آریا بانو

آخرين مطالب

هفت مشکل عمومی که در ازدواج در سن کم رخ می‌دهد! خانواده

  بزرگنمايي:

آریا بانو - صورتی ها / ازدواج پیوند مقدسی است و می‌توان گفت مهم‌ترین اتفاق در زندگی هر دختر و یا پسری همین ازدواج می‌باشد. سن، شاید مهمترین قضیه در مورد ازدواج دختر و پسر هست زیرا هر انسانی در بازه سنی مشخص خصوصیات و اخلاقیات متفاوتی را تجربه می‌کند. برخی از افراد در سن کم ازدواج می‌کنند و برخی در سن زیاد. آیا می‌دانید تفاوت این دو در چیست؟ شاید امروزه نیز به چشم ما بخورد که دختر و پسر کم سن و سال با هم ازدواج کنند. شما حدس می‌زنید که چه مشکلاتی بر سر راه آن‌ها قرار خواهد گرفت؟ در ادامه قصد داریم مشکلات ازدواج در سن کم را برای شما دوستان عزیز و همراهان گرامی مطرح نماییم. همراه ما باشید تا از این مشکلات آگاه شویم.
مسائل مالی:
اولین مشکلی که در ازدواج سنین پایین رخ می‌دهد، مشکل مالی است زیرا احتمال دارد که جوانان کم سن و سال از لحاظ مالی تامین نشده باشند و بعد از ازدواج نیز مشکلات مالی خیلی زیادی را تجربه خواهند کرد زیرا بعد از ازدواج هزینه زندگی بسیار بالاتر می‌رود و زوج جوان در سن کم با آن درگیر می‌شوند.
زوج‌های جوان در اول ازدواج با مشکل اجاره، پوشاک، خوراک، قسط و غیر روبرو هستند که با توجه به سن کم آن‌ها تحملشان نیز کم بوده و سریع از کوره در می‌روند و در اثر استرس و مشکلات، رابطه‌شان با یکدیگر نیز به مشکلات زیادی بر می‌خورد. پس همانطور که گفتیم، اولین مشکل ازدواج در سن پایین مشکل مالی است که خود جوان‌ها از عهده آن بر نمی‌آیند و باید خانواده‌ها به آن‌ها کمک کنند و این قضیه به مستقل بودنشان آسیب می‌رساند.
در سنین پایین دختر و پسر بیشتر به فکر پس انداز و آینده نیستند و مدام دوست دارند که پول خرج کنند و به مسافرت بروند و لباس‌های جدیدی بخرند؛ همین هم دلیلِ ایجاد مشکلات مربوط به مسائل مالی و بحث و مشاجره با یکدیگر، می‌شود.
مسائل ارتباطی:
معمولا ازدواج‌هایی که در سن کم رخ می‌دهد دلیل ازدوجشان اغلب برای ازدواج گذراندن وقت بیشتر با شریک عاطفی‌شان است. لیکن بعد از ازدواج این اتفاق نمی‌افتد. برخلاف تصور زوج‌ها بعد از ازدواج نمی‌توانند وقت خیلی زیادی را با یکدیگر بگذرانند؛ زیرا مشکلات و مسائل مالی باعث می‌شود که هم دختر و هم پسر کار کنند تا از عهده مشکلات مالی زندگی‌شان بربیایند، بنابراین کل روز را در محل کار خود سپری کرده و خستگی‌شان را به خانه می‌آورند و وقتی خسته هستند آرامش روحی و روانی نداشته و مدام در استرس خواهند بود. به این ترتیب دلیل اصلی ازدواج که گذراندن وقت بیشتر باهم بود از بین می‌رود، همچنین خستگی در روابط جنسی آنان نیز تاثیر می‌گذارد و در نهایت همه این عوامل کنار هم جمع شده و مشکلات فراوانی را برای زوج فراهم می‌آورند.
احساس محدودیت:
همانطور که می‌دانید بعد از ازدواج و زیر بار تعهد رفتن در سن کم، محدودیت‌هایی برای هر دو طرف ایجاد می‌شود. این محدودیت‌ها زمانی بیشتر می‌شود که طرفین دوست‌های مشترکی نداشته و مجبور باشند جدا از هم زمان‌شان را با دوستان‌شان بگذرانند. همچنین مشکل محدودیت زمانی به اوج می‌رسد که اگر یکی از زوجین فردی اجتماعی باشد و دیگری مخالف این قضیه بوده و حتی راضی نباشد که همسرش با دوستانش ارتباط داشته باشد.
اکثر جوانان در سن کم دوست دارند که وقت خود را با دوستانشان سپری کنند در حالی که ازدواج مانعی این علاقه شده و برای هر دو زوج محدودیت ایجاد خواهد کرد که رفته رفته باعث خستگی دختر یا پسر و یا هر دو خواهد شد حتی اگر خسته نشوند مشکلات و تنش‌هایی بین زوج ایجاد خواهد کرد.
مشکل با قوانین:
معمولا جوانان در سنین پایین پر جنب و جوش هستند و دوست دارند با قوانین خودشان زندگی کنند و از قانون و نصیحت‌های دیگران خوششان نمی‌آید. ولی وقتی در سن کم ازدواج می‌کنند پدر و مادر هر دو طرف سعی دارند که آموزه‌هایی در مورد پس انداز کردن پول، نحوه مدیریت زندگی، همسرداری و …. داشته باشند و این موضوع برای جوان کم سن و سال غیرقابل تحمل است پس با دخالت والدین زوج‌ها مدام با تنش و بحث مواجه خواهند شد؛ گاه با خانواده و گاه با یکدیگر.
مسائل مربوط به دخالت والدین:
گاهی اوقات حتی تصمیمات مربوط به داشتن فرزندان نیز ممکن است منجر به درگیری در میان زوج‌های جوان شود. در مواردی که هر یک از شرکا می‌خواهند بچه داشته باشند، در حالی که دیگری آماده نیست، رابطه دچار تنش و استرس خواهد شد. مخصوصا زمانی که والدین بر آن‌ها نظارت می‌کنند و شدیدا خواستار بچه‌دار شدنشان هستند که این موضوع با دخالت والدین و اختلاف نظر زوجین افزایش پیدا می‌کند و رفته رفته فاصله بین دو طرف شدید می‌شود.
مسئولیت‌ها:
قبول کردن مسئولیت در سن کم برای زوجین، کار بسیار سختی است و معمولا زوج‌ها سعی دارند که از زیر بار مسئولیت فرار کنند و این دست خودشان نیست زیرا آن‌ها هنوز آماده پذیرفتن مسئولیت بزرگ نیستند و همین موضوع هم اغلب موجب ایجاد تنش در میان زوجین می‌شود و جزو مشکلات ازدواج در سن کم می‌باشد.
این موضوع زمانی شدیدتر می‌شود که زوجین شاغل بوده و بعد از آن سعی دارند که مسئولیت خانه را به عهده یکدیگر بیندازند. در حالی که روش صحیحی نیست و برای جلوگیری از ایجاد تنش بهترین روش این است که زوجین با هم تقسیم وظایف کنند و هرکس کار مربوط به خودش را در خانه انجام دهد.
اهدای زمان بیشتر به یکدیگر:
همانطور که گفتیم زوج‌های جوان به خاطر این که زمان زیادی را با عشقشان سر کنند، تصمیم به ازدواج می‌گیرند. در واقع این زوج تحمل دوری یکدیگر را ندارند بعد از ازدواج هم شریک زندگی خود را فقط مختص خود می‌دانند و از کار و روابط خانودگی و دوستان بیزار هستند زیرا مانع ارتباط بیشتر و اهدای زمان بیشتر به یکدیگر می‌شود.
پس این مورد هم جزو مشکلات ازدواج در سن کم به شمار می‌آید. بهترین راه برای حل این مشکل، اولویت دادن مسائل در زندگی شما است. شما همچنین می‌توانید سفرهای غیرمنتظره به مکان‌‎های نزدیک در آخر هفته را برنامه ریزی نمایید تا وقت کافی را با یکدیگر صرف کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

دمنوش خوشمزه‌ای که روز شما را متفاوت می‌کند

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

ترفند آویزان کردن شلوار

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

احتمال افزایش 25 درصدی اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه