Miguel de Allende در مکزیک، تاریخ هنری و فرهنگ غنی خود را اینگونه جشن می گیرد. براساس گزارش ها، این مرکز اقامتی پنج ستاره، چیزی با عنوان "امکانات هنری الهام بخش" را به میهمانان خود ارائه می کند. در این پروژه به میهمانان انواع و اقسام لوازم نقاشی هدیه می شود تا آنها بتوانند اثر هنری خود را خلق کنند و این اثر، یک خاطره به یاد ماندنی و جاویدان از اقامت آنها باشد. این پروژه برای کودکان نیز اجرا می شود؛ زیرا در هر سوییتی که اجاره می کنید، لوازم نقاشی کودکان نیز موجود است.
یادگیری سبک زندگی کاهنان بودایی
صومعه خانه جنگلی وات پا ناناچات Wat Pah Nanachat در تایلند، مکانی است که اگر می خواهید خودتان را در فرهنگ راهبان بودایی غرق کنید، می توانید در آن اقامت نمایید. هیچ چیزی در این مکان آموزش داده نمی شود. شما تنها با تماشا کردن، برخی نکات را یاد می گیرید. اگر از سنت ها پیروی کنید، احترام بگذارید و کاملا متواضع باشیشد، بازدید اولیه شما طولانی تر خواهد شد. سپس می بایست به فعالیت های روزمره وارد شوید، در جلسات شرکت کنید و فعالیت های کاری انجام دهید. این اقامت تنها برای کسانی که در مورد یادگیری زندگی یک راهب بودایی جدی هستند مناسب است.
میهمان بودن در یک معبد ژاپنی
در معبد مقدس ماونت کویا Mount Koya در ژاپن، عده ای از راهبان بودایی در حال آموزش هستند و شما هم می توانید به آنها بپیوندید. با این ماجراجویی یک شبه و اقامت در معبد هونگاکوئین Hongakuin که تنها معبد ویژه میهمانان است، می توانید یک شانس عالی برای آشنایی با سبک زندگی ساده و سنتی راهبان بودایی داشته باشید. اما بهتر است بدانید که این معبد یک مکان معنوی است و راهبانی که در آن زندگی می کنند قرار نیست مراقب شما باشند. البته با غذا از شما پذیرایی می شود؛ غذاهایی که مخصوص گیاهخواران هستند. چنین مرکز اقامتی را در هیچ جای دیگر جهان پیدا نخواهید کرد.
سواری در یک رولز رویس همراه با راننده
یکی از هتل های باشکوه در جهان که بیشترین تصاویر از آن در اینترنت موجود است و تقریبا همه تصاویر متعدد آن را دیده اند، هتل برج العرب Burj Al Arab در دبی می باشد که به یک بادبان شباهت دارد. این هتل مجلل همه چیز دارد. هر یک از سوییت های آن یک اثر هنری هستند، یک باند ویژه هلی کوپتر بر روی آن نصب شده است که می تواند کار انتقال شما به فرودگاه دبی را انجام دهد، یک زمین تنیس مرتفع و روباز دارد و خدمتکاران اختصاصی آماده به خدمت همه روزه و در همه حال در اختیار شما هستند. در این هتل، حتی لازم نیست به قسمت پذیرش بروید و درخواست اتاق کنید؛ زیرا سویت های مخصوص درخواست اتاق وجود دارند. اما اینها تنها مزیت های این مرکز اقامتی لوکس و مجلل نیستند. بهترین نکته در مورد این هتل، می بایست در بخش آخر گفته شود؛ و آن اتومبیل های رولز رویس دارای راننده هستند که می توانند شما را به گوشه گوشه شهر دبی ببرند. تنها کافی است تصور کنید در یکی از این وسایل نقلیه سوپر لوکس و گرانقیمت با دکوراسیون داخلی شیک و مجلل نشسته اید و برای خرید از هتل بیرون می روید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/127200/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی/ واکسن گارداسیل را فقط زنان باید دریافت کنند؟

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا