آریا بانو

آخرين مطالب

روش های بازگشت به کار برای مادران شاغل خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - اطلاعات / بیشتر مادران شاغل نگرانی‌هایی درباره نگهداری از کودک‌شان، استفاده از مرخصی زایمان و بازگشت دوباره به کار را دارند. اگر شما مادری شاغل هستید و یا تصمیم دارید مادر شوید باید دورنمایی از وضعیت کاری‌تان در زمان بارداری و پس از زایمان داشته باشید و همچنین بتوانید برای بازگشت به کارتان برنامه ریزی کنید. اگر کار برایتان مهم است و نمی‌خواهید آن را ازدست بدهید باید از همان ابتدای استفاده از مرخصی‌تان برای بازگشت به کار و نگه‌داری از کودکتان برنامه ریزی داشته باشید.
کمی بعد از به دنیا آمدن کودک
‏• با یک دوست همکارتان تماس بگیرید. او می‌تواند دیگر همکارانتان را در جریان کودک‌تان و اتفاقات زندگی‌تان قرار دهد.
• به طور مرتب با محل کارتان تماس داشته باشید، این کار را برای آن انجام دهید که تماس تان را با محیط کارتان به طور کامل قطع نکرده باشید. اگر شما از نوع خاصی از مرخصی استفاده می‌کنید و باید کارهای سبکی را در طول مرخصی تان انجام دهید، این مکالمات ممکن است در مورد کار باشد در غیر این صورت سعی کنید موضوع مکالماتتان غیر کاری باشد.از هر نوع مرخصی‌ای که استفاده می‌کنید تماس تان را با محیط کار قطع نکنید.
• سعی کنید تاریخی را برای بازگشت به کارتان تخمین بزنید. تا زمانی که به تاریخ بازگشت به کارتان نزدیک می‌شوید برنامه ریزی دقیقی برای نگه داری از کودکتان را انجام داده باشید.
چهار هفته قبل از شروع کار
‏• در مورد نحوه نگهداری کودکتان در زمانی که سرکار هستید، تصمیم بگیرید و اگر قرار است کودکتان را به مهد کودک و یا پرستار بسپارید حتما در این مدت این کار را بکنید.
• سعی کنید برای زمان‌هایی که کودک شما بیمار می‌شود، راهکارهایی در نظر بگیرید. مثلا برنامه‌ای بریزید که بتوانید در این موقعیت‌ها مرخصی بگیرید و یا کودک را پیش یکی از نزدیکانتان بگذارید.
سه هفته قبل از شروع کار
‏• وسایل روزمره مورد نیاز کودک تان را تهیه کنید. معمولا بعد از زایمان مادران کمی اضافه وزن پیدا می‌کنند، اگر این اتفاق برای شما افتاده است، سعی نکنید از همان لباس‌های قدیم خود استفاده کنید. شما از نظر روحی نیاز دارید که وضع لباستان مناسب باشد، چند لباس مناسب برای وضع فعلی تان قرض بگیرید و یا بخرید. ممکن است بعضی از لباس‌ها و وسایل زمان بارداریتان به دردتان بخورد، اما ممکن است تعدادی از آنها دیگر برایتان کاربردی نداشته باشد پس آنها را به دوستتان بدهید و یا بفروشید.
• با یک آرایشگر صحبت کنید. آیا آرایش موهایتان طوری هست که سر کار راحت باشید؟ اگر لازم است موهایتان را کوتاه کنید زیرا در هفته‌های بعد شاید وقت زیادی برای کوتاه کردن موهایتان نداشته باشید.
دو هفته قبل از شروع کارتان
‏• با محل کارتان تماس داشته باشید. سعی کنید تغییرات شرایط کاری را در مدت زمانی که نبوده‌اید را متوجه شوید، اگر می‌توانید گزارش‌های جدید را بخوانید و یا مجلات جدید مرتبط با کارتان را مطالعه کنید. از حدس زدن بپرهیزید. • سعی کنید کارهای خانه و نگهداری از کودکتان را طوری مدیریت کنید که مطمئن شوید کمترین مشکل و استرس را برای شما خواهد داشت.
یک هفته قبل از شروع کارتان
‏• یک بار همراه کودکتان به محل کارتان بروید، تا همکارانتان کودکتان را ببینند.
• یکبار دیگر به تنهایی به محل کارتان بروید، کمی در مورد کارها پرس و جو کنید. ممکن است مجبور شوید کمی از کاغذها را به خانه ببرید تا در جریان کارها قرار بگیرید. شاید ایده خوبی باشد که تماس و یا دیداری با رئیستان داشته باشید و از او در مورد کارها بپرسید.
• سعی کنید حداقل دو روز چند ساعتی از روز را دور از کودکتان باشید. این کار باعث می‌شود شما در روز اول کار احساس دلتنگی کمتری کنید. همچنین با این کارمی توانید کودک را برای تنها ماندن بدون مادرامتحان کنید.
• با کسی که قرار است از کودک شما مراقبت کند صحبت کنید. به او عادات کودکتان را بگویید و در مورد هر چیزی که ممکن است او را گیج کند با او صحبت کنید. یک لیست از شماره‌های ضروری برای او تهیه کنید.
اولین روز کاری
‏• بهتر است در یکی از روزهای وسط هفته کار را شروع کنید، نه شنبه زیرا در این صورت هفته اول کاری کوتاه تری خواهید داشت و کمتر خسته می‌شوید. بهتر است در روز اول نیم ساعت زودتر از ساعت شروع کارتان به محل کارتان برسید.
• قبل از رفتن به سر کار به کودکتان شیر بدهید. در این صورت کسی که مواظب کودکتان است به جای اینکه به فکر تغذیه کودکتان باشد می‌تواند با کودکتان بازی کند. اگر کودکتان بخاطر رفتن شما نگران باشد ممکن است از غذا خوردن امتناع کند
• در روزهای ابتدایی کارتان، سعی کنید رفت و آمد و مهمانی کمتری داشته باشید. سعی نکنید بعد از کار با دوستانتان برای خوردن شام بیرون بروید، مهمانی رفتن در روزهای اولی که به سر کار بازگشته‌اید و امکان دارد که شما احتیاج به فعالیت زیادی داشته باشید انرژی زیادی از شما می‌گیرد.
• در روز اول سعی کنید کمتر از کودکتان در محیط کار حرف بزنید و سعی کنید بیشتر به کارهایتان برسید.
بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات بازگشت به کار را می‌توانید با به کار بستن این راهکارها کاهش دهید.اگر به این روش عمل کنید و متناسب با شغلی که دارید برنامه ریزی‌های خاص خودتان را هم به این راهکارها اضافه کنید حتما دوران بارداری و با کودک بودن را بهتر تجربه می‌کنید.
گزارش روزانه بنویسید
گرچه که نوشتن گزارش روزانه خودش کاری زمانبر است، اما کاری ضروری است زیرا می‌تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام یک از کارهای روزانه برایتان وقت گیر هستند.
برای یک هفته هر روز هر نیم ساعت یک بار کاری که انجام می‌دهید را ثبت کنید. می‌توانید یک ستون را نیز برای خواب و کارتان در نظر بگیرید.سعی کنید با خودتان صادق باشید و همه امور مهم و یا بی اهمیت را یادداشت کنید. مثلا اگر عادت دارید روزی یک ساعت جلوی تلویزیون بنشینید در طول مدت زمانی که گزارش می‌نویسید این کار راهم یادداشت کنید.
استانداردهایتان را پایین بیاورید
در برابر این وسوسه که همه کارهایتان را خودتان انجام دهید چون شما آن کارها را بهتر انجام می‌دهید مقاومت کنید، شاید استانداردهایتان خیلی زیاد باشذ اما چقدر اهمیت دارد که خانه تان کاملا بر اساس خواسته تان مرتب شده باشد؟ چه اشکالی دارد اگر روزی کارتان زیاد است از بیرون غذا بگیرید؟ کودکتان ساعاتی که با او بازی می‌کنید را بیشتر از تمیزی کف خانه تان به ذهن می‌سپارد.
هیچگاه برای کودکتان برنامه سنگین نریزید
کودکتان احتیاج به زمان آزاد دارد. سعی کنید تعداد برنامه‌های محدودی را برای کودکتان در نظر بگیرید. آموزش به کودکان باید همانند کارهای روزمره خود شما به ترتیب اولویت‌ها باشد. هر چه برای کودکتان برنامه‌های شلوغ تری بریزید به کارهای شما نیز اضافه می‌شود.اگر می‌خواهید استعدادهای کودکتان را پرورش بدهید اولویت را به کارهایی بدهید که او در آن توانمندی زیادی دارد. ‏
کمک بگیرید
شما ممکن است وظایفی داشته باشید که بتوانیدآن‌ها را به عهده دیگران بگذارید. ممکن است همسرتان و یا کودک بزرگترتان و یا همسایه تان بتواند در کارهایی به شما کمک کنند.مثلا می‌توانید از همسرتان بخواهید که در آشپزی کمکتان کند و یا از دختر یا پسرتان بخواهید که آبیاری گلها را انجام بدهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید