آریا بانو

آخرين مطالب

6 راه حل حرفه‌ای برای داشتن پوستی سالم‌تر در زمستان پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله پزشکی دکتر سلام / فصل سرما بهترین دوست پوست شما نمی تواند باشد. در یک نگاه ساده، صورتی پوسته پوسته نشانه از این امر است. چه می گویید اگر که به شما بگوییم دیگر زمستان دشمن پوست شما نیست؟ آیا مشتاقانه در تمام فصل ها، از فرصت ها و موقعیت ها استفاده خواهید کرد و بیشتر به دنبال تفریحات و سرگرمی های زمستانی خواهید رفت؟ و آیا به دور آتش حلقه خواهید زد و دیگر نگران آن نخواهید بود که هوای سرد و خشک زیبایی پوست شما را از بین می برد؟
بله، این درست است! این که دیگر با فصل زمستان در تکاپو و جنگ نباشید و در عوض از آن با آغوش باز استقبال کنید. با مراقبت های پوستی و رعایت برخی نکات، پوستتان شاداب تر خواهد بود. در این مقاله 6 راه حل اصلی و بهترین راز های حرفه ای گفته شده است، بنابراین دیگر از فصل یخبندان نباید بیم داشته باشید.
1 – از روغن های صحیح و مناسب استفاده کنید
اگر که هنوز از پوستتان با مواد مغذی و روغن های صورت یا بدن مراقبت نمی کنید، پس منتظر چه هستید؟ هنگامی که پوستتان خشک و دهیدراته شده است، روغن ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و به علت مرطوب نگه داشتن کلی اهمیت بیشتری دارند.
یک روغن پوست مرغوب و با کیفیت، مانند روغن آرگان، نه تنها پوستتان را با مرطوب کردن کامل و عمیق تغذیه می کند بلکه با نفوذ و تزریق مواد مغذی ای که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، باعث بهبود التهاب، خشکی پوست، آسیب دیدگی پوست و همچنین افزایش دیواره لیپید پوست می شود که باعث جلوگیری از هدر رفتن رطوبت پوست توسط منافذ می شود.
آیا می دانستید که یک روغن پوست این همه کارایی دارد؟ از روغن زدن به پوستتان مطمئن شوید و جهت جذب بهتر رطوبت آن را به آرامی روی پوست خود بمالید و از مالش محکم و زیاد خودداری کنید.
2 – هر هفته صورتتان را لایه برداری کنید
هوای سرد و خشک رطوبت پوست را کاهش می دهد که باعث نمایان شدن پوست به صورت سخت و زمخت، خشک و گرفته می شود. پوست دهیدراته شده نشانه هایی از خشکی صورت شامل پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی است. به علاوه جمع شدن و ازدیاد سلول های مرده سطح پوست مانع جذب مرطوب کننده ها و دیگر محصولات پوستی می شوند. جهت مبارزه با این امر، از یک لایه بردار ملایم یک یا دو مرتبه در هفته استفاده کنید تا سطح پوستتان جوانسازی شود.
در انتخاب و استفاده لایه بردارها، از لایه بردار های سخت، اسکراب های ساینده که می توانند روغن و چربی طبیعی پوست را از بین ببرند خودداری کنید. چرا که احتمال ایجاد حساسیت، بیشتر می شود. در عوض از اسکراب های ملایم که از جو دوسر، بادام و یا عسل تهیه شده اند استفاده کنید.
3 – صورت خود را پاکسازی نکنید
بسیاری از افراد بیش از حد صورت خود را تمیز می کنند و یا با آب داغ در ماه های سرد سال صورت خود را شست و شو می دهند که این ها دو علت اصلی و مرسوم خشکی و دهیدراته شدن پوست می باشد.
بعد از این شستشوها، دیگر اهمیتی ندارد که چقدر روغن به پوستتان بمالید چرا که این عادات نا سالم باعث آسیب دیدن لایه لیپید شده و برای بازسازی پوستتان احتیاج به زمان دارد. لایه آسیب دیده لیپید می تواند دلیل خشکی و التهاب پوستی باشد که حتی باعث شکنندگی آن و ایجاد سبوم می گردد تا کمبود چربی را جبران کند.

ترجیحا در شب های زمستان، همیشه از آب ولرم و پاک کننده هایی با پایه چربی استفاده کنید. صبح قبل از استفاده لوسیون ها و روغن ها مقداری تونر مرطوب کننده روی قسمتی از پد پنبه ای بریزید و صورتتان را پاک کنید. برای بدنتان از صابون و یا پاک کننده های تمام طبیعی به جای مواد شوینده با پایه کفی سخت، مانند سدیم لوریل سولفات که باعث پاک شدن چربی طبیعی پوستتان و ایجاد حساسیت می شود استفاده کنید.
4 – مقداری رطوبت به هوای اتاقتان اضافه کنید
دلیل آن که زمستان فصلی بد و سختی برای پوست می باشد کمبود رطوبت هوا است. یک دستگاه بخور می تواند به ایجاد رطوبت در هوای خانه شما کمک کند و باعت بازیابی رطوبت پوستتان شود.
همچنین به علت امکان استفاده و اضافه کردن روغن های کاربردی و درمانی به وسیله دستگاه بخور و استفاده از فواید آروماتراپی و تاثیر مفید آن بر روحیه، استفاده از دستگاه بخور توصیه می شود. روغن اسطوخدوس باعث آرامش می شود، روغن نعناع تند باعث افزایش انرژی می شود و مرکبات باعث بهبود روحیات شما می شود.
5 – ضد آفتاب در تمامی سال بهترین دوست شما خواهد بود
به چه علت باید ضد آفتاب ها را پس از اتمام اوقات آفتابی و شروع روزهای ابری کنار بگذاریم؟ آیا می دانستید که پوست شما حتی در روزهای ابری در معرض خطر اشعه UV می باشد؟
به عنوان یک عادت همیشگی قبل از بیرون رفتن از خانه و بعد از استفاده روغن ها و مرطوب کننده هایتان در تمامی نقاط برهنه و بدون پوشش پوستتان از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب شیمیایی را فراموش کنید و از ضد آفتاب هایی با پایه و فرمول معدنی و طبیعی استفاده کنید چرا که نه تنها برای پوستتان بهتر است بلکه سلامتتان را در معرض خطرات دیگر قرار نمی دهد.
6 – فشار ها و استرس هایتان را مدیریت کنید
استرس دشمن اصلی پوست شما می باشد. این امر باعث می شود که تعادل اصلی و طبیعی پوستتان را به هم بزند و تولید کلاژن را کاهش دهد که عامل خطر پیری زودرس برای پوستتان خواهد بود.
در این زمان از سال پر از استرس می باشد چرا که پس از شور و شوق تعطیلات مستقیما دوباره به کار باز می گردیم و مطمئنا باعث افزایش استرس و فشار و تاثیر بر پوستمان می شود.
پیدا کردن و انجام دادن راه های موثر در مدیریت استرس و فشارها باعث تاثیر بسیار زیاد و کمک کردن آن به سلامت پوستتان در این فصل سال می شود. ورزش و تمرین کردن حداقل سه روز در هفته باعث تعرق، آزاد شدن اندروفین و کاهش کورتیزول یا هورمون استرس می شود.
همچنین ممکن است که روزانه یوگا یا مدیتیشن را تمرین کنید، قدمی در طبیعت بزنید، نقاشی کنید، آواز بخوانید، کاردستی درست کنید، هرچیزی که باعث مشغول شدن فکرتان در راه مثبت و سازنده شود اما از همه مهم تر، هرچیزی که فقط از انجام دادن آن لذت می برید را امتحان کنید.
حال شما دارای راه حل های مناسبی می باشید. این نکات نه تنها باعث سلامت و مراقبت بهتر از پوستتان می شود، بلکه باعث می شود که یک زندگی شادتر و مثبتی داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟